IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av Magnutz »

ciirree skrev:Ni som alltid ber oss hålla tålamodet uppe, låt mig fråga, om det ser ut såhär i 5 matcher till, kommer ni fortfarande ha tålamod nog att vänta?
Tålamod och tålamod... För min del handlar det om att hålla isär det jag kan påverka och det jag inte rår över. Sånt jag själv kan påverka aktivt och se resultat av direkt eller inom överskådlig framtid har jag mindre tålamod med. Sånt vill jag göra om fort och förbättra om jag kan. Djurgården Hockey kan jag inte personligen göra särskilt mycket åt, rent praktiskt, och då är mitt tålamod större. Jävligt mycket större. Om jag briserar som en dynamitgubbe vid varje förlust eller sopigt agerande på isen skulle det ta död på mig. Jag väljer att ha tålamod med det eftersom jag inte kan påverka skeendet.

Sedan finns ju en del av mig som blir förbannad när vi slår bort den tredje passen i rad, tar en skitdålig 2a eller missar ett - för mig -100%igt läge att göra mål men jag kan inte sitta och kräva tränares avgång eller argumentera för att en värvning hit eller dit ska göras för att vända på skutan. Det skulle fan ta kål på mig om jag gav mig hän den sortens impotenta argumentation.

Jag förstår att det inte finns medel att värva tokbra spelare för, därför har jag tålamod med det lag Challe satt samman.

Jag förstår att vi inte kan spendera pengar på att ta in ny tränare då de pengar som finns antagligen ligger i reserven för att möjligen stärka truppen efter jul eller för att klara av att hantera en eventuell långtidsskada på en spelare.

Jag har tålamod med våra målvakter eftersom jag vet att vi inte har pengar att köpa in en toppmålvakt. Våra chanser ligger i de två unga killar vi redan har. Att de blommar ut och gör stora framsteg under säsongen.

Jag vet att "Huddinge-linan" är grymt oerfaren och väldigt ung. Därför har jag överseende med/tålamod med deras "valpiga" och "tunna" framtoning på isen.

Allt sammantaget förstår jag att situationen är såpass komplex att det inte finns något annat val än att vara just tålmodig. Risken att vi dröjer kvar i hockeyallsvenskan är ganska stor. Chansen att vi går upp till SHL är inte lika stor som risken att bli kvar.

Jag har tålamod med min förening och dess arbete med att bygga nya förutsättningar för avancemang till SHL.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Inlägg av 4.9.5 »

Magnutz skrev:
ciirree skrev: Jag har tålamod med min förening och dess arbete med att bygga nya förutsättningar för avancemang till SHL.
Nån gång runt 2167 går vi upp altså, käns spontant idag som att det inte fins någon form av kravbild öht för att spela i DIF, och långsiktighet med junisar leder ingen vart, dom bsta dom som ev skulle gå att satsa på,ja, se bara Åberg, Wennberg, EG, Norman...vi får vara glada om Norell, sörenssen, Arneson, Heinerö spelar kvar i DIF nästa år och vi är tilbaka på ruta 1 igen...det mste satsas DIREKT och smart och Challe är tyvärr inte den GM som kommer göra det
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Vi kräver mer än så!!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Morwin

Inlägg av Morwin »

Ja fortsätter vi så som vi spelar nu har vi ingen hockeyklubb kvar om 3 år pga ekonomin. Ni som säger att vi måste ha tålamod är verkligen ute o cyklar, för vi har ingen chans till ekonomisk dopning som alla andra. Ska vi vänta tills efter jul så är det försent att ens gå till kval i år!

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Dåliga vibbar inför detta.

Efter att vi stormat fram till 3-0 i första mötet mot Löven tog de över spelet helt.
De var tunga i vår egna zon. De vände och bytte platser längs sargen lite hur de ville mot våra orutinerade och fysiskt svaga backar.

Jag varnade för detta Löven och imponerades av dem trots att de ett tag låg klart sist i tabellen. Och vi vet ju alla vad som hände efter det.

Nej, Malmö och Lövens forwards passar oss illa. De är starka och bra på att täcka puck. Vi får långa anfall mot oss som tröttar ut vårt lag från att orka skapa framåt.

Är vi inte mentalt förberedda att offra oss enormt och kämpa 100% imorgon är jag rädd att matchen är stendöd för vår del redan innan första perioden är över.

Hoppas verkligen vi är på väg ur svackan och att Zabel gjutit mod i grabbarna. Annars är jag rädd för att Timrås överkörning av oss kommer att kännas som en lätt smekning.

Kom igen nu DIF. Kom in i spelet och bevisa att ni kan få oss att må bra igen.

