Stackare. Jag lider med dig.Lidingö DIF skrev:Sammanfattningen av denna bortamatchresa är verkligen enkel: det var verkligen inte kul på något vis.
Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Å andra sidan lever ju Djurgårdslogiken™: dåligt motstånd, dåligt lir. Bra motstånd, bra lir. Snor vi med oss en poäng eller två, vågar ju inte ens i drömmarnas land hoppas på tre, så är vi fortfarande med. Det går dock bara att säga under en viss tid, innan det blir att vi helt enkelt är för långt bak. Det som är säkert är att vi förmodligen behöver 3p med oss från dessa 2 matcher som kommer. 6p på 5 matcher innan serien vänder och vi får hemmaplan (samt möter Rövle x2) kan nog räcka med lite flyt.#10 skrev:Precis, tänkte på detta många matcher under Zabel, (som jag även skrev här), är vi inte heta och har energi i checkingen så måste vi backa hem med hela laget, men det är ju inte så jävla lätt att börja ändra mitt i matchen, sen har ju vi inte spelat så bra när vi backat hem tidigare under sessen när vi lett matcher, nä hemmaspelet och aggressiviteten måste vi ha i alla matcher, annars ser det ut så här och nu mötte vi ett blekt vik, tänk mif eller öhk borta som spelar bra, skepp o hoj säger jag bara, lika bra att hoppa från plankan då.minalman skrev:Det här är jag säker på att tränarna såg idag och kommer att tjata in i skallarna på alla i laget. Just detta är ju skillnaden mellan tiden före Säcken. Plus att vi hade en annan spelarbuss då.#10 skrev: Btw så har jag märkt att när vi tappar fart och intencitet från forwards i våran checking så hamnar vi på mellis och backarna vågar inte trycka upp som dom ska, vi får långt lag helt enkelt och blir straffade.
Idag blev vi dock alldeles för långa som lag, precis skrivet ovan. Vi hade ingen vidare intensitet och frenesi i forecheck och då brukar vi tyvärr inte komma särskilt långt. Hade hoppats på en tändning efter Jakobs mål men istället infann sig ett "nu då"-tänk på isen känns det som. Synd att inte Englund kunde raka in pucken där på hans läge, men han blev å andra sidan bra borttäckt av Västeråsaren. Vi slipper iallafall ABB mer i år. Skönt att slippa dem där jävla bönderna som inte har någon koll.
25/4-2025
Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
Att det blir negativt efter en förlust är väl inte konstigt så jag gissar att tränarnas uppfattning stämmer ganska bra. Att vi inte skulle kunna bjuda upp på riktigt samma sätt framåt som sist med två av våra bättre spelare borta är ju inte så konstigt om man tänker på måltorkan men att vi bjuder på två mål när det sett så bra ut bakåt under lång tid känns ju mindre bra.
Nåväl, att det blir någon sämre match då och då får man väl räkna med, se bara på örebro och aik idag. Att vi dessutom ofta spelar mycket bra mot bra lag känns ju bra inför örebromatchen, hoppas bara att ngn av våra skadade spelare kommer tillbaka till dess.
Att det blir negativt efter en förlust är väl inte konstigt så jag gissar att tränarnas uppfattning stämmer ganska bra. Att vi inte skulle kunna bjuda upp på riktigt samma sätt framåt som sist med två av våra bättre spelare borta är ju inte så konstigt om man tänker på måltorkan men att vi bjuder på två mål när det sett så bra ut bakåt under lång tid känns ju mindre bra.
Nåväl, att det blir någon sämre match då och då får man väl räkna med, se bara på örebro och aik idag. Att vi dessutom ofta spelar mycket bra mot bra lag känns ju bra inför örebromatchen, hoppas bara att ngn av våra skadade spelare kommer tillbaka till dess.
- minalman
@BigJ: kritiken här på forumet beror huvudsakligen inte på att vik var bättre än oss, utan att vi var lika dåliga som de var. Vi hade för höga krav/förväntningar efter mifmatchen och föll platt när vi (på forumet) insåg att vi inte hade förmågan ikväll.
