Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rocker skrev:
Erik I skrev:
Rocker skrev:Kul att vissa tycker att styrelsen ska avgå och det ena med det andra.... Fan, skärp er! Säsongen har inte ens börja. Om DIF har spelat mot två av elitseriens lag och bara torskat med uddamålet så finns absolut inget gnälla på. Värt att tilägga är att DIF varit i spelmässigt överläge.
Vad gällande nyförvärv så kan man inte seriöst bli upprörd över att spetsspelare inte vill till DIF. Förening med sunkig ekonomi - isträning utomhus.
Menar du allvar med den sista meningen? Ursäkta om det uppfattas som en dum fråga, men var någonstans sker detta?
Överdrivet... men det händer att laget inte får tillgång till varken Globen eller Hovet och därför får träna i sunkhallar utanför stan. Som exempelvis http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e462026.ab
Din artikel är ju sedan långt tillbaka. – Det blir en jäkla massa problem, säger Charles Berglund, andretränare för Djurgården.
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Tjärna

Inlägg av Dr Avalanche »

Då verkar det vara kört med Tjärna också...
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-om-dagen

Snygg bild på Linkan för övrigt:
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... pas-av-dif

(För tydlighetens skull bör jag skriva att det är Falken på bilden när jag lägger in länken. Expressen lär väl inse sitt misstag och korrigera med tiden...)
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

hahahaha!! Det är ju bra om dom vet vem Linkan är och vem som är Falk??
Bengan

Re: Tjärna

Inlägg av Bengan »

Dr Avalanche skrev:Då verkar det vara kört med Tjärna också...
http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-om-dagen

Snygg bild på Linkan för övrigt:

(För tydlighetens skull bör jag skriva att det är Falken på bilden när jag lägger in länken. Expressen lär väl inse sitt misstag och korrigera med tiden...)
Redan skrivit till expressen och sagt det..
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Haha bilden på falk va skojj, men inehållet va inte lika roande :(
Erik I

Inlägg av Erik I »

Är Tjärna helt återställd från sin skada då? Hade han varit det borde han väl fått mer intresse från NHL, kan jag tycka...är han en Orszagh som löper risk att gå sönder hade det varit fel att chansa. Tror dock han kommer spela i Dif igen framöver faktiskt.

Angående Linkan: även om han signerat ett flerårskontrakt med DIF kan jag förstå om han är besviken - INTE MINST om den utlovade satsningen inte infriats. Styrelsen är skyldig honom att hålla det löftet, han har gjort en jäkla massa för klubben.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Tror ni styrelsen har något mer på G nu när vi torskat Ekman,Hagos, Holmström och Tjärna, det är ju inte helt klart än men jag tror han går till Ryssland. Har jag glömt någon? Tror ni som sagt att styrelsen har någon mer på G?

Inlägg av jensa öhling »

de har säkert något på gång men i vanlig ordning ror de det aldrig i hamn.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Erik I skrev:Angående Linkan: även om han signerat ett flerårskontrakt med DIF kan jag förstå om han är besviken - INTE MINST om den utlovade satsningen inte infriats. Styrelsen är skyldig honom att hålla det löftet, han har gjort en jäkla massa för klubben.
Ledningen har försökt - men DIF har inte pengarna för att jaga stora elefanter.
Kojak

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev:Tror ni styrelsen har något mer på G nu när vi torskat Ekman,Hagos, Holmström och Tjärna, det är ju inte helt klart än men jag tror han går till Ryssland. Har jag glömt någon? Tror ni som sagt att styrelsen har någon mer på G?
Styrelsen? Kan alla människor vänligen sluta tro att styrelsen jagar spelare, att styrelsen förhandlar om kontrakt osv... Det är INTE styrelsen!

Tränarna och sportkommitén (Garpen, Järlan och Södergren) jagar spelarna, medan det sitter folk på kansliet som förhandlar om kontrakten.

