Manijock skrev:Håller absolut med dig. Tycker det är dags att försöka komma över hindren istället för att grina över att det är jobbigt! Kanske låter skralt formulerat, isåfall är jag ledsen, men jag utgår från att alla vill hitta lösningar på problemen? Ingen njuter av situationen förutom möjligtvis polisen och DIF säk. Ni spelar de rätt i näven tyvärr...
förlåt om jag inte förstår men menar du att UCS och Fabriken grinar över att det är jobbigt?
Njaa kanske inte grinar, men de har uppenbart inte gått vidare.. Surar?
Tråkigt då DIF behöver all positiv energi de kan få i den här skitserien. Men alla är fria att göra sina val!
De vill nog inte gå tillbaka så länge ingenting har förändrats. DIF hävdar fortfarande att de inte uppmanat till några hårdare tag och Abbe är fortfarande kvar som säkerhetsansvarig.
Men jag är ohyggligt trött på den här debatten och orkar inte föra den vidare.
Joo känner ungefär samma, tröttsamt bara. Ingen verkar vilja ta the highway i frågan! Abbe har jag personligen diskuterat med på en match vid ett tillfälle och han är en oerhört trevlig person. En liten sidopunkt bara!
Som sagt, jag dömer ingen. De vore trevligt om de kom tillbaka, och de får gärna fortsätta bojkotta om de känner för det. Märks inte på publiksiffrorna, det enda som märks är frånvaron av tifon. Vilket jag tror att vi supportrar tycker är tråkigare än DIF Hockey faktiskt!
Men jag kommer knappast med något matnyttigt i denna diskussion så lika bra att släppa detta, ha en trevlig dag
Manijock skrev:Håller absolut med dig. Tycker det är dags att försöka komma över hindren istället för att grina över att det är jobbigt! Kanske låter skralt formulerat, isåfall är jag ledsen, men jag utgår från att alla vill hitta lösningar på problemen? Ingen njuter av situationen förutom möjligtvis polisen och DIF säk. Ni spelar de rätt i näven tyvärr...
förlåt om jag inte förstår men menar du att UCS och Fabriken grinar över att det är jobbigt?
Njaa kanske inte grinar, men de har uppenbart inte gått vidare.. Surar?
Tråkigt då DIF behöver all positiv energi de kan få i den här skitserien. Men alla är fria att göra sina val!
De vill nog inte gå tillbaka så länge ingenting har förändrats. DIF hävdar fortfarande att de inte uppmanat till några hårdare tag och Abbe är fortfarande kvar som säkerhetsansvarig.
Men jag är ohyggligt trött på den här debatten och orkar inte föra den vidare.
Joo känner ungefär samma, tröttsamt bara. Ingen verkar vilja ta the highway i frågan! Abbe har jag personligen diskuterat med på en match vid ett tillfälle och han är en oerhört trevlig person. En liten sidopunkt bara!
Som sagt, jag dömer ingen. De vore trevligt om de kom tillbaka, och de får gärna fortsätta bojkotta om de känner för det. Märks inte på publiksiffrorna, det enda som märks är frånvaron av tifon. Vilket jag tror att vi supportrar tycker är tråkigare än DIF Hockey faktiskt!
Men jag kommer knappast med något matnyttigt i denna diskussion så lika bra att släppa detta, ha en trevlig dag
Stora problemet är att Abbebabian brände sina broar redan efter fotbollsderbyt mot aik 2008
Det sjuka för mig är att en pajas som han gör att vi supportrar plötsligt är okej med den extrema försämring vår klack lider av.
Jag blev själv hårt utsatt och slagen under derbyt, sket i derbyt därefter osv. Men just nu fattar jag inte vad vissa håller på med!? Tvivlar starkt på att de som fortfarande är bittra över att DIF inte "stod upp för oss" är nöjda med vad som åstadkommits.
Tycker det är dags att ta oss själva i kragen och faktiskt börja prestera på läktaren!
Nyberabb skrev:
Stora problemet är att Abbebabian brände sina broar redan efter fotbollsderbyt mot aik 2008
Usch jaa, det derbyt deltog jag vid och har då aldrig sett på maken till liknande. Överröst med verbala hot och även med höjda batonger. Jag hade dock turen att undvika fysiska skador. Svårt dock att hänga ut endast Abbe för detta fiasko, nog för att han är ytterst ansvarig men det är väldigt lätt att en liten liten gniska, kan skapa en förjävla explosion. En domino effekt helt enkelt!
