Ska vi göra oss av med Holland, bör väl onekligen Videll fortfarande ingå i framtidsplanerna.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-29 08:01:29 Vi är på väg att göra oss av med Holland, Pontus Johansson och Ingman. Jag tror vi skjuter oss själva i foten. Tror det bara är en tidsfråga innan Holland börjar producera då all underliggande statistik visar på det. Och varför ska vi göra oss av med två backar när vi knappt kan ställa upp med några? Dom är ju skadade allihopa. Ingman har dessutom varit en av våra mest stabila backar.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... marknaden/
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Om du vore ledare, skulle du räkna med en spelare som springer runt till aftonbladet och klagar bakom din rygg, när föreningens välmående står på spel?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kan man inte försöka få in Henrik Karlsson som backup till Mantas? Lär väl fortfarande hålla hög klass, även om han meddelat att han lägger av
Beror väl helt och hållet vad anmälan innehåller och vad utredningen ger för svar? Videll har väl även försökt hålla locket på och inte "springer runt till aftonbladet" som du påstår.
Men jag tror nånting av följande händer:
1. Utredningen ger Videll rätt och Jocke tvingas gå. Kommer det fram att kränkande särbehandling skett kan han omöjligen vara kvar.
2. Utredningen ger JE rätt och Videll tvingas söka ny klubb.
Hela jävla laget underpresterar ju, alla kan ju inte vara dåliga hockeyspelare, det är nåt annat problem, hitta det, lös det, å gör det jävligt fort!Rolv skrev: ↑2021-11-29 16:27:35Ska vi göra oss av med Holland, bör väl onekligen Videll fortfarande ingå i framtidsplanerna.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-29 08:01:29 Vi är på väg att göra oss av med Holland, Pontus Johansson och Ingman. Jag tror vi skjuter oss själva i foten. Tror det bara är en tidsfråga innan Holland börjar producera då all underliggande statistik visar på det. Och varför ska vi göra oss av med två backar när vi knappt kan ställa upp med några? Dom är ju skadade allihopa. Ingman har dessutom varit en av våra mest stabila backar.
- Jim Morrison
Nej, jag skulle anta att det har med hans kroppsspråk/spelstil att göra annars hade väldigt många spelare ryktats bort. Men det är lättare att peka fingret åt andra än att kanske inse att man själv är problemet. Jag menar att det är ju som du säger, för många spelare som underpresterar för att det ska vara en slump.#10 skrev: ↑2021-11-29 17:18:28Hela jävla laget underpresterar ju, alla kan ju inte vara dåliga hockeyspelare, det är nåt annat problem, hitta det, lös det, å gör det jävligt fort!Rolv skrev: ↑2021-11-29 16:27:35Ska vi göra oss av med Holland, bör väl onekligen Videll fortfarande ingå i framtidsplanerna.Jim Morrison skrev: ↑2021-11-29 08:01:29 Vi är på väg att göra oss av med Holland, Pontus Johansson och Ingman. Jag tror vi skjuter oss själva i foten. Tror det bara är en tidsfråga innan Holland börjar producera då all underliggande statistik visar på det. Och varför ska vi göra oss av med två backar när vi knappt kan ställa upp med några? Dom är ju skadade allihopa. Ingman har dessutom varit en av våra mest stabila backar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Du kanske vet mer än jag vet i Videll-Gate. Jag vet dock för lite för att vilja svara på din fråga.
Däremot tycker jag det låter orimligt att släppa både Videll och Holland. Om så är fallet, bör det finnas något bra som kliver in omgående.
Har svårt å se att de ska skeppa iväg 2 spelare i vår situation, som är tänkta som tongivande spelare, utan att ha bra backup ”klart”. Även om de inte har levererat som önskat, finns en oerhört uppsida och sparkapital där. Tror inte de skeppar dom och sedan tar in utfyllnad.
Sedan kanske situationen med Videll gör det omöjligt för honom att vara kvar, det är isf en annan femma. Det visar sig med tiden.
Sparka på den som ligger….
Media njuter verkligen.
Kvällstidningarna letar negativa grejer för att sänka oss ännu mer. ”Brodin vill inte spela för Djurgården”
Vi käbblar på forum och stannar hemma från matcher vi borde sjunga sönder motståndarna på.
Trots att vi överpresterat i stort sett varje år med Jocke vid rodret så ska han när han misslyckas i stort sett pryglas offentligt i paus på Hovet.
Fattar ni inte?
Varje gång du väljer att inte stötta klubben så väljer du att motarbeta den.
Frustration får oss att glömma…
Djurgårns IF du är allt jag har. ALDRIG LÄMNAR JAG DIG ENSAM KVAR!!!
Media njuter verkligen.
Kvällstidningarna letar negativa grejer för att sänka oss ännu mer. ”Brodin vill inte spela för Djurgården”
Vi käbblar på forum och stannar hemma från matcher vi borde sjunga sönder motståndarna på.
Trots att vi överpresterat i stort sett varje år med Jocke vid rodret så ska han när han misslyckas i stort sett pryglas offentligt i paus på Hovet.
Fattar ni inte?
Varje gång du väljer att inte stötta klubben så väljer du att motarbeta den.
Frustration får oss att glömma…
Djurgårns IF du är allt jag har. ALDRIG LÄMNAR JAG DIG ENSAM KVAR!!!
Jag måste säga att det är det enda ur denna röra som jag gillar lite. Nästan all typ av reklam är bra reklam (Med fotnoten att det främst är det sportsliga som genererar artiklar och inte skandaler och brott som i fallet Brynäs).
Låt media kasta sin skit på DIF, det stärker oss i slutändan.
Att det plötsligt börjat dyka upp fler artiklar är ett bevis (i dagens klickekonomi) på att de artiklarna säljer, dvs folk läser dem. Säkert många ute i landet men förmodligen ännu fler från Stockholm som genererar klick och således fler artiklar.
Det känns som att fler är engagerade på forumet, fler på medlemsmötet osv vilket är en positiv bieffekt. Helst hoppas man ju på att det i slutändan leder till mer publik som i sin tur gör att sponsorerna vågar satsa. Men det är rent generellt över tid då. Innehållsmässigt i artiklarna så är det ju risigt att vi rent sportsligt ligger där vi ligger men att DIF engagerar är ju positivt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag har fram till denna säsong hyllat vår sportchef, men samtidigt tyckt att han tappat fokus på framgångsfaktorerna och haft svårare och svårare att se den röda tråden. Våra framgångar byggde, som jag ser det, på att vi värvade svenska spelare på väg framåt. Det var både en priseffektiv och klok strategi. Vi satsade på att förädla spelare vi såg potential i. De senaste åren har detta helt raserats. Vi värvar äldre spelare som är på väg ner, våra allsvenska värvningar har inte fallit väl ut och år defensiv blir bara sämre och sämre för varje år utan åtgärd. Jocke har hängt kvar vid idéer som blivit omoderna och urholkade, vilket i år kulminerat i ett fuskbygge utan dess lika. Ingen kemi, ingen enhetlig tanke eller smartness utan bara ett plockepinn. Att det här kaoset är hans ansvar är väl svårt att förklara bort.
Nu sticker jag ut hakan en bit för detta är rena spekulationer. Men jag blir mer och mer övertygad om att järnkaminsandan och vad det betyder för DIFs "kravställning" (och här är ledningen och Jocke ansvariga) i kombination med vad det är som nu pågår kring Videll-gate är vad som satt käppar i hjulet snarare än några rekryteringar.rikkard skrev: ↑2021-11-30 15:15:02 Jag har fram till denna säsong hyllat vår sportchef, men samtidigt tyckt att han tappat fokus på framgångsfaktorerna och haft svårare och svårare att se den röda tråden. Våra framgångar byggde, som jag ser det, på att vi värvade svenska spelare på väg framåt. Det var både en priseffektiv och klok strategi. Vi satsade på att förädla spelare vi såg potential i. De senaste åren har detta helt raserats. Vi värvar äldre spelare som är på väg ner, våra allsvenska värvningar har inte fallit väl ut och år defensiv blir bara sämre och sämre för varje år utan åtgärd. Jocke har hängt kvar vid idéer som blivit omoderna och urholkade, vilket i år kulminerat i ett fuskbygge utan dess lika. Ingen kemi, ingen enhetlig tanke eller smartness utan bara ett plockepinn. Att det här kaoset är hans ansvar är väl svårt att förklara bort.
Vi har stundvis spelat naivt och nedbrytande (och kanske gjorde så även under Robban förra säsongen). Att många av spelarna slitit så mycket att de går sönder och vi ändå trampar vatten är rätt talande.
Svårt att förklara på ett enkelt sätt på forumet men om man krigar och sliter men gör det "fel" och vid fel tillfällen så kör motståndarna över en ändå.
Vi blöder energi på fel grejer och vid fel tillfällen och kallar det för "framåtlutat" och spelar därefter med huvudet under armen. Man kan inte lösa avancerade problem samtidigt som man maxar ett coopertest och många av våra gubbar är långt nere i den konen var och varannan sekvens.
Spelare med "huvud" som Linkan och Dick var bra på att bryta det där mönstret eftersom de tänkte först och lirade på energin sedan. Spelare som Bergfors, Sörensen (och Hank) mfl har en annan typ av driv/passion och kör ända in i kaklet för att tränaren och omgivningen begär det men det fungerar inte riktigt i dagens SHL om man gör det hela tiden istället för vid rätt tillfällen (mismatch, mellan personlig kravställning och vad som behövs "just nu" för att vinna matcher). Det gör även att det är en diskrapens i uppträdandet mellan våra nordamerikaner och DIFiga spelare då de förstnämnda är skolade i en annan typ av hockey medan desperationen hos de sistnämnda gör att laget tex blir för långt när man jagar puck vid fel lägen.
Jocke och tränarna är helt klart ansvariga för HUR man skall spela men det är nog lätt hänt att alla Djurgårdare i organisationen börjar ställa ännu högre krav på varandra att kämpa ännu hårdare snarare än att man lyckas höja blicken och identifiera vart man brister i smartness. Ett stort problem är att energiutnyttjandet är svårt att mäta i traditionella stats och utan externa förståsigpåare som kan analysera och skruva så går man nog in i "identitetsbubblan" och försöker sluta leden för att "gnugga" sig till vinster. Det GÅR att vinna matcher på ren vilja men inte mot lag som i grunden har bättre form. För att klättra i tabellen så behöver man spela på sina styrkor och täppa till när man inte har energin att utnyttja dem.
För att då vara lite OnT så är det enbart i viss mån som nya rekryteringar kan ändra på matchbilderna. Dvs om det kommer in nya spelare som ännu inte är "förstörda" av desperationen utan som kan komma med nya infallsvinklar och lite nykter syn och faktiskt implementera den "kylan" ute på isen (något som en ny tränare förmodligen skulle ha svårare att få till än en center tex).
Men som sagt så är det rena spekulationer kring grundorsakerna och vad som försiggår bakom kulisserna så analysen kan ju vara käpprätt.
Senast redigerad av Praetori den 2021-11-30 16:16:22, redigerad totalt 5 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hur jävla lång tid ska det ta med Videll? Nu e han ”sjuk” igen. Detta är ju rent kvalificerat bullshit. Videll alltså skadad sedan sjuk sedan sjuk igen
. Ganska uppenbart att killen inte vill spela i DIF. Han va ju välkommen att träna men gör det uppenbarligen inte. Jo en dag förra onsdagen
. Skicka iväg han. Han kostar en jävla massa pengar.