Jag hävdar att styrelsen gör ett kanonjobb. De sitter med ekonomiska och juridiska kunskaper som används i föreningen och som hjälpt oss väldigt mycket tidigare och som jag är säker på kommer hjälpa oss i framtiden.

Nu kommer säkert någon påpeka om den utlovade satsningen från styrelsen. Styrelsen är den som, ideelt, har högsta ansvaret för föreningens ekonomi, och då indirekt spelarrekryteringen.

Det är min övertygelse att de har jobbat hårt för att satsa mer pengar på spelare men att spelarna ändå valt bort DIF. Styrelsens fel? Nej, inte om de har budgetterat mer pengar åt spelarrekryteringen inom den ramen DIF Hockey kan klara av, att spelarna tackar nej är därför obegripligt i vissa fall, medan andra föreningar har större muskler än vad vi har.

Styrelsen jobbar dessutom nu grymt hårt för mot Stockholm stads politiker när det gäller frågan om Hovet blandannat. Så nog jobbas det grymt hårt från Mats Larssons gäng, mer än vad vi tror!

Jag tror på DIF!
lilleman

Inlägg av lilleman »

[quote="Micke Nylander"][quote="lilleman"]Tror ni styrelsen har något mer på G nu när vi torskat Ekman,Hagos, Holmström och Tjärna, det är ju inte helt klart än men jag tror han går till Ryssland. Har jag glömt någon? Tror ni som sagt att styrelsen har någon mer på G?[/quote]

Styrelsen? Kan alla människor vänligen sluta tro att styrelsen jagar spelare, att styrelsen förhandlar om kontrakt osv... Det är INTE styrelsen!

Tränarna och sportkommitén (Garpen, Järlan och Södergren) jagar spelarna, medan det sitter folk på kansliet som förhandlar om kontrakten.

Jag hävdar att styrelsen gör ett kanonjobb. De sitter med ekonomiska och juridiska kunskaper som används i föreningen och som hjälpt oss väldigt mycket tidigare och som jag är säker på kommer hjälpa oss i framtiden.

Nu kommer säkert någon påpeka om den utlovade satsningen från styrelsen. Styrelsen är den som, ideelt, har högsta ansvaret för föreningens ekonomi, och då indirekt spelarrekryteringen.

Det är min övertygelse att de har jobbat hårt för att satsa mer pengar på spelare men att spelarna ändå valt bort DIF. Styrelsens fel? Nej, inte om de har budgetterat mer pengar åt spelarrekryteringen inom den ramen DIF Hockey kan klara av, att spelarna tackar nej är därför obegripligt i vissa fall, medan andra föreningar har större muskler än vad vi har.

Styrelsen jobbar dessutom nu grymt hårt för mot Stockholm stads politiker när det gäller frågan om Hovet blandannat. Så nog jobbas det grymt hårt från Mats Larssons gäng, mer än vad vi tror!

Jag tror på DIF![/quote]

Nej, jag sa inte att styrelsen gör ett dåligt jobb. Däremot trodde jag att det var de som hade om spelare. Men nu vet jag att det inte är det. Tack för svaret Micke, nu har jag lärt mig något nytt idag ;) Styrelsen gör ett kanonjobb!

Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Tjärnqvists ryska lön! Knappast något vi kan matcha, eller...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bautabröl skrev:Tjärnqvists ryska lön! Knappast något vi kan matcha, eller...
16 425 000kr för ett år. Det kan vi samla ihop enkelt..
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Undrar just hur bra en omotiverad Linkan är för Djurgår´n?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Bautabröl skrev:Undrar just hur bra en omotiverad Linkan är för Djurgår´n?
Han höjer ju inte sina egna chanser inför framtiden genom att spela sämre än han kan heller. Samtidigt har han ju under tidigare år kunnat vara aningen ojämn, men jag tror inte att han medvetet kommer sänka sig. Ger resten av laget honom bra understöd och en känsla av att han inte sliter ensam tror jag han kommer köra på som vanligt.
Skriv svar