Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Amadeus
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Amadeus »

AMMC skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bigge skrev:Bomben va det Carlsson och ev. Wesslau??

Målvakten som sprattlade till EN jävla säsong...

Helt plötsligt går han före Tellqvist...

Märkligt!! Men ska inte kapa laget...ännu, är ju som sagt inte på pappret matchern avgörs.

Njaa, ett slutspel om vi ska vara noga.
Visst, lite halvdarrig start på säsongen. Men han slutade tvåa i målvaktsligan efter Markström, får han ingen cred för det så vet jag inte riktigt vad det är för kriterier som
gäller...
Håller med.
Komma tvåa i målvaktsligan, då kan man inte ha spelat en halvtaskig säsong, som många verkar tycka att han gjort.
Så han dansade lite mer än bara i slutspelet.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan inte alla bara lägga ner uttrycket "dansa en vår / ett slutspel" om Wesslau. Så fruktansvärt löjligt.

Dessutom kommer jag bara tänka på någon usel jävla jitterbugg-dans så fort jag ser karln entra Hovets is framöver.... ;)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Kan inte alla bara lägga ner uttrycket "dansa en vår / ett slutspel" om Wesslau. Så fruktansvärt löjligt.

Dessutom kommer jag bara tänka på någon usel jävla jitterbugg-dans så fort jag ser karln entra Hovets is framöver.... ;)
Hahahahaha!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

som några andra har skrivit, någon som vet något mer om Kim Johnsson? blir det någon comeback för honom?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

NorpaN skrev:som några andra har skrivit, någon som vet något mer om Kim Johnsson? blir det någon comeback för honom?
Förmodligen inte, men om det nu blir det så kan vi räkna med att alla andra elitserielag kommer gå före Djurgården i kön. Slutspel verkar ju vara en för hög målsättning nu för tiden.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
NorpaN skrev:som några andra har skrivit, någon som vet något mer om Kim Johnsson? blir det någon comeback för honom?
Förmodligen inte, men om det nu blir det så kan vi räkna med att alla andra elitserielag kommer gå före Djurgården i kön. Slutspel verkar ju vara en för hög målsättning nu för tiden.
Folk verkar ha fått helt extrema krav gällande vilka namn som ska in i truppen. Får vi in sista pusselbiten i Klasen/Möller så känns årets lagbygge mycket bättre än fjolårets fuskbygge med tora namn. Det går knappast att värva en mer namnkunnig trupp än ifjol. Räknar man med bättre trupp än året in år för år så är det inte konstigt att besvikelsen blir så hög.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Inget fel på Carlsson, men någon spetsvärvning är han ju inte.

Almtorp, Carlsson och Bartley. Säsongskortsförsäljningen har nog knappast fått sig en skjuts. Värvningarna kan kanske visa sig bra, men visst fan är de tråkiga.
Joas

Inlägg av Joas »

Hellre bra värvningar som är tråkiga än dyra som floppar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Inget fel på Carlsson, men någon spetsvärvning är han ju inte.

Almtorp, Carlsson och Bartley. Säsongskortsförsäljningen har nog knappast fått sig en skjuts. Värvningarna kan kanske visa sig bra, men visst fan är de tråkiga.
Denna måste fan sjungas i vinter!! (Hoppas som fan att vi får anledning också!)
Länk till youtube-klippet
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Nu får jag säkert många efter mig, men det skiter jag i.
Själv tycker jag Carlsson är bra mycket bättre än Tjärna jr. Vad gjorde Tjärna jr så bra, förutom PP egentligen? Tjärna har inte direkt varit rapp på rören och han har inte levererat en ända hård tackling, sedan han skickade en finne eller vad det var i isen, under sin tid i Rögle.

Nä, helt klart ett plus med Carlsson i laget. En hårt jobbande spelare.

