Femmorna 07/08
Blir alltmer orolig över ryktena om Lindström. Jag har nedan lagt upp ett förslag på femmor för kommande säsong - där jag prioriterar Hagos framför andra alternativ. DIF har idag tre (3) landsmässiga ytterforwards - men ingen center av motsvarande kvalité. Om truppen fylls på med Hagos har jag låtit honom peta Falk som görs om till back och därmed ger Ericson en förstaklassbiljett till Värmland.
Kedjor:
Jimmie - Hagos - Anger
Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Axelsson - Otto - Danielsson
Eklund - Ask - Engqvist
Backpar
Jiri - Printz
Frylén - Timmy
TJ - Falk
Eklund - Ronnie
Extraback: Persson
Sälj/låna ut: Ericson
Upplägget förbättrar vår backsituation med Falken som både är klok och rörlig. Ekman räknar jag bort. Tjärna är inte helt frisk från sina skador och jag räknar därför även bort honom. Kvar är Hagos som jag uppfattar mer intressant än Holmkvist. Är orolig att DIF återigen drar på sig en alltför kostsam trupp. Det känns som om styrelsen behöver lite mer fingerkänsla.
Kedjor:
Jimmie - Hagos - Anger
Eklund - Ask - Engqvist
Backpar
Jiri - Printz
Frylén - Timmy
TJ - Falk
Eklund - Ronnie
Upplägget förbättrar vår backsituation med Falken som både är klok och rörlig. Ekman räknar jag bort. Tjärna är inte helt frisk från sina skador och jag räknar därför även bort honom. Kvar är Hagos som jag uppfattar mer intressant än Holmkvist. Är orolig att DIF återigen drar på sig en alltför kostsam trupp. Det känns som om styrelsen behöver lite mer fingerkänsla.
Östgöten skrev:Blir alltmer orolig över ryktena om Lindström. Jag har nedan lagt upp ett förslag på femmor för kommande säsong - där jag prioriterar Hagos framför andra alternativ. DIF har idag tre (3) landsmässiga ytterforwards - men ingen center av motsvarande kvalité. Om truppen fylls på med Hagos har jag låtit honom peta Falk som görs om till back och därmed ger Ericson en förstaklassbiljett till Värmland.
Kedjor:
Jimmie - Hagos - Anger
Eklund - Ask - Engqvist
Backpar
Jiri - Printz
Frylén - Timmy
TJ - Falk
Eklund - Ronnie
Känns som att Holmqvist är bra mycket närmare DIF än vad Hagos är. Sen ska det mycket till att Holmqvist väljer elitserien överhuvudtaget, kommer det ett bra bud från ett NHL-lag så är elitserien uteslutet.
Men vad jag har förstått så kan Holmqvist spela center också, så då kanske inte Hagos behövs lika mycket.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mina femmor:
D. Larsson (S. Ridderwall)
1:a
T. Johansson - T. Pettersson
N. Anger - K. Ottosson - D. Axelsson
2:a
E. Frylén - O. Eklund
F. Bremberg - P. Bäcker - P. Hörnqvist
3:e
D. Printz - R. Pettersson
N. Danielsson - N. Falk - J. Ölvestad
4:e
D. Persson
C. Eklund - M. Ask - A. Engqvist
När Marusak tillkommer tycker jag han ska ta Petterssons plats brevid Printz och Ronnie ska bilda ett fjärde backpar med Persson. Fredrik Ericsson ska lånas ut eller säljas i min mening.
Jag hoppas givetvis att det kommer in en back och en anfallare till.
D. Larsson (S. Ridderwall)
1:a
T. Johansson - T. Pettersson
N. Anger - K. Ottosson - D. Axelsson
2:a
E. Frylén - O. Eklund
F. Bremberg - P. Bäcker - P. Hörnqvist
3:e
D. Printz - R. Pettersson
N. Danielsson - N. Falk - J. Ölvestad
4:e
D. Persson
C. Eklund - M. Ask - A. Engqvist
När Marusak tillkommer tycker jag han ska ta Petterssons plats brevid Printz och Ronnie ska bilda ett fjärde backpar med Persson. Fredrik Ericsson ska lånas ut eller säljas i min mening.
Jag hoppas givetvis att det kommer in en back och en anfallare till.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander
När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
1. Linkan - Bäcker - Hörnqvist
Thomas - Väänänen
2. Jimmie - Otto - Axelsson
Jiri - Timmy
3. Anger - Engqvist - Danielsson
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Thomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-09-28 22:46:19, redigerad totalt 1 gånger.
Någon mer än jag som insett hur grymt bra värvningen av Ossi Väänänen egentligen är? Han har själv sagt att han vill tillbaka till NHL så fort som möjligt vilket betyder att får han bara spela så kommer han åka skridskor, jobba och kämpa tills han spyr. Han är helt inriktad på att få chansen i ett NHL lag redan nästa år och tror ni han kommer låta Djurgården spela i kvalserien så är ni helt ute och cyklar! För det bästa för hans framtida karriär är ju såklart att spela SM-slutspel, här har vi fått in en riktig vinnarskalle i laget som så när platsar under en äkta Järnkamins-rang.
