Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av Magnutz »

Donkels skrev:SSK var inte bättre idag!
Nope, det var det inte.

Vi var bättre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Magnutz skrev:
Nope, det var det inte.

Vi var bättre.
Haha, ja. Vi säger så.

Avd. "Peace in our time"
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
Magnutz skrev:
Nope, det var DE inte.

Vi var bättre.
Haha, ja. Vi säger så.

Avd. "Peace in our time"
Amen. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Estranged

Inlägg av Estranged »

ssk var betydligt bättre. hade de inte fått en felaktig utvisning på robban carlsson, och hade vi FÅTT den utvisning vi förtjänade för sex spelare på isen (vi också), hade vi förlorat samtliga poäng.

i dag tackar jag domaren.

ssk är bra.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Ibland undrar jag vad det är med folk... Här möter vi seriens näst bästa lag med en fruktad förstaformation. Nylander såg otroligt pigg ut, frågan är bara hur många matcher till?

Jämn första period som gick på fördel till SSK. Sedan i andra kör vi över dem totalt och hade bud på fler mål. Efter en seg start på tredje perioden (hur svårt ska det vara att gå på Nylander) så spelar vi upp oss återigen. Det var också vi som var närmast i övertiden.

Wennberg var riktigt bra idag. Kul för Åberg att få sätta två mål. Guter tror jag kommer igång, och även fast han inte gjorde mål idag så var han nyttig för laget. Kommer bli mumma sen när Kaulus kommer tillbaka.

Dagens resultat visade att topplagen sviker, förutom Leksand. Vi har fortfarande chans på tredjeplatsen, och även om vi skulle hamna fyra så är vi storlekarna större än lagen bakom.
It's easier to be an asshole to words than to people
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

Rojk skrev:Ibland undrar jag vad det är med folk... Här möter vi seriens näst bästa lag med en fruktad förstaformation. Nylander såg otroligt pigg ut, frågan är bara hur många matcher till?

Jämn första period som gick på fördel till SSK. Sedan i andra kör vi över dem totalt och hade bud på fler mål. Efter en seg start på tredje perioden (hur svårt ska det vara att gå på Nylander) så spelar vi upp oss återigen. Det var också vi som var närmast i övertiden.

Wennberg var riktigt bra idag. Kul för Åberg att få sätta två mål. Guter tror jag kommer igång, och även fast han inte gjorde mål idag så var han nyttig för laget. Kommer bli mumma sen när Kaulus kommer tillbaka.

Dagens resultat visade att topplagen sviker, förutom Leksand. Vi har fortfarande chans på tredjeplatsen, och även om vi skulle hamna fyra så är vi storlekarna större än lagen bakom.
Det jag är mest irriterad över från igår är inte att vi tappade ledningen (de är ju som du säger rätt bra) utan att Almtuna gjorde det. Nu har BIK haft sån jävla bonntur ett antal matcher, de var nära att torska mot Tingsryd hemma men fick in en balja, igår låg man under med 3-1 men knep ändå två poäng och därmed drog man ifrån med en poäng. Visst finns det lite skicklighet inblandad nånstans men ändå...

I slutet av andra halvlek såg alla resultaten jättebra ut. Vi ledde, BIK och VIK låg under. Vi hade 3 poäng upp till tredjeplatsen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rojk skrev:Ibland undrar jag vad det är med folk... Här möter vi seriens näst bästa lag med en fruktad förstaformation. Nylander såg otroligt pigg ut, frågan är bara hur många matcher till?

SSK spelade högkvalitativ Allsvensk hockey i stora dela av matchen. DIF spelade hockey på ES nivå under vissa stunder och det syntes väldigt tydligt att SSK inte kunde hänga med när vi lyckades skruva upp tempot vid ett par tillfällen trots att linkan saknas. Det är dock de dåliga sekvenserna som gjorde att det inte blev 3 poäng och "fallet" började med en misslyckad puckhantering av siste back (inga namn) vilket är otroligt dåligt av en sådan rutinerad spelare. Misstag får man göra men övermod är inget man skall syssla med som i princip sista gubbe.
Hela laget kom i grym osynk på grund av misstaget som ledde till 2-2 och det bäddade för strulet med för många spelare på isen.

