Västerås IK - Djurgårdens IF, 31/8 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Lägg dessutom till att vi saknade ett par ganska viktiga spelare ikväll!!!
Ingen seger utan offer
Kagen

Inlägg av Kagen »

Klart det finns anledning till oro, all anledning. Eller snarare handlar det om att försöka se det positiva - skapa en tro och ett hopp om att DIF ska kunna vända den negativa trend man befinner sig i.

Att t-matcherna förloras är ju egentligen inte det som skapar mest oro utan det som är att laget inte tycks vara bättre än resultaten visar. Nyförvärvens klass står i proportionalitet till prislappen på dem.

Timrås Nubbe verkar vara den man ska titta på när det gäller att trolla med knäna, okända finnar som spelar gratis, Ulf Dahlen som ställer upp och knyter på sig grillorna igen efter att han slutat. Skulle inte förvåna mig om Valeri Krykov gör samma sak.

DIF's hopp tycks stå till styrelseledamöterna som har mycket pengar och kontakter. Laget på isen imponerar inte även om jag är övertygad om att det hade blivit seger ikväll med komplett trupp.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Visst tusan blir man lite orolig, konstigt vore det annars. Man det är ju bara försäsong ännu! Dessutom är ju inte truppen komplett, en till back ska in.
Ingen seger utan offer
proppadenjäveln

Inlägg av proppadenjäveln »

Jag vill som vikare inta sparka på den som redan ligger, men djurgårdens spel idag var bedrövligt bortsett från ett par kvicka kontringar (beroendes på att vik parkerat i dif zonen och tröttat ut sig).

Detta snack om "varför ska man ge 110 % i en träningsmatch?" förstår jag inte, det måste väl finnas någon konkurrens i laget? Och således något att kämpa för, även om det "bara" är träningsmatcher?

Och på tal om frölundajunisarna+en örebroare så har Per Bäckman visat fingertoppskänsla. Kedjan med Fredrik Johansson (andra året i vik), Kalle Olsson (ny från Frölunda j20) och Nicklas Liihagen (ny från Örebro där han höll till i tredjefemman) har varit den bästa hittils och idag stod den kedjan för sammanlagt 4 mål.

Slutresultatet 5-3 till Västerås ljuger en del, det skiljde mer än så mellan lagen i denna match, 6-2 hade varit bra mycket rättvisare. Skönt att se förresten hur lätt det är att få Thoresen ur balans.

Vore kul att se några kommentarer från en djurgårdare som såg kvällens match live, så ni inte tror att det jag skrivit är direkt från vik-hjärtat.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

proppadenjäveln skrev:Jag vill som vikare inta sparka på den som redan ligger, men djurgårdens spel idag var bedrövligt bortsett från ett par kvicka kontringar (beroendes på att vik parkerat i dif zonen och tröttat ut sig).

Detta snack om "varför ska man ge 110 % i en träningsmatch?" förstår jag inte, det måste väl finnas någon konkurrens i laget? Och således något att kämpa för, även om det "bara" är träningsmatcher?

Och på tal om frölundajunisarna+en örebroare så har Per Bäckman visat fingertoppskänsla. Kedjan med Fredrik Johansson (andra året i vik), Kalle Olsson (ny från Frölunda j20) och Nicklas Liihagen (ny från Örebro där han höll till i tredjefemman) har varit den bästa hittils och idag stod den kedjan för sammanlagt 4 mål.

Slutresultatet 5-3 till Västerås ljuger en del, det skiljde mer än så mellan lagen i denna match, 6-2 hade varit bra mycket rättvisare. Skönt att se förresten hur lätt det är att få Thoresen ur balans.

Vore kul att se några kommentarer från en djurgårdare som såg kvällens match live, så ni inte tror att det jag skrivit är direkt från vik-hjärtat.
Jo jag var där. Och din analys är klockren. Jag skämdes på läktaren. VIK var överlägsna. Hur vi skall klara oss kvar i ES låter som ett skämt. Hur sätter man betyg på en sådan som Mattsson. Jo, totalt nollkoll på rinken!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kan det inte vara så att vi tog alldeles för lätt på denna uppgift? VIK:arna var taggade till tusen, de hade chansen att spöa mesta mästarna. Som sagt: Jag har sett detta förut, det har hänt fler än en gång när vi lirat försäsong. Det är ju dessutom bättre att klanta sig nu, än att göra bort sig när ES börjar? Det är väl därför det kallas träningsmatcher?
Ingen seger utan offer
proppadenjäveln

Inlägg av proppadenjäveln »

Drutten skrev:Kan det inte vara så att vi tog alldeles för lätt på denna uppgift? VIK:arna var taggade till tusen, de hade chansen att spöa mesta mästarna. Som sagt: Jag har sett detta förut, det har hänt fler än en gång när vi lirat försäsong. Det är ju dessutom bättre att klanta sig nu, än att göra bort sig när ES börjar? Det är väl därför det kallas träningsmatcher?
Du har delvis rätt i det du säger, givetvis var västeråsarna mer taggade än djurgårdarna men efter att blivit utspelade i en period så borde ju någon liten polett trilla ner i djurgårdsspelarnas hjärnor. Även om de skiter fullständigt i resultatet så måste de väl ändå ha sin egen plats i laget att spela för?

Gårdare: någon kommentar om vik-klacken? kul att höra lite, inte ofta nån utomstående tittar in på viks eller viksupports forum.
Kuremyr

Inlägg av Kuremyr »

Man ska aldrig skämmas över sitt lag, det gör jag inte heller, men för helvete.. Vad vi presterat hittills under försäsongen räcker inte ens till att hålla sig kvar i allsvenskan.. Jag vill se ett par rutinerade spelare av hög klass ansluta sig till truppen den närmsta veckan.. Okej, jag fattar tanken med att satsa ungt, men för fan, någon form av balans måste man väl ändå ha.. Sen spelare som André Mattsson, vad gör han som ordinarie i ett elitserielag? Jag var fruktat orolig över backbesättningen förra året, tyckte att Staffan, Ferna, Ronnie och Mika var aningen svaga, men vafan årets backbesättning är ett skämt.. Nä! Nu är det dags för ledningen att dra den berömda "tummen ur" och ro i hamn ett par klassvärvningar..
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

En sak folk verkar glömma väldigt enkelt är att vi har haft en väldigt aktiv svängdörr på spelare. Det tar lite tid att spela ihop ett lag, det är väl därför vi gått ut på is lite tidigare än vanligt. Sen att truppen inte direkt innehåller idel klass spelare är en annan sak.

Hovet, som jag skrev i en annan tråd, styrelsen är väl införstådd med läget/allvaret. Men vad tycker du man ska göra?

Visst borde vi kunna värva åtminstone EN bra spelare till med tanke på pengar vi har över efter Espen och lirarna som drog över Atlanten. Men även det är ingen självklarhet med tanke på hur ekonomin ser ut.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Hoppas Ragge kommer.
Ingen seger utan offer
Ida_flikkan
Kontakt:

Inlägg av Ida_flikkan »

jag va oxå där igår.. och det va ingen rolig syn.
Skäms dock inte, djurgårn hade inget bra spel helt enkelt de får man ta.
Men vi kommer igen när de börjar på riktigt om knappt en månad :D
Skriv svar