Det tror jag. Vi har sparat in stålar som fan på målvaktspositionen (ser även ut så med Mattsson-ryktet) och sedan även på en hel tredjekedja från Division 1. Vi har väl fortfarande bäst budget i hela allsvenskan? Vi måste lägga krutet på sådana här spelare. Vi behöver en Jared Aulin eller Johan Ryno. Ja, enligt mig då.Rix skrev: Absolut så skulle man vilja ha mer produktion på en första center, men jag tänkte såhär. Johner värvades hit förra året för att vara första center (innan Otto fortsatte), lär hamna runt 35-40 poäng max. Dessutom tror jag inte vi har budget åt en center till första kedjan samt en forward som kan göra 40-50 poäng.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja jag kan vara fel ute angående budgeten. Jag håller absolut med dig om att vi ska en första center som kan producera mer än 35 poäng. Får vi det blir jag självklart överlycklig. Om vi nu plockar in en första center så flyttar vi helt enkelt ner Johner i andra kedjan med Sörenssen och Ljungh och satsar på två nya till första kedjan.Jim Morrison skrev:Det tror jag. Vi har sparat in stålar som fan på målvaktspositionen (ser även ut så med Mattsson-ryktet) och sedan även på en hel tredjekedja från Division 1. Vi har väl fortfarande bäst budget i hela allsvenskan? Vi måste lägga krutet på sådana här spelare. Vi behöver en Jared Aulin eller Johan Ryno. Ja, enligt mig då.Rix skrev: Absolut så skulle man vilja ha mer produktion på en första center, men jag tänkte såhär. Johner värvades hit förra året för att vara första center (innan Otto fortsatte), lär hamna runt 35-40 poäng max. Dessutom tror jag inte vi har budget åt en center till första kedjan samt en forward som kan göra 40-50 poäng.
Jag tror du har helt rätt och därför det tar lite tid med de kvarvarande forwardsen. Bakåt har vi tänkt långsiktigt så vi har lite krut att bränna på årets säsong och förhoppningsvis kommande säsong(er) med bättre skrivna kontrakt.Jim Morrison skrev:Det tror jag. Vi har sparat in stålar som fan på målvaktspositionen (ser även ut så med Mattsson-ryktet) och sedan även på en hel tredjekedja från Division 1. Vi har väl fortfarande bäst budget i hela allsvenskan? Vi måste lägga krutet på sådana här spelare. Vi behöver en Jared Aulin eller Johan Ryno. Ja, enligt mig då.Rix skrev: Absolut så skulle man vilja ha mer produktion på en första center, men jag tänkte såhär. Johner värvades hit förra året för att vara första center (innan Otto fortsatte), lär hamna runt 35-40 poäng max. Dessutom tror jag inte vi har budget åt en center till första kedjan samt en forward som kan göra 40-50 poäng.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vi hade chansen att signa O. Sehlstedt, som jag anser är en mycket bättre målvakt en J. Mattsson!
Om vi nu ska signa ungt, signa då Stefan Steen från Skellefteå AIK eller varför inte Daniel Wälitalo från IF Björklöven, han är inte lika "ung" men de båda är bättre kandidater att dela spaden med Reideborn och dessutom är ett bra ekonomiskt alternativ.
Om vi nu ska signa ungt, signa då Stefan Steen från Skellefteå AIK eller varför inte Daniel Wälitalo från IF Björklöven, han är inte lika "ung" men de båda är bättre kandidater att dela spaden med Reideborn och dessutom är ett bra ekonomiskt alternativ.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
...så du menar att du har koll på den här Mattsson (som går bortom EP-scouting) eller är du lika icke-insatt som vanligt?Rocky3000 skrev:Vi hade chansen att signa O. Sehlstedt, som jag anser är en mycket bättre målvakt en J. Mattsson!
- -daniel-
Samtidigt som vi "sparat" in på att ta in en kedja från Huddinge och förmodligen ett riktigt billigt målvaktspar har vi redan bränt stora slantar på klausuler på backsidan, så det går nog jämnt ut skulle jag vilja påstå.Jim Morrison skrev:Det tror jag. Vi har sparat in stålar som fan på målvaktspositionen (ser även ut så med Mattsson-ryktet) och sedan även på en hel tredjekedja från Division 1. Vi har väl fortfarande bäst budget i hela allsvenskan? Vi måste lägga krutet på sådana här spelare. Vi behöver en Jared Aulin eller Johan Ryno. Ja, enligt mig då.Rix skrev: Absolut så skulle man vilja ha mer produktion på en första center, men jag tänkte såhär. Johner värvades hit förra året för att vara första center (innan Otto fortsatte), lär hamna runt 35-40 poäng max. Dessutom tror jag inte vi har budget åt en center till första kedjan samt en forward som kan göra 40-50 poäng.
- -daniel-
Saviano är garanterat en toppspelare i de här sammanhangen.Kall-El skrev:Är verkligen Saviano en "toppspelare"?
Högst personligen hade jag velat ha något lite skarpare i alla fall sett till vad vi tappat.
Som "vanligt", visst kan jag hålla med dig om att jag tog i när jag gjorde min önskelista av VM-spelare som är tillgängliga och kunde fylla vår centerposition, men här har jag koll "-daniel-" speciellt på målvaktssidan! Annars hade jag inte skrivit som jag gjorde.-daniel- skrev:
...så du menar att du har koll på den här Mattsson (som går bortom EP-scouting) eller är du lika icke-insatt som vanligt?
Där rök Jordan Smotherman till Mora, vad i helvete är det som händer!? Ska Djurgården snällt titta på när de andra HA-klubbarna roffar åt sig av den fria spelarmarknaden?
- SirDIFalot
Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
Expert.
- -daniel-
Du slänger ju bara ur dig namn (bilder) och synpunkter hux flux utan någonsomhelst synbar grund...Rocky3000 skrev:Som "vanligt", visst kan jag hålla med dig om att jag tog i när jag gjorde min önskelista av VM-spelare som är tillgängliga och kunde fylla vår centerposition, men här har jag koll "-daniel-" speciellt på målvaktssidan! Annars hade jag inte skrivit som jag gjorde.-daniel- skrev:
...så du menar att du har koll på den här Mattsson (som går bortom EP-scouting) eller är du lika icke-insatt som vanligt?
- SirDIFalot
Positiva saker som man kan utläsa från Mattsson via Eliteprospects som får mig positiv.
Han verkar ha spelat i ett riktigt uselt lag. I stort alla av deras spelare är minus-spelare. Typ som Rögle ifjol. Han har bäst siffror av deras målvakter. Han är alltså över 90% trots att han snittar över tre insläppta mer match. Vilket tyder på att han haft oerhört mycket skott emot sig.
Kevin Lindskoug som har haft bättre siffror har vad det verkar spelat i et betydligt bättre lag.
Han verkar ha spelat i ett riktigt uselt lag. I stort alla av deras spelare är minus-spelare. Typ som Rögle ifjol. Han har bäst siffror av deras målvakter. Han är alltså över 90% trots att han snittar över tre insläppta mer match. Vilket tyder på att han haft oerhört mycket skott emot sig.
Kevin Lindskoug som har haft bättre siffror har vad det verkar spelat i et betydligt bättre lag.
Expert.
Rocky vet allt och sett alla. Det borde väl du veta?SirDIFalot skrev:Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
Ett under att han med sin breda erfarenhet inte är scout åt något Nhl lag en!
- -daniel-
Samtidigt är det lite svårt med målvakter och statistik; det kan ju vara lättare för en målvakt att få mycket skott istället för tvärtom.SirDIFalot skrev:Positiva saker som man kan utläsa från Mattsson via Eliteprospects som får mig positiv.
Jag har verkligen inget direkt att säga om den här Mattsson, men man får hoppas på att Challe och målvaktstränaren har koll på grabben.
What? Vilket påstående!SirDIFalot skrev:Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
- minalman
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Kanske han menar att den här säsongen startar i höst?Rocky3000 skrev:What? Vilket påstående!SirDIFalot skrev:Du kan omöjligt ha sett Johan Mattsson spela den här säsongen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)