Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kojak

Inlägg av Kojak »

Först och främst vill jag ta av hatten för Mats Larsson som visat sitt Djurgårdshjärta med sitt inlägg.

Sen vill jag tacka för det stundande möte som nu tagits beslut om. Jag är övertygad om att många med mig kommer få en större förståelse för många av de beslut DIF Hockey har tagit.

Faktum är att jag tror att där har Andy rätt: Identiteten som saknas. Många supportrar som älskar DIF Hockey har inte alla fakta på bordet och kan inte se den slutgiltiga lösningen och ideérna för att gå ljusare tider till mötes. Jag är själv jäkligt nyfiken på många saker som jag hoppas få klarhet i på ett sånt här möte.

Sen vill jag dock hålla med Mats Larsson om att det inte är så mörkt som Andy ger sken av i första inlägget här på tråden. Det är många saker som förbättrats!

Man kan säga att det är en sjukling vi alla jobbar med, betalt som ideelt, men att de injektioner som faktiskt gjorts de senaste åren har lett till att sjuklingen mår mycket bättre.

Vad som blivit bättre är självklart juniorverksamheten! K-G gör ett fantastiskt jobb!

Sponsorintäkterna har aldrig, såvitt jag kan förstå, varit bättre.

Kringförsäljning, som det har debbaterats mycket om, är långt ifrån bra men lite bättre än för några säsonger sedan. I samband med att Sportbaren blev en renodlad DIF-pub till denna säsong så har föreningen DIF Hockey tagit ett steg längre i sin strävan att få en bättre kringförsäljning så de får en viss provision på det som säljs.

Det är en förhoppning, har de själva sagt, att detta kanske leder till ytterligare kringförsäljning i övriga Globen och Hovet.

Souvernirförsäljningen. En butik finns i Globen centrum och det säljs souvernier varje match... Och då är vi inne på det som inte alls är bra! Souvernier, och övrig kringförsäljning, blir lidande för att publiksiffran är, om jag får uttrycka mig milt, inte den bästa direkt.

Nu tror visserligen jag på en ändring i samband med Järnkaminernas tredjedelskort. JKs medverkan på matcherna brukar allt som oftast leda till tre poäng. Vunna matcher leder ofta till mer publik.

Med anledning av det här vill jag hålla med Jojje och säga att en kriskommision inte är nödvändig. Skulle det dock bli allvar så tänker jag erbjuda min hjälp för att göra sjuklingen bättre, men som sagt, jag tror inte det är nödvändigt.

En kommunikation mellan DIF Hockey och supportrarna tror jag är mer realistiskt. Att följa upp beslut, eller ideér, som diskuteras på möten är nog ännu bättre.

Tack för en bra tråd dock. Nu tycker jag vi kämpar hårt för att hitta en identitet för alla, för det är vad som krävs för att få tillbaka publiken, och med det kommer också allt annat (försäljning, publikintäkter och bra sportsliga resultat) att lösa sig!
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Jojje

Yeah, yeah, whatever you say… men ta inte mer av dom där rosa tabletterna nu…
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

fullfartframaat skrev:Jojje

Men sluta upp med att klaga på honom hela tiden! Skit i honom istället för att bara klaga på honom som du gör i 80% av alla dina inlägg. Skriv något vettigt istället!

Och jag tycker det är väldigt stort och bra av Mats att återigen erbjuda oss fans ett möte. Fast majoriteten här inne tycks ha en miljon olika anledningar till att inte komma när Mats väl anordnar ett möte, därav, klagomålen fortsätter. Jag kommer självfallet vara där, jag får se till att jag har tid.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Remy Lebeau skrev:

Men sluta upp med att klaga på honom hela tiden! Skit i honom istället för att bara klaga på honom som du gör i 80% av alla dina inlägg. Skriv något vettigt istället!

Och jag tycker det är väldigt stort och bra av Mats att återigen erbjuda oss fans ett möte. Fast majoriteten här inne tycks ha en miljon olika anledningar till att inte komma när Mats väl anordnar ett möte, därav, klagomålen fortsätter. Jag kommer självfallet vara där, jag får se till att jag har tid.
Så det är du som är 'Bautabröl', intressant...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

fullfartframaat skrev:
Remy Lebeau skrev:

Så det är du som är 'Bautabröl', intressant...
Du har Pm.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2006-11-23 15:30:30, redigerad totalt 1 gånger.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nu håller den här tråden, som ändå är en av de bättre på senare tid, att spåra ur.

Snälla, gå tillbaka till det ursprungliga ämnet eller håll klaffen! Hoppas Admin kan ta bort de inlägg som inte tillför något (även detta kanske? Jag vet inte).

Ha det!
Gripen

Inlägg av Gripen »

Visst är det bra att Mats tar sig tid och även att ett möte kommer till,,, men jag tror inte att spelet blir bättre för det... Nej om det är som någon skriver att sponsor-sidan aldrig varit bättre och att ekonomin ser ljusare ut så tycker jag att vi ska lägga varje krona på en spelare som kan göra mål .... och gärna lära ut det till övriga spelare i laget... för jag står fast vid att det är resultatet som är det viktiga, (sen kan vi snacka om "renodlad sportbar " vilket det inte är då allt möjligt pack kommer in)

Tänk om vi skulle ligga ett i tabellen och ha detta problem... då skulle vi kunna locka folk med diverse erbjudanden men med nuvarande läge så har vi inget val ... skit i allt runt omkring ! se till och vinn på isen...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Remy Lebeau skrev:Fast majoriteten här inne tycks ha en miljon olika anledningar till att inte komma när Mats väl anordnar ett möte, därav, klagomålen fortsätter. Jag kommer självfallet vara där, jag får se till att jag har tid.
Jag behöver lite mer tid än en veckas försprång om jag ska kunna komma loss. Har ett väldigt full kalender.

Så jag tycker Mats uttalande om att jag inte kunde komma var trist.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jojje skrev: Jag behöver lite mer tid än en veckas försprång om jag ska kunna komma loss. Har ett väldigt full kalender.

Så jag tycker Mats uttalande om att jag inte kunde komma var trist.
Kul att du tar åt dig, synd att du inte går dit eftersom du är en av de som verkligen skulle behövas där..! Sluta gnäll i den utsträckning du gör om du inte vill vara där och påverka. Boka om något då om du har ett sånt genuint intresse för klubben och framför allt, vem har sagt att det ska vara inom en vecka?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jojje skrev:
Andy skrev:Den skall vända krisen och hjälpa klubben att hitta hem till sig själv... Vad mer är det du inte förstått?

Ett mycket bättre förslag än att inte göra något för att alla andras förslag är så dåliga.... Eller?

Nu talar du som DIF´s styrelse, om resultaten. Men inte hur man ska nå dit... Utveckla gärna.
Det är det som är poängen - ska vi rädda klubben måste vi förena alla goda krafter. Styrelsen klarar inte detta själva, lika lite som en ensam tangentbordsriddare med chipsflottiga tangentbordsfingrar och taskig attityd klarar det.

Poängen är just den att inte jag heller vet hur vägen dit ser ut. Däremot tror jag dock att jag har kunskaper och erfarenheter som klubben skulle ha nytta av i den processen (likväl som många andra säkert har).
Damfyra

Hej Andy

Inlägg av Damfyra »

Boråsaren skrev>>
"Synd att du inte går dit eftersom du är en av de som verkligen skulle behövas där..! Sluta gnäll i den utsträckning du gör om du inte vill vara där och påverka."

Jag skulle vilja säga detta även till dig Andy.
Du vill tillsätta en kriskommission, du vill få tillbaka djurgårdsandan, du vill lösa krisen som vi befinner oss i såsom du har löst andra kriser.
Var ska vi börja om du tycker att möten inte räcker?
Var ska vi börja om du inte är intresserad av att framföra dina åsikter face-to-face mot styrelsen och övriga supportrar på plats?
Du måste ju förstå att det inte går att tillsätta en kriskommission genom ett supporterforum, och när du skriver "möten räcker inte" så börjar jag direkt tvivla starkt på tyngden i dina argument.
Forsätter debatten endast här så kommer den här tråden fyllas av 10 ytterligare sidor med gnäll om dåligt lagbygge, dålig arena, önskningar om tränarbyten, gnäll om att styrelsen inte värvar tillräckligt stora namn och påståenden om att man kan lösa det bättre själv än avlönade tjänstemän som ägnar hela dagar åt dessa problem.