Du har en intressant teori här och den är klart genomtänkt.Praetori skrev: ↑2021-11-30 16:09:18Nu sticker jag ut hakan en bit för detta är rena spekulationer. Men jag blir mer och mer övertygad om att järnkaminsandan och vad det betyder för DIFs "kravställning" (och här är ledningen och Jocke ansvariga) i kombination med vad det är som nu pågår kring Videll-gate är vad som satt käppar i hjulet snarare än några rekryteringar.rikkard skrev: ↑2021-11-30 15:15:02 Jag har fram till denna säsong hyllat vår sportchef, men samtidigt tyckt att han tappat fokus på framgångsfaktorerna och haft svårare och svårare att se den röda tråden. Våra framgångar byggde, som jag ser det, på att vi värvade svenska spelare på väg framåt. Det var både en priseffektiv och klok strategi. Vi satsade på att förädla spelare vi såg potential i. De senaste åren har detta helt raserats. Vi värvar äldre spelare som är på väg ner, våra allsvenska värvningar har inte fallit väl ut och år defensiv blir bara sämre och sämre för varje år utan åtgärd. Jocke har hängt kvar vid idéer som blivit omoderna och urholkade, vilket i år kulminerat i ett fuskbygge utan dess lika. Ingen kemi, ingen enhetlig tanke eller smartness utan bara ett plockepinn. Att det här kaoset är hans ansvar är väl svårt att förklara bort.
Vi har stundvis spelat naivt och nedbrytande (och kanske gjorde så även under Robban förra säsongen). Att många av spelarna slitit så mycket att de går sönder och vi ändå trampar vatten är rätt talande.
Svårt att förklara på ett enkelt sätt på forumet men om man krigar och sliter men gör det "fel" och vid fel tillfällen så kör motståndarna över en ändå.
Vi blöder energi på fel grejer och vid fel tillfällen och kallar det för "framåtlutat" och spelar därefter med huvudet under armen. Man kan inte lösa avancerade problem samtidigt som man maxar ett coopertest och många av våra gubbar är långt nere i den konen var och varannan sekvens.
Spelare med "huvud" som Linkan och Dick var bra på att bryta det där mönstret eftersom de tänkte först och lirade på energin sedan. Spelare som Bergfors, Sörensen (och Hank) mfl har en annan typ av driv/passion och kör ända in i kaklet för att tränaren och omgivningen begär det men det fungerar inte riktigt i dagens SHL om man gör det hela tiden istället för vid rätt tillfällen (mismatch, mellan personlig kravställning och vad som behövs "just nu" för att vinna matcher). Det gör även att det är en diskrapens i uppträdandet mellan våra nordamerikaner och DIFiga spelare då de förstnämnda är skolade i en annan typ av hockey medan desperationen hos de sistnämnda gör att laget tex blir för långt när man jagar puck vid fel lägen.
Jocke och tränarna är helt klart ansvariga för HUR man skall spela men det är nog lätt hänt att alla Djurgårdare i organisationen börjar ställa ännu högre krav på varandra att kämpa ännu hårdare snarare än att man lyckas höja blicken och identifiera vart man brister i smartness. Ett stort problem är att energiutnyttjandet är svårt att mäta i traditionella stats och utan externa förståsigpåare som kan analysera och skruva så går man nog in i "identitetsbubblan" och försöker sluta leden för att "gnugga" sig till vinster. Det GÅR att vinna matcher på ren vilja men inte mot lag som i grunden har bättre form. För att klättra i tabellen så behöver man spela på sina styrkor och täppa till när man inte har energin att utnyttja dem.
För att då vara lite OnT så är det enbart i viss mån som nya rekryteringar kan ändra på matchbilderna. Dvs om det kommer in nya spelare som ännu inte är "förstörda" av desperationen utan som kan komma med nya infallsvinklar och lite nykter syn och faktiskt implementera den "kylan" ute på isen (något som en ny tränare förmodligen skulle ha svårare att få till än en center tex).
Men som sagt så är det rena spekulationer kring grundorsakerna och vad som försiggår bakom kulisserna så analysen kan ju vara käpprätt.
Men jag undrar om den stora faktorn är detta. Titta på senaste matchen mot saik. Alla kan se att vi är storleken mindre fysiskt och har inga förutsättningar att sätta press på samma sätt i offensiv zon. Majoriteten av kamper förloras vilket betyder att även matchen förloras om man inte har en riktigt turdag där allt går in.
För mig, för att använda ett slitet ord, är detta ett fuskbygge där man har tummat på dessa egenskaper. Visst kan vi ha några få spelare vars primära egenskap är assist/pp/målgörare och är 1.70 långa, men vi kan fan inte bygga ett helt lag med spelare med tveksamt intresse för kampspelet.
Det glöms hela tiden bort att det går lika mycket ut på att göra motståndaren sämre som att själv vara konstruktiv. En balans, mao.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
En snabb reflektion, går det inte att bryta detta genom att gå tillbaka till basic/grunderna och skita i det JE/Ledning säger att vi ska spela?Praetori skrev: ↑2021-11-30 16:09:18Nu sticker jag ut hakan en bit för detta är rena spekulationer. Men jag blir mer och mer övertygad om att järnkaminsandan och vad det betyder för DIFs "kravställning" (och här är ledningen och Jocke ansvariga) i kombination med vad det är som nu pågår kring Videll-gate är vad som satt käppar i hjulet snarare än några rekryteringar.rikkard skrev: ↑2021-11-30 15:15:02 Jag har fram till denna säsong hyllat vår sportchef, men samtidigt tyckt att han tappat fokus på framgångsfaktorerna och haft svårare och svårare att se den röda tråden. Våra framgångar byggde, som jag ser det, på att vi värvade svenska spelare på väg framåt. Det var både en priseffektiv och klok strategi. Vi satsade på att förädla spelare vi såg potential i. De senaste åren har detta helt raserats. Vi värvar äldre spelare som är på väg ner, våra allsvenska värvningar har inte fallit väl ut och år defensiv blir bara sämre och sämre för varje år utan åtgärd. Jocke har hängt kvar vid idéer som blivit omoderna och urholkade, vilket i år kulminerat i ett fuskbygge utan dess lika. Ingen kemi, ingen enhetlig tanke eller smartness utan bara ett plockepinn. Att det här kaoset är hans ansvar är väl svårt att förklara bort.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
viewtopic.php?p=472686#p472686Buford skrev: ↑2021-11-30 16:53:21En snabb reflektion, går det inte att bryta detta genom att gå tillbaka till basic/grunderna och skita i det JE/Ledning säger att vi ska spela?Praetori skrev: ↑2021-11-30 16:09:18Nu sticker jag ut hakan en bit för detta är rena spekulationer. Men jag blir mer och mer övertygad om att järnkaminsandan och vad det betyder för DIFs "kravställning" (och här är ledningen och Jocke ansvariga) i kombination med vad det är som nu pågår kring Videll-gate är vad som satt käppar i hjulet snarare än några rekryteringar.rikkard skrev: ↑2021-11-30 15:15:02 Jag har fram till denna säsong hyllat vår sportchef, men samtidigt tyckt att han tappat fokus på framgångsfaktorerna och haft svårare och svårare att se den röda tråden. Våra framgångar byggde, som jag ser det, på att vi värvade svenska spelare på väg framåt. Det var både en priseffektiv och klok strategi. Vi satsade på att förädla spelare vi såg potential i. De senaste åren har detta helt raserats. Vi värvar äldre spelare som är på väg ner, våra allsvenska värvningar har inte fallit väl ut och år defensiv blir bara sämre och sämre för varje år utan åtgärd. Jocke har hängt kvar vid idéer som blivit omoderna och urholkade, vilket i år kulminerat i ett fuskbygge utan dess lika. Ingen kemi, ingen enhetlig tanke eller smartness utan bara ett plockepinn. Att det här kaoset är hans ansvar är väl svårt att förklara bort.
Jag är nästan helt säker (bra gardering) på att Robban pratade i telefon med JE här. Det säger väl det mesta isåfall.
DIF!