HA 24/25: Kalmar - Djurgårdens IF 7/3
Vi kommer välja Mora (då de och Oink går vidare), Blötröven kommer få spela mot ajk så där slipper vi ett jävla ägg till lag. Blir intressant från semi och framåt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Inte alls omöjligt med bäst av tre och vik börjar Hemma.
Tror Nybro har en ännu bättre chans, "derby" och allt.
Senast redigerad av Henkos den 2025-03-07 21:42:48, redigerad totalt 1 gånger.
I tomt mål...
Jag tycker det är rätt låg energi och den tar i mer än bara huvudet. Upp till mig är det inte en femma precis som jag inte tycker att det skulle varit på t.ex. Eklund i år och Grewe x flera samt Glad förra året. Men i och med det i linje med hur annat bedöms så är det en femma nu också såklart.DIFLuWi skrev: ↑2025-03-07 21:27:35 Ska sluta älta och njuta nu, en sista bara...
Tycker att det smakar ganska illa i munnen när flera experter står och försöker snacka bort en tackling mot huvudet...
När blev det så? För inte så många år sedan var det helt oacceptabelt att komma åt huvudet, nu verkar det ha vänt?
Varför har kommunikationen blivit så?
Tacklingen tar i huvudet, går inte att prata bort? Dessutom lite från sidan, då ska det väl vara femma?
Varför har vi "experter" som står och ifrågasätter? Vill de ha hjärnskakningar och fler skador.
Dessutom när Tornberg gnäller om att spelaren tydligen inte var skadad...
Vad är det för nivå?
Marginaler med oss idag men vi förvaltar ändå läget och jag tycker vi stänger Kalmars raggarhockey om inte totalt så i egen zon vartfall.
Skönt som fan. Bra grundserie. Vi är fan så mycket starkare än tidigare år i HA. Vi låg över 10p efter i början av november. Nu tar vi serien med 4p marginal. Inte 2 torsk i rad på hela säsongen. Starkast över tid absolut.
Skönt som fan. Bra grundserie. Vi är fan så mycket starkare än tidigare år i HA. Vi låg över 10p efter i början av november. Nu tar vi serien med 4p marginal. Inte 2 torsk i rad på hela säsongen. Starkast över tid absolut.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jodå, strongt gjort, särskilt direkt på tekning i förra matchen.sirwilliam skrev: ↑2025-03-07 21:48:14Fast.. han är väl den ensa i DIF som gjort mål i tom kasse denna säsong.
Tänkte idag, kan Jonna Sundling så kan DIF
Fyfan vad viktig seger, första perioden är vi totalt utspelade dom åker 8or runt oss, men tänkte kalmar kommer aldrig orka spela så en hel match sett ut så här förut mot andra lag och känsla är att vi orkar hålla ett bra tempo en hel match det gör inte många andra lag!
-
Fick vi ingen kommentar från Djurgården efter matchen eller missade jag? Hoppade snabbt över till Västerås-Nybro men annars såg jag hela sändningen men ingen intervju med Kimby?
Såg ingenDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-07 22:29:53 Fick vi ingen kommentar från Djurgården efter matchen eller missade jag? Hoppade snabbt över till Västerås-Nybro men annars såg jag hela sändningen men ingen intervju med Kimby?
De brukar vara snabba med presskonferens på Youtube, men ekar tomt just nu...DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-07 22:29:53 Fick vi ingen kommentar från Djurgården efter matchen eller missade jag? Hoppade snabbt över till Västerås-Nybro men annars såg jag hela sändningen men ingen intervju med Kimby?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt med serieseger. Tror våra spelare mår bra av att vila tills på söndag nästa vecka.
Avskaffa tre mot tre.
Så jävla skönt med vinst och serieseger trots att det finns en del övrigt att önska.
It's the hope that kills you.