Ett av mina favoritmål i hela DIF:s historia.KoffeAmilon skrev:Satt och läste diskussionen om Murray och kom att tänka på detta, fart är inte allt!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Murray skulle jag helt klart vilja se bära vår ädla sköld i höst!Mattebo skrev:Ett av mina favoritmål i hela DIF:s historia.KoffeAmilon skrev:Satt och läste diskussionen om Murray och kom att tänka på detta, fart är inte allt!
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
DIF 4 Ever
Fartargumentet är bland det sämsta argumentet i världshistorien när det gäller Douglas Murray. Ragnarsson, Nicklas Lidström, Magnus Johansson, Staffan Kronwall osv. Alla spelare som med sin långsamhet kan häpna, men de har något som väger upp alltsammans. De har SKALLE! Det visade Murray prov på sist han var här. Han var likt förbannat, trots sin kylskåpsrörlighet, bäste back. Han stod rätt hela tiden, visade grov smartness i PP. Tog sig förbi sina motståndare på ren speluppfattning och naturligtvis sin sinnessjuka styrka. Det var i HA, javisst, men har ni sån satans stor respekt för SHL att Allsvenskans bästa back förr förra säsongen inte platsar, ja då har ni bott i en bubbla sista åren.
Skulle Murray ens överväga att flytta hem, så är det inget snack. Han ska in, så enkelt är det. Att en del ens diskuterar om han skulle "platsa" eller inte, gör mig mörkrädd...
Skulle Murray ens överväga att flytta hem, så är det inget snack. Han ska in, så enkelt är det. Att en del ens diskuterar om han skulle "platsa" eller inte, gör mig mörkrädd...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Öhh, inte ens på samma planet som Murray när vi snackar rörlighet.Manijock skrev:Fartargumentet är bland det sämsta argumentet i världshistorien när det gäller Douglas Murray. Ragnarsson, Nicklas Lidström, Magnus Johansson, Staffan Kronwall osv. Alla spelare som med sin långsamhet kan häpna, men de har något som väger upp alltsammans. De har SKALLE! Det visade Murray prov på sist han var här. Han var likt förbannat, trots sin kylskåpsrörlighet, bäste back. Han stod rätt hela tiden, visade grov smartness i PP. Tog sig förbi sina motståndare på ren speluppfattning och naturligtvis sin sinnessjuka styrka. Det var i HA, javisst, men har ni sån satans stor respekt för SHL att Allsvenskans bästa back förr förra säsongen inte platsar, ja då har ni bott i en bubbla sista åren.
Jag skulle ta emot Murray med öppna armar. Men jag skulle verkligen inte lita på att han skulle kunna axla en roll som 1:a back i DIF, som Fernholm ändå någonstans förmodligen har potential att göra. Om det det känns långsökt också.
Expert.
De har samma akilleshäl som honom. Det som är poängen! Sen låter det på dig som om han åker som någon satans GW därute. Han är en okej skridskoåkare!SirDIFalot skrev:Öhh, inte ens på samma planet som Murray när vi snackar rörlighet.Manijock skrev:Fartargumentet är bland det sämsta argumentet i världshistorien när det gäller Douglas Murray. Ragnarsson, Nicklas Lidström, Magnus Johansson, Staffan Kronwall osv. Alla spelare som med sin långsamhet kan häpna, men de har något som väger upp alltsammans. De har SKALLE! Det visade Murray prov på sist han var här. Han var likt förbannat, trots sin kylskåpsrörlighet, bäste back. Han stod rätt hela tiden, visade grov smartness i PP. Tog sig förbi sina motståndare på ren speluppfattning och naturligtvis sin sinnessjuka styrka. Det var i HA, javisst, men har ni sån satans stor respekt för SHL att Allsvenskans bästa back förr förra säsongen inte platsar, ja då har ni bott i en bubbla sista åren.
Jag skulle ta emot Murray med öppna armar. Men jag skulle verkligen inte lita på att han skulle kunna axla en roll som 1:a back i DIF, som Fernholm ändå någonstans förmodligen har potential att göra. Om det det känns långsökt också.
