SHL 26/27 Frölunda - Djurgårdens IF 3/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Pettersen är en sån oklar spelare. Jag hoppas verkligen att han är billig för snubben är verkligen urusel på den här nivån. Hudon måste fan skärpa sig rejält. Han är helt under isen. Gunler och Åman måste upp rejält. Båda var bättre idag, absolut, men det var först när Frölunda gör 3-0 som man ser någon som helst desperation. Vejdemo är o kap en spelare som är åt helsike för osynlig för det mesta. JP och Lindström är för övrigt också på tok för dåliga
DIF_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_dif »

ciirree skrev: ↑2026-10-03 16:46:34 Att man tycker den här matchen är bra av oss visar ju bara hur lågt förväntningarna har sjunkit.
Matchen är nästan ok, tror ingen säger att det är en bra match. Dock bör man jämföra den med andra matcher som varit riktigt dåliga och håglösa.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Mattias_87 skrev: ↑2026-10-03 16:49:35 Även fast spelet inte var där man önskar så tror jag ändå vi hade haft en bra chans till poäng om vi spelat mot Timrå, HV eller Löven med detta spel.
Vi hade förmodligen vunnit samtliga matcher vi spelat utom den mot Kaffe.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Får hoppas Löven börjar förlora nu och sedan att HV börjar torska också.
Avskaffa tre mot tre
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Grabbarna visade en lite hjärta, men det här laget har inte kapacitet för att vända på matcher och det stavas KIMBY
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Stockselius spelar väl bara för att Calgary kräver det för att inte kalla tillbaka honom? Då tycker jag dem kan göra det.
Wrong one - Kimby out
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Djurgårn skrev: ↑2026-10-03 16:51:21 Pettersen är en sån oklar spelare. Jag hoppas verkligen att han är billig för snubben är verkligen urusel på den här nivån. Hudon måste fan skärpa sig rejält. Han är helt under isen. Gunler och Åman måste upp rejält. Båda var bättre idag, absolut, men det var först när Frölunda gör 3-0 som man ser någon som helst desperation. Vejdemo är o kap en spelare som är åt helsike för osynlig för det mesta. JP och Lindström är för övrigt också på tok för dåliga
180k/mån har han
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

In med Grewe, Hank och fler begränsade gubbar med lite skön tacklingsstatistik så kommer energin tillbaka in i laget sörru!

Jävla skön tryckare av GREWE där i tredje perren, enda bra i matchen ju, synd bara att den sekvensen ledde till 0-2.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

tadaa123 skrev: ↑2026-10-03 16:55:13
Djurgårn skrev: ↑2026-10-03 16:51:21 Pettersen är en sån oklar spelare. Jag hoppas verkligen att han är billig för snubben är verkligen urusel på den här nivån. Hudon måste fan skärpa sig rejält. Han är helt under isen. Gunler och Åman måste upp rejält. Båda var bättre idag, absolut, men det var först när Frölunda gör 3-0 som man ser någon som helst desperation. Vejdemo är o kap en spelare som är åt helsike för osynlig för det mesta. JP och Lindström är för övrigt också på tok för dåliga
180k/mån har han
Oj, åtminstone 100k för mycket om du frågar mig. Killen är knappast bättre än typ Zirath. Jag hade övervägt att försöka dumpa Pettersen snarast ärligt talat
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Att möta toppskiktet så är pressen större att toppskiktet ska prestera mot oss. Men vi ska inte tro att det blir lättare att möta lagen som tillhör åttan och neråt i tabellen. 1) De vill befästa sin tabell placering 2) De vill göra allt i sin makt att vinna över just DIF.

Håller med forumiten som sa att det finns inga lätta motståndare i SHL längre.

Finns det saker att ta med sig i denna match? Absolut men då måste man visa det i kommande matcher. Inte bara i denna för att kunna se någon typ av förbättring över huvudtaget. Visa kontinuitet över tid.

Edit. Handen på hjärtat så imponerade inte Frölunda på mig. Däremot har dem en helt annat stabilitet och grund att stå på. Tyckte att torsdagens motståndare imponerade mer.
Senast redigerad av Harmageddon den 2026-10-03 17:10:01, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Den här truppen mår inte bra, det syns långa vägar.
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Rudi skrev: ↑2026-10-03 16:56:35 In med Grewe, Hank och fler begränsade gubbar med lite skön tacklingsstatistik så kommer energin tillbaka in i laget sörru!

Jävla skön tryckare av GREWE där i tredje perren, enda bra i matchen ju, synd bara att den sekvensen ledde till 0-2.
Mm hade han bara inte tacklat där hade vi vunnit. Rackarns alltså.....

Pettersen är inte oklar. Han är bara kass ! Precis som Gunler. Stockselius lirar trots att han inte platsar. Han är ju nästa talang. Även om han inte visat det en enda gång på seniornivå...

Byt ut någon av dessa värdelösa alibispelare mot Zirath och Hank så ökar chanserna drastiskt.
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

Djurgårn skrev: ↑2026-10-03 16:56:54
tadaa123 skrev: ↑2026-10-03 16:55:13
180k/mån har han
Oj, åtminstone 100k för mycket om du frågar mig. Killen är knappast bättre än typ Zirath. Jag hade övervägt att försöka dumpa Pettersen snarast ärligt talat
Håller med, in med Zirath istället för Pettersen, klar uppgradering...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_dif skrev: ↑2026-10-03 16:41:39 Som vanligt tävlas det vem som är mest negativ här inne. Även om det blev förlust är denna match ett stort steg framåt. Viktigt nu är att spela som i tredje från början i fortsättningen!
Sant. Sedan får ju Wahlström och Hudon snarast börja visa om de ska spela något mer.
Wahlström ser ju fullständigt ointresserad ut. Noll markering, dribblar i utsatta lägen, spelar 100% för sig själv. In med Zirath annars.

Men som sagt, ett stort steg framåt. Och Marmenlind ska fortsätta stå. Gör ju en hel del att ha en målvakt som är på tå och vill rädda. Sänder bra signaler till laget.
Upp till bevis om Mange ska spela nästa match. Då bör han orka ut framför målgården för att skära av något skott.

Alla måste bidra i ett lag om det ska fungera. Och det är spelarens ansvar att prestera. Det är vuxna män och inte fjortisar som spelar i SHL.
Finns annat i livet för de som inte klarar kraven för A- lagshockey.

Kom igen Kimby, ta ut en trupp fylld av spelare där alla VILL spela mot Örebro så tar vi 3 viktiga poäng på tisdag. Zirath lär ställa sig längst fram i kön med Josefsson, Nic, Holm, Grewe, Hank, Jeppe.....långt före Åman, Vejdemo, Wahlström och Hudon.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Användarvisningsbild
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Trots förlust en förhållandevis bra prestation i en av seriens svåraste bortamatcher. Ett ribbskott och utsträckt ben stoppade kvittering. Kan vi bli mer effektiva,ha mer udda framåt, fortsätta med samma intensitet och aggressivitet, puckbehandling man visade upp så finns hoppet. Det finns kvalitéer i detta lag. Vi stödjer vårt Djurgården i vått och torrt,i mot och medgång.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skriv svar