Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-10-20 14:19:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-20 14:02:49 Djurgården är ett mycket starkt varumärke. Klart att det finns flera personer som vill komma till oss.
Men då måste ju frågan ställas.

Mycket fungerar dåligt i Djurgården nu, men definitivt inte vårt varumärke.
De allra flesta väljer såklart Djurgården före andra Allsvenska lag ( räkna bort moderklubbar och möjligen Brynäs)
Starkt varumärke, absolut. Men med förutsättningar menar jag väl att komma in som sportchef och inte bli bakbunden av andra personer inom organisation och styrelse som tycker sig veta bättre. Som vill fortsätta jobba som vi alltid ha gjort.

Det är alltid svårast att lära gamla hundar att sitta som ordspråket lyder.

Sen ska vi inte ens tala om dom ekonomiska förutsättningarna. Men vi får hoppas att utmaningen, storklubben och Stockholm lockar.
Ok, det resonemanget köper jag.
Sedan hoppas jag att ” bakbunderiet” inte sträcker sig längre än sportchef.
Visst, en förening behöver vila på ett par grundpelare, bl.a järnkaminsandan.
Men val av spelare och speldetaljer ska utgå från sportchef och tränare ihop.
Synkar inte det blir det inte bra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

https://hockeynews.se/articles/30674/

Kan inte komma ifrån det faktum att han i de flesta intervjuer låter som om han är helt ny inom sporten ishockey. Det är floskler på floskler och sådana självklarheter som min 10-åring hade kunnat komma fram till.

Visst brukar det pratas runt saker och ting när man snackar med sportchefer i media men när K-G ska svara på frågor angående vårat spel, form och så vidare så har jag nog aldrig sett något liknande.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2023-10-21 10:25:57 https://hockeynews.se/articles/30674/

Kan inte komma ifrån det faktum att han i de flesta intervjuer låter som om han är helt ny inom sporten ishockey. Det är floskler på floskler och sådana självklarheter som min 10-åring hade kunnat komma fram till.

Visst brukar det pratas runt saker och ting när man snackar med sportchefer i media men när K-G ska svara på frågor angående vårat spel, form och så vidare så har jag nog aldrig sett något liknande.

Fullt förståeligt att förtränga något så hemskt, men du minns inte Tobias Pehrssons intervjuer höst/vinter 2021?
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2023-10-21 15:42:59
Nattuggla_ skrev: 2023-10-21 10:25:57 https://hockeynews.se/articles/30674/

Fullt förståeligt att förtränga något så hemskt, men du minns inte Tobias Pehrssons intervjuer höst/vinter 2021?
Haha jo nu när du säger det. Tror att det diskuterades på forumet då också.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 23/24

Inlägg av Vikas »

Dags att överge alla ambitioner och sikta på överlevnad. Det här laget är på tok för uselt för att göra något annat. Har aldrig sett på maken till dålig backuppsättning - inte en jävel kan spela enkelt försvarsspel.

Ny sportchef, tränare-duo/tri och fysteam nästa år. Dock avundas jag inte de som tar över då nuvarande ledning har bränt hela ekonomin till grunden.
niz

Säsongen 23/24

Inlägg av niz »

Har laget en psykolog?

Om ja, är det samma som har varit sen degraderingssäsongen?

Om ja, varför är denna kvar?! Kommer den att ersättas med en annan psykolog?

Om ja, kommer den också göra hembesök hos oss medlemmar som behöver det efter denna mentala misshandel??
Knickedick

Säsongen 23/24

Inlägg av Knickedick »

Börja uppifrån. Ingen i dagens förening kan den hockey som spelats på 2000-talet.
Ta bort styrelsen....jävla inavel och inbördes beundran.
Bort med er så vi kan få in de som är pålästa om modern hockey och som vill hjälpa klubben men inte med dagens styrelse på plats
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

KG:s, Garpens, Ragges och Honkens kontrakt ska vara rivna imorgon allt annat är skandal
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 23/24

Inlägg av Harmageddon »

Det som är väldigt tröttsamt att höra efter matchens slut är Garpens analyser efter matcherna.
”är att ingen jobbar och tävlar tillräckligt, ingen vinner puckar och närkamper”
Vems fel är det?

Sen undrar jag vad de bärande och erfarna spelarna tagit vägen. Krökar de innan match och träningar så dem inte vet vad som ska göra. Trots NHL, SHL och landslagsmeriter…

Som helhet behöver varenda en i laget och ledare rannsaka sig själva. Edit. Det finns vissa i laget som jobbar och visar järnkaminsanda. Men det kommer inte räcka då det är för många som inte håller nivån som man kan förvänta sig. Det är trots allt ett lagspel.
Senast redigerad av Harmageddon den 2023-10-21 20:09:57, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2023-10-21 19:34:02 KG:s, Garpens, Ragges och Honkens kontrakt ska vara rivna imorgon allt annat är skandal
Det är ett problem att vi har Djurgårdshjärtan som egentligen klivit in på diverse poster för att ingen annan tagits fram/anställts. KG, Garpen mfl klev fram för att styrelsen inte anställt någon annan.
KG skulle inte haft en sportchefsroll istället för Garpen och vi skulle inte haft honom i båset.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2023-10-21 20:08:42
Donkels-3.0 skrev: 2023-10-21 19:34:02 KG:s, Garpens, Ragges och Honkens kontrakt ska vara rivna imorgon allt annat är skandal
Det är ett problem att vi har Djurgårdshjärtan som egentligen klivit in på diverse poster för att ingen annan tagits fram/anställts. KG, Garpen mfl klev fram för att styrelsen inte anställt någon annan.
KG skulle inte haft en sportchefsroll istället för Garpen och vi skulle inte haft honom i båset.
Exakt så men varför kan vi ALDRIG kliva ur vår comfortzone utan istället matas vi tex på DIF:s sociala medier om något coolt mål för hundra år sen och diverse hall of fame firanden i tid och otid. Hög tid att riva av ett antal plåster och börja leva i nuet
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Djurgårdens IF får mig att må skit
Djurgårdens IF, går aldrig mer dit
Ge mig mera sprit
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2023-10-21 20:16:13
Exakt så men varför kan vi ALDRIG kliva ur vår comfortzone utan istället matas vi tex på DIF:s sociala medier om något coolt mål för hundra år sen och diverse hall of fame firanden i tid och otid. Hög tid att riva av ett antal plåster och börja leva i nuet
För att när det krisar så finns det alltid ett Djurgårdshjärta som bultar tillräckligt för att nån skall kliva fram och ta en roll som de under normala omständigheter hade tackat nej till.

Garpen, KG mfl är inga dåliga personer men de sitter där de sitter pga ansvarskänsla snarare än att de är de bäst lämpade för sitsen. Och det där är helt och hållet styrelsens fel.

Sen kan vi ställa andra typer av krav på spelarna i den givna situationen men det finns ingen quickfix.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 23/24

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2023-10-21 20:26:16
För att när det krisar så finns det alltid ett Djurgårdshjärta som bultar tillräckligt för att nån skall kliva fram och ta en roll som de under normala omständigheter hade tackat nej till.
Om så är fallet, borde man inte med Djurgårdshjärta och Djurgårdshjärna tacka nej om man inte är kompetent för jobbet?

Annars håller jag med dig, jag saknar Jenny för det kändes som det var den ”nystart” DIF behövde för långsikt att bli ett ledande lag. Visst det är lätt med facit i hand…
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
BigJ

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

Harmageddon skrev: 2023-10-21 20:32:33
Praetori skrev: 2023-10-21 20:26:16
Om så är fallet, borde man inte med Djurgårdshjärta och Djurgårdshjärna tacka nej om man inte är kompetent för jobbet?

Annars håller jag med dig, jag saknar Jenny för det kändes som det var den ”nystart” DIF behövde för långsiktig. Visst det är lätt med facit i hand…
Fast problemen började ju redan när Tjomme försvann som motvikt till JE. Att Jenny försvann gjorde ju dock saken ännu värre.
Skriv svar