Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Med Nilson och Kronwall i laget så har vi fått ett lag (på förhand) som många av oss bara kunnat drömma om. Speciellt om Ragnarsson kommer tillbaka i spel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så jävla coolt det vore med Mackan och Nisse i samspel igen;BOMBOM BOUCHARD skrev:Slutförhandlingar med Mackan på måndag. Spelar på tisdag?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7889252.ab
http://www.youtube.com/watch?v=8DqApB7dIqY
(och ja, Staffan Kronwall spelade även han i det laget)
Säg den glädje som varar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Med Mackan, Otto, Ekman, Widing och Kruger i laget borde vi kunna fixa till två hyffsade pp-linor. Tjärna och Ölve kan hålla till framför mål.DIF_Soldier skrev:Så jävla coolt det vore med Mackan och Nisse i samspel igen;BOMBOM BOUCHARD skrev:Slutförhandlingar med Mackan på måndag. Spelar på tisdag?
Iofs har vi bara Honken som riktigt vass pp-back men jag tror Boumedienne ska kunna fungera också. Blir även Ragge spelklar ska det bara vara HV som kan matcha oss i den så viktiga spelformen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Den där har jag sett en hel del gånger, och njuter varje gång... hyfsade spelare i ES under den där säsongen, men faktum är att vi med Mackan i laget den här säsongen har ett sjukt giftigt lag framåt. Egentligen smått osannolikt. På pappret i varje fall, gäller att leverera också.DIF_Soldier skrev:Så jävla coolt det vore med Mackan och Nisse i samspel igen;BOMBOM BOUCHARD skrev:Slutförhandlingar med Mackan på måndag. Spelar på tisdag?
En annan grej jag ler brett åt i den där Mora-matchen är Wikegårds briljanta taktik att slänga in Oduya och veva lite, sånt saknar jag när det går emot oss nu. Bara att slänga in någon junior som får köra över någon eller ännu hellre starta ett rejält jävla gruff för att väcka resten av laget...
- DIF_Soldier
Problemet med Wikegårds taktik var att han alltid valde att använda Oduya på det sättet. Johnny blev hockeymässigt misshandlad under Wikegårds ledning och det var säkert en stor anledning att han valde spel i Göteborg säsongen efter.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Ja, det stämmer men jag förespråkar inte att Hardy skall kasta in en & samma spelare när det går tungt. Låt någon tända laget genom lite gruff... ibland hjälper det säkerligen inte men han måste ju fan kunna ha lite känsla för när laget ser allmänt lojt & segt ut och gör allt i sin makt för att försöka ändra matchbilden?DIF_Soldier skrev:Problemet med Wikegårds taktik var att han alltid valde att använda Oduya på det sättet. Johnny blev hockeymässigt misshandlad under Wikegårds ledning och det var säkert en stor anledning att han valde spel i Göteborg säsongen efter.
-
Närmsta veckornaDaniel942 skrev:Marcus Nilson är klar, och presenteras inom de närmsta veckorna.

100% DJURGÅRDSJ***L
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
Blir det ingn Nilson så kan vi försöka värva Persson, Ritola, Thuresson.
- DIF_Soldier
Ja, jag förstod precis hur du menade. Tyvärr verkar det som att Hårde Hardy blivit Bekväme Hardy, att döma av laguppställningen mot Luleå.-daniel- skrev:Ja, det stämmer men jag förespråkar inte att Hardy skall kasta in en & samma spelare när det går tungt. Låt någon tända laget genom lite gruff... ibland hjälper det säkerligen inte men han måste ju fan kunna ha lite känsla för när laget ser allmänt lojt & segt ut och gör allt i sin makt för att försöka ändra matchbilden?DIF_Soldier skrev:Problemet med Wikegårds taktik var att han alltid valde att använda Oduya på det sättet. Johnny blev hockeymässigt misshandlad under Wikegårds ledning och det var säkert en stor anledning att han valde spel i Göteborg säsongen efter.
Säg den glädje som varar
Persson kan du stryka han är snart klar för lhcalskar_dif skrev:Blir det ingn Nilson så kan vi försöka värva Persson, Ritola, Thuresson.
- Daniel942
Hoppas på att det blir i dagarna också, men det är bara vad jag har hörtJockmaniac skrev:Närmsta veckornaDaniel942 skrev:Marcus Nilson är klar, och presenteras inom de närmsta veckorna.Det kallar jag snabbt jobb, i dagarna skulle väl jag säga. Önskar verkligen honom redan på tisdag men det är väl aningen naivt!

DIF!
Angående mackan var man alldrig orolig!
sen tror jag inte niklas persson passar i vårat lag
- DIF_Soldier
Skojar du eller? Killen skulle utan konkurrens vara ES bästa center. Han platsar i alla lag!kenny skrev:Angående mackan var man alldrig orolig!
Säg den glädje som varar
Just nu gillar jag vad alla skriver... mycket possetiva tankar.. vilket gör mig väldigt glad.. å ännu gladare att mackan är ännu närmare kontraktet:D
Niklas Person hade varit exakt den center som vi skriker efter.
Inget ont om Mackan hans lederegenskaper på isen kommer att behövas, men detta lag behöver egentligen inte forwards utan centrar och backar.
Kommer mackan in ser jag gärna att man försöker hitta en ny adress åt Widing fortast möjligt.
Killen sitter ändå bara på ett 9 månaders kontrakt och borde inte vara helt negativt inställd till en flytt.
Det löneutrymmet måste sedan användas till en center.
Inget ont om Mackan hans lederegenskaper på isen kommer att behövas, men detta lag behöver egentligen inte forwards utan centrar och backar.
Kommer mackan in ser jag gärna att man försöker hitta en ny adress åt Widing fortast möjligt.
Killen sitter ändå bara på ett 9 månaders kontrakt och borde inte vara helt negativt inställd till en flytt.
Det löneutrymmet måste sedan användas till en center.