Fler poäng förlorade...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Min Ide är följande.............

Inlägg av Rash »

TomyMörth skrev:Vi värvar Joijje som en tung Back och skiter i Fernholm............Om inte det fungerar sätter vi Joijje i mål! Och i värsta fall sätter vi honom som forward brevid Linkan Bremberg!
Hahaha, genialt! Om inte annat kan han väl knäcka motståndarna med allt sitt gnäll!
Lycka är att vara djurgårdare
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Ibland vinner man och ibland förlorar man......

"Vi" vinner som ett lag och "vi" förlorar som ett lag....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Leif

Inlägg av Leif »

Det är ganska uppenbart att det är Bremberg man vill få igång med alla förändringar.. Utan tvekan! Men gör man på rätt sätt?

Är det verkligen värt att splittra lagets i särklass bästa kedja som dessutom är inspelad sedan försäsongen för en spelares skull?

En spelare som dessutom aldrig inleder målskyttet eller poängproduktionen innan någon annan spelare gör det innan!!

Jag tror att om bara Otto - Ölve - Dragge gör pinnar med sin kedja så kommer Bremberg att göra det också!! Just nu gör ingen någonting och sist jag såg Bremberg mot Mora var han en total katastrof..
Att han får spela BP är för mig en gåta, men man vill väl ha honom som giftig kontringsspelare, men Säcken - det är inte i BP som målen framåt ska komma fatta!

Missförstå mig inte nu, jag är ett stort fan av Bremberg och i mina ögon är han lagets viktigaste spelare.. Men nu är han fan oduglig..

En förändring som inte kommit dock och som måste till, är PP-lines!!!!!

Låt Dragan leda en och Bremberg en annan och skit i tredje i PP!! Det är ingen social verksamhet vi håller på med.. Falk kan va med och teka( på sin höjd) Men Ask och Fimpen måste vi skippa i denna spelform!!!

Alla andra lag har ju PP-lines, bara vi rullar runt på tre kedjor.. Och sen alla dessa jävla utvisningar - skärpning.. Vi kan inte vinna matcher i utvisningsbåset för guds skull!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Fler poäng förlorade...

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jojje skrev:Under sista minuterna... Börjar bli jävligt tröttsamt nu.

Varför dessa konstanta ras under sista 5?!
Senare i samma tråd.
Jojje skrev: Vi har ett uselt lag... Jag tycker det. Att vi sen har ett par juniorer som kan bli något, jaha? Så fort de blir bra så drar de ändå och vi får börja om igen.
Du verkar ha svaret på din egen fråga. :wink:
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Skönt att se att vi inte släppte in något mål under de sista 5 igår, utan det var ju hela 5 min och 50 sekunder kvar denna gång när vi förlorade matchen.

Man blir så jävla less... Never ending story.
wzy

Inlägg av wzy »

Jojje du som har svaret på alla frågor kan väl besöka Djurgårdens kansli och berätta allt som är fel med laget just nu, sen kanske dom sparkar Säcken och Challe och tar in dig som coach istället!

Seriöst, hur många lag har det gått bättre för efter dom sparkat coachen?
Titta bara på Södertälje dom har avverkat en coach per säsong i princip, och det slutade med att sportchefen och klubbdirektören fick avgå och laget åkte ner i allsvenskan!
isolerad

Inlägg av isolerad »

wzy skrev:Seriöst, hur många lag har det gått bättre för efter dom sparkat coachen?
Titta bara på Södertälje dom har avverkat en coach per säsong i princip, och det slutade med att sportchefen och klubbdirektören fick avgå och laget åkte ner i allsvenskan!
Färjestad vann sm-guld förra säsongen efter att ha bytt tränare.
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Det gäller att ta in rätt tränare.

En bra tränare är en tränare som tillför laget energi, kan ge positiv och negativ kritik, en tränare spelarna litar på och en tränare som kan fatta rätt beslut.

