Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Frasse »

Ta diskussionen runt kedjorna i denna tråd http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3177 så håller vi denna tråd öppen för diskussion runt eventuella förstärkningar.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Janzoo »

Kall-El skrev:Tror som tusan att Ölve - Otto - Nilson skall lira tillsammans igen.
(---)
Widing - Krüger - Ekman
Vart ska du har Tjärnqvist då?

Skönt med Mackan, men det fattas fortfarande någon som inte står och, tillexempel, gör självmål när han ska vara framför egen kasse.
degen

Inlägg av degen »

Mm, anfallet ska vi inte klaga på nu i alla fall. En back saknas fortfarande om inte Ragge kommer tillbaka och sen får gärna Ridderwall skärpa sig lite, men men.

VÄLKOMMEN HEM MARCUS NILSON!
Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

"Svenska Mästare 2013" på vårat Svenskafansforum påstår att även Andreas Lilja skulle vara klar för DIF.

Låter ju på tok för bra för att vara sant, och det är det förmodligen också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Edin skrev:"Svenska Mästare 2013" på vårat Svenskafansforum påstår att även Andreas Lilja skulle vara klar för DIF.

Vi hörs.. Fattar inte hur vi har råd med Mackan ens en gång. Ska dock bli intressant att se var Lilja spelar i år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror knappast på Lilja heller, men däremot så har det ryktats om att hans Visum i staterna har löpt ut och att han måste vända hem. Kan tala för en ES-klubb.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sensei skrev:
Edin skrev:"Svenska Mästare 2013" på vårat Svenskafansforum påstår att även Andreas Lilja skulle vara klar för DIF.

Vi hörs.. Fattar inte hur vi har råd med Mackan ens en gång. Ska dock bli intressant att se var Lilja spelar i år.
Jag börjar också bli orolig för att man spenderar mer än vad vi egentligen har råd med. Som förra året när vi ökade publiksnittet med 1000 personer och tog silver, och ändå lyckades att gå back. Nu har man värvat Ekman, Widing och Nilson...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Tror knappast på Lilja heller, men däremot så har det ryktats om att hans Visum i staterna har löpt ut och att han måste vända hem. Kan tala för en ES-klubb.
Han börjar ju dessutom bli lite tunnhårig, 35 bast. Men han har ju 0 anknytning till DIF och det finns säkert någon som betalar bättre. HV har ju ont om backar...
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Att vi gick back var väll pga att de fanns många hål o fylla sen tidigare säsongers misskötsel?

Jag har fullt förtroende för styrelsen i dagsläget och anser dem att vi har råd med en back till så har vi de..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Daniel942 skrev:Marcus Nilson är klar, och presenteras inom de närmsta veckorna.
8)

Har hört även att Staffan Kronwall var i Stockholm imorse. Så vem vet?
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Har hört även att Staffan Kronwall var i Stockholm imorse. Så vem vet?
Morgondagens nyhet blir väl att Staffan har skrivit på för 4 år :wink:
Om vi får in Staffan nu så har vi en ruggigt bra trupp. Drömmen vore att han skriver ett långt kontrakt samt att vi plockar hem Tellqvist inför nästa säsong och skriver ett 2-3 års kontrakt med honom. På så sätt kan man bygga laget runt en rutinerad stomme som garanterat kommer att spela med oss i 2-3 år framöver. Vore skönt att han den grundsäkerheten inför varje säsong.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Är det nån som sett Staffan spela de senaste 5 åren? Jag hoppas också på honom, men jag kan villigt erkänna att jag inte sett honom lira sen han lämnade Sverige... Bara en liten brasklapp såhär när folk ser honom som en frälsare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC skrev:Är det nån som sett Staffan spela de senaste 5 åren? Jag hoppas också på honom, men jag kan villigt erkänna att jag inte sett honom lira sen han lämnade Sverige... Bara en liten brasklapp såhär när folk ser honom som en frälsare.
Håller med. Senast han var här imponerade han verkligen inte på mig.

Lilja däremot, då hade jag fått nypa mig i armen konstant fram till jul.
Det kan inte vara möjligt, eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
AMMC skrev:Är det nån som sett Staffan spela de senaste 5 åren? Jag hoppas också på honom, men jag kan villigt erkänna att jag inte sett honom lira sen han lämnade Sverige... Bara en liten brasklapp såhär när folk ser honom som en frälsare.
Håller med. Senast han var här imponerade han verkligen inte på mig.

Lilja däremot, då hade jag fått nypa mig i armen konstant fram till jul.
Det kan inte vara möjligt, eller?
Nej.

Enligt Aftonhoran:
Nobbar Sverige

– De har ett lönetak och om de tar in en 20-åring är det lättare att få han att spela för 500 000 är en 35-åring. Då kan de dessutom hålla ner hans lön i 7-8 år till innan det blir stora pengar. Det är det det hänger på.

Lilja är fortfarande i kontakt med ”ett par andra NHL-klubbar” men de får nu en deadline.

– Jag vill fortfarande vara kvar i NHL men om inget är klart de närmaste dagarna kommer jag att flytta hem till Ryssland eller Sverige.

35-åringen har hus i Helsingborg men Rögle och Malmö kan sluta drömma med en gång.

– Då får famillen flytta in där och så åker jag till Ryssland. Jag tror jag behöver något år till utomlands. Det är så det känns.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... leComments
Senast redigerad av Edin den 2010-10-05 22:39:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har inte personligen sett han spela någon match men den allmänna uppfattningen verkar vara att han har utvecklats bra där borta. Har hela tiden legat och dallrat på gränsen till att ta en plats i Calgary. Duktig allround, och framförallt mer stabil med en högre lägstanivå än när han var i DIF senast.

Men som sagt har jag inte sett han själv så ta det med en nypa salt.
Låst