För att vi ska bli det topplaget som fansen kräver att vi ska vara så behöver vi en 10 000 åskådare i Globen. Mot Linköping sa ju Ölvestad att det kändes rätt jobbigt att bli utbuade på hemmaplan när laguppställningen pressenterades.
Alla som vill se Djurgården i topp bör tänka till lite. Publiken kan bli en sjätte spelare och när Djurgårdens klack vill vara en klack så är vi jävligt bra på det!
De föredrar fotboll på Kalle Anka-nivå - helt obegripligt
Som alla vet så är fotboll och hockey är det två helt olika sporter som inte går att jämföra. Att allsvenskan i fotboll inte håller någon högre klass vet dem flesta men eftersom jag som supporter älskar fotboll och idrott i synnerhet så bryr jag mig inte om vad det håller för klass utan jag tittar för att jag gillar fotboll och framför allt DIF.
När det gäller hockey gnälls mycket om att det för många omgångar och det håller jag fullständigt med om men är det DIF:s fel? Dem enda man straffar genom att man inte går på matcherna är DIF. Sen att man inte kan gå på varenda match tror jag varken någon kan begära, inte ens jag går på varenda match.
När det gäller hockey gnälls mycket om att det för många omgångar och det håller jag fullständigt med om men är det DIF:s fel? Dem enda man straffar genom att man inte går på matcherna är DIF. Sen att man inte kan gå på varenda match tror jag varken någon kan begära, inte ens jag går på varenda match.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Tack mforce, kunde inte sagt det bättre själv. Ingen kan kräva att man ska gå på samtliga 55 omgångar, det är bara löjligt. Men vi vet att det finns många fler hockeyintresserade djurgårdare än vad publiksnittet visar idag. 5/1-06 är ett bra exempel. Visst många var kanske där enbart för att fira BS/JK.mforce skrev:Har hört många djurgårdare som protesterar mot att det är för många matcher genom att inte gå. Men så länge resten av hockeysverige (större delen i alla fall) tycker att elitserien är en lång härlig fest, lär den protesten passera förbi utan att göra annat än att underminera Djurgården hockeys ekonomi.
Sen undrar man vad många menar när de säger att de är djurgårdare i alla väder. Vid 50 omgångar, där går tydligen gränsen. För egen del sätter familjesituationen vissa gränser. Jag går i alla fall minst en gång i månaden.
[edit] För övrigt är det ju rätt fjantigt att jämföra fotboll och hockey över huvud taget. En del föredrar fotboll, så är det bara.
Givetvis blir man begränsad av familj, jobb och vart man bor. Men jag tycker att de som var på 5/1-06 mot FBK borde rannsaka sig själva och kanske tänka till en extra gång vad Alltid Oavsett innebär.
Det ska inte behöva vara så att våra spelare känner att dom har hemmaplan ett par gånger per säsong när JK haussar. Eller är vi medgångare som bara går på matcherna när det är "röj och kul på läktaren"?
Djurgården förtjänar ett bra stöd i allmänhet men i synnerhet NU när man har ett sånt härligt krigande lag som har potential att slå vilket lag som helst i ES.
Det gör ont och det känns verkligen som vi sviker DIF och spelarna på isen när de blir utbuade i Globen.
Lycka är att vara djurgårdare