Men jag håller med om att det studsade mycket viks väg ikväll. Vi kan bättre, men det gäller inte dem.
Men jag håller med om att det studsade mycket viks väg ikväll. Vi kan bättre, men det gäller inte dem.
Senast redigerad av minalman den 2014-03-21 23:33:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Lyssna på Fagervall och Nyman istället för forat. Det senare tenderar tyvärr att sänka DIF igenom allt möjligt efter förluster. Vi var inte sämre än Västerås, men vi ger dem mål gratis. Då vinner man inte om man bara gör ett mål.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
25/4-2025
Tack för svaren, även till Minimalman, jag tror att förlusten av två bra anfallare kan betyda ganska mycket rent mentalt alternativt att det kan smyga sig in en liten känsla av att vi är så mycket bättre än västerås efter den fantastiska matchen mot mif.förevigtdjurgården skrev:Lyssna på Fagervall och Nyman istället för forat. Det senare tenderar tyvärr att sänka DIF igenom allt möjligt efter förluster. Vi var inte sämre än Västerås, men vi ger dem mål gratis. Då vinner man inte om man bara gör ett mål.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
Djurgården kan bara spela hemma i KS... Ganska glasklart vid det här laget, då det är som ett helt annat lag när den där vita tröjan är på. Påminner starkt om vad vi såg när Zabel hade oss. Backar som fattar helt huvudlösa misstag, främst med Norell i spetsen idag som var pinsamt usel. Missen på 1-0 är inte acceptabel ens för en tolvåring. Falk, Lidström och Högström strax bakom. Sen nästa stora sak som kändes precis som vanligt med Djurgårdslogik och allt, är att Reideborn sprider sina skakiga signaler. Missen på 2-0 håller "Owuya i derbyt"-klass. Totalt jävla hjärnhaveri med fem sek kvar, och han måste skämmas något så otroligt. Väldigt synd, då jag varit väldigt försiktig att hylla honom tidigare för att jag inte velat jinxa något. Så blir det såhär ändå. I övrigt totalt viljelöst från ALLA förutom Saviano. Aldrig ens nära! En riktigt pinsam insats från början till slut..
Förövrigt, Fransson, vilken jävla målvakt. Där har vi motsatsen till Adam! Lugn och trygg, och av något märklig anledning så får han alla skott i magen hela tiden. Inget flax, inga idioträddningar. Bara lugnt och tryggt! Målvaktsspel har aldrig sett så enkelt ut.
Känns lite sådär att ha nästa måstematch borta mot Örebro. Den enda matchen är HELT omöjlig. Tack och bock, syns nästa säsong, precis så känns det.
Förövrigt, Fransson, vilken jävla målvakt. Där har vi motsatsen till Adam! Lugn och trygg, och av något märklig anledning så får han alla skott i magen hela tiden. Inget flax, inga idioträddningar. Bara lugnt och tryggt! Målvaktsspel har aldrig sett så enkelt ut.
Känns lite sådär att ha nästa måstematch borta mot Örebro. Den enda matchen är HELT omöjlig. Tack och bock, syns nästa säsong, precis så känns det.
-
För Västerås var det ju dessutom i princip en vinna- eller försvinnamatch. Vi är oavsett med i racet, och som folk tidigare har sagt så är det inte här (i de första fem omgångarna) vi ska ta SHL-platsen, utan i de fem sista när vi har en majoritet av matcherna på Hovet, vår borg. Dessa poäng är såna som kommer hjälpa oss på vägen, men i slutändan är det hemma det gäller att kamma sånär på fullt som bara möjligt - borta är bonus, och vi lär kunna klara oss på totalt 3-4p borta.BigJ skrev:Tack för svaren, även till Minimalman, jag tror att förlusten av två bra anfallare kan betyda ganska mycket rent mentalt alternativt att det kan smyga sig in en liten känsla av att vi är så mycket bättre än västerås efter den fantastiska matchen mot mif.förevigtdjurgården skrev:Lyssna på Fagervall och Nyman istället för forat. Det senare tenderar tyvärr att sänka DIF igenom allt möjligt efter förluster. Vi var inte sämre än Västerås, men vi ger dem mål gratis. Då vinner man inte om man bara gör ett mål.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
25/4-2025
Re: Sv: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 20
Matchen var inte jämn sett över 60min. Västerås var två tre snäpp bättre och i princip alla deras spelare jobbade till sin fulla förmåga i individuella situationer. De fuskade inte eller undvek kamperna. Den enda som gjorde något liknande i DIF var Saviano även om han inte lyckades med något. 3-1 är Honken som helt stirrar på puck och låter sin gubbe vandra fri ner rakt in på kassen efter tekning. 2an är Lidström som rappar med klubba istället för att åka skridskor och kommunicera med Adam och första är både tafatt backchecking och totalt hjärnsläpp av back.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
En av tre lägger jag på Adam men han kompenserar mer än väl med övriga ingrepp.
Klacken var bäst ikväll men det är ju i princip det enda "stabila" med Djurgården anno 2013/2014.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja, hemmavinster bör det bli många med det fantastiska tryck som skapas på läktaren. Vi har ju även spelat bra borta nu på slutet så jag skulle inte bli förvånad om vi kan studsa tillbaka redan på söndag, örebro kan ju faktiskt reagera negativt på förlusten idag.förevigtdjurgården skrev:För Västerås var det ju dessutom i princip en vinna- eller försvinnamatch. Vi är oavsett med i racet, och som folk tidigare har sagt så är det inte här (i de första fem omgångarna) vi ska ta SHL-platsen, utan i de fem sista när vi har en majoritet av matcherna på Hovet, vår borg. Dessa poäng är såna som kommer hjälpa oss på vägen, men i slutändan är det hemma det gäller att kamma sånär på fullt som bara möjligt - borta är bonus, och vi lär kunna klara oss på totalt 3-4p borta.BigJ skrev:Tack för svaren, även till Minimalman, jag tror att förlusten av två bra anfallare kan betyda ganska mycket rent mentalt alternativt att det kan smyga sig in en liten känsla av att vi är så mycket bättre än västerås efter den fantastiska matchen mot mif.förevigtdjurgården skrev:Lyssna på Fagervall och Nyman istället för forat. Det senare tenderar tyvärr att sänka DIF igenom allt möjligt efter förluster. Vi var inte sämre än Västerås, men vi ger dem mål gratis. Då vinner man inte om man bara gör ett mål.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
Så här tycker jag om den här matchen
vkpnsoivnepvneskrvösek vkse vnkenv wek vöwkemvkwernvlkefnvw3ipjfmwöd,c'sf-,wkl2åpemörlvn sö cökwn vökefv ösklvnmvölwernvljwkemöeptbnipewedös2wrojfvwepodmvwnfb vklwnfcenvcqlkevnekrvnelöfnv lefnvelvnmwkerlvm
uoptjgptjg4ojgerjgpkejgkölerjgfölerjgå3lg+40o3jrfe
Så, nu tar vi nästa match. Krossa öret!
vkpnsoivnepvneskrvösek vkse vnkenv wek vöwkemvkwernvlkefnvw3ipjfmwöd,c'sf-,wkl2åpemörlvn sö cökwn vökefv ösklvnmvölwernvljwkemöeptbnipewedös2wrojfvwepodmvwnfb vklwnfcenvcqlkevnekrvnelöfnv lefnvelvnmwkerlvm
uoptjgptjg4ojgerjgpkejgkölerjgfölerjgå3lg+40o3jrfe
Så, nu tar vi nästa match. Krossa öret!
Nu missade jag typ hela matchen förutom sista fem i första... Kul nja.
Hur var Timmy? Själv tycker jag innan han var borta att han inte håller längre. Det gick dessutom spikrakt uppåt för vårt lag och inte minst våra backar. Idag är han tillbaka men vad jag läst spelat center?? Ska inte skylla förlusten på honom men han borde lagt skridskorna på hyllan redan efter förra säsongen.
Tack o god natt!
Hur var Timmy? Själv tycker jag innan han var borta att han inte håller längre. Det gick dessutom spikrakt uppåt för vårt lag och inte minst våra backar. Idag är han tillbaka men vad jag läst spelat center?? Ska inte skylla förlusten på honom men han borde lagt skridskorna på hyllan redan efter förra säsongen.
