Kall-El skrev:Problemet är ju återigen inte denna match utan snarast då bygget som Challe skapade under sommaren.
Tyvärr har den mannen helt missat den grundläggande biten att bygga laget bakifrån. Alltså se för helvete till att skapa en defensiv som håller klassen. Istället gör Challe tvärtom och börjar med att slänga ut den stora börsen på forwards för att sedan plocka in de backar som "finns tillgängliga" Dessutom då tillråga på allt går man efter backar som är veka runt egen kasse och gärna vill göra saker lite för svårt istället för att välja det enkla.
Hade vi haft två rejäla och pålitliga backar hade vi aldrig varit i de här problemen alls.
Denna match är ju tyvärr väldigt lik många andra matcher som vi spelat, nämligen att vi spelar småtrevligt offensivt, men gör så många enkla misstag och bjuder på så många mål och målchanser att jag blir mörkrädd.
A och O måste vara att först sätta ett försvarsspel innan man gör något annat och detta har vi helt misslyckats med.
Och som andra varit inne på, detta bygge har tyvärr inget i en kvalserie att göra, det är helt enkelt för felbyggt och defensiva tankegångar verkar knappt förekomma. Vi såg det redan mot Oskarshamn även fast vi där lyckades vinna tillslut. Nu gjorde vi det inte idag och vi har egentligen bara oss själva att skylla.
Att detta lag inte tar sig ens till kvalserien är rent utsagt tvärusel och för min del är det självklart att den som byggt detta lag inte skall vara kvar till nästa säsong i någon roll inom föreningen.
Fyfan vad jag är bitter, men och det känns inte ett dugg bättre att man är 500 kronor rikare heller.
Håller med utom med de sista två paragraferna.
Det rör sig om en chanstagning. Man har satsat mycket på inhemska unga produkter för att bygga ett DIF som skall kunna vara konkurrenskraftigt även i framtiden. Det är en otroligt fin balansgång vilket visat sig under årets säsong.
Allt har gått åt helvete defensivt sedan Ragnarsson slutade men det är bara symptomet på att DIF Hockey inte klarat generationsskiftet i tid.
Jag tycker att klubben som sådan förtjänar att spela i Elitserien men att laget som vi har i dag (från tränare målvakt och backar till forwards och centers) som lag inte håller Elitserieklass och således egentligen inte har i ES att göra.
Den trängande frågan är dock fortfarande inte kvällens resultat. Det står och faller inte med detta och anledningen till att vi ens befinner oss i denna situation har INGENTING med kvällens match att göra. Vi har haft dussintals matcher på oss att INTE hamna i denna situation tidigare under säsongen. Pudelns kärna är Järnkaminerna, killarna och tjejerna på läktaren är de som fäller avgörandet för klubben i längden och det grämer mitt Djurgårdshjärta när folk som kallar sig supporters inte känner att de kan stötta varenda spelare som svettas och blöder därute på planen för Djurgården.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.