SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av klintan85 »

Det är så trist med de långa uppehållen man måste kunna lösa det på ett bättre sätt. För sen blir det jätteintensivt istället. Allt hackas sönder av det här spelschemat man fpr ibge flyt i ligan. Slopa CHL och landslagsturneringarna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

klintan85 skrev:Det är så trist med de långa uppehållen man måste kunna lösa det på ett bättre sätt. För sen blir det jätteintensivt istället. Allt hackas sönder av det här spelschemat man fpr ibge flyt i ligan. Slopa CHL och landslagsturneringarna.

Utan landslagsuppehåll hade vi antagligen legat sist i ligan.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

klintan85 skrev:Det är så trist med de långa uppehållen man måste kunna lösa det på ett bättre sätt. För sen blir det jätteintensivt istället. Allt hackas sönkder av det här spelschemat man fpr ibge flyt i ligan. Slopa CHL och landslagsturneringarna.
Tycker uppehållen är alldeles förträffliga, sällan mått så bra som just nu! Man slipper förnedringar, grusade förhoppningar och episk baksmälla dagen efter en (o)väntad förlust där man dessutom upptäcker att man i ren frustration tömt lite drygt halva flaskan av den finaste Mackmyra whiskyn....
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Någon som såg landslagsmatchen igår? Hur spelade Peppe, Brodin och Johansson?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev:Någon som såg landslagsmatchen igår? Hur spelade Peppe, Brodin och Johansson?
Bra, gjorde grovjobbet och Brodin var ytterst nära att näta. Sverige spelade bedrövligt överlag. Var som att se vårat kära Djurgården stundvis. Men målskyttar saknas inte i Tre Kronor och därmed vanns matchen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

De här landslagsturneringarna betyder ju inget och är så avslagna det ser man genom att SVT fortfarande har rättigheterna kvar inga andra som vill ha turneringen. Det ända de gör är att riskera skador på spelare som är med. Ända sen KHL kom så är turneringarna ännu mer ointressanta och att det bara är 4 lag. Gör något bättre eller lägg ner.
-Rolle Stoltz
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

klintan85 skrev:De här landslagsturneringarna betyder ju inget och är så avslagna det ser man genom att SVT fortfarande har rättigheterna kvar inga andra som vill ha turneringen. Det ända de gör är att riskera skador på spelare som är med. Ända sen KHL kom så är turneringarna ännu mer ointressanta och att det bara är 4 lag. Gör något bättre eller lägg ner.
Matcherna går ju på Tv4/Cmore.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Precis så.. Brodin skadad och har klivit av efter en skottblockering på oskyddat ställe..Faaan. Dessutom Peppe överkörd men klarade sig.. Blir så less på dessa "skitturneringar" :evil:
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

B.I.B.A skrev:
klintan85 skrev:De här landslagsturneringarna betyder ju inget och är så avslagna det ser man genom att SVT fortfarande har rättigheterna kvar inga andra som vill ha turneringen. Det ända de gör är att riskera skador på spelare som är med. Ända sen KHL kom så är turneringarna ännu mer ointressanta och att det bara är 4 lag. Gör något bättre eller lägg ner.
Matcherna går ju på Tv4/Cmore.
Ok men gäller de alla turneringarna?
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Valet att skeppa bort spelare och inte värva nytt för att spara pengar kan bli jääääävligt kostsamt.

Leksand har en betydligt bättre form än oss och har inte alls så många poäng att ta ikapp med tanke på hur usla vi är.

Kanske dags att lägga lite pengar att vi kvalar. Kan man åtminstone tjäna lite på misären...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fy fan vilken usel insats idag. Rena parodin. Tråkigt att Tellqvist tabbar in två mål. Som jag skrev i silly tråden. Tyvärr kommer vi få kvala och jag satte en lax på det. Så roligt att folk vart o e så övertygade att vi inte kommer få kvala. Vakna!!! Vårat backspel har general kollapsat. Inget stämmer. Jo lägga mål kan vi helt plötsligt. Men släppa in lika många på misstag helt otroligt. Leksand har 6 matcher kvar att ta in 13 poäng. Tyvärr kommer dom göra detta. Då som jag skrivit innan kommer vi inte vinna en enda av våra nu återstående 5. Jag höjer mitt bud till klubbkassan till 5 lax om vi slipper kvala.

Nä fan att man ska behöva vara så negativ men tyvärr så ser verkligheten ut så nu.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

gaspo skrev:Fy fan vilken usel insats idag. Rena parodin. Tråkigt att Tellqvist tabbar in två mål. Som jag skrev i silly tråden. Tyvärr kommer vi få kvala och jag satte en lax på det. Så roligt att folk vart o e så övertygade att vi inte kommer få kvala. Vakna!!! Vårat backspel har general kollapsat. Inget stämmer. Jo lägga mål kan vi helt plötsligt. Men släppa in lika många på misstag helt otroligt. Leksand har 6 matcher kvar att ta in 13 poäng. Tyvärr kommer dom göra detta. Då som jag skrivit innan kommer vi inte vinna en enda av våra nu återstående 5. Jag höjer mitt bud till klubbkassan till 5 lax om vi slipper kvala.

Nä fan att man ska behöva vara så negativ men tyvärr så ser verkligheten ut så nu.
Det är 10 matcher kvar.

Så ja, Leksand kan mycket väl komma ikapp utan större besvär.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

gaspo skrev:Fy fan vilken usel insats idag. Rena parodin. Tråkigt att Tellqvist tabbar in två mål. Som jag skrev i silly tråden. Tyvärr kommer vi få kvala och jag satte en lax på det. Så roligt att folk vart o e så övertygade att vi inte kommer få kvala. Vakna!!! Vårat backspel har general kollapsat. Inget stämmer. Jo lägga mål kan vi helt plötsligt. Men släppa in lika många på misstag helt otroligt. Leksand har 6 matcher kvar att ta in 13 poäng. Tyvärr kommer dom göra detta. Då som jag skrivit innan kommer vi inte vinna en enda av våra nu återstående 5. Jag höjer mitt bud till klubbkassan till 5 lax om vi slipper kvala.

10 omgångar kvar menar du
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vikas skrev:

Det är 10 matcher kvar.

Sorry var så jävla arg så jag tappade matchschemat. Ja det inte frågan om Leksand kommer ikapp utan när. Dom har inget att förlora. Vi har allt. Spela under sådan press o mot dom motståndare vi har kvar jösses. Frågan e om Rögle kommer ikapp också? Får hoppas att Luleå,khk kan fortsätta förlora nu o vi tar någon pinne det e kanske ljuset i tunneln.
furan85

Inlägg av furan85 »

gaspo skrev:
Vikas skrev:

Det är 10 matcher kvar.

Sorry var så jävla arg så jag tappade matchschemat. Ja det inte frågan om Leksand kommer ikapp utan när. Dom har inget att förlora. Vi har allt. Spela under sådan press o mot dom motståndare vi har kvar jösses. Frågan e om Rögle kommer ikapp också? Får hoppas att Luleå,khk kan fortsätta förlora nu o vi tar någon pinne det e kanske ljuset i tunneln.
jisses, man blir fan deprimerad av dina inlägg..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar