Det verkar vara förläger i Sundsvall 7-13 december.På förbundets hemsida stod det från 14 december. Det är ändå helt sjukt att spelare ska vara borta en månad från sina klubbar mitt under säsongen. Så då är vi uppe i 10 matcher.Puckey skrev:Turneringen spelas i Kanada, som har ett två veckor långt karantänskrav för inresande. Förmodar att det beror på detta, då även NHL brottas med denna problematik och förmodligen tvingas införa en rent kanadensisk division för att minska resandet.mb81 skrev:Jocke snackar om JVM-killarna missar 10-12 matcher. Är det nåt jag missat? JVM håller på mellan 25/12-6/1. Jag har för mig att de har samling den 15/12. Så spelarna borde missa alla matcher mellan 15/12 till för att ta till lite marginal 9/1 men att de bör vara redo att spela den 12/1. Det är 7 matcher och då räknade jag högt med att Sverige går till final.
Så undra vad Jocke får siffran 10-12 matcher ifrån.
Säsongen 20/21
Re: Säsongen 20/21
Upplägget är lite annorlunda i år. Det blir bubbla i Edmonton och alla spelare som skall in i den bubblan kommer testas extensivt innan. Därmed blir det landslagssamling i god tid innan och truppen är lite extra stor (om det blir bortfall) för att säkerställa att ingen spelare får med sig skiten över vilket skulle vara katastrofalt.mb81 skrev:Det verkar vara förläger i Sundsvall 7-13 december.På förbundets hemsida stod det från 14 december. Det är ändå helt sjukt att spelare ska vara borta en månad från sina klubbar mitt under säsongen. Så då är vi uppe i 10 matcher.Puckey skrev:Turneringen spelas i Kanada, som har ett två veckor långt karantänskrav för inresande. Förmodar att det beror på detta, då även NHL brottas med denna problematik och förmodligen tvingas införa en rent kanadensisk division för att minska resandet.mb81 skrev:Jocke snackar om JVM-killarna missar 10-12 matcher. Är det nåt jag missat? JVM håller på mellan 25/12-6/1. Jag har för mig att de har samling den 15/12. Så spelarna borde missa alla matcher mellan 15/12 till för att ta till lite marginal 9/1 men att de bör vara redo att spela den 12/1. Det är 7 matcher och då räknade jag högt med att Sverige går till final.
Så undra vad Jocke får siffran 10-12 matcher ifrån.
Så man kommer se till att ha negativa provsvar från samtliga innan de får sätta sig på planet (som är specialchartrat för de Svenska, Finska och Ryska trupperna) för att minimera risken att det tar stopp på väg in i bubblan på andra sidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
Avskaffa tre mot tre.
Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Äh. Kan Brynäs vinna mot Frölunda med 7-1 borde vi kunna vinna med uddamålet.Manijock skrev:Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
Avskaffa tre mot tre.
- Harmageddon
Eller så skickar vi ner hela U21 laget då vi ändå håller på!Manijock skrev:Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
Nej, jag tycker det är viktigt att alla spelare som är tillgänglig får speltid och matchträning. Speciellt då man redan haft en långt uppehåll under oktober. Sista vi behöver är att mixtra ännu mer i kedjorna. Sen ska matchen på lördag spelas om också
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Jaa varför inte??? Sista vi behöver är skador mot ett lag som vi i bästa fall förlorar mot utan förnedringssiffror.Harmageddon skrev:Eller så skickar vi ner hela U21 laget då vi ändå håller på!Manijock skrev:Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
Nej, jag tycker det är viktigt att alla spelare som är tillgänglig får speltid och matchträning. Speciellt då man redan haft en långt uppehåll under oktober. Sista vi behöver är att mixtra ännu mer i kedjorna. Sen ska matchen på lördag spelas om också
Brynäs borta är Frölundas boogie-team och kan inte tas med i beräkningen.
Klart att vi alltid ska gå för vinst, även om oddsen är kassa. Att ens snacka om något annat kan vi väl lämna åt bajen?Manijock skrev:Jaa varför inte??? Sista vi behöver är skador mot ett lag som vi i bästa fall förlorar mot utan förnedringssiffror.Harmageddon skrev:Eller så skickar vi ner hela U21 laget då vi ändå håller på!Manijock skrev:Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
- Harmageddon
+1Puckey skrev:Klart att vi alltid ska gå för vinst, även om oddsen är kassa. Att ens snacka om något annat kan vi väl lämna åt bajen?Manijock skrev:Jaa varför inte??? Sista vi behöver är skador mot ett lag som vi i bästa fall förlorar mot utan förnedringssiffror.Harmageddon skrev:Eller så skickar vi ner hela U21 laget då vi ändå håller på!Manijock skrev:Spelar ingen roll då vi ändå möter Frölunda i Göteborg. Föreslår att vi vilar Fimpen, Strandberg, Tom och Nardella då också och lirar juniorer istället.Mattias_87 skrev:Matchen mot Rögle på torsdag flyttas. Kanske lika bra så vi kan få tillbaka Dick och Högga till lördag.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Hur fan kan Växjö och Brynäs få mer statligt stöd än oss?
- Lee Harvey Oswald
Ja, detta känns lite snurrigt.gaspo skrev:Hur fan kan Växjö och Brynäs få mer statligt stöd än oss?
Har man helt och hållet struntat i att ett flertal klubbar samtidigt som dom permitterat sina spelare också värvat nytt?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
För att deras normala intäkter som delvis kan ersättas med stödpengar är större än våra? Dvs det som står i böckerna (som man verkligen får hoppas är gjorde enligt konstens alla regler med revisorer).gaspo skrev:Hur fan kan Växjö och Brynäs få mer statligt stöd än oss?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vi får mer än Brynäs men det är inte med så mycket. Men dessa klubbar har väl mer kringförsäljning, restauranger osv. Dessutom om man äger sin egen arena har man större inkomstbortfall vilket det är man får bidrag för.gaspo skrev:Hur fan kan Växjö och Brynäs få mer statligt stöd än oss?
Spännande att se var vi gör av Rakshani. 1:a eller andra måste det ju vara tänkt.
Blir tight om platser efter junis vm. Nåt sånt här(när alla är på plats)
Eklund Josef Rakshani
Dick Strandberg Holtz
Ågren Wandell linus A
Hank Östman Bergfors
Reserver
Haga, Grewe, Bjerselius, Bokk (Har jag glömt nån)
Eklund Josef Rakshani
Dick Strandberg Holtz
Ågren Wandell linus A
Hank Östman Bergfors
Reserver
Ser hellre Bokk än Holtz just nu. Grabben behöver smälta sin draft och slippa pressen att leverera för att hitta tiilbaka till det som gör honom till en toppdraft.EspenK skrev:Spännande att se var vi gör av Rakshani. 1:a eller andra måste det ju vara tänkt.
Eklund Josef Rakshani
Dick Strandberg Holtz
Ågren Wandell linus A
Hank Östman Bergfors
Reserver