Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Bautabröl skrev: Vi kan ju inte gärna tvinga spelare att lira för oss!?

Kan och kan, det är klart man kan göra så men det är väll inte att föredra kanske...eller?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
tdk
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Denna veckan måste vi göra klart med ett nyförvärv annars så är det nästan dags att värva en ny styrelse.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Det måste komma in nytt blod nu. Har ni föresten läst denna artikel?
http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=265733
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Denna veckan måste vi göra klart med ett nyförvärv annars så är det nästan dags att värva en ny styrelse.
Värva ny styrelse ? Trodde detta avgjordes av medlemmarna på årsmötet, har det månne kallatr in till ett nytt ?

Vad som behövs är en riktig strategi, inte bara en massa halvblessyrer (hur intresserade var man egentligen av Hagos, Holmqvist ?).

Går dock inte att handla med tom plånbok, oavsett om det finns "varor" att köpa eller inte.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

corrado_boy skrev:Det var någon här ovan som skrev att man kunnde sälja bremberg och sammtidigt ragga upp båda finnarna.
jag gillar det sammtidigt som jag tycker det är synd om klubben säljer Kung bremberg

och om detta e ett sätt så vill jag ha klartecken från båda finnarna och även Bremberg om detta skulle vara okejj!!!! :?
Att byta Linkan mot två finnar är fullständigt otänkbart!! I så fall får det vara Saku Koivu och Olli Jokinen... Skämt åsido så är möjligheten att vi ska kunna knyta till oss två spelare som tillsammans producerar +50 poäng i dagsläget mycket liten. Detta gör att Linkan är ovärderlig för oss.

Linkan har skrivit på ett fett kontrakt för DIF och avtal skall hållas, så enkelt får det fanimig vara i detta fallet.

Sedan håller jag med ovanstående. Nu MÅSTE nånting faktiskt hända på värvningsfronten. Det behövs en bra back samt en bra forward till för att få nödvändig bredd (och spets) på truppen.

Läser klubbledningen på det här forumet? Man önskar ju att det någon gång kunde komma någon slags lägesrapport från dem... Finns det inte pengar? Fair enough, så säg det då! Så slipper man gå och vänta på nyförvärv som aldrig kommer.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Det är en mycket bra ideé om ledningen skulle kunna skriva pressmeddelande. Är det ingen som kan ta kontakt med någon i ledningen och ge förslag på detta?
Då behöver vi inte bry oss om rubrikerna i Aftonbladet och Expressen. Och det skulle ge en bättre förståelse för oss, om hur ledningen verkligen jobbar.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Frasse skrev:
Värva ny styrelse ? Trodde detta avgjordes av medlemmarna på årsmötet, har det månne kallatr in till ett nytt ?

Vad som behövs är en riktig strategi, inte bara en massa halvblessyrer (hur intresserade var man egentligen av Hagos, Holmqvist ?).

Går dock inte att handla med tom plånbok, oavsett om det finns "varor" att köpa eller inte.
Styrelsen kan välja att avgå själva med.. Fast jag tycker kanske att det borde vara ganska osmart eftersom att det är 1 månad kvar till premiär.

Dock tycker jag att man borde få i frågesätta deras jobb när de gång på gång tappar bra spelare. Och de sa ju själva att de hade ökat spelabudgeten tills iår och eftersom att de också har tappat en del spelare så borde det finnas kapital till att ta in (minst)en bra spelare.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Erik I

Inlägg av Erik I »

I hockey innebär förlorade spelare tyvärr inte direkt kapital, DIF fick väl häromåret runt 4 miljoner för typ 3 spelare som gick till NHL, om ens det...?

Hade styrelsen haft ekonomiska muskler att ta upp kampen om hemvändare på riktigt hade nog fler skrivit på för oss, men de musklerna finns inte. Man kan alltid kritisera enskilda köp och aktioner, men i slutändan gäller ju att följa den plan man kommit fram till. I stort har väl ändå truppen stärkts jämfört med i fjol, och förhoppningsvis har laget en bättre stabilitet i år.

En YTTERLIGARE möjlighet v.g. ekonomin vore om någon råtät person á la Percy (urk) kom in och tog över hela organisationen i utbyte mot enväldsstyre, men någon intressent tycks inte ha anmält sig...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu är Linköping intresserade av Janne Niinimaa. Är det någon som har koll om Niinimaa är ett namn som DIF har koll på? Jag anser att han är backen som Djurgården hehöver, en offensivt lagd back med bra skott. Samtidigt är han ingen Lintner som är kass i defensiven.

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... -vm-hjalte

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2658
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

I Islanders var han inte populär på grund av att han var helt kass defensivt. Okej offensivt, men skit defensivt, av vad jag hört då.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

De matcher jag har sett på TV i landslaget eller i NHL så tycker jag att han är helt okej defensivt. Men som jag skrev i förra inlägget så är det framförallt en offensiv back. Men det är ju det vi behöver enligt mig.
100% DJURGÅRDSJ***L
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Räkna med en månadslön på minst 400 000 kr för Niinimaa, så chansen att han skriver på för oss är 0.
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Om Linköping är intresserade och lägger kontrakt kan vi nog tyvärr slänga in handduken. Bara hoppas att Tjärna blir frisk, och väljer oss.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jockmaniac skrev:Nu är Linköping intresserade av Janne Niinimaa. Är det någon som har koll om Niinimaa är ett namn som DIF har koll på? Jag anser att han är backen som Djurgården hehöver, en offensivt lagd back med bra skott. Samtidigt är han ingen Lintner som är kass i defensiven.

Don’t Bite Off More Than You Can Chew." Som jag alltid säger.

Verkar som om Linköping gör just det. Fernholm var ganska dyr, plus Weinhandl med flera. Inga små kostnader precis.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jockmaniac skrev:Nu är Linköping intresserade av Janne Niinimaa. Är det någon som har koll om Niinimaa är ett namn som DIF har koll på? Jag anser att han är backen som Djurgården hehöver, en offensivt lagd back med bra skott. Samtidigt är han ingen Lintner som är kass i defensiven.

Dröm på du bara! :wink: Linköping, Kärpät samt Davos har lagt bud på honom men han väntar på att en NHL klubb ska höra av sig. Så här har vi nog inget att hämta...
Skriv svar