DIF Fotboll
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Just nu (för den nyanlände forumläsarens upplysning) pågår en diskussion mellan oss som älskar fotboll utan avbrott på grund av pyroteknik och de som älskar pyroteknik när det är fotbollsmatch. De senare hävdar att svensk fotbolls framtid hänger på att man får bränna med fyrverkerier när det pågår fotbollsmatcher. De förra har börjat tröttna på allsvensk fotboll.
Vallentuna slog Fyris i premiären av div 2 Östra Svealand. Säsongskort för några hundringar. En härlig fotbollsmatch på IP. Riktig fotboll! Riktigt spännande att följa årets VBK. Helt fritt från spelavbrott.
Vallentuna slog Fyris i premiären av div 2 Östra Svealand. Säsongskort för några hundringar. En härlig fotbollsmatch på IP. Riktig fotboll! Riktigt spännande att följa årets VBK. Helt fritt från spelavbrott.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Pyro ska självklart vara innan match för att inte den ska behöva brytas. Målbränningar är dessutom helt meningslösa då stämningen knappast behöver piskas upp mer då!minalman skrev:Just nu (för den nyanlände forumläsarens upplysning) pågår en diskussion mellan oss som älskar fotboll utan avbrott på grund av pyroteknik och de som älskar pyroteknik när det är fotbollsmatch. De senare hävdar att svensk fotbolls framtid hänger på att man får bränna med fyrverkerier när det pågår fotbollsmatcher. De förra har börjat tröttna på allsvensk fotboll.
Så länge det inte finns någon reglering utan alla begår lika mycket brott när de eldar så kommer det fortsätta brinna lite när nån idiot känner för det.
En planerad bränning som är en del av ett tifo innan match och som inte stör matchen tror jag de allra flesta skulle kunna stå bakom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
-
+1Zephyrox skrev:Pyro ska självklart vara innan match för att inte den ska behöva brytas. Målbränningar är dessutom helt meningslösa då stämningen knappast behöver piskas upp mer då!minalman skrev:Just nu (för den nyanlände forumläsarens upplysning) pågår en diskussion mellan oss som älskar fotboll utan avbrott på grund av pyroteknik och de som älskar pyroteknik när det är fotbollsmatch. De senare hävdar att svensk fotbolls framtid hänger på att man får bränna med fyrverkerier när det pågår fotbollsmatcher. De förra har börjat tröttna på allsvensk fotboll.
Så länge det inte finns någon reglering utan alla begår lika mycket brott när de eldar så kommer det fortsätta brinna lite när nån idiot känner för det.
En planerad bränning som är en del av ett tifo innan match och som inte stör matchen tror jag de allra flesta skulle kunna stå bakom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Sen är det tråkigt att några få idrottsmän hela tiden ska förstöra för de som gillar pyroteknik och ansiktsmasker.minalman skrev:Just nu (för den nyanlände forumläsarens upplysning) pågår en diskussion mellan oss som älskar fotboll utan avbrott på grund av pyroteknik och de som älskar pyroteknik när det är fotbollsmatch. De senare hävdar att svensk fotbolls framtid hänger på att man får bränna med fyrverkerier när det pågår fotbollsmatcher. De förra har börjat tröttna på allsvensk fotboll.
Pyro är inte avgörande för många av oss åskådare men för de som skapar stämningen, även rökfria tifon och leder klacken (ultras) är det en biggie. Vi såg alla hur det såg ut när de försvann från hovet och det var inte en kotte som missade när de kom tillbaka.minalman skrev:Just nu (för den nyanlände forumläsarens upplysning) pågår en diskussion mellan oss som älskar fotboll utan avbrott på grund av pyroteknik och de som älskar pyroteknik när det är fotbollsmatch. De senare hävdar att svensk fotbolls framtid hänger på att man får bränna med fyrverkerier när det pågår fotbollsmatcher. De förra har börjat tröttna på allsvensk fotboll.
Sent from my iPad using Tapatalk
- minalman
De "idioter" som bränner iväg bengaler idag, är de medlemmar i ST? I så fall borde ST fundera på sin image.Zephyrox skrev: En planerad bränning som är en del av ett tifo innan match och som inte stör matchen tror jag de allra flesta skulle kunna stå bakom.
Är de inte det är det väl inte sannolikt att de går med i ST för att få bränna bengaler under sanktionerade och koreograferade former? Är de välkomna?
Kommer de bränna ändå utanför det arrangerade tifot?
Kommer övriga i publiken peka ut och släppa fram ordningsmakten så att de som bengalat osanktionerat kastas ut?
Jag är ytterst tveksam att sanktionerat pyro kommer göra någon skillnad. Sanktionerad graffitti leder alltid till mer klotter i närheten.
Jag tror att fotbollen måste fråga sig vilka de ska vända sig till i framtiden. Vilka är målgruppen?
Om svaret är att målgruppen för svensk fotboll är den publik som kommer därför att övrig publik skapar stämning är det fel väg att gå.
Det är fotbollsmatchen som ska skapa stämningen, inte publiken. Publikstämningen är ett resultat av fotbollsmatchen och har inget egenvärde. Har vi dålig fotboll i Sverige ska det fan i mig vara dålig stämning på läktarna också. Idag är det fantastiska och oförtjänta publiktrycket i Allsvenskan en djävla stor ursäkt för SvFF att inte ta tag i sin produkt, fotbollen som sport.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-15 14:03:06, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
Exakt! Vi har precis sett att fantastisk och spännande sport lockar publik som skapar fantastisk stämning utan att det behövs brännas bengaler.JohanPez skrev: Vi såg alla hur det såg ut när de försvann från hovet och det var inte en kotte som missade när de kom tillbaka.