Tack o god natt!
Nja, nu var du väl lite väl negativ. Må vara att det gått upp och ner med Zabel men med Säcken har det ju gått helt fantastiskt, det kan du väl inte påstå annat?Praetori skrev:Matchen var inte jämn sett över 60min. Västerås var två tre snäpp bättre och i princip alla deras spelare jobbade till sin fulla förmåga i individuella situationer. De fuskade inte eller undvek kamperna. Den enda som gjorde något liknande i DIF var Saviano även om han inte lyckades med något. 3-1 är Honken som helt stirrar på puck och låter sin gubbe vandra fri ner rakt in på kassen efter tekning. 2an är Lidström som rappar med klubba istället för att åka skridskor och kommunicera med Adam och första är både tafatt backchecking och totalt hjärnsläpp av back.BigJ skrev:Såg tyvärr inte matchen men har dels läst vad alla skriver här, lyssnat på presskonferensen samt sett lite av vad aftonbladet skrev live. Lyssnar man då på presskonferensen låter det på både Västeråstränaren som Nyman att matchen var väldigt jämn och att det var två misstag som avgjorde (0-2 och 1-3) men lyssnar man på forumet låter det som att vi inte hade någonting. aftonbladets rapportering säger väl att VIK var något bättre.
En av tre lägger jag på Adam men han kompenserar mer än väl med övriga ingrepp.
Klacken var bäst ikväll men det är ju i princip det enda "stabila" med Djurgården anno 2013/2014.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
I torsken mot aik föll vi ju tillbaka lite till gamla synder i sista perioden men det kanske inte var helt oväntat efter ett långt uppehåll. Matchen mot mif var ju helt fantastisk och så var det då matchen idag. Förlusten av två väldigt duktiga anfallare kan nog ställa till mycket problem, både mentalt och hur man formerar laget. Risken finns ju också att man trott att VIK skulle bli ett lätt byte och att man därför inte gav allt men det är ju faktiskt en av sakerna Säcken fått till sedan han tillträdde.
Jag tror på vinst mot närkingarna.
Håller absolut inte. Han spelade center till en början ja, men åstadkom ingenting (surprise) utan var snarare en belastning då han har någon forechecking i kroppen. Sen gick han väl ner på backen men spelade nästan ingenting.Tibbe skrev:Nu missade jag typ hela matchen förutom sista fem i första... Kul nja.
Tack o god natt!
Så ja, han lär lägga ner efter den här säsongen.
För övrigt kan hela dagens insats summeras så här:

Håller med på allt du säger.Manijock skrev:Djurgården kan bara spela hemma i KS... Ganska glasklart vid det här laget, då det är som ett helt annat lag när den där vita tröjan är på. Påminner starkt om vad vi såg när Zabel hade oss. Backar som fattar helt huvudlösa misstag, främst med Norell i spetsen idag som var pinsamt usel. Missen på 1-0 är inte acceptabel ens för en tolvåring. Falk, Lidström och Högström strax bakom. Sen nästa stora sak som kändes precis som vanligt med Djurgårdslogik och allt, är att Reideborn sprider sina skakiga signaler. Missen på 2-0 håller "Owuya i derbyt"-klass. Totalt jävla hjärnhaveri med fem sek kvar, och han måste skämmas något så otroligt. Väldigt synd, då jag varit väldigt försiktig att hylla honom tidigare för att jag inte velat jinxa något. Så blir det såhär ändå. I övrigt totalt viljelöst från ALLA förutom Saviano. Aldrig ens nära! En riktigt pinsam insats från början till slut..
Speciellt om Reideborn. Han har ju haft en väldigt fin kurva uppåt. Va hände idag(?!)
Hoppas att Säcken & CO nu kan göra det som Zabel inte kunde, vända skeppet mot ett råstarkt hemmalag med bara en dags vila.
Men som förevigtdjurgården säger, de 5 sista, där är det riktigt viktiga poäng, borta mot Örebro är 1p en "vinst"!