Crippe Sjögren
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Härlig intervju på FanTV:
"Aggresivitet ska väl sitta i huvudet så det hoppas jag att jag inte tappat i alla fall."
Fråga om morgondagensmatch mot Färjestad:
"Du ska trycka dit dem rejält?"
"Jarå, för fan, det finns en par killar där som är rätt kända som man kan gnabbas lite med så det ska bli riktigt kul faktiskt."
Krossa Ledin, Kåberg, Jönsson, Nordström, Prestberg...osv...osv!
VÄLKOMMEN HEM!
"Aggresivitet ska väl sitta i huvudet så det hoppas jag att jag inte tappat i alla fall."
Fråga om morgondagensmatch mot Färjestad:
"Du ska trycka dit dem rejält?"
"Jarå, för fan, det finns en par killar där som är rätt kända som man kan gnabbas lite med så det ska bli riktigt kul faktiskt."
Krossa Ledin, Kåberg, Jönsson, Nordström, Prestberg...osv...osv!
VÄLKOMMEN HEM!
Så har DIF gjort klart med en breddspelare till enligt Challe. Varför? Vi har ju redan en relativt bred trupp, skulle det knipa där är det bara att plocka upp någon av alla lovande juniorer vi förfögar över.
Det som saknas i forwardsväg är spetskompetens inom målskyttets ädla konst. Sjögren har inte direkt denna varan och dessutom är jag rädd för att han tror sig komma till DIF för att "spela" hockey istället för att kriga hockey. Är detta fallet kommer han att bli lika viktig för oss som han var i Timrå för några säsonger sedan...
Om man nu skall ha någon nytta av Sjögren måste han hamna i rätt sällskap. Att sätta honom med 2 unga killar känns rätt korkat. För att Sjögren skall komma till sin rätt bör han givetis sättas i hop med en finlirare så han kan kriga till utrymme till denna spelare.
Själv skulle man vara lite sugen på följande forwards linor:
Umicevic - Falk - Sjögren
En defensiv center, en stenhård grovjobbare samt en artist. Det enda kedjan saknar är målskyttar.
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Bäcker får ta på sig lite av grovjobbarens uppgift i denna lina. Bremberg och Hörnqvist får stå för farten.
Ölvestad - Ottosson - Danielsson
Ölvestad och Otto är ett perfekt radarpar i mina ögon. Det som denna dynamiska duo behöver är en målskytt av klass. I brist på annat ser jag gärna att Danielsson får chansen här.
Ask - Eklund - bästa junis för dagen
Ask och eklund bör ju kunna smälla på en del och i alla fall döda en av motståndarnas bättre kedjor. Denna duo får sällskap av den yngre spelare som för tillfället känns hetast.
Observera att jag rankar de tre första kedjkorna som inbördes jämna. Däremot skulle Otto - Ölvestads lina kunna bli ruggig att möta med en vass målskytt typ Orzagh eller nå't liknande.
Det som saknas i forwardsväg är spetskompetens inom målskyttets ädla konst. Sjögren har inte direkt denna varan och dessutom är jag rädd för att han tror sig komma till DIF för att "spela" hockey istället för att kriga hockey. Är detta fallet kommer han att bli lika viktig för oss som han var i Timrå för några säsonger sedan...
Om man nu skall ha någon nytta av Sjögren måste han hamna i rätt sällskap. Att sätta honom med 2 unga killar känns rätt korkat. För att Sjögren skall komma till sin rätt bör han givetis sättas i hop med en finlirare så han kan kriga till utrymme till denna spelare.
Själv skulle man vara lite sugen på följande forwards linor:
Umicevic - Falk - Sjögren
En defensiv center, en stenhård grovjobbare samt en artist. Det enda kedjan saknar är målskyttar.
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Bäcker får ta på sig lite av grovjobbarens uppgift i denna lina. Bremberg och Hörnqvist får stå för farten.
Ölvestad - Ottosson - Danielsson
Ölvestad och Otto är ett perfekt radarpar i mina ögon. Det som denna dynamiska duo behöver är en målskytt av klass. I brist på annat ser jag gärna att Danielsson får chansen här.
Ask - Eklund - bästa junis för dagen
Ask och eklund bör ju kunna smälla på en del och i alla fall döda en av motståndarnas bättre kedjor. Denna duo får sällskap av den yngre spelare som för tillfället känns hetast.
Observera att jag rankar de tre första kedjkorna som inbördes jämna. Däremot skulle Otto - Ölvestads lina kunna bli ruggig att möta med en vass målskytt typ Orzagh eller nå't liknande.
- Ritterwand
-
-
Jag kan ha fel, men jag upplever inte Bäcker som en grovjobbare, byt ut Bäcker mot Danielsson så har du ett rivjärn som ibland kan fiffla in ett å annat mål.Kall-El skrev: Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Lycka är att vara djurgårdare
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag anser att Hörnqvist och Bremberg är av samma karaktär och kan därför vara lite "ivägen" för varandra. Kedjan innehåller en målskytt för mycket.Rash skrev:Jag kan ha fel, men jag upplever inte Bäcker som en grovjobbare, byt ut Bäcker mot Danielsson så har du ett rivjärn som ibland kan fiffla in ett å annat mål.Kall-El skrev: Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Sätt in Sjögren med Linkan och Bäcker. Då kan Sjögren plöja undan alla som är ivägen

Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-01-10 17:28:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar