Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Precis. Den 1a April så gäller det väl att ha +5 miljoner kronor i eget kapital. Tror dock vi har det med råge redan? Så inget att vara orolig över.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Tycker det är konstigt att vi värvar en center som Anderson när vi har Ljungh och Sallinen som båda är toppcentrar. Dessa pengar borde lagts på en toppback..
Hade nog låtit annorlunda om inte Anderson varit så svag på försäsongen.

Sen var väl grejen att den backen just då inte fanns på marknaden eller. Det är ju lite av en bristvara. Hade ju lika gärna kunnat bli en ny Nordlund bara.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Har inte med Andersons form att göra. Jag tror han kommer komma igång, producerar han inte poäng i den takt vi förväntar oss tror jag han blir en bra tredjecenter. Tanken om felprioritering slog mig när jag läste att Fernholm-pengarna användes på honom. Man har prioriterat en toppcenter före en toppback, trots att man redan har två toppcentrar. Sedan kan marknaden vara anledningen, som du säger.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Ser det inte som en jättemiss om vi får spela Anderson som tredjecenter. Ljungh fungerar bra som andra. Men såklart, hoppas han kommer igång. Även om man är allt annat än nöjd med det man sett under försäsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Ser det inte som en jättemiss om vi får spela Anderson som tredjecenter. Ljungh fungerar bra som andra. Men såklart, hoppas han kommer igång. Även om man är allt annat än nöjd med det man sett under försäsongen.
Skulle gissa att han blir RW till slut och Ljungh blir andracenter och antingen Rundqvist eller Vejdemo blir tredjecenter.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Ser det inte som en jättemiss om vi får spela Anderson som tredjecenter. Ljungh fungerar bra som andra. Men såklart, hoppas han kommer igång. Även om man är allt annat än nöjd med det man sett under försäsongen.
Skulle gissa att han blir RW till slut och Ljungh blir andracenter och antingen Rundqvist eller Vejdemo blir tredjecenter.
Rundqvist har ju fungerat bra med Hank och Ahlen. Så jag ser gärna att vi har både Vejdemo och Rundqvist i uppställningen och ställer Hage utanför (i det scenariot om Anderson flyttas ut på vingen).
litto

Inlägg av litto »

Förlåt men var står det att Fernholmpengarna har använts på Anderson?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

litto skrev:Förlåt men var står det att Fernholmpengarna har använts på Anderson?
Det sägs att Jocke uttalat sig om detta, vilket han säkert gjort. Men hävdar fortfarande att jag inte tror det stämmer (dvs så misstänker jag att han bara hasplade ur sig det för att inte ge sken av eventuella kommande värvningar).
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

För att klargöra. Jocke Eriksson har sagt detta. Det gjorde han på infomötet.

Jag utgår från att han talar sanning.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Precis. Jocke sa att Fernholms pengar gick till Matt Anderson.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
litto skrev:Förlåt men var står det att Fernholmpengarna har använts på Anderson?
Det sägs att Jocke uttalat sig om detta, vilket han säkert gjort. Men hävdar fortfarande att jag inte tror det stämmer (dvs så misstänker jag att han bara hasplade ur sig det för att inte ge sken av eventuella kommande värvningar).
Men varför skulle han ljuga om en sådan grej? Det är ju ingenting som gynnar varken han själv eller DIF i allmänhet.

Jag utgår från att han talar sanning och det verkar mest logiskt också.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Älskar att folk sågar Matt Anderson redan innan säsongen börjar :) . Många har som har grymt bra koll. Jag ger honom i alla fall 15-20 matcher innan jag ger honom kalla handen. Aklimatiseringstiden på detta forumet måste vara typ tre byten innan man blir sågad :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ciirree skrev:
-daniel- skrev:
Men varför skulle han ljuga om en sådan grej? Det är ju ingenting som gynnar varken han själv eller DIF i allmänhet.

Jag utgår från att han talar sanning och det verkar mest logiskt också.
Enkelt. Två anledningar:

För att ingen kan vara så dum att redan i det skedet ha valt bort Fernholm. Vad hade hänt om han mirakulöst nog tillfrisknat? Hur hade vi haft råd med hans lön?

Sen är det alltid väldigt strategiskt att påpeka att budgeten är slut, det får agenter att förstå att vi inte kan lassa upp hur mycket pengar som helst för en värvning.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Bengan08 skrev:Älskar att folk sågar Matt Anderson redan innan säsongen börjar :) . Många har som har grymt bra koll. Jag ger honom i alla fall 15-20 matcher innan jag ger honom kalla handen. Aklimatiseringstiden på detta forumet måste vara typ tre byten innan man blir sågad :)

Jag såg honom i 20 talet matcher I CCCP förra säsongen Och han Totaldominerade i en del matcher
Och var ALDRIG dålig !!!!

så jag har STORA förväntningar på honom !!!!

men jag håller med om blek försäsong !
johan_80

Inlägg av johan_80 »

ALLTID DIF skrev:
Bengan08 skrev:Älskar att folk sågar Matt Anderson redan innan säsongen börjar :) . Många har som har grymt bra koll. Jag ger honom i alla fall 15-20 matcher innan jag ger honom kalla handen. Aklimatiseringstiden på detta forumet måste vara typ tre byten innan man blir sågad :)

Jag såg honom i 20 talet matcher I CCCP förra säsongen Och han Totaldominerade i en del matcher
Och var ALDRIG dålig !!!!

så jag har STORA förväntningar på honom !!!!

men jag håller med om blek försäsong !
han var väl skadad 75% av försäsongen
Låst