Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2022-11-26 21:55:15 Jo. Tänker mest att det är relationer det handlar om.

Garpen kan klubben. Har ett namn internationellt ovh nationellt. Kontakter.

Relation till både tränare och spelare.

Helst hade man önskat att få en tränare med pondus som Säcken men han har själv sagt att han gjort sitt.
Ja Säcken slutade på topp och blev utbytt efter att ha spelat oss tillbaka till SHL. Det är som att drömma om Hank.

Jag gillar Garpen men jag tror inte han är en coach för SHL eller ett slutspel. Ska Fagervall bort redan nu så skall det vara genomtänkt och inte "alibi".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Det måste in någon som den här gruppen har förtroende för. Någon som de vet att han vet vad han pratar om. Som varit på samma nivå som dem.
Just nu tror jag att spelarna känner lite om Fagervall att "Den här killen har ju ingen Clue"

Han tappade mig ganska hårt när han bröt upp Söderlund-Brodin och gick tillbaka till Krüger-Brodin efter att Brodin gjort sin bästa match för säsongen :evil:

Jag var iofs rätt tappad på egen hand redan innan, men karln behöver ju inte göra det värre.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Läste något på twitter att nya tränaren blir honken enl "säkra källor", lägger ingen vikt i det alls då det är Twitter och personen ifråga kanske inte var allvarlig.
Men inget skulle förvåna mig mer. Så typsikt dif senaste åren att bara stoppa huvudet i sanden..
Delägare
HCCL

Inlägg av HCCL »

Hepsnastian skrev: 2022-11-27 00:40:44 Läste något på twitter att nya tränaren blir honken enl "säkra källor", lägger ingen vikt i det alls då det är Twitter och personen ifråga kanske inte var allvarlig.
Men inget skulle förvåna mig mer. Så typsikt dif senaste åren att bara stoppa huvudet i sanden..
Man kan ju hoppas att det inte blir så, det kunde ju vara fint att få in någon utifrån..
Gutesäck
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gutesäck »

Jag kan se Ragge Honken som ny HC under en kortare period tills vi får in en ny. Kan inte bli så mycket sämre än det är nu om man ser till spelet och dom spelare vi förfogar över.

Fagervall kan visa sig vara ett ödesdigert misstag av KG som drabbar föreningen och oss supportrar.
Den fortsatta satsningen på honom kan ha tagit bort åtminstone en del av spetsen i hans värvningar.

Vi har tid. Men det måste bli rätt from nu. Att låta Fagervall gå kommer inte göra saken sämre. Vad skulle det vara som inte exempelvis Ragge Honken skulle kunna uträtta? Jag kan inte komma på något i alla fall.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vi måste ha in en coach som direkt har spelarnas respekt.

Garpen är en sån. Challe en annan.

Som det är nu så blir det en osäkerhet när det inte klickar i spelet. Flytta rubt i kedjor inför i stort sett varje match signalerar att man är fel ute. Enligt mig är laget felbyggt pga att namnen vi kunde få in var svårt att tacka nej till.

Vi saknar de obekväma spelarna som kan gå direkt på mål och låsa upp en eller två spelare vilket skapar plats för övriga.

Kruger har utvecklats till en defensiv spelare och har i egentlig mening inget i en förstakedja att göra. Att sätta honom med Klasen tar bort hela edgen på Klasen.

Kan fortsätta hela dagen med saker som är fel i laget. Det viktigaste är att man nu agerar och rättar till. Inget kommer ändras av sig själv. Spelarna kan inte förväntas vara någon annan än de de är.

Lägga skulden på spetsen gör dem bara förbannade och irriterade.

Lekkerimäki platsar inte just nu. Iskall.

För dålig bredd för att kunna bänka spelare en match eller två för att vakna till.

Suck! Orkar inte en sån här säsong till.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Att plocka Boustedt från panelen ned till båset, iaf temporärt kan ju vara ett val?

Sen lockar ju tanken med boumedienne eller för den delen Albelin.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Problemet är att den enda center som vi har med offensivt spelsinne är Noah Östlund. De andra är mer shutdowns. Möjligtvis att Norman kan spela en offensiv roll.

