DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sevärt 30 min program inför kvällens match.

http://www.expressen.se/sport/hockey/kv ... n-gar-upp/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vilken äcklig artikel... Visst, det är fansens fel alltihop!
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... stockholm/
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Som vanligt så läser inte de som skriver dessa artiklar, hur det egentligen ligger till.

Det kanske går att Leksingar och Moraiter står och kramas under matchen, men det är inte så jävla konstigt då de är syskon och farföräldrar till sig själva.

Klubbarna gick inte med på att inte spela på Globen pga detta och det är väl rätt så jävla obvious att det inte går att ha ajk-supportrar och Djurgårdssupportrar tillsammans, bredvid varann, på Hovet?

Idioter. Avgå.

Ångest, hat mot ajk och ilska som skrivit detta inlägg. Inte mycket vett dock, så ha gärna överseende.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hahahaha han (Mattias Ek) skriver att Leksand skulle snitta 10 000 åskådare/match om laget flyttade till Stockholm. Vilket jävla dravel. Snälla Leksand, kan ni inte flytta till Stockholm? Jävla plastförening.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Det är ju mer ett hån än en komplimang dock.
Klart som fan de skulle få 10k i snitt första året då bajen skulle ha ett lag i en högsta division för första gången på 150 år.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Axel_K skrev:Det är ju mer ett hån än en komplimang dock.
Klart som fan de skulle få 10k i snitt första året då bajen skulle ha ett lag i en högsta division för första gången på 150 år.
Avd. att läsa mellan raderna! Bra där :wink:
mb81

Inlägg av mb81 »

Haha vilket jävla skämt! Leksand klarade ju inte ens att sälja ut mot hv i play in.
Kanske Ek ska tänka på att de ska fylla sin egen hemmaplan först. Mer överskattade supportrar än leksand finns inte. Inte ens bajen.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

mb81 skrev:leksand finns inte.
Någon irriterande företeelse som hoppar fram en gång om året och ställer till jippopartaj.
Jag sätter likhetstecken mellan Leksand och halloween. Alla ser likadana ut (BEdrövliga) och innehållsförteckningen lyder 100% plast.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Hahahaha han (Mattias Ek) skriver att Leksand skulle snitta 10 000 åskådare/match om laget flyttade till Stockholm. Vilket jävla dravel. Snälla Leksand, kan ni inte flytta till Stockholm? Jävla plastförening.
Bajen Hockey har redan konkat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Skidlöparn skrev:Vilken äcklig artikel... Visst, det är fansens fel alltihop!
http://www.expressen.se/sport/kronikore ... stockholm/
Kan inte för mitt liv hitta någon vettig mailadress, kommentarsfält eller annat sätt att kontakta - jävligt feg tidning.

Hela krönikan är ju skitsnack och smörja rakt igenom. Jag är så jävla trött på det där tjafset alltså..

3/10 derbyn ballade ur. 2 pga enstaka individer (och framförallt EXTREMT naivt säkerhetsarbete), det tredje pga polisen själva.

Polisen och AEG satte stopp för derbyna, inte klubbarna. Varför finns det inga riktiga journalister kvar längre?

EDIT: mailadressen var visst förnamn.efternamn@...
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Skickade ett mail till Mattias Ek.. Kanske ger mer effekt om fler passar på att slänga några ord till den stora mediamakten?
Hej Mattias,

Jag hoppas du kan ta till dig iallafall något av det jag skriver här nedan, då jag tycker det är extremt viktigt om vi ska lyckas behålla någon sorts hockeykultur i Stockholm! Din senaste krönika gjorde mig uppriktigt ledsen och besviken, då den målade upp en bild på tok för långt från verkligheten.

Först och främst: AIK och Djurgården har inte kommit överens om detta - tvärtom. När jag läst och hört uttalande från båda organisationer förstår man klart och tydligt att det har kämpats intensivt för att få till riktiga derbyn. Det är Stockholmspolisen tillsammans med AEG som effektivt satt stopp för hockeySveriges enda riktiga läktarfest, ingen annan.

För det andra vill jag belysa vad som faktiskt hände under derbyåren. 10 derbyn spelades. 7 av dessa var totalt befriade från tråkigheter på läktarna. På 2 av de resterande 3 berodde oroligheterna främst på otroligt naivt säkerhetsarrangemang (man kunde enkelt gå mellan klackarna, några avspärrningar fanns i princip inte), såklart i kombination med en bunt idioter från båda håll. På det tredje "skandalderbyt" ligger skulden helt och hållet hos polisen. Bland annat gjordes över 800 JO-anmälningar, med ett överväldigande antal vittnesmål mot polisen.

Ta 5 minuter och läs dessa två artiklar. Kanske får du en lite annan bild av hur situationen på derbyn faktiskt ser ut.
http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/01/ ... id-derbyt/
http://www.jarnkaminerna.se/2012/06/06/ ... t-till-jo/

Jag vet att du är en hockeyälskare, jag och många andra läser ofta dina texter (som generellt håller hög klass). Just därför är jag väldigt angenäm om att höra av mig till dig. Stockholmshockeyn är döende och har varit så under en lång tid. Det är bara titta på förutsättningarna som Stockholms stad ger (möjlighet till träning, hyresavtal osv.) och jämföra med landsort. Det enda vi har kvar är just våra supportrar - och de är i särklass bäst i världen.

Krönikan du skrev är precis vad Beatrice Ask och resterande politiker behöver för att kväva det sista i supporterkulturen. Det är krönikor som denna som fortsätter spä på den fullkomligt felaktiga uppfattningen om att stockholmshockey och derbyn är krigszon - istället för den unika fest det faktiskt är. Det är, tyvärr, krönikor som den du skrev som i slutändan gör att vi tvingas spela dessa "derbyn" utan bortapublik.

