Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vad tror ni om Richard Demén Willaume? Spelade med Rögle i Elitserien för något år sedan som forward men verkar ha klivit ner på backen. Borde då vara hyfsad på skridskorna iallafall och 26 år är i det spannet som vi behöver fylla på mest. Dyr borde han väl inte heller vara. Spelade senaste året i franska ligan.
http://eliteprospects.com/player.php?player=1290
http://eliteprospects.com/player.php?player=1290
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är knappast någon överraskning om en spelare som just åkt ut med sitt nuvarande lag hör sig för på marknaden ifall det finns intresse innan han tar sitt beslut. Han vill väl ha så många alternativ som möjligt. Det kan bli DIF, det kan bli något annat. Men innan han tar ställning ser jag det som ganska naturligt att man undersöker vad man har för alternativ. Att han ser efter vad som finns behöver inte betyda att han bestämt sig på något sätt.gaspo skrev:Stämmer ryktet att Nilson e ute o bjuder sig så e fan han inte klok!
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klok är väl precis det han är. Han förstår att han kan tjäna mer pengar någon annanstans.gaspo skrev:Stämmer ryktet att Nilson e ute o bjuder sig så e fan han inte klok!
Däremot så verkar han inte vilja ta sitt ansvar efter en dålig säsong där han var delaktig i att spela ner DIF i Allsvenskan. Det ansvaret och viljan verkar inte finnas. Har inte mycket över till honom.
Var lite otydlig kanske, känner mig i alla fall otydlig. Menar de unga. Under 22, som inte fått ordning på spelet. Gustafsson skulle kanske få chansen igen. Sen har jag inte så bra koll på alla unga, men vi hade många under 22 i laget nu senast och det var inte bra. Känner mig tvungen att önska fler i 25-30årsspannet. Det vore trevligt.android skrev:Vad räknar du som junior? Riktig junior eller ung spelare?Magnutz skrev:Det vore ju skönt som faen. Snackade med Tellan i telefon för ett par veckor sedan och han lät då positiv och glad på rösten när jag frågade om han skulle komma hem och spela upp DIF. Kan ha varit jag som övertolkade... avd Wishful Thinking.-daniel- skrev:Tror Tellqvist tog ett steg närmre DIF i kväll när LHC signade Andreas Andersson från HV, nu har de sitt målvaktspar klart. Kändes mest troligt att det var just där Tellan kunde hamna annars. Fortfarande risk för typ på Växjö eller nåt iofs men jag tror det blir Djurgården ändå i slutändan.
Ser helst att vi släpper många av juniorerna. Undantaget Åberg/Blomstrand och nån mer. Drömmen vore att ha en stomme hårdingar som aldrig ber om ursäkt och som ger allt och inte räds att tappa lite emalj för laget.
Nervös vecka? No shit.
Vore dumt att släppa Gustafsson också. Kommer vara riktigt bra i Ha om han får ligga på runt 16 min (istället för 25 min i ES).
Dumt även att släppa typ Weigel och Persson som lär kunna göra ett bra jobb med ruggig uppsida till en liten peng.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Tycker DOCK att det är lite sorgligt att vår lagkapten "kollar marknaden" som du säger. Vår lagkapten för tusan. Ur-Djurgårdaren som just spelat ned sitt lag. Man kan ju tycka att han ska ha lite integritet och tänka att det bara är DIF som gäller nu. Men tiderna har väl förändrats...SirDIFalot skrev:Det är knappast någon överraskning om en spelare som just åkt ut med sitt nuvarande lag hör sig för på marknaden ifall det finns intresse innan han tar sitt beslut. Han vill väl ha så många alternativ som möjligt. Det kan bli DIF, det kan bli något annat. Men innan han tar ställning ser jag det som ganska naturligt att man undersöker vad man har för alternativ. Att han ser efter vad som finns behöver inte betyda att han bestämt sig på något sätt.gaspo skrev:Stämmer ryktet att Nilson e ute o bjuder sig så e fan han inte klok!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Om alla spelare var tvungna att ha en "åker vi ur ES måste jag följa med ner och spela för kraftigt bantad lön..." klausul i kontraktet skulle vi bara haft Fimpen i laget förra säsongen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Andy
Ja.gaspo skrev:Stämmer ryktet att Nilson e ute o bjuder sig så e fan han inte klok!