Jag tycker att rätt tränare för laget idag skulle vara Wikegård, Wikegård är en tränare som tillför energi genom sitt engagemang, han kunde även fatta rätt beslut, ibland gav han tyvärr lite för mycket negativ kritik men oftast var det en bra blandning mellan negativ och positiv kritik. Han skulle med sitt engagemang göra så att spelarna lirar hela vägen, alla 60 minuter.

Fel tränare vore Hardy, han skulle aldrig med sin torped hockey få detta lag på fötter i och med att torped hockey kräver så bra spelare vilket vi inte har, vilket vi heller inte kan skaffa därför att vi inte har pengarna.
wzy

Inlägg av wzy »

Om jag inte minns fel så bytte laget inte tränare för att dom spelade dåligt. Dom bytte väl tränare för att Bengt-Åke skulle ta över landslaget? Fast där är jag iofs väldigt osäker. (Tycker dock att det skulle vara väldigt konstigt om jag missat att Färjestad sparkat en tränare mitt under säsongen. :S)
Men jag förstår fortfarande inte grunden till all kritik, jag tycker Säcken och Challe bevisade förra säsongen att dom är riktigt bra tränare...
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Skönt att se att vi inte släppte in något mål under de sista 5 igår, utan det var ju hela 5 min och 50 sekunder kvar denna gång när vi förlorade matchen.

Man blir så jävla less... Never ending story.
Jojje, den som såg matchen inser 2 saker:

1. Det var bara en tidsfråga och hade vi klarat oavgjort skulle vi varit nöjda.

2. Linköping har en bredare trupp än oss, de har en fylld arena och ett bra stöd från läktaren.

Det är saker som vi saknar för en plattform till succé.
Jojje, du som framgångsrik chef i Sveriges största företag i sin bransch, skulle inte du kunna pumpa in några glada miljoner för en bredare trupp. Eller kanske rentav en ny arena? En ny tränares lön och sign-on?

isolerad, vem skulle inte vunnit guld med det laget Färjestad hade?

oswä, jag gillar Wiken skarp. Men han har haft sin vända i DIF och han förfogade över ett bra mycket bättre lag än Säcken/Challe gör idag.

Det handlar om förtroende och kontinuitet, något som Challe i allmänhet men Säcken i synnerhet har i baggaget eftersom Hans har haft hand om våra junisar.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

wzy skrev:
Om jag inte minns fel så bytte laget inte tränare för att dom spelade dåligt. Dom bytte väl tränare för att Bengt-Åke skulle ta över landslaget? Fast där är jag iofs väldigt osäker. (Tycker dock att det skulle vara väldigt konstigt om jag missat att Färjestad sparkat en tränare mitt under säsongen. :S)
Men jag förstår fortfarande inte grunden till all kritik, jag tycker Säcken och Challe bevisade förra säsongen att dom är riktigt bra tränare...
Du har fel! Leffe Strömberg, numera SSK fick kicken tillsammans med Kulon Lennartsson, och Perra Johnsson tog över, numera SAIK.
wzy

Inlägg av wzy »

Okej, det finns säkert fler tränarbyten som har funkat. Men min poäng var att det inte speciellt ofta ger resultat.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

de e ju inte alltid tränarends fel utan alla spelarna har ju ochså ett ansvar att ta tycker i allafall jag
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bautabröl skrev:de e ju inte alltid tränarends fel utan alla spelarna har ju ochså ett ansvar att ta tycker i allafall jag
Visst är det så.

Spelarna betyder klart mycket mer än tränaren.
Vilken tränare skulle lyckas få FBK att ligga i botten?

Vilken tränare skulle lyckas föra upp AIK till Elitserien? :wink:
Bigge

Inlägg av Bigge »

Nu börjar allvaret om DIF ska hålla sig kvar!

HV,Malmö,Frölunda börjar röra sig i botten nu!

Då kan man inte ge bort matcher i tredje perioden hela tiden, spelar ju ingen roll hur dominanta vi är i andra(som mot Linköping senast)

Just nu leder malmö med 3- 0!!! över Brymäs efetr första perioden!

urk. skulle gräma mig att se det jävla laget hamna frmaför oss!
Skriv svar