Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- Daniel08
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Klacktråden - Järnkaminerna
Skönaste vinsten på länge! Dålig start på klacken men vilket drag i tredje. Stolt som fan över Djurgårdsfamiljen!
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Klacktråden - Järnkaminerna
"Challes järnkaminer". Jag fick tårar i ögonen! !
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BaronVonDif
Bra jobb idag, grabbar!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- zetterberg_88
Hade gåshud under stora delar av matchen!! Bra jobbat idag!
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Härlig insats klacken, i särklass Sveriges bästa publik!
Mycket var bra idag, men det går inte att komma ifrån att folk i klacken helt och hållet saknar taktkänsla. Ole ole ola var pinsamt, folk måste ju vara helt jävla döva. Där ramsan startas sätts tempot, och folk ska ge fan i att ändra det. Blir helt omöjligt att skapa tryck om tre grupper ska sjunga i olika takter. Lyssna först, sjung sedan. Det är inte allt för svårt.
Salas skrev:Mycket var bra idag, men det går inte att komma ifrån att folk i klacken helt och hållet saknar taktkänsla. Ole ole ola var pinsamt, folk måste ju vara helt jävla döva. Där ramsan startas sätts tempot, och folk ska ge fan i att ändra det. Blir helt omöjligt att skapa tryck om tre grupper ska sjunga i olika takter. Lyssna först, sjung sedan. Det är inte allt för svårt.
Håller helt med. Alldeles för ofta börja folk på en andra stämma och får för sig att ändra tempot helt. Det lät bra överlag idag dock så måste vi sluta sjunga ramsor över 200bpm...
Ibland var det t.om 3 stämmor på flera ramsor.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
-
En stor eloge och ett stort tack till alla som var i klacken och sjöng som tokar, speciellt i tredje, farsan min var så jäkla glad idag. han berömde folket i klacken under hela matchen och kunde inte sluta prata om den hela vägen hem, glatt samtalsämne dock. Ah fyfan får en känsla av "nykär" i kroppen med denna seger och uppvisningen på läktaren. Jag var orolig att det skulle komma något skit mot Challe eller liknande men jag är dum i huvudet som kunde tro något sådant. Så jäkla mycket respekt... Nu skall bara Fabriken tillbaks(hur mutar man dem?) så får jag fira det nya året på bästa sätt, Järnkaminernas dag med världens underbaraste publik. + Till gubbarna som alltid sitter bredvid mig och farsan som ställde sig upp och sjöng som tokar... ALDRIG sett dem sjunga förut förutom till SFGD. Tror de kände att detta var en viktig match och allt stöd var viktigt.
Vet inte vad jag ska skriva riktigt men hyllningarna till Challe gjorde mig alldeles varm och värmer mig fortfarande...
-fan va snabbt en del ramsor går...
Vet inte vad jag ska skriva riktigt men hyllningarna till Challe gjorde mig alldeles varm och värmer mig fortfarande...
-fan va snabbt en del ramsor går...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Ja, mycket sjungs alldedes för snabbt. Det är något vi får jobba med tillsammans!Salas skrev:Mycket var bra idag, men det går inte att komma ifrån att folk i klacken helt och hållet saknar taktkänsla. Ole ole ola var pinsamt, folk måste ju vara helt jävla döva. Där ramsan startas sätts tempot, och folk ska ge fan i att ändra det. Blir helt omöjligt att skapa tryck om tre grupper ska sjunga i olika takter. Lyssna först, sjung sedan. Det är inte allt för svårt.
Ja du... Hur "mutar" man DIF Hockey för att se till att 26/1 inte upprepas? Ge mig ett bra svar på den frågan och jag lovar att både FBR och UCS gladeligen kommer tillbaka.Pogue Mahone skrev:Nu skall bara Fabriken tillbaks(hur mutar man dem?)
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
DIF Hockey har satt sig i skiten som vägrar ta tag i problemet och lösa det gällande UCS/Fabriken. De hade behövts på läktaren en säsong som denna. Skillnaden utan dem märks ju helt klart. Aja, synd att det är som det är.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Vi har fortfarande problem att hålla igång sånger en längre stund. Det var inte många sånger idag som höll igång över två minuter.
-
när man ser klipp ifrån matchen på klacken så undrar man hur folk har mage att stå och hänga som ett gäng gamla fågelholkar. helt otroligt. SJUNG för fan eller köp biljett till sittplats.
Nä tyvärr kommer de väl inte komma tillbaks fören DIF hockey löser problemen och visar att de verkligen vill ha tillbaks dem, för det vill publiken.
Hade varit skoj att få en inblick i hur DIF jobbar för att få tillbaks Fabriken och UCS, om dem gör det?
Nä tyvärr kommer de väl inte komma tillbaks fören DIF hockey löser problemen och visar att de verkligen vill ha tillbaks dem, för det vill publiken.
Hade varit skoj att få en inblick i hur DIF jobbar för att få tillbaks Fabriken och UCS, om dem gör det?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Passar mer in på Viktväktarnas matcher.. Oh wait :$KYLERKYLER skrev:Heja Djurgårn kom igen, saft och bullar får ni senStadion skrev:Du glömde den bästa, - Vi har simmat över havet för att se det bästa laget, Djurgården!sensei skrev:Skulle det inte vara lite kul att köra följande ramsor på ironi med en stor jävla DIF-klack
-Sassa brassa...
-Heja Djurgårn' friskt humör! Det är det som susen gör! (växelramsa fram och tillbaks)
Det vore en bra anpassning till de bonnlag vi möter nu, menar jag.![]()
Det har pajat på nuvarande hemsidan men kommer att finnas intakt på den nya som vi jobbar med.Zephyrox skrev:Det är bra att Järnkaminerna uppmanar alla i klacken att sjunga. Då hade det också varit jäkligt passligt om sångarkivet fungerar på JK hemsida med!