Tidigare coachade Challe laget som om det var elitseriespelare från hans gamla dagar han hade att göra med. Zabel verkar till synes coacha laget som om det är juniorer det rör sig om (vilket verkar fungera). Mycket basic och gnugga och jobba bort misstag vilket jag är ÖVERTYGAD om att det kommer betala av sig i längden. Fortsätter den positiva trenden finns det inget som stoppar.
- Resan tillbaka har inga bromsar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Södertälje SK - Djurgårdens IF 29/1 2012

Inlägg av android »

Estranged skrev:ssk var betydligt bättre. hade de inte fått en felaktig utvisning på robban carlsson, och hade vi FÅTT den utvisning vi förtjänade för sex spelare på isen (vi också), hade vi förlorat samtliga poäng.

ssk är bra.
Vad många SSK fans som har dykt upp här senaste tiden och som låtsats hålla på DIF. Räcker med att ta en titt på dina tidigare poster för att räkna ut det.

Var stolt över ditt lag istället för att trolla.
Född till sportchef.
Staten

Inlägg av Staten »

Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
Estranged skrev:ssk var betydligt bättre. hade de inte fått en felaktig utvisning på robban carlsson, och hade vi FÅTT den utvisning vi förtjänade för sex spelare på isen (vi också), hade vi förlorat samtliga poäng.

ssk är bra.
Vad många SSK fans som har dykt upp här senaste tiden och som låtsats hålla på DIF. Räcker med att ta en titt på dina tidigare poster för att räkna ut det.

Var stolt över ditt lag istället för att trolla.
Haha tänkte precis skriva samma sak...lite för uppenbart.

Såhär efter att ha tänkt på gårdagens tillställning tycker jag nog det var en jämn match, vissa stunder dominerar SSK medan det andra stunder var totalt omvända roller. Vidhåller att vi gjorde en bra bortamatch.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.
Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

elklingo skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
elklingo skrev:
Mäklaren skrev:
elklingo skrev:Allt jag ville se var en riktig propp på gubbjäveln Nylander, för mycket respekt.. Sjuuuuukkkkkttttttt
Han är svårare att proppa än den där 92:an som du har till vänster... :wink:
Pinsamt att hans ständiga halvstopp lurade våra stackars spelare. Inte ens godkänt på Jimmies sk. tackling på Nylander. Usch
Nyllet lekte med våra spelare idag. Han var klasser bättre.

Sedan kan du svamla på bäst du vill. Kan du inte erkänna hans skicklighet så får det stå för dig.
Fortsätt tro att han är lätt att "proppa" du.

Jag å andra sidan, tror att Nyllet mycket väl kan spela upp SSK i ES.
Läs igen? Har inte ifrågasatt Nyllets kvalitéer. Däremot den överdrivna respekt våra spelare gav honom. Frågan är om vi såg samma match? Det hela vart ju direkt matchavgörande.
Och varför stoppade de inte honom då? Rädda?

Han gillar ju när folk kliver på. Då öppnas ytor för geniala passningar.
Alla skickliga spelare ser ut att "få" onödigt mycket tid med pucken.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels

Inlägg av Donkels »

Har svårt att förstå logiken när man säger att SSK var mycket bättre 34 - 34 i skottstatistik talar väl sitt tydliga språk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.
Fast jag tycker faktiskt att Timmy spelat upp sig en aning under en period här igen... hoppas formkurvan pekar uppåt. Han är dock långtifrån på den nivån man vill se honom på.

Men Holm är riktigt jäkla bra faktiskt. Hoppas Challe börjat se över kontraktsförlängningar...
Skriv svar