Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Det finns tyvärr gnagare och folk som uppfostras till detta. Det går inte att stoppa.

I en perfekt värld skulle dom inte existera och aik som klubb skulle försvinna från jordens yta. Vi alla önskar ju att man bara kunde trycka på en knapp som skulle förgöra dom. Men nu är det inte så och det finns ingen knapp, då vi får göra vårt bästa för att förgöra dom på de sättet vi kan. Kan vi ta in en bra hockeyspelare med gnagetsympatier och konvertera till från den mörka sidan till den ljusa så gör vi världen och den människan en stor tjänst. Ottosson var som barn också på väg in på fel spår innan han fick hjälp och blev Djurgårdare. Mattsson är en av alla vilsna själar där ute som vi nu sträcker ut en hand till och visar en bättre värld.

Vi är DIF - hata gnaget!
Expert.
Användarvisningsbild
Sudden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Sudden »

Märkligt att man inom hockeyn ser mellan fingrarna med eventuella gnaget-sympatier medans man i fotbollen gör tvärtom.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:Det finns tyvärr gnagare och folk som uppfostras till detta. Det går inte att stoppa.

I en perfekt värld skulle dom inte existera och aik som klubb skulle försvinna från jordens yta. Vi alla önskar ju att man bara kunde trycka på en knapp som skulle förgöra dom. Men nu är det inte så och det finns ingen knapp, då vi får göra vårt bästa för att förgöra dom på de sättet vi kan. Kan vi ta in en bra hockeyspelare med gnagetsympatier och konvertera till från den mörka sidan till den ljusa så gör vi världen och den människan en stor tjänst. Ottosson var som barn också på väg in på fel spår innan han fick hjälp och blev Djurgårdare. Mattsson är en av alla vilsna själar där ute som vi nu sträcker ut en hand till och visar en bättre värld.

Vi är DIF - hata gnaget!
Detta är så sant! Jag ser också aik som ondska. Bra skrivet!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Viss skillnad på hur bakgrunden ser ut.

En spelare kan ju ha spelat för Råtta då det var "enda valet"

Sedan kan en spelare hålla på Råtta och detta ser jag som betydligt värre vilket tyvärr verkar vara fallet med just denna spelare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns inte så troligt att han är sådan "urgnagare" om han väljer att skriva på för Djurgården. Alternativen lär inte ha saknats, om man säger så.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Isabo

Inlägg av Isabo »

Från aik till DIF är mer OK än motsatsen...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sudden skrev:Märkligt att man inom hockeyn ser mellan fingrarna med eventuella gnaget-sympatier medans man i fotbollen gör tvärtom.
Skillnad på att värva en ung spelare där någon har råkat hitta hans lagsympatier på hans privata Facebook än att värva en etablerad råtta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Jim Morrison skrev:
Sudden skrev:Märkligt att man inom hockeyn ser mellan fingrarna med eventuella gnaget-sympatier medans man i fotbollen gör tvärtom.
Skillnad på att värva en ung spelare där någon har råkat hitta hans lagsympatier på hans privata Facebook än att värva en etablerad råtta.

Och i fotbollen har vi ju exemplet Andreas Johansson, som gick från aik till DIF, idag känns det inte som att väldigt många hakar upp sig på att han spelade för Mordor. Visserligen kom han från Degerfors innan det...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Visst vill även jag helst ha spelare som spelar för skölden, älskar våra färger och gör vad som helst för Djurgården. Underbart att se killar som Honken som skulle kunna få bra mycket bättre betalt någon annanstans vända hem för att hjälpa sitt älskade DIF när det behövs som bäst.

Jag har svårt att respektera spelare som ena dagen är så mycket DIF och älskar klubben etcetera för att i nästa andetag skriva på någon annanstans och plötsligt "hela livet drömt om att få spela här".

Det viktiga är inte alltid vad man gör - det spelar också roll hur man gör det.

Jag älskar Printz, tycker att han är en av de bästa defensiva backar vi haft på många år. Han kom till jobbet och gav allt varje dag. Detta trots att han är gnagare. Han har aldrig sagt att han ääääälskar Djurgården, han har heller aldrig sagt något om AIK. Printz hanterade sina lagsympatier snyggt och på ett proffsigt sätt. Respekt till honom!

Jag ogillar när spelare drar och i samma veva talar illa om DIF, Stockholm och/eller våra suportrar.

Samtidigt har jag full förståelse för att killar som Erik Gustavsson, Kempe och andra känner att de måste dra vidare för att utvecklas (även om jag gärna önskade att unga talanger kunde stanna ett år extra i bland och inte ha så bråttom).

Med detta sagt tycker jag att det är viktigt att nyansera diskusionen här inne och lyfta fram att formfrågorna ibland har större betydelse än substansen.

Det viktiga är inte vad man gör utan hur det sker ibland.

Vill Mattson ge oss ett eller ett par år av sitt liv och spela upp oss till Elitserien är han välkommen så länge han sköter sina eventuellt avvikande lagsympatier snyggt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
isolerad

Inlägg av isolerad »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Gillar man hånsidor om DIF på facebook och utrycker sin avsky för föreningen är man inte välkommen.

End of
Jag måste faktiskt hålla med här.

Det är en sak att hålla på AIK men han verkar inte ha skött det professionellt. Det inte särskilt begåvat att håna DIF för att senare skriva på för just DIF.

Vilket annat företag skulle anställa någon som har gått ut i sociala medier och hånat företaget innan? Ingen!
Han har gillat lite facebookgrupper som vilken gnagare som helst typ. Kom igen nu. Han har inte "gått ut och hånat DIF" på det sättet ni får det att låta som. Även om det såklart inte är svinroligt.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Nu får ni väl ändå ge er? Ska vi passa på en målvaktstalang enbart pga hans lagsympatier utanför isen? Hör ni inte hur jävla sjukt det låter? Uppenbarligen har Johan själv inga problem att spela här, och då har jag heller inga problem med honom.

Att folk säger att de "ska bua ut honom" säger mer om personen själv än något annat, herregud.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

End of
Det är en ung snubbe som gillat lite grupper på Facebook. Säkert samma som polarna. Herregud vad folk överdriver nu. Fyfan vad larviga vissa är här inne nu. Så länge han stoppar puckar är jag nöjd i alla fall. Som sagt, vi har verkligen inte råd att vara selektiva i det läget vi är i nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Skiter i om han så är taliban, kan han tillföra klubben något är han mer än välkommen!
Låst