Snälla Mattias, tänk efter vem som egentligen förtjänar kritiken och borde skämmas. Vem det egentligen är pinsamt för. Det är inte fansen.

För övrigt kom jag för en timme sedan hem från en hockeyfest utan dess like. Jag hoppas du var där och upplevde den magisk stämningen! Jag undrar hur länge de kommer finnas kvar.

Vänligen,
Gustav
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Riktigt snyggt skrivet dutti!
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Någon med plus som kan lägga in vad han skriver (Wennerholm: En decibelmätare på hovet hade sprängts i bitar): http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 8609655.ab
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Savvis

Inlägg av Savvis »

dutti skrev:Skickade ett mail till Mattias Ek.. Kanske ger mer effekt om fler passar på att slänga några ord till den stora mediamakten?
Hej Mattias,

Jag hoppas du kan ta till dig iallafall något av det jag skriver här nedan, då jag tycker det är extremt viktigt om vi ska lyckas behålla någon sorts hockeykultur i Stockholm! Din senaste krönika gjorde mig uppriktigt ledsen och besviken, då den målade upp en bild på tok för långt från verkligheten.

Först och främst: AIK och Djurgården har inte kommit överens om detta - tvärtom. När jag läst och hört uttalande från båda organisationer förstår man klart och tydligt att det har kämpats intensivt för att få till riktiga derbyn. Det är Stockholmspolisen tillsammans med AEG som effektivt satt stopp för hockeySveriges enda riktiga läktarfest, ingen annan.

För det andra vill jag belysa vad som faktiskt hände under derbyåren. 10 derbyn spelades. 7 av dessa var totalt befriade från tråkigheter på läktarna. På 2 av de resterande 3 berodde oroligheterna främst på otroligt naivt säkerhetsarrangemang (man kunde enkelt gå mellan klackarna, några avspärrningar fanns i princip inte), såklart i kombination med en bunt idioter från båda håll. På det tredje "skandalderbyt" ligger skulden helt och hållet hos polisen. Bland annat gjordes över 800 JO-anmälningar, med ett överväldigande antal vittnesmål mot polisen.

Ta 5 minuter och läs dessa två artiklar. Kanske får du en lite annan bild av hur situationen på derbyn faktiskt ser ut.
http://www.jarnkaminerna.se/2013/10/01/ ... id-derbyt/
http://www.jarnkaminerna.se/2012/06/06/ ... t-till-jo/

Jag vet att du är en hockeyälskare, jag och många andra läser ofta dina texter (som generellt håller hög klass). Just därför är jag väldigt angenäm om att höra av mig till dig. Stockholmshockeyn är döende och har varit så under en lång tid. Det är bara titta på förutsättningarna som Stockholms stad ger (möjlighet till träning, hyresavtal osv.) och jämföra med landsort. Det enda vi har kvar är just våra supportrar - och de är i särklass bäst i världen.

Krönikan du skrev är precis vad Beatrice Ask och resterande politiker behöver för att kväva det sista i supporterkulturen. Det är krönikor som denna som fortsätter spä på den fullkomligt felaktiga uppfattningen om att stockholmshockey och derbyn är krigszon - istället för den unika fest det faktiskt är. Det är, tyvärr, krönikor som den du skrev som i slutändan gör att vi tvingas spela dessa "derbyn" utan bortapublik.

Snälla Mattias, tänk efter vem som egentligen förtjänar kritiken och borde skämmas. Vem det egentligen är pinsamt för. Det är inte fansen.

För övrigt kom jag för en timme sedan hem från en hockeyfest utan dess like. Jag hoppas du var där och upplevde den magisk stämningen! Jag undrar hur länge de kommer finnas kvar.

Vänligen,
Gustav

Bra skrivet.. men frågan är har du fått nått svar eller är det som vanligt att dessa krönikörer vill eller ute efter bara en massa klick och sedan inte ta ansvar över vad de skriver?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag fick svar, men jag tror inte poängen riktigt gick fram till honom. Inte alls.

"Hej Gustav, stort tack för ditt mejl.

Som hockeyälskare lider jag svårt av det faktum att det inte kan vara derbyn på läktarna också när AIK och Djurgården möts. Det här handlar inte om att det är fantastiskt tryck från antingen AIK:s eller Djurgårdens fans vid respektive lags hemmamatch i kvalserien. Det här handlar om att Djurgården lika gärna kunde ha mött Troja-Ljungby i går sett till det motstånd DIF-fansen stämningsmässigt mötte på läktarna (om man bortser i från den triggande faktorn att det ändå var AIK:are på isen).

Roten till detta onda är att tillräckligt många "supportrar" inte kan sköta sig och att det blir upplopp mot andra fans och polisen. Det är meningslöst att ge sig in i en diskussion om vem som började, det är sandlådenivå.

För att komma till botten mot problemet måste de äkta fansen vara med och rensa ut huliganerna. Det krävs mod och det krävs hjälp från polis och rättsväsende. Men fansen måste ta det första steget. Jag vet att det är på gång, och det hela tiden har funnits med i snacket runt problemet, men det är fortfarande lång väg att gå innan Stockholm är ikapp andra storstäder i hockeyvärlden när det gäller derbyn som publikfester.

Hoppas på snar bättring.

Mvh
Mattias"

För övrigt prickade han in samhällets två största fiender. Att skriva "mejl", samt att förkorta "Med vänliga hälsningar". Det vrider sig ju fan i magen.
Skriv svar