Tycker som sagt att det är dags att glömma allt gammalt groll och gå vidare. Just nu är ju inte derbyna något problem i alla fall!
uppenbart så tycker inte dem som la ner så sjukt mkt av sin fritid på tifon att det är värt att göra det längre då DIF hockey inte visar någon som helst tankegång på att förbättra relationerna vem är då vi som inte spenderar tiden på tifon att säga "nu får det vara nog med surandet"? Gör ett eget tifo med polarna då?
Abbe är en idiot och skall inte vara kvar inom DIF hockey. Förstår inte varför han får vara kvar. Personligen blir detta mitt sista år med säsongs-kort till hockeyn om inget händer på denna fronten. För mig är DIF en helhetsupplevelse med bra stäming, klack, tifo till speciella matcher osv och detta uteblir nu.
Har flera barndomskompisar som blivit drabbade två gånger, rejält, pga den tomten och någon gång måste DIF-hockey visa att de menar allvar med att förbättra relationerna som spruckit.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Till alla er som gillar att sjunga "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" efter varje seger:
Tänk noga innan ni sjunger den nästa gång... risken att just du ramlar omkull är stor. Hela 25% av alla som hoppade i den ramsan efter segern mot Mora föll omkull! Så tänk noga, annars kanske du är näste man att falla...
Hoppas de kommande hemma matcherna (Oskarshamn, Malmö, Karlskoga och Örebro) som är viktiga, är fyllda med sugna DIFare som är redo att sjunga. Oskarshamn och Malmö borde det komma över 6000 på, de är viktiga och runt jul. Karlskoga-matchen ska vara fullsatt och vi i klacken ska göra årets klack insats! Örebro ska vara över 7000 då det är nästan gratis att gå.
Oavsett vilken du går på (alla är väl en självklarhet!?) så hetsa till ALLA. Syns på Hovet!
Salas skrev:Till alla er som gillar att sjunga "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" efter varje seger:
Tänk noga innan ni sjunger den nästa gång... risken att just du ramlar omkull är stor. Hela 25% av alla som hoppade i den ramsan efter segern mot Mora föll omkull! Så tänk noga, annars kanske du är näste man att falla...
Det är många som efterlyst att JK ska anordna fler hockeyresor. Nu är det dags att få tummen ur här inne och skriva upp er till Västerås nästa fredag.
Skriv upp er antingen imorn på hockeyn eller på nätet. http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... teras-2812
Jag köpte Järnkaminernas nya halsduk igår. Eller rättare sagt fick jag den i julklapp av en god vän.
Jag måste säga att den är klockren! Jag är kanske av det äldre gardet som uppskattar historiken med Helgonet osv, så för mig kunde inte detta bli bättre nu när det var dags att byta ut min gamla halsduk från 1980 typ.
Mycket stilfull och designad med fingertoppskänsla med alla rätta detaljer. Bra jobbat!
sensei skrev:Jag köpte Järnkaminernas nya halsduk igår. Eller rättare sagt fick jag den i julklapp av en god vän.
Jag måste säga att den är klockren! Jag är kanske av det äldre gardet som uppskattar historiken med Helgonet osv, så för mig kunde inte detta bli bättre nu när det var dags att byta ut min gamla halsduk från 1980 typ.
Köpte min igår och kan bara hålla med i det du säger. Helgonet och hela halsduken i övrigt var klockren.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Perfekt underlag för att skapa en fyndig hånramsa till nästa gång vi möter Leksand hemma
Var ett tag sen man fick uppleva något fyndigt på läktarplats överhuvudtaget.
Vilka patetiska jävlar, de där Leksingarna. Det handlar om 10.000 kronor de är skyldga DIFoch de vill slippa betala mer än 2500 kronor. De har misskött sin ekonomi å det grövsta och nu kan de inte ens betala såna småsummor (enskilda spelare kan ju få böta mer för grova överträdelser). Visst, "många bäckar små" heter det ju, men ett annat ordspråk är ju "som man bäddar får man ligga". Varför ska nu vi skattebetalare ge konstgjord andning åt ett jävla hockeylag som bara masar och bajare bryr sig om, som har skött sin ekonomi i nivå med det nyss nämnda laget dessutom?
Om jag som vanlig medborgare köper en jävla massa saker jag inte har råd med så får jag snällt betala bäst jag kan... I bästa fall får jag skuldsanering men måste ändå betala absoluta merparten. Inget snack om nån jävla 75%-ig avskrivning...
Det fittiga i det hela är ju att biljetterna köptes för ca 3 veckor sedan. Det är ju inte direkt en nyhet att man har problem med ekonomin ändå köper man biljetter för 10k med förväntan att det bara är att skriva av 7500 kr senare.