Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag undrar hur det hade låtit här om Åberg hade stått för Linkans dundertabbe i PP. Är det bara jag som förväntar mig mindre misstag av spelare med rutin i bagaget? Här är det jävligt populärt att hacka på första bästa junis som gör ett juniormisstag just för att han är han junior.

Att Linkan som stått i PP i 20 jävla år gör ett sånt misstag är för mig helt oförsvarbart.
Det är väl ingen som försvarar det Linkan gjorde, men den första tavlan gör ju att vi tappar allt vad positiva tankar och händelser heter, sen kommer Linkans blunder och spär på det hela men vi var ju inte speciellt vassa efter 1-2.
Absolut. Men eftersnacket handlar om att Åberg måste bort från PP, inte Linkan...
Om du syftar på min kritik då så kan jag säga att jag tycker inte Linkan har särskilt mycket på isen att göra överhuvudtaget. Det känns dock rätt allmänt vedertaget att han inte tillfört särskilt mycket på sista tiden, men blev då mer förvånad över hur Åberg inte blir kritiserad.

Linkan åker mest runt lite lojt och glider när han tappar pucken. Typ som man gör själv när man spelar med sina polare och trollat bort pucken. Att han är på en professionell nivå och värvad som assistkung verkar inte spela honom någon större roll. Han har suttit skadad hela säsongen, och likförbannat ska han få spela. Bara för att han eventuellt kan glimra till och slå riktigt bra passningar... vilket han förvisso gjorde till fel lag idag.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Problemet är ju återigen inte denna match utan snarast då bygget som Challe skapade under sommaren.

Tyvärr har den mannen helt missat den grundläggande biten att bygga laget bakifrån. Alltså se för helvete till att skapa en defensiv som håller klassen. Istället gör Challe tvärtom och börjar med att slänga ut den stora börsen på forwards för att sedan plocka in de backar som "finns tillgängliga" Dessutom då tillråga på allt går man efter backar som är veka runt egen kasse och gärna vill göra saker lite för svårt istället för att välja det enkla.

Hade vi haft två rejäla och pålitliga backar hade vi aldrig varit i de här problemen alls.

Denna match är ju tyvärr väldigt lik många andra matcher som vi spelat, nämligen att vi spelar småtrevligt offensivt, men gör så många enkla misstag och bjuder på så många mål och målchanser att jag blir mörkrädd.

A och O måste vara att först sätta ett försvarsspel innan man gör något annat och detta har vi helt misslyckats med.

Och som andra varit inne på, detta bygge har tyvärr inget i en kvalserie att göra, det är helt enkelt för felbyggt och defensiva tankegångar verkar knappt förekomma. Vi såg det redan mot Oskarshamn även fast vi där lyckades vinna tillslut. Nu gjorde vi det inte idag och vi har egentligen bara oss själva att skylla.

Att detta lag inte tar sig ens till kvalserien är rent utsagt tvärusel och för min del är det självklart att den som byggt detta lag inte skall vara kvar till nästa säsong i någon roll inom föreningen.

Fyfan vad jag är bitter, men och det känns inte ett dugg bättre att man är 500 kronor rikare heller.
Håller med utom med de sista två paragraferna.
Det rör sig om en chanstagning. Man har satsat mycket på inhemska unga produkter för att bygga ett DIF som skall kunna vara konkurrenskraftigt även i framtiden. Det är en otroligt fin balansgång vilket visat sig under årets säsong.

Allt har gått åt helvete defensivt sedan Ragnarsson slutade men det är bara symptomet på att DIF Hockey inte klarat generationsskiftet i tid.
Jag tycker att klubben som sådan förtjänar att spela i Elitserien men att laget som vi har i dag (från tränare målvakt och backar till forwards och centers) som lag inte håller Elitserieklass och således egentligen inte har i ES att göra.

Den trängande frågan är dock fortfarande inte kvällens resultat. Det står och faller inte med detta och anledningen till att vi ens befinner oss i denna situation har INGENTING med kvällens match att göra. Vi har haft dussintals matcher på oss att INTE hamna i denna situation tidigare under säsongen. Pudelns kärna är Järnkaminerna, killarna och tjejerna på läktaren är de som fäller avgörandet för klubben i längden och det grämer mitt Djurgårdshjärta när folk som kallar sig supporters inte känner att de kan stötta varenda spelare som svettas och blöder därute på planen för Djurgården.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Jag undrar hur det hade låtit här om Åberg hade stått för Linkans dundertabbe i PP. Är det bara jag som förväntar mig mindre misstag av spelare med rutin i bagaget? Här är det jävligt populärt att hacka på första bästa junis som gör ett juniormisstag just för att han är han junior.

