Johan Svensson ?@MrMadhawk 4s
Kollat lite kring Johan Mattsson och DIF. Han är tydligen redan på plats och kör med laget och ska skriva på. Officiellt imorgon? #DIFpuck
SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 4s
Kollat lite kring Johan Mattsson och DIF. Han är tydligen redan på plats och kör med laget och ska skriva på. Officiellt imorgon? #DIFpuck
Känns väl rätt givet att det är han som blir vår nya målvakt. Antar att vi får se en nyhet imorgon eller senast onsdag på hemsidan.
Känns helt okej faktiskt, visst hade man gärna tagit in en stabil första målvakt, men två unga målvakter som slåss om förstaspaden kan också vara väldigt bra.
SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 4s
Känns väl rätt givet att det är han som blir vår nya målvakt. Antar att vi får se en nyhet imorgon eller senast onsdag på hemsidan.
Känns helt okej faktiskt, visst hade man gärna tagit in en stabil första målvakt, men två unga målvakter som slåss om förstaspaden kan också vara väldigt bra.
Blir nog som Owuya/Ridderwall och det gick ju bra. Billig lösning också, jag tror på det här målvaktsparet!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Jag tror att Adam blir uttalad etta, men att Mattsson kommer att få stå ganska många matcher för att avlasta och sporra Adam. Visardet sig sedan att Mattsson går bättre än Adam kan det mycket väl bli ett skifte under säsongen.
Bra lösning!
Tobias Sandberg bör kunna bli tredje keeper och sedan utlånad till någon Div 1 klubb.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag tycker det känns som ett typiskt 50/50 läge på målvaktssidan. Skulle bli förvånad om någon går in i säsongen som uttalad etta. Om inte den ena fullständigt skämmer ut sig på försäsongen.
Han är inte heller en "bonde-gnagare" som på så vis kan ges en andra chans.
Killen är uppväxt i Stockholm och har uttryckt sitt hat mot Djurgårdens IF.
Jag kommer bua ut honom tills han inte är kvar i DIF, räcker inte det får man väl helt enkelt ringa de 3 vise männen.
ANTECKNINGSBLOCK skrev:Han är inte heller en "bonde-gnagare" som på så vis kan ges en andra chans.
Killen är uppväxt i Stockholm och har uttryckt sitt hat mot Djurgårdens IF.
Jag kommer bua ut honom tills han inte är kvar i DIF, räcker inte det får man väl helt enkelt ringa de 3 vise männen.
Låt killen vara, om han spelar för oss och gör det bra så spelar det väl ingen roll vilka sympatier han har från början, det viktigaste är att han gör sitt jobb och är professionell i sitt agerande