Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vad hände med Fernholm?
Han ruttnade ihop totalt efter att läst denna tråd och söker nu jobb hos lhc!
Tänk om vi hade snuvat Örebro på Ville! Fy fan vad lycklig jag hade varit då! Snacka om klass-spelare av rang! Vad har vi? Jo, en Ryssciirree skrev:Det har varit torra värvningar hitills i SHL men Örebros Ville Viitalouma klart Topp-3 i min lista nyförvärv/förlängningar.

Godmorgon! Sovit skönt under stenen?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
haha!Challen skrev:Godmorgon! Sovit skönt under stenen?
När fasiken ska DIF presentera honom då.
Skriver Ros att det är KLART så brukar det väl vara det (?)
Ja, det blev segt det här. Ett fåtal gånger blir det väl totalfel med ryktena, som med Ahnelöv den där första gången.ciirree skrev:När fasiken ska DIF presentera honom då.
Kan det vara något skattemässigt att de inte presenterar honom förrän efter ett visst datum?
Kan det ha att göra med skatter?ciirree skrev:haha!Challen skrev:Godmorgon! Sovit skönt under stenen?
När fasiken ska DIF presentera honom då.
Säker på han är klar.
Jag har faktiskt ingen aning.
Han har ju spelat i Finland nu senast, alla vet ju hur krångligt det är med Ryssland och skattefrågan men nån som har koll på Finland?
Han har ju spelat i Finland nu senast, alla vet ju hur krångligt det är med Ryssland och skattefrågan men nån som har koll på Finland?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
DIF sparade ju massa klara spelare och presenterade samtidigt tidigare, gör väl samma sak här.
Expert.
Jo kan vara så. Men den gången hade ju ingen läckt ut tidigare, nu har vi vetat om Fernholm ett tag, som borde vara sant.SirDIFalot skrev:DIF sparade ju massa klara spelare och presenterade samtidigt tidigare, gör väl samma sak här.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finns ju massa anledningar, en är exempelvis att Fernholm är på semester och enkom har kommit överens muntligt med klubben. Vet att han tidigare varit på träningsläger i Thailand efter avslutad säsong så kan vara något liknande här.
Tror inte man sitter och håller på nyheter om "stjärnvärvningar" (om vi nu får kalla det så här...en förolämpning mot de få stjärnor som finns i vår inhemska hockey, men i varje fall).
Eller så har Ros helt enkelt fel, även fast jag tvivlar på det just här.
Tror inte man sitter och håller på nyheter om "stjärnvärvningar" (om vi nu får kalla det så här...en förolämpning mot de få stjärnor som finns i vår inhemska hockey, men i varje fall).
Sant.-daniel- skrev:Finns ju massa anledningar, en är exempelvis att Fernholm är på semester och enkom har kommit överens muntligt med klubben. Vet att han tidigare varit på träningsläger i Thailand efter avslutad säsong så kan vara något liknande här.
Kan väl vara så.
Lite OT nu när jag endå tog upp det innan. När man går från Finland till Sverige - då är det inget "krångel" som med Ryssland och skatten va?
-
Samma "krångel" oavsett vilket/vilka land/länder du befunnit dig i. Nyckeln är att du ej befunnit dig i Sverige. Sexmånadersregeln gäller här. Dubbelbeskattningsavtal kanske du tänker på, vilket är en annan sak.ciirree skrev:Sant.-daniel- skrev:Finns ju massa anledningar, en är exempelvis att Fernholm är på semester och enkom har kommit överens muntligt med klubben. Vet att han tidigare varit på träningsläger i Thailand efter avslutad säsong så kan vara något liknande här.
Kan väl vara så.
Lite OT nu när jag endå tog upp det innan. När man går från Finland till Sverige - då är det inget "krångel" som med Ryssland och skatten va?
Jaha okej, tack för svar!KYLERKYLER skrev:Samma "krångel" oavsett vilket/vilka land/länder du befunnit dig i. Nyckeln är att du ej befunnit dig i Sverige. Sexmånadersregeln gäller här. Dubbelbeskattningsavtal kanske du tänker på, vilket är en annan sak.ciirree skrev:Sant.-daniel- skrev:Finns ju massa anledningar, en är exempelvis att Fernholm är på semester och enkom har kommit överens muntligt med klubben. Vet att han tidigare varit på träningsläger i Thailand efter avslutad säsong så kan vara något liknande här.
Kan väl vara så.