Det låter bra!Pepp91 skrev:Någon mer än jag som insett hur grymt bra värvningen av Ossi Väänänen egentligen är? Han har själv sagt att han vill tillbaka till NHL så fort som möjligt vilket betyder att får han bara spela så kommer han åka skridskor, jobba och kämpa tills han spyr. Han är helt inriktad på att få chansen i ett NHL lag redan nästa år och tror ni han kommer låta Djurgården spela i kvalserien så är ni helt ute och cyklar! För det bästa för hans framtida karriär är ju såklart att spela SM-slutspel, här har vi fått in en riktig vinnarskalle i laget som så när platsar under en äkta Järnkamins-rang.
Djurgården
Emil svelander skrev:När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
Tomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Hur tänkte du när du vill att Eklund och Printz bildar ett backpar likaså undrar hur du tänkte med Ronnie och Frylèn som ett backpar?
Kanske ska förtydliga att det inte är någon kritik utan jag är lite nyfiken bara...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Emil Svelander
Ronnie = Defensiv, Frylén = Offensivpekka21 skrev:Emil svelander skrev:När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
Tomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Hur tänkte du när du vill att Eklund och Printz bildar ett backpar likaså undrar hur du tänkte med Ronnie och Frylèn som ett backpar?
Kanske ska förtydliga att det inte är någon kritik utan jag är lite nyfiken bara...
Eklund = Allround, Printz = Ingenting hittils
Kan du sätta ihop det på ett bättre sätt?

- DIF_Soldier
Ronnie och Frylén är båda två extremt söliga. Bänka Edvin och in med Fredrik Ericsson som har börjat säsongen förvånadsvärt bra.Emil svelander skrev:Ronnie = Defensiv, Frylén = Offensivpekka21 skrev:Emil svelander skrev:När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
Tomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
Vad menar du med ''sölig''? Jag tycker Ronnie är den som spelar mest resolut och rejält i vårt lag.DIF_Soldier skrev:Ronnie och Frylén är båda två extremt söliga. Bänka Edvin och in med Fredrik Ericsson som har börjat säsongen förvånadsvärt bra.Emil svelander skrev:Ronnie = Defensiv, Frylén = Offensivpekka21 skrev:Emil svelander skrev:När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
Tomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
- DIF_Soldier
Emil svelander skrev:Vad menar du med ''sölig''? Jag tycker Ronnie är den som spelar mest resolut och rejält i vårt lag.DIF_Soldier skrev:Ronnie och Frylén är båda två ganska långsamma. Bänka Edvin och in med Fredrik Ericsson som har börjat säsongen förvånadsvärt bra.Emil svelander skrev:Ronnie = Defensiv, Frylén = Offensivpekka21 skrev:Emil svelander skrev:När vi fått tillbaka skadade spelare och fått in Jiri och Väänänen tror jag att följande formationer skulle vara de bästa.
Tomas - Väänänen
Jiri - Timmy
Eklund - Printz
4. Fimpen - Falk - Ask
Ronnie - Frylén
Säg den glädje som varar
ossi m.m.
Det känns, enligt mitt sätt att se det, helt rätt att sätta Ossi ihop med Johansson i förstakedjan. Skönt att få in en stabil back där som styr upp det hela. De senaste matcherna har första kedjan mest varit nedtryckt i egen zon (och där varit lama).
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Re: ossi m.m.
Jag håller med till 100%. Förstafemman är den enda kedjan (tillsammans med Kjell och Ask) som har minusstatistik. Bengan har -5 tätt följt av Bäcker på -4 och Bremberg på -3. Det är inte godkänt och denna kedja har absolut inte imponerat. Hoppas att Ossi kan styra upp defensiven lite stabilt och småfult backspel.rikkard skrev:Det känns, enligt mitt sätt att se det, helt rätt att sätta Ossi ihop med Johansson i förstakedjan. Skönt att få in en stabil back där som styr upp det hela. De senaste matcherna har första kedjan mest varit nedtryckt i egen zon (och där varit lama).
Vad tycker ni?
- Emil Svelander
Jag vill se förljande formationer när alla skadade spelare kommit tillbaka och ett eventuellt nyförvärv dykt upp:
Anger - Ottosson - Hörnqvist/Nyförvärv
Linkan - Falk - Dick
Danielsson - Engqvist - Ölvestad
Calle - Nån junis - Fimpen
Jiri - Timmy
Ossi - Thomas
Edvin - Ronnie
Printz - Eklund
Tyvärr, Dennis Persson, du är helt enkelt alldeles för dålig just nu för att spela i elitserien.
Anger - Ottosson - Hörnqvist/Nyförvärv
Linkan - Falk - Dick
Danielsson - Engqvist - Ölvestad
Calle - Nån junis - Fimpen
Jiri - Timmy
Ossi - Thomas
Edvin - Ronnie
Printz - Eklund
Tyvärr, Dennis Persson, du är helt enkelt alldeles för dålig just nu för att spela i elitserien.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-11-03 17:58:44, redigerad totalt 1 gånger.