- SirDIFalot
Jag förstås verkligen hur du kan säga att Lidström, Mange J, Kronwall och Ragnarsson är backar som har haft skridskoåkning/rörlighet som sin svaghet genom karriären och samtidigt kalla Murray för en "okej skridskoåkare". Håller inte med dig på någon punkt där.Manijock skrev:De har samma akilleshäl som honom. Det som är poängen! Sen låter det på dig som om han åker som någon satans GW därute. Han är en okej skridskoåkare!SirDIFalot skrev:Öhh, inte ens på samma planet som Murray när vi snackar rörlighet.Manijock skrev:Fartargumentet är bland det sämsta argumentet i världshistorien när det gäller Douglas Murray. Ragnarsson, Nicklas Lidström, Magnus Johansson, Staffan Kronwall osv. Alla spelare som med sin långsamhet kan häpna, men de har något som väger upp alltsammans. De har SKALLE! Det visade Murray prov på sist han var här. Han var likt förbannat, trots sin kylskåpsrörlighet, bäste back. Han stod rätt hela tiden, visade grov smartness i PP. Tog sig förbi sina motståndare på ren speluppfattning och naturligtvis sin sinnessjuka styrka. Det var i HA, javisst, men har ni sån satans stor respekt för SHL att Allsvenskans bästa back förr förra säsongen inte platsar, ja då har ni bott i en bubbla sista åren.
Men jag skulle gladeligen ta Murray om han blir tillgänglig i september/oktober. Men jag skulle inte vilja sätta honom i för stor roll.
Expert.
Han är okej på den här nivån. Han behöver inte vara bättre än han är på grillorna för att göra sitt jobb superbt. Klart jag önskat att han skulle flyga fram som Sören, precis som jag önskat att Ahlén skulle flippa pucken som Linkan, eller att Erik Gustafsson kunde spela med stängd mun... Sorry var tvungen!SirDIFalot skrev:Jag förstås verkligen hur du kan säga att Lidström, Mange J, Kronwall och Ragnarsson är backar som har haft skridskoåkning/rörlighet som sin svaghet genom karriären och samtidigt kalla Murray för en "okej skridskoåkare". Håller inte med dig på någon punkt där.Manijock skrev:De har samma akilleshäl som honom. Det som är poängen! Sen låter det på dig som om han åker som någon satans GW därute. Han är en okej skridskoåkare!SirDIFalot skrev:Öhh, inte ens på samma planet som Murray när vi snackar rörlighet.Manijock skrev:Fartargumentet är bland det sämsta argumentet i världshistorien när det gäller Douglas Murray. Ragnarsson, Nicklas Lidström, Magnus Johansson, Staffan Kronwall osv. Alla spelare som med sin långsamhet kan häpna, men de har något som väger upp alltsammans. De har SKALLE! Det visade Murray prov på sist han var här. Han var likt förbannat, trots sin kylskåpsrörlighet, bäste back. Han stod rätt hela tiden, visade grov smartness i PP. Tog sig förbi sina motståndare på ren speluppfattning och naturligtvis sin sinnessjuka styrka. Det var i HA, javisst, men har ni sån satans stor respekt för SHL att Allsvenskans bästa back förr förra säsongen inte platsar, ja då har ni bott i en bubbla sista åren.
Men jag skulle gladeligen ta Murray om han blir tillgänglig i september/oktober. Men jag skulle inte vilja sätta honom i för stor roll.
Men precis som alla andra spelare så finns det svagheter. Personligen så väljer jag dock att se det positiva i Murray. Hans försvarsspel, hans vinnarskalle, hans smartness, hans skott, hans ledarskap vid sidan av isen och hans förmåga att skrämma upp motståndarna. En förmåga INGEN annan svensk lyckas med.
Nu när inte Staffan Kronwall är tillgänglig så vore han den ultimata ledarbacken att få in.
"FUTURE: Murray is an unrestricted free-agent on July 1 and it is expected that the Canadiens will let him go. With Beaulieu’s performance in the playoffs and the emergence of a better veteran option in Mike Weaver, Murray’s size will likely be elsewhere next year. And without a doubt, some general manager will sign him."
Allt hänger väl på om Daniel Fernholm blir klar för oss eller inte. För om han nu blir klar, då är väl backuppsättningen spikad? Och då är Murray enbart en dröm. Eller finns det alltid en plats öppen för Murray?
Allt hänger väl på om Daniel Fernholm blir klar för oss eller inte. För om han nu blir klar, då är väl backuppsättningen spikad? Och då är Murray enbart en dröm. Eller finns det alltid en plats öppen för Murray?

Jagar DIF verkligen Murray aktivt?
Hoppas ju det, men vill minnas Challe nämna honom som en "NHL-spelare"; typ "inget för oss" och mena att han är gjuten med sin spelstil därborta med det tuffa spelet och på liten rink. Han skulle helt enkelt inte passa in i SHL-spelet. Kanske ngn liten poäng om man verkligen tänker efter, men jag har ju svårt att se att Murray inte skulle bli ngt annat än en av SHL's toppbackar om han kom hit. Killen är långsam på rören men ett proffs.
En annan anledning/faktor kan vara att Murray sågs ute på stan till sena timmar under sin sejour i HA under lockouten och ansågs väl av vissa att därmed inte köra på till 100%. Tror inte heller detta är ngt att oroa sig för om han kommer hit "på riktigt".
En skön tanke är ju förstås att se Ledin eller Jämtin försöka bråka lite med Murray eller kanske med Tellan samtidigt som Murray är på isen. Eller om typ Andreas Pihl hade varit aktiv ännu och gnällt en gång för mycket mot Murray. Nåja, respekten på isen för DIF hade nått en annan nivå.
Sannolikt dock är han kvar ett år eller två i NHL, han är fortfarande en för bra polis för att inte få ett erbjudande. Ett erbjudande som alla dagar i veckan är bättre än det som ev skulle komma från DIF. Tyvärr. Så sannolikt kommer han nog, om ngn gång, ngn av kommande säsonger istället. Men vafan, vi får väl se!
Hoppas ju det, men vill minnas Challe nämna honom som en "NHL-spelare"; typ "inget för oss" och mena att han är gjuten med sin spelstil därborta med det tuffa spelet och på liten rink. Han skulle helt enkelt inte passa in i SHL-spelet. Kanske ngn liten poäng om man verkligen tänker efter, men jag har ju svårt att se att Murray inte skulle bli ngt annat än en av SHL's toppbackar om han kom hit. Killen är långsam på rören men ett proffs.
En annan anledning/faktor kan vara att Murray sågs ute på stan till sena timmar under sin sejour i HA under lockouten och ansågs väl av vissa att därmed inte köra på till 100%. Tror inte heller detta är ngt att oroa sig för om han kommer hit "på riktigt".
En skön tanke är ju förstås att se Ledin eller Jämtin försöka bråka lite med Murray eller kanske med Tellan samtidigt som Murray är på isen. Eller om typ Andreas Pihl hade varit aktiv ännu och gnällt en gång för mycket mot Murray. Nåja, respekten på isen för DIF hade nått en annan nivå.
Sannolikt dock är han kvar ett år eller två i NHL, han är fortfarande en för bra polis för att inte få ett erbjudande. Ett erbjudande som alla dagar i veckan är bättre än det som ev skulle komma från DIF. Tyvärr. Så sannolikt kommer han nog, om ngn gång, ngn av kommande säsonger istället. Men vafan, vi får väl se!
Måste alltid finnas plats för Lasse Björns barnbarn - diskussionen om han platsar eller inte är larvig har man varit ordinarie i NHL så tar man med råge plats i SHL men behåll gärna den "utvecklingsbara" Alexander Falk som uppenbarligen är konflikträdd när han spelarciirree skrev:Jo men är du HELT säker på att han har det? För han var ju i Skellefteå en runda först innan han kom tillbaka hit. Jag är inte jättesäker på att han har en sådan!SirDIFalot skrev:Samma gällde Åberg ifjol. Hade Wennberg en SHL-klausul när han kom direkt från J20 så har Sörensen garanterat det.ciirree skrev:Sörensen har fortfarande kontrakt till nästa säsong, 14/15 - jag vet inte hur många som har nämnt att vi riskerar att tappa honom nu!
- SirDIFalot
Hur gamla inlägg quotade du egentligen?Donkels skrev:Måste alltid finnas plats för Lasse Björns barnbarn - diskussionen om han platsar eller inte är larvig har man varit ordinarie i NHL så tar man med råge plats i SHL men behåll gärna den "utvecklingsbara" Alexander Falk som uppenbarligen är konflikträdd när han spelarciirree skrev:Jo men är du HELT säker på att han har det? För han var ju i Skellefteå en runda först innan han kom tillbaka hit. Jag är inte jättesäker på att han har en sådan!SirDIFalot skrev:Samma gällde Åberg ifjol. Hade Wennberg en SHL-klausul när han kom direkt från J20 så har Sörensen garanterat det.ciirree skrev:Sörensen har fortfarande kontrakt till nästa säsong, 14/15 - jag vet inte hur många som har nämnt att vi riskerar att tappa honom nu!
Och för övrigt har jag inte sett någon som påstått att Murray inte platsar.
Expert.
Gör en inläggsök på "Douglas Murray" så hittar du några. Bland annat en som skriver "BIG NO till Murray. Han hänger inte ens med i NHL trots liten rink."... Inlägget från slutet av april så fortfarande ganska aktuellt eller hur?SirDIFalot skrev:Hur gamla inlägg quotade du egentligen?Donkels skrev:Måste alltid finnas plats för Lasse Björns barnbarn - diskussionen om han platsar eller inte är larvig har man varit ordinarie i NHL så tar man med råge plats i SHL men behåll gärna den "utvecklingsbara" Alexander Falk som uppenbarligen är konflikträdd när han spelarciirree skrev:Jo men är du HELT säker på att han har det? För han var ju i Skellefteå en runda först innan han kom tillbaka hit. Jag är inte jättesäker på att han har en sådan!SirDIFalot skrev:Samma gällde Åberg ifjol. Hade Wennberg en SHL-klausul när han kom direkt från J20 så har Sörensen garanterat det.ciirree skrev:Sörensen har fortfarande kontrakt till nästa säsong, 14/15 - jag vet inte hur många som har nämnt att vi riskerar att tappa honom nu!
Och för övrigt har jag inte sett någon som påstått att Murray inte platsar.
Påminner om när jag var en sådär 13-14 år och vårt innebandylag fick möjlighet att spela med en finsk landslagsspelare på en av våra träningar. Alla ungar var precis saliga, och vilken fantatisk spelare. Passningarna satt som en tatuering på klubbladet. Skotten var snuskigt välplacerade. Tekniken var iögonfallande. Briljerade från början till slut på det här träningspasset. Alla var lyriska! Men likförbannat var det en av spelarna i laget som i omklädningsrummet häver ur sig "Ähh så bra var han väl inte, han var ju inte särskilt snabb"....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Patrick Cehlin har precis landat i Stockholm. Dags att börja föra diskussioner? Tror han är lagom sugen på en 3e säsong i AHL...
- SirDIFalot
Ja jag får väl be om ursäkt om det fanns ett inlägg från April där någon sa nej till Murray. Trodde vi snackade om nuvarande diskussionen.Manijock skrev:
Gör en inläggsök på "Douglas Murray" så hittar du några. Bland annat en som skriver "BIG NO till Murray. Han hänger inte ens med i NHL trots liten rink."... Inlägget från slutet av april så fortfarande ganska aktuellt eller hur?
Påminner om när jag var en sådär 13-14 år och vårt innebandylag fick möjlighet att spela med en finsk landslagsspelare på en av våra träningar. Alla ungar var precis saliga, och vilken fantatisk spelare. Passningarna satt som en tatuering på klubbladet. Skotten var snuskigt välplacerade. Tekniken var iögonfallande. Briljerade från början till slut på det här träningspasset. Alla var lyriska! Men likförbannat var det en av spelarna i laget som i omklädningsrummet häver ur sig "Ähh så bra var han väl inte, han var ju inte särskilt snabb"....
Expert.
- SirDIFalot
Han är väl i Sverige på semester precis som förra sommaren.1962FenderStrat skrev:Patrick Cehlin har precis landat i Stockholm. Dags att börja föra diskussioner? Tror han är lagom sugen på en 3e säsong i AHL...
Expert.