Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:Jag vet inte vad som är värst, substantiellt skitsnack eller 250 meterlånga poster där folk verkar sitta och gråtrunka till hur fantastiskt allt var förr i tiden på det här forumet. För att inte nämna "Gud vad jag saknar X och Y - då var allt sååå mycket bättre".

Passar det inte så läs inte tråden. Eller inte forumet överhuvudtaget. Väldigt enkelt faktiskt.
Det passar mig utmärkt. Så jag tänker fortsätta att läsa både tråden och forumet. Jätte enkelt sa Bull.

Så trevligt för dig.

Men du kanske ska tagga ner lite i dina poster om att alla andra än de du fattat något slags tycke för är "oinitierade och oinformerade". Blir rätt löjligt faktiskt.
Snälla kan du inte bara lägga ner. Detta är en Silly-tråd. Du får gärna starta en "hata Andy tråd" - jag lovar att läsa den. Där kan du ta alla dina påhopp på mig. Vad jag än skriver, i vilken tråd jag än skriver och med vilken ton jag än skriver är din reaktion antingen att jag har fel (snarare att du har rätt) eller att jag är dum i huvudet med fel attityd. Börjar bli fantastiskt tröttsamt - dessutom tämligen ointressant för alla andra som vill läsa och skriva om Silly. Snälla - ta det i en egen tråd.

Du kan väl knappast hävda, än mindre tro att jag anser, att alla mina favoritskribenter är initierade? Några av de allra bästa har varit totalt oinitierade, men med passion, glimten i ögat, giftig penna, galen hjärna, och med ett avspänt förhållande till sig själva och bra attityd till forumet och andra skribenter.

Svara inte i denna tråd, vi försöker hålla den ontopic, utan starta din "Hata Andy tråd" eller en annan tråd med ett annat namn om du föredrar det

EDIT: Jag är beredd att satsa min singerade Södergrentröja från 83 på att:

1. Att du kommer att svara på detta inlägg fast det är grymt OT och fast du inte borde.

2. Att ditt svar kommer att inehålla ett element av att du försöker övertyga forumet om att jag har fel och du har rätt - något i stil med "nä jag har inget emot dig hur kan du tro det" antagligen i kombination med ett försök att förmiska mig genom att göra mig löjlig och framstå som att jag är dum i huvudet genom att inte ha förstått något av vad du menar och att jag inte kan ta kritik eller respektera andra åsikter än min egen.

3. Att ditt svar kommer att på ett bra sätt illustera det förhållingssätt jag försöker framhålla som negativt - dvs ovilja/oförmåga att lyssna och en vilja att alltid ha rätt och "vinna" snarare än att föra en dialog som leder framåt och på så sätt tillför värde och gör forumet mer läsvärt.
Senast redigerad av Andy den 2012-04-22 10:54:53, redigerad totalt 3 gång.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Andy skrev:
-daniel- skrev:
Andy skrev:
-daniel- skrev:Jag vet inte vad som är värst, substantiellt skitsnack eller 250 meterlånga poster där folk verkar sitta och gråtrunka till hur fantastiskt allt var förr i tiden på det här forumet. För att inte nämna "Gud vad jag saknar X och Y - då var allt sååå mycket bättre".

Passar det inte så läs inte tråden. Eller inte forumet överhuvudtaget. Väldigt enkelt faktiskt.
Det passar mig utmärkt. Så jag tänker fortsätta att läsa både tråden och forumet. Jätte enkelt sa Bull.

Så trevligt för dig.

Men du kanske ska tagga ner lite i dina poster om att alla andra än de du fattat något slags tycke för är "oinitierade och oinformerade". Blir rätt löjligt faktiskt.
Snälla kan du inte bara lägga ner. Detta är en Silly-tråd. Du får gärna starta en "hata Andy tråd" - jag lovar att läsa den. Där kan du ta alla dina påhopp på mig. Vad jag än skriver, i vilken tråd jag än skriver och med vilken ton jag än skriver är din reaktion antingen att jag har fel (snarare att du har rätt) eller att jag är dum i huvudet med fel attityd. Börjar bli fantastiskt tröttsamt - dessutom tämligen ointressant för alla andra som vill läsa och skriva om Silly. Snälla - ta det i en egen tråd.

Du kan väl knappast hävda, än mindre tro att jag anser, att alla mina favoritskribenter är initierade? Några av de allra bästa har varit totalt oinitierade, men med passion, glimten i ögat, giftig penna, galen hjärna, med ett avspänt förhållande till sig själva och bra attityd till forumet och andra skribenter.

Svara inte i denna tråd, vi försöker hålla den ontopic, utan starta din "Hata Andy tråd" eller en annan tråd med ett annat namn om du föredrar det
Jag "hatar" inte dig, förstår inte vad du får allt i från? Kan man ens hata någon på ett forum? Herregud. Du verkar dock inte kunna hantera när jag klampar på någon slags öm tå, dvs kritiserar dig i någon form.

Men som sagt, helt meningslöst att ta det här. Vill du mig nåt så läser jag mina PM's.
fillefilander

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av fillefilander »

Kricke skrev:
fillefilander skrev:
Kricke skrev:Henrik Eriksson har ju redan vänt hem. Challe också och Tellan är på väg hem (förhoppningsvis i alla fall :-) )

Här är en annan spelare som i helgen fick kicken från sin klubb i Kazakstan som kanske är på väg hem och som jag skulle ta emot med öppna armar hos oss. :-) I synnerhet med tanke på att vi är hans moderklubb dessutom. Han är också i "rätt" ålder för att komma hem och spela upp oss igen. Han är heller inte tillräckligt bra för att vara attraktiv för elitserieklubbarna men hos oss skulle han vara av elitserieklass. Han är ingen poängspruta men har ett stort hjärta för föreningen och är det något vi behöver är det tunga backar som kan kötta på när det hettar till framför egna kassen.
När jag har tjatat om att vi måste in med spelare av klass så är det denna typ av spelare jag syftar på. Inga superdyra spelare men ändå spelare som kan tillföra något mycket till laget och som skulle vara grundfundament i att ta oss tillbaka igen. Jämfört med Johner som mer spelar med plånkan än hjärta för klubben tror jag denna spelare skulle vara betydligt viktigare för oss.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46
Så mycket text men ändå inget namn?!
Och hur arbetssamt är det att klicka på en länk??? :roll:
Spelar ingen roll. Vi har tagit upp detta oräkneligt antal ggr. Om det står ett namn så vet man om det är en spelare man har koll på eller inte. Skriv alltid namn så blir det så mycket trevligare för alla.

Skickat från min MB860 via Tapatalk 2
vr6power

Inlägg av vr6power »

DIF_Soldier skrev:Tycker alla som inte har konkreta rykten eller bombsäkra bekräftelser ska hålla käft i den här tråden. Orkar inte se ett till "Jag tror"-inlägg från SirGuessAlot eller ett analfabetiskt muppryck från nån hormonstinn särskrivande clownfigur.

Vet du nåt, säg det. Gissar du, skapa en "gissa"-tråd och bespara oss värdefull tid.

Tack för Er hänsyn.

Finns faktiskt folk som inte kan rå för att dom särskriver eller stavar fel osv? Du kanske borde använda din hjärna om du har nån och tänka på det?.
Dom är lika mycket värda för det.

Nå Nya rykten angående våra backar?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Kan vi ta allt skitsnack i en annan tråd! Här ska vi skriva rykten och personer vi skulle vilja se hos oss. Snälla bilda en egen tråd som ni kan snacka skit om varandra.
Masse

Inlägg av Masse »

bastis7 skrev:Kan vi ta allt skitsnack i en annan tråd! Här ska vi skriva rykten och personer vi skulle vilja se hos oss. Snälla bilda en egen tråd som ni kan snacka skit om varandra.
Tack för dom orden. Det bästa som skrivits på mången god sida. Nu ser vi framåt istället.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det här är inte speciellt nytt och har kanske tagits upp redan, men i intervjun med M.Tjärnqvist (där det förövrigt helt klargörs att han lämnar) hos Grönvitasumo-bloggen så svarar Mathias så här:

- - - - - - - - - -
Om jag säger så här, hur stor är chansen att du och din bror (Daniel) spelar i samma lag nästa säsong?

- Jag tror han...

Vad?

