Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Det var någon här ovan som skrev att man kunnde sälja bremberg och sammtidigt ragga upp båda finnarna.
jag gillar det sammtidigt som jag tycker det är synd om klubben säljer Kung bremberg
och om detta e ett sätt så vill jag ha klartecken från båda finnarna och även Bremberg om detta skulle vara okejj!!!!
jag gillar det sammtidigt som jag tycker det är synd om klubben säljer Kung bremberg
och om detta e ett sätt så vill jag ha klartecken från båda finnarna och även Bremberg om detta skulle vara okejj!!!!

-
Positivt med Ryssarna framför NHL är att de betalar för sig om spelaren har gällande kontrakt att jämföra med giriga NHL som inte betalar en krona för Hörnqvist.
Tyvärr är Linkan en spelare som snarare ser till sin plånbok än var han spelar. Om Linkan kan få 8 till 10 miljoner per säsong för ett tvåårskontrakt och DIF får minst 10 miljoner för att släppa honom är det inte helt fel förutsatt att klubben kan värva Salmelainen och Immonen. På affären kan DIF täcka föregående års förlust på 5 miljoner och lägga ytterligare någon miljon på banken. Otto ersätter Linkan i kedjan med Bäcker och Hörnqvist. Salminen och Immonen sätts med Anger.
Fördelen med upplägget är att DIF stärker upp föreningens ekonomi. Nackdelen är att kvalspel är mer sannolikt än tidigare. Viktigt är att Finnarna skriver på kontrakt över ett år. Förhoppningsvis kommer Linkan tillbaka till DIF efter att tvåårsperioden är slut. Om Linkan sticker känns det j*****t surt att DIF inte kunde lägga mer pengar för att värva Holmqvist.
Tyvärr är Linkan en spelare som snarare ser till sin plånbok än var han spelar. Om Linkan kan få 8 till 10 miljoner per säsong för ett tvåårskontrakt och DIF får minst 10 miljoner för att släppa honom är det inte helt fel förutsatt att klubben kan värva Salmelainen och Immonen. På affären kan DIF täcka föregående års förlust på 5 miljoner och lägga ytterligare någon miljon på banken. Otto ersätter Linkan i kedjan med Bäcker och Hörnqvist. Salminen och Immonen sätts med Anger.
Fördelen med upplägget är att DIF stärker upp föreningens ekonomi. Nackdelen är att kvalspel är mer sannolikt än tidigare. Viktigt är att Finnarna skriver på kontrakt över ett år. Förhoppningsvis kommer Linkan tillbaka till DIF efter att tvåårsperioden är slut. Om Linkan sticker känns det j*****t surt att DIF inte kunde lägga mer pengar för att värva Holmqvist.
Snacka om att bygga en artikel på i princip ingenting. Linkan har ju två år kvar på kontraktet och även om han må vara underbetald så tror jag knappast att han skulle bryta ett gällande kontrakt en månad före seriepremiären. Okej om han gjort det för ett par månader sedan - det hade jag faktiskt unnat honom för allt han gjort för DIF - men inte nu.
Adamski skrev:Snacka om att bygga en artikel på i princip ingenting. Linkan har ju två år kvar på kontraktet och även om han må vara underbetald så tror jag knappast att han skulle bryta ett gällande kontrakt en månad före seriepremiären
Men det kanske finns klausuler i kontraktet som inte vi vet om.
Men lirar man i ES så brukar det vanligaste va att man kan bryta om ett NHL lag värvar en. men det är ju inte aktuellt i Linkans fall.
Eftersom han anlitat en ny agent så borde ju de vetat något i kontraktet eller en klausul som ger dem/Linkan en förhoppning att kunna bryta kontraktet om vissa saker uppfylls(om det nu inte är rent skitsnack från AB sida, men då borde Linkan sagt något istället för att inte kommentera det hela)
Men tror då att "kommunisterna" får punga upp en del pengar för han isåfall. Tror inte vi snackar någon superlön men dock mer än vad han har nu. med tanke på hans ålder, skaderisk m.m
M a o borde det inte vara lättare för Engström och co och höra med honom vad han kräver och ge honom det(om vi ha råd) om han nu enligt dem är näst intill oersättlig???
There is no I in TEAM!!!!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaha, och det är du säker på? Är det bara på penningfronten vi brister? Stockholm är iskall när det gäller hockey och det är klart att spelarna hellre lirar där det finns glöd för ishockey.DIF_Soldier skrev:Pengar får vi garanterat...
Jag är inte så säker på att lösningen för Djurgårns del bara stavas pengar.
Det är ju bara svenska spelare hittills som valt bort oss för att dom vet att hockeyn i Stockholm inte är särskilt uppskattad, och det är bara svenska spelare som tackat nej till oss!Bautabröl skrev:Jaha, och det är du säker på? Är det bara på penningfronten vi brister? Stockholm är iskall när det gäller hockey och det är klart att spelarna hellre lirar där det finns glöd för ishockey.DIF_Soldier skrev:Pengar får vi garanterat...
Jag är inte så säker på att lösningen för Djurgårns del bara stavas pengar.
Allt snack om att Linkan försäljinen ska fixa vår ekonomi spelar inen roll för ja tror inte ja är ensam om att :
Ja ställer mej i skottlinjen o säjer att : Även om vi får penar till förbannelse för MR Linkan tvärdör ockeyn i stockolm om an tar Aeorflot till Moskva. ja är 24 o DIF sen tidi ålder men ja säjer ärlit, det är till 60% linkans förtjänst att ja ens är i ovet/loben o kollar på ockey. För sporten i stort o DIF i synneret ar sålt ut det den en ån var. Tyvärr är det så . Me Med det menar ja att 1, medias intresser svalnar när DIF är ointressant , vilket vi tyvärr är utan Linkan ( Nyström på Expressen älskar lLinkan verkar d som) Ja mena, vem fan bryr sej om Frylen oc Bäcker?