Ibland funkar inte alla dyra värvningar, utan det är som vissa andra sagt. Bättre billigare som passar in, än dyra som floppar.
Passade tex Zlatan in i Barca? :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFRobbex skrev:Nu får jag säkert många efter mig, men det skiter jag i.
Själv tycker jag Carlsson är bra mycket bättre än Tjärna jr. Vad gjorde Tjärna jr så bra, förutom PP egentligen? Tjärna har inte direkt varit rapp på rören och han har inte levererat en ända hård tackling, sedan han skickade en finne eller vad det var i isen, under sin tid i Rögle.

Ibland funkar inte alla dyra värvningar, utan det är som vissa andra sagt. Bättre billigare som passar in, än dyra som floppar.
För serielunksspel om till synes oviktiga poäng är spelare som Carlsson ovärderliga för de sliter fast det bara är en vanlig sketen tisdagsmatch. DIF behöver såna spelare mer än vi behöver stjärnor som åker omkring och halvsover sig igenom grundserien för att vakna till lite under eventuellt slutspel.

Allvarligt talat så kan stjärnvärvningarnas tid vara förbi. Alla spelare med stjärnstatus tjänas 3x mer cash i Tyskland/Schweiz/Albanien än de gör i Sverige- Därför blir det inte så många kvar hos oss.
SirLeas

Inlägg av SirLeas »

Magnutz skrev:
jensa öhling skrev:Inget fel på Carlsson, men någon spetsvärvning är han ju inte.

Växelramsa vid 1:08 :)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag fattar inte att det finns folk här inne som på fullaste allvar tycker att det är bra att DIF inte kontaktat Tellan för att man hellre vill se Wesslau vakta kassen.

Det finns inte ett enda argument som håller i detta resonemang.

Och nej - Tellan är ingen barndomsidol - faktiskt inte ens någon idol alls. Under mina första år på Hovet hette målvakterna saker som Reino Sundberg och Riddarn.

TELLAN

- Stabil år från år
- En klubb någonsin i Sverige - DJURÅGRDEN (ok - utlånad till Huddinge 11 matcher)
- Urdjurgårdare
- Tunga meriter från NHL (sex sässonger och 124 NHL matcher)
- Vill hem till Sverige och avsluta sin karriär i klubben han älskar - DJURGÅRDENS IF
- Beredd att bli den långsiktiga lösning vi så väl behöver och signa up för många år

WESSLAN

- Upp och ner som en jojo under åren och under sässongerna.
- Fem klubbar i Sverige (varav huvuddelen av sin karriär i en viss förortsklubb från Solna) samt med ett kort mellanspel i Djurgården
- Uraikare
- Tunga meriter från Borås, Almtuna och Malmös juniorer (samt 31 matcher i den transatlatiska andraligan).
- Vi snackar om en kille som inte ens spelat 80 matcher i den svenska elitsierien (jämför med Stefan Ridderwall som är tre år yngre och gjort över 90 elitseriematcher)!
- Kommer skriva på för ett par år och sedan försvinna när det luktar pengar någon annanstans.

Självklart är Wesslau välkommen och självklart skall vi ta emot honom med öppna armar om Tellans knän inte håller.

Men självklart måste Tellan vara vårt förstaval - allt annat är ju hål i huvudet!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirLeas skrev:
Magnutz skrev:

Växelramsa vid 1:08 :)
Så sjukt jä*la rolig den skulle vara att köra..

Ståplats: "Carlsson"
Aktiv sittplats: "Carlsson"
Alla: "Världens bästa Carlsson, ingen Carlsson gillar vi så bra som han!"

:)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

DIFRobbex skrev:Nu får jag säkert många efter mig, men det skiter jag i.

Mig fick du med dig..Iallafall så håller jag med dig angående Tjärnqvist, har faktiskt blivit en VÄDLIGT medioker lirare med undantag för att han är en jävel framför mål i PP.

Men nu kom Carlsson och då finns det enligt mig tyvärr inte plats för Tjärnqvist också, då bara EN spelare till ska in framåt. Hannula,Klasen, eller någon som kan gå in och avgöra och göra det otippade måste vi få in. Det känns iallafall så när man kollar igenom laget....
Spela fult
Låst