- Nej, ingen aning faktiskt men han är mer rotad i Stockholm och hans tjej jobbar där. Jag vet faktiskt inte vad han vill.
- - - - - - - - - -

Låter ju som han är på väg att svara "jag tror han stannar i Djurgården". Den stora frågan är väl dock om han är beredd att gå ner så mycket i lön...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kan man hoppas att (spekulera om) att all tystnad från namnen vi önskar och klubben vi älskar, inte beror på att spelarna funderar, utan att man håller på att slipa ihop ett rejält sponsorpaket för nästa säsongs satsning? Det förklarar att inga kontrakt skrivs, att inga säsongsplåtar säljs och att läget är så tyst. Att alla avvaktar beror på finansläget och blir paketet klart, så kommer folk börja signa. Man väntar inte ut varandra för att se vem som signar först, för att man vill spela med den eller den, utan man väntar på att det finns underlag för den lön man eventuellt kan få om kulorna rullar in. Jag tror nämligen att den eller de sponsorer som kliver in nu kommer att bli för alltid medlemmar i våra hjärtan. Djurgården har ett stort marknadsvärde, antagligen större nästa år, än ett vanligt ES-år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Över/under att DIF kommer presentera NÅGONTING nästa vecka? Över 50% eller under 50%?

:|
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Över/under att DIF kommer presentera NÅGONTING nästa vecka? Över 50% eller under 50%?

:|
Över! Försäsongsträningen börjar 2 maj och det kan ju inte bara vara fem man i truppen då.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Hoppas över...
Det märks att folk törstar som vinthundar efter nya rykten och bekräftade övergångar!
Sen att det beror på finansiärer, eller sponsorer drömmer jag om, men som någon sa, det är en annorlunda säsong, vi har ingen trupp! Måste nog byggas lite tidigare än andra säsonger.

Är det någon som har koll på diverse spelaraes semester osv, det verkar inte hända så mycket nu i april?
Jag vill bara flika in att jag respekterar er som postar flera gåpnger om dan, det gör det kul att läsa en uppdaterad tråd....... Även om inte varje inlägg är fyllt med 100% intelligens..;D

PS: Behåll nr 26 Tim Eriksson, jag är en av de som är för...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vi har ju tydligen jätteproblem med att knyta till oss spelare i detta nu. På grund av Tommy Engström. Så jag vet inte, men det känns som att vi kommer bli riktigt besvikna när allt är klart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Jim Morrison skrev:Vi har ju tydligen jätteproblem med att knyta till oss spelare i detta nu. På grund av Tommy Engström. Så jag vet inte, men det känns som att vi kommer bli riktigt besvikna när allt är klart.
Att det bara skulle vara pga Tommy vet jag inte, han har väl en budget att följa och det är inte lätt att få nån att gå ner i lön, man lever ju efter plånboken. Det är väl en massa bud hit och dit som i vilken löneförhandling som helst.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Jim Morrison »

BaronVonDif skrev:
Jim Morrison skrev:Vi har ju tydligen jätteproblem med att knyta till oss spelare i detta nu. På grund av Tommy Engström. Så jag vet inte, men det känns som att vi kommer bli riktigt besvikna när allt är klart.
Att det bara skulle vara pga Tommy vet jag inte, han har väl en budget att följa och det är inte lätt att få nån att gå ner i lön, man lever ju efter plånboken. Det är väl en massa bud hit och dit som i vilken löneförhandling som helst.
Visst, men vi hade en större budget förra säsongen och då var det samma problem.

Från Joel Lillbroändas twitter;
Riktigt illavarslande om #DIFHockey ikväll tyvärr. Förutom alla spelare som ryktas ut ska vi ha svårt att knyta spelare till oss...

...om jag ska spekulera så kan orsaken vara samma som inte fick till det med de namn Järlefelt ville ha in i vintras. Tommy Engström alltså.
Jhaan

Inlägg av Jhaan »

Oj.. Gillar inte att sticka salt i såren men detta är taget från HV71:s forum..

Razz Sön Apr 22, 2012 12:47 pm
David Printz och Marcus Nilsson handlar det om

De två ska tydligen vara under HVs radar alltså fel av mig innan att ta upp Brodin..
Låst