Insamlingstråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Klockrehnt intiativ!

100:-/mån
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Klart man ställer upp för sitt älskade DIF!

Kan inte ordna automatiskt drag från min bank men jag lovar att sätta in 150:- i månaden! Första insättningen är redan gjord.

Passionen förenar!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag skänker ett hemligt belopp
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
djjjj

Inlägg av djjjj »

Micke Nylander skrev:Jag vet inte vad jag ska tycka om detta. Skänka pengar i all ära, ni ska alla ha en eloge för det. Jag ska erkänna att jag kan backa i min fråga huruvida jag själv skulle göra, jag kan också försöka skänka så mycket som min ekonomi tillåter.

Men... Det är jäkligt svårt att få supportrar som sällan går på hockey eller inte går alls, att skänka pengar. Dessa supportrar hoppas jag vi alla kan få att börja gå på hockey, bli medlem och köpa souvernier. Det är det absolut viktigaste för mig att lyckas med!

I övrigt, härligt att se alla stora Djurgårdshjärtan!
Din senaste krönika i difhockey forum var helt underbar!!
skönt o få börja fredagen med sån bra läsning, tack skall du ha!
o till alla som skicka hatmail till dig piss off!
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Jag drar igång med 200/mån, sen får vi se om det ökar. Kanske en liten prestationsbonus efter varje månad beroende på resultat...? :wink:
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Ska förtydliga mig då många tror att det bara är att köra på att beloppet dras från kontot.

Jag har lagt upp 10 betalingar à 100 kr med start 28/6 och sedan den 28:e varje månad. Beloppet går att ändra om jag vill.

Visst det är lite jobb, men det är DIF värda! Dessutom är det bara en gång och det är klart till och med mars, bara se till att det finns pengar på det kontot.

Har dessutom lagt till en målbonus från min sida - 5 kr/mål i Elitserien.

Härligt att se så många supportrar med hjärtat på rätt ställe! Sprid ordet!

Vore kul om något storföretag går in med samma summa som vi supportrar drar in, det skulle troligtvis sätta fart på insamlingen.

Intressant hur tyst det är i media om detta, hade det varit en roddklubb från Söder hade det blåsts upp enormt vid det här laget.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag personligen är då förvånad över att det har skrivits på Marie Hallmans blogg, det var över förväntan.

Men media är som de är... Tragiska. Undantaget är väl Marie och Malin på DN :)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Micke Nylander skrev:Jag personligen är då förvånad över att det har skrivits på Marie Hallmans blogg, det var över förväntan.

Men media är som de är... Tragiska. Undantaget är väl Marie och Malin på DN :)
Man kan inte räkna med att media bevakar bloggen lika hårt som Hallman gör. När vi fått upp en site får Nyllet tillsammans med JK skriva en pressrelease med en bra medial vinkling och en kommentar från Difhockey marknad.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Fricke,

Den där siten är inget som ska upp på stört. Jag tycker det ska jävligt mycket förberedelse i så fall. Sen får du fråga JK om de vill vara med och bygga denna.

Jag vidhåller fortfarande att jag tycker det är bättre att köpa medlemsskap, biljetter och andra saker från DIF Hockey, om inte för dig själv så utan till nära och kära eller polare.

Så ska en sådan där sida upp, som handlar om att rädda DIF Hockey, så tycker jag att det ska vara mer än "Skänk pengar", då ska det vara alla möjliga sätt att hjälpa DIF. Framförallt att gå på matcherna!

Jag tycker alltså det är viktigare för folk att få upp ögonen och hjälpa till att rädda DIF än att bara koncentrera sig på att få folk att donera.

Förstår ni alla vad jag menar?

Fortfarande, jag stöttar donationen i sig och hjälper gärna till, men ser gärna att vi ändrar det till "Rädda DIF Hockey"-stil än att "Skänk pengar".

Hoppas jag inte förklarade detta på ett krångslig sätt nu ;)
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Kan hålla med om att det bästa är att trycka på att gå matcher och köpa souvenirer annat dylikt men det ena utesluter inte det andra, man kan se det här som ett komplement till allt annat.

Jag tänker på alla som inte kan gå på matcherna för att dem antingen bor så långt ifrån Stockholm eller inte har tid helt enkelt pga av olika omständigheter.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

isolerad skrev:
Haha jag kom och tänka på det som hon skrev dvs är det någon som har kontrollerat postgironumret? Tänk om lilleman får alla pengar? DIFs ledning har trots allt tidigare sagt nej till donationer.