Du missar poängen helt, om ideellt arbetande personer blir motarbetade eller avhysta inom, för dem viktiga områden så försvinner de och då tar de med sig den stämning som du, jag och spelarna uppskattar så enormt.minalman skrev:Exakt! Vi har precis sett att fantastisk och spännande sport lockar publik som skapar fantastisk stämning utan att det behövs brännas bengaler.JohanPez skrev: Vi såg alla hur det såg ut när de försvann från hovet och det var inte en kotte som missade när de kom tillbaka.
- minalman
Re: Sv: DIF Fotboll
Det gäller att förklara för de ideella krafterna att de gör ett ännu bättre jobb för spelarna om de skapar tifon utan bengaler. Måste någon skadas med allvarliga brännskador innan någon inser det olämpliga med pyroteknik i folkmassor? Och sanktionerad, "ofarlig" pyro lockar bara fram mer av den farliga, matchavbrytande, otillåtna. Det är min övertygelse.JohanPez skrev:Du missar poängen helt, om ideellt arbetande personer blir motarbetade eller avhysta inom, för dem viktiga områden så försvinner de och då tar de med sig den stämning som du, jag och spelarna uppskattar så enormt.minalman skrev:Exakt! Vi har precis sett att fantastisk och spännande sport lockar publik som skapar fantastisk stämning utan att det behövs brännas bengaler.JohanPez skrev: Vi såg alla hur det såg ut när de försvann från hovet och det var inte en kotte som missade när de kom tillbaka.
Jag tänker i alla fall sluta lägga pengar i tifohinken varje match jag ser att bengaler använts.
- ANTECKNINGSBLOCK
Låter fantastiskt kul med 1500 sittande korvätare.minalman skrev: Jag tror att fotbollen måste fråga sig vilka de ska vända sig till i framtiden. Vilka är målgruppen?
Om svaret är att målgruppen för svensk fotboll är den publik som kommer därför att övrig publik skapar stämning är det fel väg att gå.
Det är fotbollsmatchen som ska skapa stämningen, inte publiken. Publikstämningen är ett resultat av fotbollsmatchen och har inget egenvärde. Har vi dålig fotboll i Sverige ska det fan i mig vara dålig stämning på läktarna också. Idag är publiktrycket i Allsvenskan en djävla stor ursäkt för SvFF att ta tag i sin produkt, fotbollen som sport.
Där har vi verkligen framtiden.
Du är inte seriös hoppas jag.
Tänker ignorera det minalman sa, för jag kan inte tänka mig att han är seriös.
-----
KÖP DERBYBILJETTER!
Vi närmar oss 25.000 sålda och biljetterna är få som finns kvar.
Klacken är helt utsåld, men det finns ytterst fåtal biljetter kvar på aktiv sittplats.
Desto senare ni köper, desto närmare aik klacken kommer ni sitta.
KÖP
KÖP
KÖP
https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... f%3Devs_fb
KROSSA GNAGET!
-----
KÖP DERBYBILJETTER!
Vi närmar oss 25.000 sålda och biljetterna är få som finns kvar.
Klacken är helt utsåld, men det finns ytterst fåtal biljetter kvar på aktiv sittplats.
Desto senare ni köper, desto närmare aik klacken kommer ni sitta.
KÖP
KÖP
KÖP
https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... f%3Devs_fb
KROSSA GNAGET!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- minalman
DIF Fotboll
Jag är seriös när jag säger att jag tycker att går man på fotboll för stämningens skull och inte för matchens, då är det helt OK bara man inte bränner otillåtna bengaler och förstör för oss som vill se matchen.
Det är lika vidrigt som att prata i mobilen på bio.
Det är lika vidrigt som att prata i mobilen på bio.
- minalman
DIF Fotboll
Du representerar ett förakt mot den stora sittplatspubliken, som jag tycker är förfärande. Majoriteten i svensk fotbollspublik, som betalar 75% av klubbarnas biljettintäkter, är sittande korvätare. Om majoriteten av de som går på fotboll måste välja så väljer de fotbollsmatchen före klackunderhållningen.ANTECKNINGSBLOCK skrev: Låter fantastiskt kul med 1500 sittande korvätare.
Tagga ner den här uppblåsta självbilden ni klackmänniskor visar.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-15 14:18:16, redigerad totalt 1 gånger.
+1minalman skrev:Du representerar ett förakt mot den stora sittplatspubliken som jag tycker är förfärande. Majoriteten i svensk fotbollspublik, som betalar 75% av klubbarnas biljettintäkter, är sittande korvätare. Om majoriteten av de som går på fotboll måste välja så väljer de fotbollsmatchen före klackunderhållningen.ANTECKNINGSBLOCK skrev: Låter fantastiskt kul med 1500 sittande korvätare.
- Lee Harvey Oswald
Bra exempel på varför vissa frågor aldrig kommer få en lösning.minalman skrev:Du representerar ett förakt mot den stora sittplatspubliken som jag tycker är förfärande. Majoriteten i svensk fotbollspublik, som betalar 75% av klubbarnas biljettintäkter, är sittande korvätare. Om majoriteten av de som går på fotboll måste välja så väljer de fotbollsmatchen före klackunderhållningen.ANTECKNINGSBLOCK skrev: Låter fantastiskt kul med 1500 sittande korvätare.
En del Djurgårdare anser sig ha en något högre rang än övriga, typ:
-Tyck vad du vill, men utan oss vore det inte värt att gå på DIF:s matcher, och vi överväger allvarligt att sluta gå om vi inte får ha Maj-brasa på läktaren samtidigt som matchen spelas.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan