Djurgårdens IF - Brynäs IF 12/10-2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Två poäng blev det i alla fall... tur det.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Djurgårdare

Inlägg av Djurgårdare »

yes vi vann
Erik I

Inlägg av Erik I »

Hovet skrev:Varför blir folk glada i Globen? Vi skulle haft 3 jäkla poäng..
På ett sätt, ja, sett till hela matchen, inte mer än 1. Det blev 2, 1 mer än jag riktigt vågade tro på. Kaffesumparna är bra i år.
Wedd
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Alltid lika trist när Jojje har rätt, men men, se det positiva ur det negativa, Två Poäng är Bättre än en poäng.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Som jag sa... Släpper in ett sista minuten. Börjar bli en trend nu.

2 poäng är dock helt ok. Men slarv!
yoda

Inlägg av yoda »

Hovet--> Folk kanske blir glada för att två poäng är fler än en. Fast jag förstår självklart vad du menar. Tre poäng är ju fler än två.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

2 poäng = bra men inte fullt ok!

Ska det vara så jävla svårt att hålla igen sista minuten? Helt ärligt, varför?
Saknar Kung Wikegård!
yoda

Inlägg av yoda »

Dags att ta tre poäng på borta is. Poängen trillar ju i alla fall in på hemmaplan.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Så jävla skönt att vända trenden med att vinna i förlängningen.
Nu tog vi IGEN på slutet, Det tar sig
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jag vet inte var någonstans det brister, men det är ju för jäkligt att det händer varenda match!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Boråsaren skrev:2 poäng = bra men inte fullt ok!

Ska det vara så jävla svårt att hålla igen sista minuten? Helt ärligt, varför?
Radiosporten förklarar fenomenet med lagets höga antal unga spelare, att dessas orutin är en faktor som spelar in stort här...låter ju troligt. Falken, Johansson, Bremberg, Pettersson etc. kan ju inte klara sista 5 utan byten heller. I kväll var det ju mest otur - eller möjligen en hundradels okoncentration av Larsson, men han har ju räddat flera p åt oss redan - som gjorde att Bif kvitterade.

2p i en match där motståndarna dominerar tämligen klart kan ju faktiskt i slutändan inte betraktas som alltför dåligt. Plats 6 i serien om jag inte hörde fel :o)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?

När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?

På tal om Mattsson, så har nu Daniel Larsson efter 3 matcher från start, som målvakt, redan passerat Mattssons smått otroliga (för att inte säga imponerande) poängfacit på 0+0 på en hel säsong. Detta trots spel i förstafemman under större delen av säsongen.
Senast redigerad av *Knirre den 2006-10-12 23:29:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det är ingen vinst det här utan 2 poäng efter förlängning, stor skillnad.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Många pratar om att -Det är ju så många matcher kvar (& det kommer ni upprepa tills vi är i omgång 52).

Men det är ju så att efter 10-15 omgångar brukar man kunna se en tydlig trend.
Det som är tydligt är att DIF fortsätter att generöst slänga bort poäng i slutminuten av matcherna.
Inte för att det är kul & blir mer spännande så utan för att DIF inte är bättre än så här.
De bra spelarna orkar inte vara bra i 60min i match efter match, & de något sämre har inte kunskapen att "stänga" en slutperiod.

Det kommer att leda till ännu ett missat slutspel, tro mig.

Visst, vi är bättre än förra säsongen (inte så svårt iofs), men det är dom andra "sämre" lagen också.
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

*Knirre skrev:Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?

När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?
Hahahaha! Kan inget annat än att hålla med!
Alltid Oavsett.
Skriv svar