Han har inte sedan dagen vi åkte ut varit ett lika säkert kort som Fimpen och några till av de gamla om man säger så. DIF är dock inte uteslutet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Men alltså, nu antar folk en massa utan att ha all fakta.
Om det nu är så att han kollar marknaden, hur vet ni att det inte är på grund av att Djurgården flaggat för han att han inte är en tilltänkt del av det nya lagbygget?
Man ska inte alltid anta det värsta jämt och ständigt.
Om det nu är så att han kollar marknaden, hur vet ni att det inte är på grund av att Djurgården flaggat för han att han inte är en tilltänkt del av det nya lagbygget?
Notera att jag inte alls vill vara spydig! Men, personen säger att den hoppas att DIF kan presentera. Finns det någon här inne som inte hoppas att DIF presenterar något i veckan?Magnutz skrev:Enligt en person som verkligen vet: "I veckan hoppas jag att vi kan presentera flera nya och gamla spelare"
Så, kommande vecka blir mycket spännande!
Edit: Det är inget att komma med egentligen men denna person har sagt ännu mindre förut och detta var en indikation på att läget ändrats.
Jag menar, har personen något mer än en förhoppning? Tror personen för att den hört något eller dylikt? Börjar få vibbar av att mycket blir klart dessa dagar, i och med artikeln med Challe och diverse foruminlägg.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Samtidigt har det ju dom tre senaste helgerna varit snack om " nu kommer det smälla till nästa vecka" eller "nästa vecka händer det grejer".
Någon gång måste det väl stämma.
Någon gång måste det väl stämma.
Född till sportchef.
- Andy
Jag instämmer i din bedömning.Grimster skrev:Men alltså, nu antar folk en massa utan att ha all fakta.
- Andy
Inget är klart innan DIF gått ut med det.Mattebo skrev:Notera att jag inte alls vill vara spydig! Men, personen säger att den hoppas att DIF kan presentera. Finns det någon här inne som inte hoppas att DIF presenterar något i veckan?Magnutz skrev:Enligt en person som verkligen vet: "I veckan hoppas jag att vi kan presentera flera nya och gamla spelare"
Så, kommande vecka blir mycket spännande!
Edit: Det är inget att komma med egentligen men denna person har sagt ännu mindre förut och detta var en indikation på att läget ändrats.
Jag menar, har personen något mer än en förhoppning? Tror personen för att den hört något eller dylikt? Börjar få vibbar av att mycket blir klart dessa dagar, i och med artikeln med Challe och diverse foruminlägg.
Allt är förhoppningar innan det är fakta.
Viktigt att komma ihåg så här i Silly tider.
Vad vi vet och vad flera av oss som skriver här inne ser spår av i våra samtal med bland annat journalister, spelare, tränare, för detta tränare/spelare, klubbfunktionärer, agenter, spelarfruar, expertkommentatorer, krönikörer och släktingar, vänner och före detta skolkamrater till samtliga nämnda kategorier ger dock vid handen att det arbetas hårt av Challe med fler för att få en stomme på plats.
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Den personen som vet, vet. Förhoppningen är väl att det verkligen klaffar. Som ni vet kan kontrakt och annat skita sig i sista stund. Men nu hoppas vi tillsammans på en trevlig Djurgårdsvecka 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Dom som inte vill lira i DIF ska inte lira i DIF.
Vill Mackan dra, så är det ingen större förlust. Satt på en på tok för hög lön och presterade under all kritik.
Sen att försäsongen drar igång snart och vi knappt har en kedja klar är mer oroväckande. Dags att ledningen tar tag i detta på allvar och presenterar några nyförvärv och spelare som förlängt.
Synd vi inte har fler i laget som Fimpen. Han är för mig en äkta järnkamin och ställer upp i ur och skur.
Vill Mackan dra, så är det ingen större förlust. Satt på en på tok för hög lön och presterade under all kritik.
Sen att försäsongen drar igång snart och vi knappt har en kedja klar är mer oroväckande. Dags att ledningen tar tag i detta på allvar och presenterar några nyförvärv och spelare som förlängt.
Synd vi inte har fler i laget som Fimpen. Han är för mig en äkta järnkamin och ställer upp i ur och skur.
Jag har tröttnat på Mackan. Lika bra att han sticker. Han har väl en hög lön dessutom.