2. Marinalsupportrarna tvekar o stannar emma när Linkan(därermed underållninen) är borta.
3. DIF blir sämre, ner i kvalserien, kanske ut ur ES tillomed, sen är DIFockey istoria. För all framtid.
Ja svammlar kanske, men ar varit i jötet o kollat fotboll o krökat i 3 dar, rätt sliten i skallen
(Ps mitt tbord är paj så det ser skumt ut när ja skriver, oppas ni kan läsa ändå)
Ja ställer mej i skottlinjen o säjer att : Även om vi får penar till förbannelse för MR Linkan tvärdör ockeyn i stockolm om an tar Aeorflot till Moskva. ja är 24 o DIF sen tidi ålder men ja säjer ärlit, det är till 60% linkans förtjänst att ja ens är i ovet/loben o kollar på ockey. För sporten i stort o DIF i synneret ar sålt ut det den en ån var. Tyvärr är det så . Me Med det menar ja att 1, medias intresser svalnar när DIF är ointressant , vilket vi tyvärr är utan Linkan ( Nyström på Expressen älskar lLinkan verkar d som) Ja mena, vem fan bryr sej om Frylen oc Bäcker?
2. Marinalsupportrarna tvekar o stannar emma när Linkan(därermed underållninen) är borta.
3. DIF blir sämre, ner i kvalserien, kanske ut ur ES tillomed, sen är DIFockey istoria. För all framtid.
Ja svammlar kanske, men ar varit i jötet o kollat fotboll o krökat i 3 dar, rätt sliten i skallen
(Ps mitt tbord är paj så det ser skumt ut när ja skriver, oppas ni kan läsa ändå)
Undrade precis...24 bast dessutom, men språket fick ju sin dubbla förklaring.Madferit skrev:Allt snack om att Linkan försäljinen ska fixa vår ekonomi spelar inen roll för ja tror inte ja är ensam om att :
Sjukt nog är det svårt att säga - ponera att Dif, Gnagarna och Bajrarna fick spela i samma serie igen (oavsett vilken), då skulle kanske intresset för hockey stiga iaf inför derbyna, men vem fan vill se sånt förutom i ES...
Nej, så som samhället ser ut idag har de andra lagen en klar fördel, inte misnt eftersom hela stan kan "enas" i stödet kring en enda klubb. Jag är inte nationalekonom och på vilket sätt samhället skall förändras för att vända skutan till Stockholms och därmed DIFs fördel vet jag inte, men om vi bortser från möjligheten att herrar företagare som i varje fall garanterar DIFs elitlicens - och det är vi tacksamma för - måste det fan till stöd från Stockholms stad (inte nödvändigtvis reda pengar) för att kompensera Stockholm och därmed stockholmsidrottens högre kostnader, och frågan är om detta är rimligt.
Alla insatta vill, oavsett känslorna för DIF som lag, INTE att DIF skall trilla ur - svensk hockey behöver ett stockholmslag och DIF är, på gott och ont, ett av ett fåtal lag som väcker känslor landet runt. Som Djurgårdare vill man ju heller inte (faktiskt) tigga allmosor från övriga hockeysverige, men faktum är att en elitserie utan stockholmslag (=DIF) skulle alla förlora på. Jag hoppas personligen på att kommun och företag skall göra sitt för att hjälpa till att behålla DIF i högsta serien.
- Lee Harvey Oswald
Erik I skrev:Undrade precis...24 bast dessutom, men språket fick ju sin dubbla förklaring.Madferit skrev:Allt snack om att Linkan försäljinen ska fixa vår ekonomi spelar inen roll för ja tror inte ja är ensam om att :
Sjukt nog är det svårt att säga - ponera att Dif, Gnagarna och Bajrarna fick spela i samma serie igen (oavsett vilken), då skulle kanske intresset för hockey stiga iaf inför derbyna, men vem fan vill se sånt förutom i ES...
Nej, så som samhället ser ut idag har de andra lagen en klar fördel, inte misnt eftersom hela stan kan "enas" i stödet kring en enda klubb. Jag är inte nationalekonom och på vilket sätt samhället skall förändras för att vända skutan till Stockholms och därmed DIFs fördel vet jag inte, men om vi bortser från möjligheten att herrar företagare som i varje fall garanterar DIFs elitlicens - och det är vi tacksamma för - måste det fan till stöd från Stockholms stad (inte nödvändigtvis reda pengar) för att kompensera Stockholm och därmed stockholmsidrottens högre kostnader, och frågan är om detta är rimligt.
Alla insatta vill, oavsett känslorna för DIF som lag, INTE att DIF skall trilla ur - svensk hockey behöver ett stockholmslag och DIF är, på gott och ont, ett av ett fåtal lag som väcker känslor landet runt. Som Djurgårdare vill man ju heller inte (faktiskt) tigga allmosor från övriga hockeysverige, men faktum är att en elitserie utan stockholmslag (=DIF) skulle alla förlora på. Jag hoppas personligen på att kommun och företag skall göra sitt för att hjälpa till att behålla DIF i högsta serien.
Hmm....
Om vi nu ska leka språkpolis så hade du 4 kommatecken & ett bindessträck i en & samma mening.
(Åtminstonde 3 för mycket)