Ja, klart han stannar i farmarligan, klausulen om att få gå tillbaka till Europa (DIF) var väl mest en gardering om han/hans agent kände att läget att ta en plats i a-truppen var hopplöst den närmsta tiden.Caveman skrev:Återigen, Josefson är mycket nära en plats i Devils och han lär få prova på NHL redan under denna säsongen.AMMC skrev:Inte otippat. Jacob har ju tyvärr gjort en helomvändning i allt han sagt tidigare, så jävla trist.Jockmaniac skrev:INTE AKTUELLT MED DJURGÅRDEN
http://www.hockeykanalen.se/1.1844353/2 ... djurgarden
Blev ni lika skraja som jag?
Honom ska vi nog inte förvänta oss någonting av någon gång i framtiden.
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Ja, om det blir skador eller ifall de får ordning på lönesituationen.Caveman skrev:Återigen, Josefson är mycket nära en plats i Devils och han lär få prova på NHL redan under denna säsongen.AMMC skrev:Inte otippat. Jacob har ju tyvärr gjort en helomvändning i allt han sagt tidigare, så jävla trist.Jockmaniac skrev:INTE AKTUELLT MED DJURGÅRDEN
http://www.hockeykanalen.se/1.1844353/2 ... djurgarden
Blev ni lika skraja som jag?
Honom ska vi nog inte förvänta oss någonting av någon gång i framtiden.
Det förändrar inte att Jacob gjort en helomvändning och gått emot allt han tidigare själv sagt. Inte mycket Lander i honom direkt.
- DIF_Soldier
Josefson tycker att Gyllene Tider är bra. Det säger väl det mesta, kanske.
Säg den glädje som varar
Josefson gjorde klart redan för två månader sen att han skulle spela i AHL och "fortsätta kämpa" för en plats i Devils. Jag ser inget problem i Josefsons agerande, han följde reglerna och då är det okej för mig. Jag önskar Josefson all lycka där borta och hoppas han tar en plats så snart han bara kan.
Sen kan man inte låta bli att förundras över Lander. Vilken kille! Vilket hjärta för klubben. Han verkar brinna för Timrå lika mycket som alla vi här inne brinner för DIF. Å andra sidan vet han att de pengar han tjänar i Elitserien nu (oavsett max- eller minimilön) är en spottstyver mot vad han kommer tjäna i NHL (Oilers) de kommande åren. En riktigt lovande center med mycket bra karaktär!
Sen kan man inte låta bli att förundras över Lander. Vilken kille! Vilket hjärta för klubben. Han verkar brinna för Timrå lika mycket som alla vi här inne brinner för DIF. Å andra sidan vet han att de pengar han tjänar i Elitserien nu (oavsett max- eller minimilön) är en spottstyver mot vad han kommer tjäna i NHL (Oilers) de kommande åren. En riktigt lovande center med mycket bra karaktär!
-
Ni kanske sett detta? Nån lirare som skrivit in detta på hockeykanalen.se
[Marcus Nilsson blev klar för Dif nu, snart står det på sportbladet. såg när han och Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström skakade hand och skrev under ett kontrakt på elite globe hotel i stockholm
[Marcus Nilsson blev klar för Dif nu, snart står det på sportbladet. såg när han och Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström skakade hand och skrev under ett kontrakt på elite globe hotel i stockholm
Ni som snackar om en klassback?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7904258.ab
Det här är ju iaf en av mina egna personliga favoriter och hjärnskakningar ska han nog inte vara rädd för i ES.
ja, jag vet att vår ekonomi inte tillåter detta och att han säkerligen inte har något Djurgårdshjärta alls men jag drömmer mig bort iaf =)
Det här är ju iaf en av mina egna personliga favoriter och hjärnskakningar ska han nog inte vara rädd för i ES.
ja, jag vet att vår ekonomi inte tillåter detta och att han säkerligen inte har något Djurgårdshjärta alls men jag drömmer mig bort iaf =)
- SirDIFalot
Hahah jo.. Sånt där sker ju aldrig på ett kontor. Alltid offentligt på ett hotell...Steelmountain skrev:Ni kanske sett detta? Nån lirare som skrivit in detta på hockeykanalen.se
Expert.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=726
Andreas Lilja står nu utan kontrakt i NHL och utesluter inte spel i elitserien. Han är 35 år gammal och har rutin i mängder.
Han vore en utmärkt ersättare till Ragge om det nu inte skulle lösa sig med Staffan Kronwall.
Andreas Lilja står nu utan kontrakt i NHL och utesluter inte spel i elitserien. Han är 35 år gammal och har rutin i mängder.
Han vore en utmärkt ersättare till Ragge om det nu inte skulle lösa sig med Staffan Kronwall.
-
SirDIFalot skrev:Hahah jo.. Sånt där sker ju aldrig på ett kontor. Alltid offentligt på ett hotell...Steelmountain skrev:Ni kanske sett detta? Nån lirare som skrivit in detta på hockeykanalen.se
han kanske använde hawkeye.....
- Remy Lebeau
Lär bli ordentligt krig om hans namnteckning om han bestämmer sig för Elitserien. Vilket våran ekonomi knappast klarar av.
Blir nog någon back från AHL om det inte skulle fixa sig med Staffan.
Blir nog någon back från AHL om det inte skulle fixa sig med Staffan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Daniel942
HåkEyeSteelmountain skrev:SirDIFalot skrev:Hahah jo.. Sånt där sker ju aldrig på ett kontor. Alltid offentligt på ett hotell...Steelmountain skrev:Ni kanske sett detta? Nån lirare som skrivit in detta på hockeykanalen.se
han kanske använde hawkeye.....

DIF!
Är det samma Lilja som samspelade med Huselius i "gruppvåldtäktshärvan". Går bort direkt isåfall. Den typen av spelare gör sig bra i HV-dressen. Där har de inga skrubler, trots att Jesus bor i samma stad.
Ja det är samma Lilja. I natt drömde jag att DIF offentliggör Mackans signatur på jumbotronen som en extra godsak för oss som är på matchen. Hoppas att den slår in...rikkard skrev:Är det samma Lilja som samspelade med Huselius i "gruppvåldtäktshärvan". Går bort direkt isåfall. Den typen av spelare gör sig bra i HV-dressen. Där har de inga skrubler, trots att Jesus bor i samma stad.

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dagens Mackan .....
Vet inte hur det blir ......man tycker att dem borde.....
Sug på den karamellen kamrater.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- DIF_Soldier
Frasse, för helvete...Frasse skrev:Dagens Mackan .....
Säg den glädje som varar