Jag tror dock att så inte är fallet och lilleman ska ha en stor eloge för att ha dragit igång det hela.
Numret stämmer
lilleman

Inlägg av lilleman »

[quote="Bastard47"][quote="isolerad"][quote="espen21"]http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=236850[/quote]

Haha jag kom och tänka på det som hon skrev dvs är det någon som har kontrollerat postgironumret? Tänk om lilleman får alla pengar? DIFs ledning har trots allt tidigare sagt nej till donationer.

Jag tror dock att så inte är fallet och lilleman ska ha en stor eloge för att ha dragit igång det hela.[/quote]

Numret stämmer[/quote]

Det är självklart att PG nummret går till DIF hockey. Jag skulle ABSOLUT ALDRIG ljuga om något sånt här. Jag vill självklart hjälpa DIF hockey så det är förstås självklart att PG nummret går till DIF hockey!

Tillsammans är vi starka!
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det känns som att det är dags för ett förtydligande.

Personen vid namn "Lilleman" är initiativtagare och uppmanare för att supportrarna ska donera pengar till DIF. Detta tycker jag är ett utomordentligt stort bevis på ett stort Djurgårdshjärta.

Dock handlar det här om donationer - personer som valt att ge pengar utan att kräva någonting tillbaka av DIF. Därför är det upp till var och en att skänka pengar, och jag kan försäkra om att PG-nummret stämmer.

Jag tycker det är helt fantastiskt att folk vill göra detta, men jag hoppas innerligt att alla som skänker även har råd att bjuda med polare, nära och kära och andra bekanta, på Djurgårdens matcher.

När det gäller de här donationerna tycker jag personligen att ingen kan hållas ansvarig för privata personers egna pengar än ägarna av dom, och väljer man att skänka sina pengar är det på frivillig basis.

Jag säger detta efter att ha samtalat med personen som heter Lilleman och som visat detta enormt stora hjärta. Killen är 13 år gammal och redan i så ung ålder visat detta stora hjärta, det känns för mig som att vi i framtiden har trogna supportrar när killar som Lilleman visar detta Djurgårdshjärta.

Lilleman är orolig över att behöva hållas ansvarig för dessa donationer, vilket jag tror och hoppas att samtliga förstår att han inte är, det vill säga ansvarig. Jag personligen ser inte vad som kan gå fel dock, men jag tycker ändå att alla som skänker pengar ska ha en grymt stor eloge för det!

Jag tycker inte heller att någon person ska behöva ta ansvaret för dessa donationer. Om DIF Hockey vill redogöra för oss supportrar hur mycket pengar som kommit in i form av donationer så är det välkommet, men skulle det visa sig vara mindre än vad som vad tanken och förväntan från början så glöm då inte att detta enbart har varit en uppmaning!

Jag säger detta som sagt efter samtal med Lilleman och vi hoppas allihopa att många vill skänka pengar men också gå på hockey, köpa souvernirer och bli medlemmar!

Tack för att ni läste!

Trevlig helg!
Antie

Inlägg av Antie »

OT. På något twistat sätt är detta bra för DIF. Tror nu att många kommer öppna ögonen och se att det behövs kraft för att få oss tillbaka till den stortid som vi hade på 80-90 talet. Och all uppmärksamhet i media är bra. Det måste DIF förbättra för att nå ut till mer folk. Man måste synas för att höras så att säga

Bra jobbat alla. Sätter in en hundring vid löning.
Användarvisningsbild
the fridge

Inlägg av the fridge »

Stort tack för initiativet, lilleman! Hjärtevärmande att se att vi Djurgårdsfans är en familj när det gäller. Maken och jag har satt in 1000 kr/skalle i engångssumma nu, tar tag i månadsinsättningar efter sommaren. Självklart tar vi oss ur knipan när det är så många som är engagerade... :D

Håller med MN om att vi måste vara medvetna om att det här är helt frivilliga donationer och det innebär inte på något sätt att vi är "delägare" eller kan ställa motkrav. Givetvis ska lilleman bara ha äran av att ha startat något bra- inget ansvar öht för vad som händer med insamlingen.

Som styrelsen och många här på forumet har sagt; den stora potentiella inkomstökningen ligger i publikintäkter och personligen ska jag (med milt våld om det behövs) släpa med mig så många jag kan på matcherna nästa säsong. Nu fyller vi Hovet!
Skriv svar