Gå tillbaka till Söderlund- Norman- Brodin
Gutesäck

Inlägg av Gutesäck »

EspenK skrev: 2022-11-27 09:06:44 Vi måste ha in en coach som direkt har spelarnas respekt.

Garpen är en sån. Challe en annan.

Som det är nu så blir det en osäkerhet när det inte klickar i spelet. Flytta rubt i kedjor inför i stort sett varje match signalerar att man är fel ute. Enligt mig är laget felbyggt pga att namnen vi kunde få in var svårt att tacka nej till.

Vi saknar de obekväma spelarna som kan gå direkt på mål och låsa upp en eller två spelare vilket skapar plats för övriga.

Kruger har utvecklats till en defensiv spelare och har i egentlig mening inget i en förstakedja att göra. Att sätta honom med Klasen tar bort hela edgen på Klasen.

Kan fortsätta hela dagen med saker som är fel i laget. Det viktigaste är att man nu agerar och rättar till. Inget kommer ändras av sig själv. Spelarna kan inte förväntas vara någon annan än de de är.

Lägga skulden på spetsen gör dem bara förbannade och irriterade.

Lekkerimäki platsar inte just nu. Iskall.

För dålig bredd för att kunna bänka spelare en match eller två för att vakna till.

Suck! Orkar inte en sån här säsong till.
Intressant.
Våra bästa offensiva spelare är enligt siffrorna bäst i laget när dom är på isen. Dom gör laget bättre när dom spelar. Vad kan dom göra mer än det egentligen.
Man kan göra fler mål, men som Espen är inne på så har t.ex Kruger varit en defensiv spelare i 10+ år. Hans poängskörd är nog det man kan kräva. Brodin producerar också godkänt i antal mål. Norman har aldrig varit en poäng spelare och han har varit bra ii spelet, och siffrorna understryker det.
I botten ligger dom spelare man kan förvänta sig: Forsberg, Blomgren, Berglund.

Rensfeldt hade en grym säsong i fjol där han och Sörensen visade sig ha en riktigt fin kemi. Men även Ludvig är ingen poäng spruta. En stark, stabil, bra tvåvägs center ja. Som av någon anledning har ganska dåliga siffror i år.

Jag skulle vilja få in ett par spelare. En till topp linorna och en power fw för 3/4 linan.

Joakim Fagervalls syn på hur vi ska spela lirar helt enkelt inte med dom spelare vi har. Det känns som det aldrig har eller kommer att synka bra tillsammans. Och definitivt inte så pass bra att det tar oss upp i finrummet.

Norman, Söderlund och Rensfeldt borde kunna skaka fram några få fler poäng. Och Schilling måste höja sig rejält.
Men vill DIF spela SHL hockey nästa år så måste en ny Head Coach in. Med en ny, bättre Play Book som passar våra skickliga spelare bättre.
Gutesäck

Inlägg av Gutesäck »

Knickedick skrev: 2022-11-27 13:01:29 Problemet är att den enda center som vi har med offensivt spelsinne är Noah Östlund. De andra är mer shutdowns. Möjligtvis att Norman kan spela en offensiv roll.

Exkat så 👍🏻
Östlund och Norman är dom centrar som kan luckra upp.
Låt dom centra. Kruger och Rensfeldt Cenrtrar dom andra två.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Gutesäck skrev: 2022-11-27 13:23:39
Knickedick skrev: 2022-11-27 13:01:29 Problemet är att den enda center som vi har med offensivt spelsinne är Noah Östlund. De andra är mer shutdowns. Möjligtvis att Norman kan spela en offensiv roll.

Exkat så 👍🏻
Klart som fan Kruger och Rensfeldt kan producera mkt framåt, kanske inte ensamma men med spets som ytterforwards
Gutesäck

Inlägg av Gutesäck »

#10 skrev: 2022-11-27 13:29:53

Exkat så 👍🏻
Klart som fan Kruger och Rensfeldt kan producera mkt framåt, kanske inte ensamma men med spets som ytterforwards
Ok, jag tror du begär för mycket. Men Vilka forwards i vårat lag är det som inte dugit hittills?

Kan du ge några exempel på defensivt grymma centrar som på slutet varit poängmaskiner i ledande kedjor.?

Inlägg av #10 »

Gutesäck skrev: 2022-11-27 13:42:35

Exkat så 👍🏻
Ok, jag tror du begär för mycket. Men Vilka forwards i vårat lag är det som inte dugit hittills?

Kan du ge några exempel på defensivt grymma centrar som på slutet varit poängmaskiner i ledande kedjor.?
Kruger och Rensfeldt är inga dinosaurier som bara kan förstöra om du trodde det, dom är smarta hockeyspelare som spelat på högre nivå än den vi befinner oss på nu, så klart som fan dom kan bidra mkt framåt med rätt spelare. Vi snackar om smarta hockeyspelare.

Sen är det inte frågan vilka forwards som inte digit hittills, för det är typ alla, och det har med vårat usla spel/spelsystem som fungerar lika bra som en gammal Fiat.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2022-11-27 13:57:52

Exkat så 👍🏻

Kruger och Rensfeldt är inga dinosaurier som bara kan förstöra om du trodde det, dom är smarta hockeyspelare som spelat på högre nivå än den vi befinner oss på nu, så klart som fan dom kan bidra mkt framåt med rätt spelare. Vi snackar om smarta hockeyspelare.

Sen är det inte frågan vilka forwards som inte digit hittills, för det är typ alla, och det har med vårat usla spel/spelsystem som fungerar lika bra som en gammal Fiat.
Vad har dessa centrar (Krüger och Rensfeldt) haft för roller på den här höga nivån som du pratar om? Ser du den verkligen för deras egenskaper eller tittar du bara på vilken nivå det någongång varit på? Eller menar du att vi ska värva stjärnor från en ännu högre hylla än att vad vi redan gjort för att få Krüger att leverera? Det räcker alltså inte med Klasen och Brodin? Lever de på vilket klubbmärke de tidigare haft på tröjan i dina ögon. Tempot är högt i HA, ibland bra mycket högre än i SHL. Låt Krüger göra det han gör bäst. Han och Rensfeldt kan lira i samma kedja och stänga motståndarnas toppkedja. Sen kan vi låta andra spela offensivt tack.

En fråga? Kan du snälla berätta vilka som är Luddes bra och dåliga egenskaper?
I mina ögon så har inte Rensfeldt riktigt tempot och Krüger är inte den speldosa med tillräckligt bra rörlighet och spelsinne för att vara speldosa i en kedja med Brodin och Liss eller någon annan. Han är bättre utan puck än med puck.

Inlägg av #10 »

Knickedick skrev: 2022-11-27 14:25:29
#10 skrev: 2022-11-27 13:57:52

Exkat så 👍🏻

Vad har dessa centrar (Krüger och Rensfeldt) haft för roller på den här höga nivån som du pratar om? Ser du den verkligen för deras egenskaper eller tittar du bara på vilken nivå det någongång varit på? Eller menar du att vi ska värva stjärnor från en ännu högre hylla än att vad vi redan gjort för att få Krüger att leverera? Det räcker alltså inte med Klasen och Brodin? Lever de på vilket klubbmärke de tidigare haft på tröjan i dina ögon. Tempot är högt i HA, ibland bra mycket högre än i SHL. Låt Krüger göra det han gör bäst. Han och Rensfeldt kan lira i samma kedja och stänga motståndarnas toppkedja. Sen kan vi låta andra spela offensivt tack.

En fråga? Kan du snälla berätta vilka som är Luddes bra och dåliga egenskaper?
I mina ögon så har inte Rensfeldt riktigt tempot och Krüger är inte den speldosa med tillräckligt bra rörlighet och spelsinne för att vara speldosa i en kedja med Brodin och Liss eller någon annan. Han är bättre utan puck än med puck.
Jag menar att vårat spel/spelsystem varken med eller utan puck fungerat överhuvudtaget sen match 1, och jag menar att med dom spelare vi har så ska vi kunna producera avsevärt mkt mer offensivt än vi gjort, sen om det räcker för att gå upp är en annan femma.
Vårat problem enligt mig löses inte med nya spelare, kommer se exakt likadant ut, skon klämmer någon annanstans och får vi kläm på det så är jag inte orolig över vår trupp som enligt dig inte är tillräckligt bra nog.
Låst