Intressant spaning att Bengtsson och Bröderna brothers tillsammans skrapat ihop 2 poäng.
Men för fina för att lira med oss. Jag hade inte velat ha Bengtsson kvar i SHL. Men i allsvenskan är han ju beprövad.
HV är stundvis dysfunktionella jämfört med hur de lirade i AS.
Vis av att man satt och mös när de och Brynäs lirade negativt kval och sedan satt där själv ett år sensre skrattar jag inte...... än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tror dom fixar det där ändå. Inte katastrofsiffror direkt men behöver få in lite offensiv. Defensiven ser rätt bra ut faktiskt där dom inte släpper till så mycket. Värre ser det ut för Linköping som har DIF anno 21-22 siffror.
HV får ju in typ fem forwards efter uppehållet så ser verkligen inte hur bröderna ska få speltid då eftersom dom knappt får spela nu heller trots skadelistan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
HV är stundvis dysfunktionella jämfört med hur de lirade i AS.
Vis av att man satt och mös när de och Brynäs lirade negativt kval och sedan satt där själv ett år sensre skrattar jag inte...... än.
Skrattar inte åt Hv. Tänkte mest ge en bild av hur det mycket väl kan se ut för oss ifall vi lyckas gå upp.
Förluster och ångest en hel säsong.
Men hur Hv kunde få guldtips är för mig en gåta.
De åkte ut med ett guldtippad lag.
De fick behålla en stor del av det lag som åkte ur och gick upp.
De behåller än en gång en stor del av laget.
De blir guldtippad igen
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tror dom fixar det där ändå. Inte katastrofsiffror direkt men behöver få in lite offensiv. Defensiven ser rätt bra ut faktiskt där dom inte släpper till så mycket. Värre ser det ut för Linköping som har DIF anno 21-22 siffror.
HV får ju in typ fem forwards efter uppehållet så ser verkligen inte hur bröderna ska få speltid då eftersom dom knappt får spela nu heller trots skadelistan.
Kan hända att det vänder. Men det är jobbigt att ta ikapp förlorade poäng.
Stress och panik kan snabbt vända deras positiva siffror nedåt. Och då….
Hoppet är väl att Oskarshamns tid kanske ändå är kommen. Sedan ser ju Lhc och Malmö ut att få det jobbigt.
Rögle kommer lyfta….tror jag.
Jag skulle gärna ta in bröderna. Skulle ge oss en extra dimension med deras fart.
Vi borde med dem kunna bli riktigt svårspelade med flera kedjor som besitter rätt olika typer av skils.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Undrar hur vi löser situationen under JVM. K-G har pratat om både långsiktiga och kortsiktiga lösningar. Så jag antar att Bröderna är uteslutna, blir svårt att motivera in dem när alla är tillbaka efter turneringen.
Om inte båda två ansluter på kort lån, det hade varit fint faktiskt.
Undrar hur vi löser situationen under JVM. K-G har pratat om både långsiktiga och kortsiktiga lösningar. Så jag antar att Bröderna är uteslutna, blir svårt att motivera in dem när alla är tillbaka efter turneringen.
Vet inte. Om man får möjlighet att ta in bröderna på riktigt kontrakt gör man väl ändå det? Vår fjärde har varit bra men dom är ju klasser bättre än Berglund, Blomgren och Nilsson. Tyvärr för dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vet inte. Om man får möjlighet att ta in bröderna på riktigt kontrakt gör man väl ändå det? Vår fjärde har varit bra men dom är ju klasser bättre än Berglund, Blomgren och Nilsson. Tyvärr för dom.
Absolut håller med. Men osäker om tränarstaben tänker lika.
Och jag tror också att om de går från HV så måste det bli riktigt kontrakt minst säsongen ut, så de frigör lite utrymme i budgeten.
Speciellt eftersom de tar in så många nya nu samt för deras egna skull att inte hoppa mellan klubbar.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-11-04 12:05:53
Absolut håller med. Men osäker om tränarstaben tänker lika.
Och jag tror också att om de går från HV så måste det bli riktigt kontrakt minst säsongen ut, så de frigör lite utrymme i budgeten.
Speciellt eftersom de tar in så många nya nu samt för deras egna skull att inte hoppa mellan klubbar.
Bästa möjliga scenario hade ju varit att man får in Davidssons lagom till jul när våra 04or försvinner till JVM som deras naturliga ersättare. Sedan när dom kommer tillbaka blir det en konkurrenssituation helt enkelt - speciellt när man är van med att vissa junisar blir lite mentalt urladdade när dom kommer tillbaka.
Ser klart tunnare ut men kanske ett par lån från shl kan hjälpa. Korttid.
Vem är Jonte? Nån jag missat?
Jonathan Davidsson om vi kan få honom på lån eller kontrakt för vettig penning.
Jo tänkte lite att det var han men ställdetill det att det bara var under JVM. Bröderna kommer också i paket. Haha
Nä menvore fina värvningar att få in men vi har så jävla bra trupp nu(förutom under JVM) så vi ska klara av att gå upp iaf. Att vi inte presterar bättre spelmässigt har ng inte att göra med spelarmaterialet.