Sedan tycker jag att du ger denna kriskommission en otrolig moralisk stomme med representativa grupper och familjelycka, men du har inte kommit med något konkret som denna kommission ska göra eller hur de ska göra det.
Visst, familjekärlek i all ära, krismedvetenhet i all ära, men vad hjälper det om detta bara blir ännu en av dessa gästbokskommissioner.
Du kan bemöta mig med exempel på vad ni gjorde när ni tog er ur denna djupa kris som du ständigt pratar om, men det gör ingen som helst skillnad om du inte vill starta någonstans.

- Krismedvetenhet, finns, och jag är säker på att styrelsen också är krismedvetna eftersom de kanske har lite mer information än vi har.
- Omedelbara åtgärder har ju enligt Mats Larssons tidigare inlägg vidtagits, de jobbar under stram budget.
- Nu ska då alltså kriskommissionen tillsättas. Säg mig, tillsatte du din omtalade kommission via en gästbok?

Om du vill göra någon skillnad så får du gå på mötena och sluta betrakta de som supporterjippon, Herr Larsson, Herr Engström och resten av styrelsen väntar ju där för att lyssna på dig och alla andra taktiska orakel i detta forum.

DIF i vått och torrt!!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Andy skrev:Styrelsen klarar inte detta själva, lika lite som en ensam tangentbordsriddare med chipsflottiga tangentbordsfingrar och taskig attityd klarar det.
Nu tycker jag du var lite väl hård mot dig själv...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Köper fullständigt att satsningen på juniorer har blivit bättre och det skall de ansvariga ha phett med cred för. Dock hjälper det inte att plocka fram bra juniorer om de inte har rätt material att sättas samman med. Just nu saknar vi de rätta spelarna att sätta ihop våra unga och lovande killar med. Se t ex på förra säsong då Ribben fick lira med Ronnie och gjorde succee. Nu lirar Ribben i "sämre" omgivning och lyckas inte alls lika bra. Det jag vill få fram är alltså att det krävs rätt spelare för att juniorer skall lyckas. Har man inte den rätta omgivningen kommer aldrig junissatsningen att kunna bära maximalt med frukt.

Tyvärr känns det dock som att detta är en av få saker sm går rätt just nu.

Sedan kan man ju undra hur länge galenskapet att hålla fast vid Globen skall fortgå. 5000 åskådare i en denna hall känns som att spela inför tomma läktare. Här vidhåller jag att det görs ett väldigt stort tankefel och om inte detta åtgärdas är det nog början till slutet för hockeysektionen som vi ser. Hockeyn är inte het i stan och det finns INGET som talar för att snittsiffrorna skall stiga såpass mycket som vissa hoppas / räknar med. Det man då istället måste göra är att försöka vinstmaximera varje besökare och som det är nu är vi helt urusla på detta. Om FBK har t ex 100% vinstmaximering på varje åskådare ligger vi kanske runt 10%... kanske inte är så konstigt att de då har råd med så mycket bättre trupp jämfört med oss. Framtiden är inte att försöka öka snittet utan snarast att se till att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt på varje besökare.

Hade man haft en egen hall hade 5000 åskådare inte varit en katastrof direkt även om jag tror att siffrorna hade varit högre i en egen ägd och vettigt dimensionerad hall.

Avslutningsvis hade det varit vädligt intressant att få ta del av vad varje spelare kostar DIF per säsong..
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag är väldigt intresserad av hur denna trupp ligger till lönemässigt mot förra säsongens. Vi fick 9 miljoner extra, finns inte en chans att denna trupp kan vara 9 miljoner dyrare. Varför används inte alla pengar? Har Mats fått löneökning? Tycker det ska vara prestationsbaserad lön på kansliet också... Då skulle vi ha ett par miljoner till.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Såg ikväll min sista match för säsongen!

Stämningen var helt bedrövlig...

5.000 i Globen...

:(
Skriv svar