Djurgårdens IF - Brynäs IF 12/10-2006
Radiosporten förklarar fenomenet med lagets höga antal unga spelare, att dessas orutin är en faktor som spelar in stort här...låter ju troligt. Falken, Johansson, Bremberg, Pettersson etc. kan ju inte klara sista 5 utan byten heller. I kväll var det ju mest otur - eller möjligen en hundradels okoncentration av Larsson, men han har ju räddat flera p åt oss redan - som gjorde att Bif kvitterade.Boråsaren skrev:2 poäng = bra men inte fullt ok!
Ska det vara så jävla svårt att hålla igen sista minuten? Helt ärligt, varför?
2p i en match där motståndarna dominerar tämligen klart kan ju faktiskt i slutändan inte betraktas som alltför dåligt. Plats 6 i serien om jag inte hörde fel :o)
Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?
När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?
På tal om Mattsson, så har nu Daniel Larsson efter 3 matcher från start, som målvakt, redan passerat Mattssons smått otroliga (för att inte säga imponerande) poängfacit på 0+0 på en hel säsong. Detta trots spel i förstafemman under större delen av säsongen.
När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?
På tal om Mattsson, så har nu Daniel Larsson efter 3 matcher från start, som målvakt, redan passerat Mattssons smått otroliga (för att inte säga imponerande) poängfacit på 0+0 på en hel säsong. Detta trots spel i förstafemman under större delen av säsongen.
Senast redigerad av *Knirre den 2006-10-12 23:29:40, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Många pratar om att -Det är ju så många matcher kvar (& det kommer ni upprepa tills vi är i omgång 52).
Men det är ju så att efter 10-15 omgångar brukar man kunna se en tydlig trend.
Det som är tydligt är att DIF fortsätter att generöst slänga bort poäng i slutminuten av matcherna.
Inte för att det är kul & blir mer spännande så utan för att DIF inte är bättre än så här.
De bra spelarna orkar inte vara bra i 60min i match efter match, & de något sämre har inte kunskapen att "stänga" en slutperiod.
Det kommer att leda till ännu ett missat slutspel, tro mig.
Visst, vi är bättre än förra säsongen (inte så svårt iofs), men det är dom andra "sämre" lagen också.
Men det är ju så att efter 10-15 omgångar brukar man kunna se en tydlig trend.
Det som är tydligt är att DIF fortsätter att generöst slänga bort poäng i slutminuten av matcherna.
Inte för att det är kul & blir mer spännande så utan för att DIF inte är bättre än så här.
De bra spelarna orkar inte vara bra i 60min i match efter match, & de något sämre har inte kunskapen att "stänga" en slutperiod.
Det kommer att leda till ännu ett missat slutspel, tro mig.
Visst, vi är bättre än förra säsongen (inte så svårt iofs), men det är dom andra "sämre" lagen också.
Hahahaha! Kan inget annat än att hålla med!*Knirre skrev:Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?
Alltid Oavsett.