Hjärnan säger: 7-2
Hjärtat säger 2-5

Kriga DIF!
Tråkigt att ha rätt. Men igår fick vi verkligen se att våra unga backar behöver fler matcher/(år?) innan de växt in i seniorkostymen. Lövens forwards vände och vred ,ut och in på oss, så att det nästan var klasskillnad. Våra backar försökte spela fysiskt men räckte helt enkelt inte till.

Att de dessutom saknar spelförståelse för att åka/befinna sig på rätt plats gör inte saken lättare.

Kul med Hagelin, såg lovande ut. Klarade de fysiska spelet och visade bäst förmåga att kunna täcka puck av alla våra forwards och som jobbar rätt i anfalsszon.

Men vi är i stort behov av rejäla backar som kan sätta stopp o försvarszon.

Just nu är det bara att hoppas att vi är ruskigt nedtränade jämfört andra lag. Annars blir min andra profetia sann. Nämligen att detta lag inte är bättre än att kunna kriga om top7. Top 3 är snart en utopi.

Kämpa DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Backsidan håller inte precis som väntat, en blind gris kunde förutse detta innan säsongen ens startade.

Viktigare att få in en rejäl back än någon målskytt.

Mv.sidan är ju också fruktansvärt svajig, Owuya skulle sitta fint att få in, borde hålla ganska hög allsvensk klass, lär ju inte ske dock..

Vi är i stort behov av en back. Falk måste väck omgående.

Kämpa Challe.
Spela fult
Användarvisningsbild
Tibbe

Inlägg av Tibbe »

Det som händer med hockeyn just nu är sorgligt. Det är ingen glädje i supporterleden och laget är för klent. Det är ju inget smälla på och allmänt mesigt. Sen avsaknaden av profiler i laget gör ju inte saken bättre.

För att vi ska kunna vända detta måste UCS tillbaka. Vi ska ha drag kring hockeyn igen. Annars blir vi som random bondelag i denna skitserie. Just nu längtar man ju inte direkt till Hovet.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Anledning till att vi spelade hockey i Umeå i går är Bombom 20 första o Klubertrantz 20 sista matcher 2011/2012 det är faktiskt inte svårare en så.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det kan man ju alltid diskutera. Jag håller med till 0%.

Jobbig match igår. DIF tilläts komma in i spelet i andra då matchen tappade i intensitet och tog till vara på det. Något annat positivt är svårt att hitta. Det kändes som att "löven" gjorde lite som de ville i tempo och fick genast matchen dit de ville med lite fart, tryck på mål och fysiskt spel. Laget är för vekt/tunt/oerfarert, välj själv. Med målvakter som fungerar halvbra så är man inte direkt superpositiv inför avslutningen på denna säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sotarn skrev:Anledning till att vi spelade hockey i Umeå i går är Bombom 20 första o Klubertrantz 20 sista matcher 2011/2012 det är faktiskt inte svårare en så.
Vilket jävla skitsnack.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

-daniel- skrev:
Sotarn skrev:Anledning till att vi spelade hockey i Umeå i går är Bombom 20 första o Klubertrantz 20 sista matcher 2011/2012 det är faktiskt inte svårare en så.
Vilket jävla skitsnack.
Skitsnack? Orsaken är ju att nämnda spelare + en drös till underpresterade under stora delar av den säsongen. Har du en annan förklaring menar du?
Praetori

Sv: Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Ni som alltid ber oss hålla tålamodet uppe, låt mig fråga, om det ser ut såhär i 5 matcher till, kommer ni fortfarande ha tålamod nog att vänta?
När vi åkte ur ES hade man ju en magkänsla av att det kunde bli ett par säsonger i AS. Förväntar mig inte att vi skall segla genom tabellen upp till SHL utan enorma mängder tålamod över tid alternativt ett enormt kapitaltillskott från någon ännu okänd sponsor. Så länge det förra inte inträffar så får jag ha tålamod enligt det tidigare.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Praetori skrev:
När vi åkte ur ES hade man ju en magkänsla av att det kunde bli ett par säsonger i AS. Förväntar mig inte att vi skall segla genom tabellen upp till SHL utan enorma mängder tålamod över tid alternativt ett enormt kapitaltillskott från någon ännu okänd sponsor. Så länge det förra inte inträffar så får jag ha tålamod enligt det tidigare.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Fast man trodde ju inte att KS i sig skulle bli en dröm...
20002001

Inlägg av 20002001 »

Hemma från Umeå! Tack till Djurgårdsfamiljen för en grym helg, men fy fan vad vi spelar dåligt!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

elklingo skrev:
-daniel- skrev:
Vilket jävla skitsnack.
Skitsnack? Orsaken är ju att nämnda spelare + en drös till underpresterade under stora delar av den säsongen. Har du en annan förklaring menar du?
Det var knappast vad "Sotarn" skrev. Läs om, läs rätt.
Skriv svar