Att Linkan som stått i PP i 20 jävla år gör ett sånt misstag är för mig helt oförsvarbart.
Det är väl ingen som försvarar det Linkan gjorde, men den första tavlan gör ju att vi tappar allt vad positiva tankar och händelser heter, sen kommer Linkans blunder och spär på det hela men vi var ju inte speciellt vassa efter 1-2.
Absolut. Men eftersnacket handlar om att Åberg måste bort från PP, inte Linkan...
Det är en så viktig position. Man måste ha en spelare som kan värdera lägena. Det har Åberg gjort rätt bra tidigare tycker jag, men nu blir det bara fel. Då sänks han ännu mer när han får fortsätta. Han såg otroligt frustrerad ut redan i förgår. Dålig bollkänsla av Zabel. Lika dålig bollkänsla att spela Kalus så mycket i sista. Han var ju inte heller något bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:

Det är en så viktig position. Man måste ha en spelare som kan värdera lägena. Det har Åberg gjort rätt bra tidigare tycker jag, men nu blir det bara fel. Då sänks han ännu mer när han får fortsätta. Han såg otroligt frustrerad ut redan i förgår. Dålig bollkänsla av Zabel. Lika dålig bollkänsla att spela Kalus så mycket i sista. Han var ju inte heller något bra.
Kanske testa Guter på point istället för Åberg? Bättre skott i alla fall.

Håller med om Kalus. Det verkade suga musten ur honom lite där han fick spö. Spelade kanske med smärta.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:

Kanske testa Guter på point istället för Åberg? Bättre skott i alla fall.

Håller med om Kalus. Det verkade suga musten ur honom lite där han fick spö. Spelade kanske med smärta.
Eller Lidström. Han har en skön förmåga att glida i sidled lite innan han skjuter. Men kanske lite för lättlästa passningar.

Hoppas för övrigt att inte Guter gick sönder. Han vågar i alla fall.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Min åsikt är att vi ska ha Lidström på blå. Han träffar mål allt som oftast när han skickar iväg pucken, och det viktigaste är ju ändå att få fram pucken till farliga chanser framför just mål och inte skicka den högt upp i nätet eller ut ur zonen via sargen. Johner och Sörensen ska hugga som kobror på eventuella puckar som dimper ner framför mål, sedan får två till sätta upp lägen för Lidström som ska lossa pucken på mål..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt tycker jag att Tim gjorde det bra med Otto och Åberg idag. Annars har ju Tim en historia av att choka så fort han får chansen med bättre spelare för att snabbt bli nerskickad till 4:e linen igen.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

(16-10, 6-13, 7-8) Är det här skotten som vi kan producera när vi ska försöka jaga mål.

Är detta vad vi kan skapa på hemmaplan med en publik som stöttar, då har vi inget i kvalserien att göra.
Är enormt besviken efter denna match.
Tänker inte kritisera eller hylla någon spelare, som lag idag så var det tyvärr helt kast.
Kan bara ge publiken som orkar att stötta i alla lägen en enorm eloge, Att man orkar efter flera års motgångar komma på matcherna är enormt.
Som supporter börjar man känna sig som en jävla hundvalp som viftar på svansen varje gång som det vankas godis o lagom när man ska hugga tag i biten så rycks den undan, men lik förbannat står man där dagen efter med öppen käft och hoppas att idag är dagen då jag får den jävla godisbiten.
Finns det någon som helst möjlighet att man kan få ordning på spelet, nu har vi ju spelat en hel säsong då borde det väl vara rimligt att ordningen har infunnit sig ELLER?

MVH En bitter sate.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013

Inlägg av Mattias_87 »

DIFference skrev:
Baggso skrev:Jag är orolig. Om DIF blir kvar i HA ett gäng år kommer nog tyvärr många NYA hockeyentusiaster i och runt Sthlm välja solna aik som sitt lag pga att de ligger i högsta serien. Dvs vi går miste om nya fans. Hemsk tanke!
Så är det. Just nu har vi väldigt många "Nystockholmare" och dessa som gillar hockey och kommer ifrån en stad/by som inte haft ett ishockeylag kommer ju att välja dom.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tyvärr tror jag vi får se Åberg på blå ända till slutet. Han har varit där hur länge som helst med knappt ett enda resultat, och har han inte blivit utbytt än så lär han inte bli det nu.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:För övrigt tycker jag att Tim gjorde det bra med Otto och Åberg idag. Annars har ju Tim en historia av att choka så fort han får chansen med bättre spelare för att snabbt bli nerskickad till 4:e linen igen.
Även där undrar jag över Zabels bollkänsla. Spelade Tim alls i tredje?
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

Hittar inga ord för min besvikelse ikväll. Är sjukt hes och gav allt jag hade i klacken men vad fick jag för det? Torsk imorgon och semestern kan börja för detta lag...
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Grymt besviken, de lockade in oss i grisspelet och vi tappade kontrollen. Enkelt!
Hoppas de lyckas undvika det imorn, vinst är det enda som gäller nu, annars är vi nog väck!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:För övrigt tycker jag att Tim gjorde det bra med Otto och Åberg idag. Annars har ju Tim en historia av att choka så fort han får chansen med bättre spelare för att snabbt bli nerskickad till 4:e linen igen.
Även där undrar jag över Zabels bollkänsla. Spelade Tim alls i tredje?
Ja, det tror jag?

För övrigt så drunknar nog Sörensens beröm i all kritik idag. Extremt bra match idag.

Fan det stör mig så enormt att Chet inte kan vara sådär bra som han kan vara JUST NU när det behövs. Då vinner vi garanterat idag när vi gör tre mål och får också med oss tre poäng i match ett.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tim och Sörensen var överlägset bästa spelarna i DIF.

Som sagt. Aldrig att vi vinner imorgon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar