Challe spottar på oss igen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Får man komma med ett litet inhopp, vad jag har hört så började man snacka med Frylén tidigt i Februari redan. Så det här är ingen ones-in-a-lifetime händelse. Det är väl ändå viktigare för en tränare än vad det är för en spelare att få jobb så tidigt som möjligt. En spelare behöver bara lära sig lagets system vilket kanske tar 2-4 veckor, en tränare lägger ut månader på att utforma just det systemet.

Ärligt talat nu varför orkar ni ens bry er om en sådan här skitsak. Världen går väl inte under för att en tränare (assisterande dessutom) byter klubb!?
Det är väl bara en bonus för oss att kunna se om han har det som krävs för att bli en huvudtränare utan att vi behöver riskera någonting alls! Han kommer nog tillbaka till Djurgården, vänta och se, kanske som en av ES färskaste och hungrigaste huvudtränare om något/några år...
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:Challe var dessutom "klar" för Timrå på ett tidigt stadium.
Lite uppriktighet hade inte skadat då han faktiskt hade "goda" skäl för att röra på sig. Som det blev nu så har han skadat sitt anseende bland dem som håller Mesta Mästarna varmt om sitt hjärta.

Han kommer dock alltid att vara en legend i min ögon för det han utförde på isen.
Exakt!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det är som med Stefan Rehn!

"Tack för allt du utträttat för Djurgår´n som spelare!"
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bautabröl skrev:Det är som med Stefan Rehn!

Detta är alltså applicerbart även på Challe!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bautabröl,

Det är nog första gången på länge som jag måste säga att jag håller med dig. Jag är otroligt tacksam mot Challe för allt han gjorde som spelare!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag ser Challes flytt som svek, oavsett hans motiv. Han har fått vara med när det gick bra, men sticker så fort det går sämre. Så ser jag på det.
Att han dessutom förhandlade med Timrå mitt under säsongens slutskede när DIF slogs för sin existens gör det hela ännu värre.

Challe hade förr eller senare fått jobbet som förstatränare ändå. Tror inte att Säcken blir kvar så länge till. Challe SKA ha en känga, inget snack om saken.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:

Rätta mig gärna om jag har fel. Men Rehn fick ingen förlängning på sitt kontrakt med DIF, om du syftar på att han gick till en konkurrent (IFK Göteborg)i allsvenskan.
Dessutom har Rehn ett förlutet i Göteborg. Så det känns inte som den jämförelsen går hem helt.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Rash skrev:
Bautabröl skrev:

Rätta mig gärna om jag har fel. Men Rehn fick ingen förlängning på sitt kontrakt med DIF, om du syftar på att han gick till en konkurrent (IFK Göteborg)i allsvenskan.
Dessutom har Rehn ett förlutet i Göteborg. Så det känns inte som den jämförelsen går hem helt.
Rehn är en kanontrevlig kille och var en lika bra bollirare, men som tränare var han, Jonevret och Sandberg ingen hit om man säger så.

Jag vidhåller: "Tack Stefan för allt du utträttat för Djurgår´n som spelare!"
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:
Rash skrev:
Bautabröl skrev:

Rehn är en kanontrevlig kille och var en lika bra bollirare, men som tränare var han, Jonevret och Sandberg ingen hit om man säger så.

Jag vidhåller: "Tack Stefan för allt du utträttat för Djurgår´n som spelare!"
Man kan diskutera Rehn som tränare i all oändlighet. Personligen tycker jag att man inte hade tillräckligt med tålamod. Sen har ju Siggi gjort ett sjukt bra jobb som kanske inte Stefan hade kunnat tangera. Samtidigt har Rehn gjort ett helt ok tränarjobb med, enligt mig, mindre resurser i Götet.

Men återigen, Rehn stack inte under stol med att han kollade på andra alternativ när det lutade åt att han inte skulle få sitt kontrakt förlängt. Kan man inte säga om Challe.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

TomyMörth skrev:
Emil svelander skrev:Challe ska få veta att han lever när han återvänder till Hovet/Globen till hösten/vintern. Han skall få det hett om öronen.

Challe har en del att jämföra med! Jag håller med challe angående stödet och publiken! Under 80-90 talet då var det drag på läktarna! Gamla apberget & ståplats på Hovet! Bortaresor till Södertälje och västerås! Vilket drag! Idag känns hockey lika häftigt som sur mjölk! Förut var hockey champagne! Tacka Åke Bergdahl och hans anhang för detta! plus att aik lämnade Es!

vilka lirare vi hadde då!

Roffe Ridderwall,Thomas Eriksson,Kalle Lilja,Håkan Södergren,TommyMörth,
Bo Berglund,Kenta Nilsson,Anders Johnson,Micke Thelvén etc! Grabbar med hjärta och riktiga profiler!

Sluta, du gör mig deprimerad... 8)
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Jack Daniel skrev:
TomyMörth skrev:
Emil svelander skrev:Challe ska få veta att han lever när han återvänder till Hovet/Globen till hösten/vintern. Han skall få det hett om öronen.

Challe har en del att jämföra med! Jag håller med challe angående stödet och publiken! Under 80-90 talet då var det drag på läktarna! Gamla apberget & ståplats på Hovet! Bortaresor till Södertälje och västerås! Vilket drag! Idag känns hockey lika häftigt som sur mjölk! Förut var hockey champagne! Tacka Åke Bergdahl och hans anhang för detta! plus att aik lämnade Es!

vilka lirare vi hadde då!

Roffe Ridderwall,Thomas Eriksson,Kalle Lilja,Håkan Södergren,TommyMörth,
Bo Berglund,Kenta Nilsson,Anders Johnson,Micke Thelvén etc! Grabbar med hjärta och riktiga profiler!

Sluta, du gör mig deprimerad... 8)

hmhm :?:
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Men under 80-90 talet var inte alla hockeyspelare lika pengakåta. Vad förvandlas icke pengakåta spelare till...jo antagligen profiler. Såna som spelar med hjärtat. Såna som inte har orden money, money, money i huvudet utan istället, hockey,hockey,hockey. Det är en jäkla skillnad nu och då.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Challe är för mig en av de största hjältarna genom alla de år jag följt Djurgården.

Att han skulle benämnas som svikare förefaller mig totalt främmande. Kom igen nu, karln är väl för fasen inte livegen?!? Övergången till TIK kunde säkert skötts på ett smidigare sätt, men det är ju rena rama bagatellen jämfört med de 12 säsonger och 5 sm-guld som han har levererat som spelare.

Bara att önska Challe lycka till med nya jobbet och grattis till platsen efter Djurgården i serietabellen...
Erik I

Inlägg av Erik I »

Challe kommer att komma tillbaka till DIF, det är jag äsker på. Skulle han inte göra det är jag lika säker på att det har mindre med honom själv än med tränaransvariga osv. att göra. Hjärtat i den mannen är gult-rött-blått och valet att ta över TIK var med säkerhet egentligen gravt underordnat att få ta över DIF, men nu ville han inte vänta. Det är ju trots allt bara ett pra-tre åt gången som kan träna DIF....
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bara en tanke:
Andledningen till att Challe lämnade oss var att han ville vara första-tränare. Om han nu gör succé i Timrå så vet vi att han fungerar som första-tränare och då har vi förmodligen störst chans att få honom när vi behöver en ny tränare. Jag vet dock inte hur långt kontrakt han har med Timrå, eller hur långt säcken har med oss...
Skriv svar