Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av #87 »

ciirree skrev:Jag som flyttat ner till Värnamo får nöja mig med att se bortamatcherna här nere framöver :( .. några matcher på Hovet såklart :D det är galet va avundsjuk man är på er som kan se DIF skrinna ut på Hovet året runt!
You and me both! Nu när Tingsryd lyckades åka ur så finns ju bara Troja-Ljungby i närheten..

Hemskt är det.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

#87 skrev:
ciirree skrev:Jag som flyttat ner till Värnamo får nöja mig med att se bortamatcherna här nere framöver :( .. några matcher på Hovet såklart :D det är galet va avundsjuk man är på er som kan se DIF skrinna ut på Hovet året runt!
You and me both! Nu när Tingsryd lyckades åka ur så finns ju bara Troja-Ljungby i närheten..

Hemskt är det.
Aa riktigt illa asså! Det är ju en bra bit till Karlskrona, Oskarshamn och Ängelholm.. synd att Tingsryd åkte!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Snacka om att Västerås går all in för att gå upp nästa säsong.

Kevin Doell blev klar den här morgonen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Snacka om att Västerås går all in för att gå upp nästa säsong.

Kevin Doell blev klar den här morgonen.
Känns som han utvecklingskurva pekar brant nedåt. Väldigt glad att slippa sådana värvningar i DIF den här säsongen... (förmodligen vinner han poängligan i VIK bara för det).
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

Det luktar "Brage" om Västerås.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag tror västerås kommer floppa. Inga av deras nordamerikavärvningar känns klockrena och de kan inte ha Broc Little tur med alla. Det är väl bara den där Williams som känns som en potentiell topp5 i poängligan.
Skulle bli väldigt besviken om DIF går samma väg med 7 utlänningar. Runt 3 som vi har nu är rätt lagom och det är verkligen spetsspelare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Upptaktsträff för HA just nu, sänds live på Expressen.

En nyhet är att tekningscirklarna flyttas 70 cm närmare kortsargen.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Matcherna kommer sändas på Visasat, S24 eller Hockeyallsvenskan.se
Dom säger att kvaliteten på HA.se ska vara HD och kommer kosta 100 SEK styck.
Personligen pröjsar jag inte en spänn till varken S24 eller hockeyallsvenskan.se
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Nåt nytt om Printz?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
ciirree

Inlägg av ciirree »

100 kr för en enstaka match!? Det är fan rena rånet.

Jag har Viaplay och de sänder alla matcher som Viasat Hockey sänder. Ibland (iaf 90% av alla gånger jag kollade förra säsongen) så sänder Viaplay en till match, det är många gånger då jag gått in och sett: Oj, fan DIF spelar ju - även fast de inte ens stått med i tablån! Dessutom kostar Viaplay 249:-/mån, det är ingen bindningstid heller!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

ciirree skrev:100 kr för en enstaka match!? Det är fan rena rånet.

Jag har Viaplay och de sänder alla matcher som Viasat Hockey sänder. Ibland (iaf 90% av alla gånger jag kollade förra säsongen) så sänder Viaplay en till match, det är många gånger då jag gått in och sett: Oj, fan DIF spelar ju - även fast de inte ens stått med i tablån! Dessutom kostar Viaplay 249:-/mån, det är ingen bindningstid heller!
Visst kan det kännas som rena rånet om man jämför, men om pengarna går oavkortat till DIFs kassa tror jag flera är beredda att betala det. Fatta vad mycket pengar det skulle kunna dra in.

Tror många skulle tycka att det kändes bra att vara med och bidra till DIF på det sättet. Dessutom om man skulle få ha Challe som kommentator :D
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Staten

Inlägg av Staten »

VäsbyMental skrev:Matcherna kommer sändas på Visasat, S24 eller Hockeyallsvenskan.se
Dom säger att kvaliteten på HA.se ska vara HD och kommer kosta 100 SEK styck.
Personligen pröjsar jag inte en spänn till varken S24 eller hockeyallsvenskan.se
Lite orättvist att dra S24 och Hockeyallsvenskan över samma kam. S24 sänder rätt mycket Djurgårn och tar 139 i månaden (eller nåt sånt) för helt okej kvalitet och kommentator. Hockeyallsvenskan är (var i alla fall) helt bedrövliga och skulle ha 129 kr för en jävla match förra säsongen med bedrövlig kvalitet.

Hockeyallsvenskan kan glömma mina pengar med den prissättningen men S24 har en rätt fair prisnivå.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Amadeus skrev:

Visst kan det kännas som rena rånet om man jämför, men om pengarna går oavkortat till DIFs kassa tror jag flera är beredda att betala det. Fatta vad mycket pengar det skulle kunna dra in.

Tror många skulle tycka att det kändes bra att vara med och bidra till DIF på det sättet. Dessutom om man skulle få ha Challe som kommentator :D
Vid hockeyallsvenskans sändningar går väl inga pengar oavkortat till DIF? Sen är ju inte Challe kommentator där heller. Jag vet inte om du förväxlar med DIFTV eller om jag inte riktigt förstår vad du menar.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Kungen skrev:
Amadeus skrev:

Du har rätt! Jag förväxlade det med DIFTV. Sorry!

Vid hockeyallsvenskans sändningar går väl inga pengar oavkortat till DIF? Sen är ju inte Challe kommentator där heller. Jag vet inte om du förväxlar med DIFTV eller om jag inte riktigt förstår vad du menar.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
YNWA

Inlägg av YNWA »

mb81 skrev:Jag tror västerås kommer floppa. Inga av deras nordamerikavärvningar känns klockrena och de kan inte ha Broc Little tur med alla. Det är väl bara den där Williams som känns som en potentiell topp5 i poängligan.
Skulle bli väldigt besviken om DIF går samma väg med 7 utlänningar. Runt 3 som vi har nu är rätt lagom och det är verkligen spetsspelare.
Hoppas fan att dom floppar. Visst att man vill upp till varje pris, men lite trist att bygga i princip hela sitt lag kring spelare som har noll förankring eller koppling till klubben sedan tidigare. Luktar bränd plast enda till Sthlm!
Låst