Nope, det var det inte.Donkels skrev:SSK var inte bättre idag!
Vi var bättre.
Nope, det var det inte.Donkels skrev:SSK var inte bättre idag!
Haha, ja. Vi säger så.Magnutz skrev:Nope, det var det inte.Donkels skrev:SSK var inte bättre idag!
Vi var bättre.
Amen.sensei skrev:Haha, ja. Vi säger så.Magnutz skrev:Nope, det var DE inte.Donkels skrev:SSK var inte bättre idag!
Vi var bättre.
Avd. "Peace in our time"
Det jag är mest irriterad över från igår är inte att vi tappade ledningen (de är ju som du säger rätt bra) utan att Almtuna gjorde det. Nu har BIK haft sån jävla bonntur ett antal matcher, de var nära att torska mot Tingsryd hemma men fick in en balja, igår låg man under med 3-1 men knep ändå två poäng och därmed drog man ifrån med en poäng. Visst finns det lite skicklighet inblandad nånstans men ändå...Rojk skrev:Ibland undrar jag vad det är med folk... Här möter vi seriens näst bästa lag med en fruktad förstaformation. Nylander såg otroligt pigg ut, frågan är bara hur många matcher till?
Jämn första period som gick på fördel till SSK. Sedan i andra kör vi över dem totalt och hade bud på fler mål. Efter en seg start på tredje perioden (hur svårt ska det vara att gå på Nylander) så spelar vi upp oss återigen. Det var också vi som var närmast i övertiden.
Wennberg var riktigt bra idag. Kul för Åberg att få sätta två mål. Guter tror jag kommer igång, och även fast han inte gjorde mål idag så var han nyttig för laget. Kommer bli mumma sen när Kaulus kommer tillbaka.
Dagens resultat visade att topplagen sviker, förutom Leksand. Vi har fortfarande chans på tredjeplatsen, och även om vi skulle hamna fyra så är vi storlekarna större än lagen bakom.
SSK spelade högkvalitativ Allsvensk hockey i stora dela av matchen. DIF spelade hockey på ES nivå under vissa stunder och det syntes väldigt tydligt att SSK inte kunde hänga med när vi lyckades skruva upp tempot vid ett par tillfällen trots att linkan saknas. Det är dock de dåliga sekvenserna som gjorde att det inte blev 3 poäng och "fallet" började med en misslyckad puckhantering av siste back (inga namn) vilket är otroligt dåligt av en sådan rutinerad spelare. Misstag får man göra men övermod är inget man skall syssla med som i princip sista gubbe.Rojk skrev:Ibland undrar jag vad det är med folk... Här möter vi seriens näst bästa lag med en fruktad förstaformation. Nylander såg otroligt pigg ut, frågan är bara hur många matcher till?
Jämn första period som gick på fördel till SSK. Sedan i andra kör vi över dem totalt och hade bud på fler mål. Efter en seg start på tredje perioden (hur svårt ska det vara att gå på Nylander) så spelar vi upp oss återigen. Det var också vi som var närmast i övertiden.
Wennberg var riktigt bra idag. Kul för Åberg att få sätta två mål. Guter tror jag kommer igång, och även fast han inte gjorde mål idag så var han nyttig för laget. Kommer bli mumma sen när Kaulus kommer tillbaka.
Dagens resultat visade att topplagen sviker, förutom Leksand. Vi har fortfarande chans på tredjeplatsen, och även om vi skulle hamna fyra så är vi storlekarna större än lagen bakom.
Vad många SSK fans som har dykt upp här senaste tiden och som låtsats hålla på DIF. Räcker med att ta en titt på dina tidigare poster för att räkna ut det.Estranged skrev:ssk var betydligt bättre. hade de inte fått en felaktig utvisning på robban carlsson, och hade vi FÅTT den utvisning vi förtjänade för sex spelare på isen (vi också), hade vi förlorat samtliga poäng.
i dag tackar jag domaren.
ssk är bra.
Haha tänkte precis skriva samma sak...lite för uppenbart.android skrev:Vad många SSK fans som har dykt upp här senaste tiden och som låtsats hålla på DIF. Räcker med att ta en titt på dina tidigare poster för att räkna ut det.Estranged skrev:ssk var betydligt bättre. hade de inte fått en felaktig utvisning på robban carlsson, och hade vi FÅTT den utvisning vi förtjänade för sex spelare på isen (vi också), hade vi förlorat samtliga poäng.
i dag tackar jag domaren.
ssk är bra.
Var stolt över ditt lag istället för att trolla.
Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.-daniel- skrev:Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.
Och varför stoppade de inte honom då? Rädda?elklingo skrev:Läs igen? Har inte ifrågasatt Nyllets kvalitéer. Däremot den överdrivna respekt våra spelare gav honom. Frågan är om vi såg samma match? Det hela vart ju direkt matchavgörande.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nyllet lekte med våra spelare idag. Han var klasser bättre.elklingo skrev:Pinsamt att hans ständiga halvstopp lurade våra stackars spelare. Inte ens godkänt på Jimmies sk. tackling på Nylander. UschMäklaren skrev:Han är svårare att proppa än den där 92:an som du har till vänster...elklingo skrev:Allt jag ville se var en riktig propp på gubbjäveln Nylander, för mycket respekt.. Sjuuuuukkkkkttttttt
Sedan kan du svamla på bäst du vill. Kan du inte erkänna hans skicklighet så får det stå för dig.
Fortsätt tro att han är lätt att "proppa" du.
Jag å andra sidan, tror att Nyllet mycket väl kan spela upp SSK i ES.
Fast jag tycker faktiskt att Timmy spelat upp sig en aning under en period här igen... hoppas formkurvan pekar uppåt. Han är dock långtifrån på den nivån man vill se honom på.SirDIFalot skrev:Överlägset den backen jag litar mest på i alla situationer. Skulle inte velat haft en kamera på mig så fort Timmy Pettersson var på isen. Jag blir fan spyfärdigt nervös då.-daniel- skrev:Håller med, men Holm var inte bara bra igår - tyckte han var mer än så. Verkar gilla matcherna med mycket fart, som SSK fajterna alltid (dvs den här säsongen) är. Han var riktigt grym igår.Staten skrev:Granath, Lidström och även i viss mån kapten Pettersson växlar upp inför slutspurten här nu. Viktigt, viktigt. Holm är bra som alltid och Gustafsson gör en OK match. Jag vill nog se Arnesson istället för Bohman dock.