Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av ciirree »

Andspe skrev:
Husmusen skrev:Ta över hans kontrakt låter ju inte billigt...
Almtuna har 1356 personer i snitt per match. Ståplats kostar 80kr och sittplats 150kr per match. Så mycket pengar kan inte Almtuna omsätta rent ekonomiskt.
Kolla länken Hage tråden. Almtuna tvingas släppa spelare, dålig ekonomi. Så Hage var nog rätt billig ja.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

B.I.B.A skrev:Hoppas Karel och KG försvinner när vi åker ur. Mackan med såklart, men vi vet ju redan hur han agerar när det händer.
Du vill alltså att vi ska åka ur bara för att du ska få bort ovannämnda personer
Debacle

Inlägg av Debacle »

"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.

Min frustration över situationen och styrelsen går inte att beskriva med ord.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Andspe skrev:
Almtuna har 1356 personer i snitt per match. Ståplats kostar 80kr och sittplats 150kr per match. Så mycket pengar kan inte Almtuna omsätta rent ekonomiskt.
De får inte in så mycket mer än 1356 heller i Migränburken vad de nu döpt om den till...
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Så osäker Mackan känns. Tror inte han är så hårdhudad som alla tror..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Donkels skrev:
B.I.B.A skrev:Hoppas Karel och KG försvinner när vi åker ur. Mackan med såklart, men vi vet ju redan hur han agerar när det händer.
Du vill alltså att vi ska åka ur bara för att du ska få bort ovannämnda personer
Nej. Läs inlägget igen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:Hage är alltså inte heller något från supporterinsamlingen. Bra!
Fast vad spelar det för roll, egentligen? Känns lite som när Leksands kommun hävdar att det minsann är olika budgetar, när man tvingades lägga ner skolor samtidigt som man pumpade in pengar i Leksands IF. En sak är ju att DH-pengarna är öronmärkta, det ger ju oss makten att diktera att de ska gå till en värvning snarare än andra kostnader i föreningen, men om en värvning debiteras på insamlingskontot eller bokförs på något av Djurgårdens egna konton ser jag ingen mer än symbolisk skillnad på.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Andspe skrev:Så osäker Mackan känns. Tror inte han är så hårdhudad som alla tror..
Nåja, han har väl aldrig varit särskilt karismatisk och pondusfylld i mediaintervjuer.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Debacle skrev:"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.

Alltså det framgår ju tydligt var MN's känslor och sympatier ligger. Tror det underlättar om man personligen har erfarenhet av att vara i tvist under affekt (i brist på bättre ord). Då tenderar det till att bli så här hellre än ett "hej då" och inget mer med det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Husmusen skrev:
mb81 skrev:
Låter ju skitbilligt. Han har säkert inte mer än 30 i månaden i Almtuna ju.Tror dock han blir lite dyrare för oss nästa år. Men fortfarande väldigt billig.
Jaha, trodde dom pratade om MN. Dumstrut på då. :mrgreen:
Jaha, då förstår jag reaktionen. Han hade 209 papp, om jag minns rätt, när han gick till HV första säsongen. Tvåårskontrakt där och skrev sedan på ett ettårskontrakt (nuvarande). Så lär väl ligga där kring 200-strecket. Vet inte hur länge kontrakten gäller, mars eller april? Hade i så fall kostat 500-700 lök. Vilt räknat.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag har fortfarande inte begripit varför Djurgården gör det här. Priset dom betalar för att få en spelare som på sin höjd är OK resterande 18 matcher är otroligt högt. Det här kommer ta så mycket energi.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skönt att Nilson valde att i alla fall "erkänna" att han varit en av de drivande i målet.

Bra också att det nu finns tydliga regler för vad som gäller.

Dock hörde inte jag han svara på frågan om han faktiskt gett bort något av pengarna från domen till DIF. Inte heller hörde jag något om kontraktet annat då än att pengarna inte var tagna från de 1.3 miljonerna som fansen samlat in. Vilket kanske var de intressanta frågorna som man verkligen ville ha svar på.
Debacle

Inlägg av Debacle »

sensei skrev:
Debacle skrev:"Det blev en principsak för mig och jag körde hela vägen" ang. stämningen.

Alltså det framgår ju tydligt var MN's känslor och sympatier ligger. Tror det underlättar om man personligen har erfarenhet av att vara i tvist under affekt (i brist på bättre ord). Då tenderar det till att bli så här hellre än ett "hej då" och inget mer med det.
Tycker fortfarande det inte går att jämföra en tvist mellan en privatperson och ett företag och en ekonomiskt oberoende hockeyspelare mot klubben han påstås älska.
ciirree

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:
ciirree skrev:Hage är alltså inte heller något från supporterinsamlingen. Bra!
Fast vad spelar det för roll, egentligen? Känns lite som när Leksands kommun hävdar att det minsann är olika budgetar, när man tvingades lägga ner skolor samtidigt som man pumpade in pengar i Leksands IF. En sak är ju att DH-pengarna är öronmärkta, det ger ju oss makten att diktera att de ska gå till en värvning snarare än andra kostnader i föreningen, men om en värvning debiteras på insamlingskontot eller bokförs på något av Djurgårdens egna konton ser jag ingen mer än symbolisk skillnad på.
Jag syftade mer på att:

1. Betyder att Hage måste vara ett billigt alternativ
2. Fansen samlade in pengar till spets. Hage kan knappast ses som spets, mer som bredd. (Möjligtvis trubbig :wink: )
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Djurgården har väl sagt att dom fortfarande är skyldig Marcus pengarna? Således kan han väl inte ha gett bort några.
Expert.
Skriv svar