Allvarligt talat. USHL? Hade det varit WHL, OHL eller QMJHL hade jag kunnat köpa att du KANSKE sett några av hans matcher i år. Men USHL? Tänker du påstå att du kollar på den ligan?Rocky3000 skrev:What? Vilket påstående!SirDIFalot skrev:Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Expert.
- SirDIFalot
Vad det verkar har Mattsson en flickvän som bor i Stockholm och har bott här även under hans två år i Nordamerika så det är väl inte helt omöjligt att han vill spela här.
Expert.
- reservjesus
Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
clowns to the left of me, jokers to the right
Du kan omöjligt påstå något sådant när du inte vet. Nu är det så att du får vatten på din kvarn att jag inte har sett honom live, men har av säker källa fått bekräftat det jag har skrivit om honom här.SirDIFalot skrev: Allvarligt talat. USHL? Hade det varit WHL, OHL eller QMJHL hade jag kunnat köpa att du KANSKE sett några av hans matcher i år. Men USHL? Tänker du påstå att du kollar på den ligan?
Min svaghet, jag har en förkärlek till långa målvakter. Om FBK var på att signa Haugen, kunde vi lika gärna vara med i den budgivningen. Behöver inte vara svårare en så.reservjesus skrev:Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
Senast redigerad av Rocky3000 den 2013-05-20 21:36:50, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Det är just sånt där som får folk att inte ta dig på allvar. Nog för att du inte kunde veta att han skulle bli för dyr för FBK. Men vi har ju inte ens en fjärdedel av deras budget. Det finns ju inte en chans.Rocky3000 skrev:Min svaghet, jag har en förkärlek till långa målvakter. Om FBK var på att signa Haugen, kunde vi lika gärna vara med i budgivningen. Behöver inte vara svårare en så.reservjesus skrev:Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
Expert.
Rocky! Förklara gärna ur ett måvaktstekniskt perspektiv. Varför både Steen och Sehlstedt skulle vara bättre värvningar och målvakter än Mattsson?Rocky3000 skrev:What? Vilket påstående!SirDIFalot skrev:Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
Skulle uppskatta om du kunde utveckla ditt resonemang? Eftersom du sitter på den kunskapen så vore det intressant att höra mer.
Jag är alltså inte ute efter statistik, vikt, längd etc. Det kan jag läsa om på EP.
Jag vill veta varför du anser att dem är bättre målvakter?
Om en målvakt är intresserad av att spela i Sverige, varför skulle vi inte vara med att försöka värva hit han då?SirDIFalot skrev:Det är just sånt där som får folk att inte ta dig på allvar.Rocky3000 skrev:Min svaghet, jag har en förkärlek till långa målvakter. Om FBK var på att signa Haugen, kunde vi lika gärna vara med i budgivningen. Behöver inte vara svårare en så.reservjesus skrev:Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
- reservjesus
Förklara för mig varför en målvakt som har spelat i KHL skulle välja spel i AS framför ES.Rocky3000 skrev:Om en målvakt är intresserad av att spela i Sverige, varför skulle vi inte vara med att försöka värva hit han då?SirDIFalot skrev:Det är just sånt där som får folk att inte ta dig på allvar.Rocky3000 skrev:Min svaghet, jag har en förkärlek till långa målvakter. Om FBK var på att signa Haugen, kunde vi lika gärna vara med i budgivningen. Behöver inte vara svårare en så.reservjesus skrev:Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
- SirDIFalot
Om en målvakt spelar i KHL. Hur skulle vi ha råd att värva honom då?Rocky3000 skrev:Om en målvakt är intresserad av att spela i Sverige, varför skulle vi inte vara med att försöka värva hit han då?SirDIFalot skrev:Det är just sånt där som får folk att inte ta dig på allvar.Rocky3000 skrev:Min svaghet, jag har en förkärlek till långa målvakter. Om FBK var på att signa Haugen, kunde vi lika gärna vara med i budgivningen. Behöver inte vara svårare en så.reservjesus skrev:Rocky, det är svårt att ta dig på allvar när du påstår att du har koll på målvakter. När du tycker att vi ska buda på Haugen som har gjort grymt bra ifrån sig i KHL, ett av dina förslag. Sen har vi ditt tjat om långa målvakter, du har koll.
Expert.
Finns det inget sätt för en som har ignore på Rocky och inte se hans larv fast ni citerar?
Varför ville Ed Belfour spela i Leksands IF, varför ville Steve Valiquette spela för oss, för att inget är omöjligt i sportens värld!reservjesus skrev: Förklara för mig varför en målvakt som har spelat i KHL skulle välja spel i AS framför ES.
- SirDIFalot
Valiquette ville ju inte spela med oss...? Och han var ju knappast någon särskilt eftertraktad spelare. Han spelade ju i Italien.Rocky3000 skrev:Varför ville Ed Belfour spela i Leksands IF, varför ville Steve Valiquette spela för oss, för att inget är omöjligt i sportens värld!reservjesus skrev: Förklara för mig varför en målvakt som har spelat i KHL skulle välja spel i AS framför ES.
Expert.
- reservjesus
Du är fan inte på riktigt.Rocky3000 skrev:Varför ville Ed Belfour spela i Leksands IF, varför ville Steve Valiquette spela för oss, för att inget är omöjligt i sportens värld!reservjesus skrev: Förklara för mig varför en målvakt som har spelat i KHL skulle välja spel i AS framför ES.