Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Det skulle inte förvåna mig om Erik redan är klar för en elitserieklubb. Det är ju inte alls ovanligt att en handfull spelare i varje lag har gjort klart med nya klubbar såhär års. Oavsett vad man tycker om det.
Expert.
Känns rätt bra om det är så. Han är alldeles för lik F Claesson.SirDIFalot skrev:Det skulle inte förvåna mig om Erik redan är klar för en elitserieklubb. Det är ju inte alls ovanligt att en handfull spelare i varje lag har gjort klart med nya klubbar såhär års. Oavsett vad man tycker om det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Känner väl både att det är bra och dåligt med det. Erik är en säkerhetsrisk när han spelar svårt och dåligt. Men när han är i form så är han riktigt duktig för sin ålder. Problemet är väl kanske att han behöver spela i ett lag där de äldre backarna tar större ansvar. Dvs spela med en säker defensiv back som gör det bra.SirDIFalot skrev:Det skulle inte förvåna mig om Erik redan är klar för en elitserieklubb. Det är ju inte alls ovanligt att en handfull spelare i varje lag har gjort klart med nya klubbar såhär års. Oavsett vad man tycker om det.
Tror inte Erik når hela vägen till NHL, men en stabil ES back kanske han blir om ett par år.
- SirDIFalot
Jag tycker dom är rätt olika som spelare, Erik offensiv, Claesson defensiv. Men två spelare som definitivt kommer bli riktigt bra tror jag.Magnutz skrev:Känns rätt bra om det är så. Han är alldeles för lik F Claesson.SirDIFalot skrev:Det skulle inte förvåna mig om Erik redan är klar för en elitserieklubb. Det är ju inte alls ovanligt att en handfull spelare i varje lag har gjort klart med nya klubbar såhär års. Oavsett vad man tycker om det.
Claesson spelade alla sina matcher i DIF som tonåring liksom, har inte direkt peakat än. Sen finns det ju en anledning att Frölunda bland annat jagar Erik. Över hela säsongen har han ju varit vår bästa back. Ruskigt förödande att han tappat formen nu dock..
Vi har haft många väääldigt bra DIF-spelare som inte var i närheten av att platsa i DIF i samma ålder som Erik och Claesson.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Folk mår bäst av att hänga en enskild individ. Det var Klubertanz ifjol, nu Erik.
Tråkigt, det är en spelare som hade behövts nästa år i HA: Nu lär han väl bli hotad av ett gäng rötägg och tvingas fly från DIF om han nu inte redan skrivit på för Fisk.
Tråkigt, det är en spelare som hade behövts nästa år i HA: Nu lär han väl bli hotad av ett gäng rötägg och tvingas fly från DIF om han nu inte redan skrivit på för Fisk.
Säg den glädje som varar
Erik ska helt klart bort! Bara att analysera han försvarsspel så ser man hur dålig han här. Slår bort enkla passningar, släpper ALLTID förbis spelare på utsidan och är inte direkt rejäl vid sarghörnen!
- SirDIFalot
Tycker alltid att många märkligt nog väljer helt fel spelare också. Ja, visst. Plocka ut en av de yngre som överträffade förväntningarna han hade på sig inför säsongen. Inte Linkan som skulle gör 60-70 poäng eller Timmy som skulle bli vår nya Ragge. Nej. Ta backen som förväntade slåss med Holm och Lennhammer om platserna #5 och #6 i backbesättning.DIF_Soldier skrev:Folk mår bäst av att hänga en enskild individ. Det var Klubertanz ifjol, nu Erik.
Helt befängt.
Expert.
- SirDIFalot
Största oron just nu. Challe stod och sa på upptaktsträffen att det blir helt andra ekonomiska förutsättningar nästa år om DIF blir kvar i Allsvenskan. Då hade man ändå budgeterat med en kvalserie och fullt hus på dom matcherna.
Ingen kvalserie alls och vi är kvar i HA.
Hur mycket måste vi egentligen kapa i budgeten nästa år? Opassande nog har vi ett J20-lag som är sämre än på länge. Därifrån kan vi nog inte plocka upp många billigare spelare. Kanske Lindberg? Men någon mer?
Ingen kvalserie alls och vi är kvar i HA.
Hur mycket måste vi egentligen kapa i budgeten nästa år? Opassande nog har vi ett J20-lag som är sämre än på länge. Därifrån kan vi nog inte plocka upp många billigare spelare. Kanske Lindberg? Men någon mer?
Expert.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
enda vägen nästa säsong är att hitta en jävlit stabil defensiv och bygga därifrån. Defensiven detta år har varit under all kritik!
100 % i varje situation!
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Antar att vi får säga adjö till åtminstone 50% av årets trupp till nästa säsong. Det absolut värsta vore om Wennberg stack till NHL
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Börja bygga bakifrån. Behåll Holm, Arnesson och Lidström om möjligt. Granath har kontrakt tror jag så inte mycket att säga till om där. Annars vill jag se någon Printz aktig typ. In med nån stor orädd Transatlant. Och så tar jag gärna in Owuya i kassen som verkar ha det tufft på andra sidan pölen. Tror knappast Chet stannar och är tveksam om jag vill ha kvar honom. Hållit alltför låg nivå genom hela playoff serien.
Framåt vill jag att vi försöker ha kvar, förutom dem redan kontrakterade, Wennberg, Johner, Åberg, Honken, Kalus, Jimmie och möjligtvis Hank.
Tror däremot vi får se dem flesta spelarna försvinna p.g.a. minskad budget och intresse uppifrån. Känns som att vi är fast i den här skitserien nu i en massa år framöver. Fan vad det är jobbigt nu.
Framåt vill jag att vi försöker ha kvar, förutom dem redan kontrakterade, Wennberg, Johner, Åberg, Honken, Kalus, Jimmie och möjligtvis Hank.
Tror däremot vi får se dem flesta spelarna försvinna p.g.a. minskad budget och intresse uppifrån. Känns som att vi är fast i den här skitserien nu i en massa år framöver. Fan vad det är jobbigt nu.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- SirDIFalot
Då får vi i alla fall 1,6 millar.Lakrisal skrev:Antar att vi får säga adjö till åtminstone 50% av årets trupp till nästa säsong. Det absolut värsta vore om Wennberg stack till NHL
Sticker han till Elitserien däremot... typ Linköping. Fyfan.
Expert.
Det måste in ett nytt tänk i DIF Hockey. Att plocka in massa spelare bara för att dom är Stockholmare känns fel. Ska man ta in spelare så ska det vara spelare som passar in i det spelsystem som tränarna förespråkar oavsett var dom kommer ifrån.
- SirDIFalot
Fast det har vi väl ändå släppt sedan ganska länge? Lidström, Andersson, Granath, Timmy, Ljungh, Kalus etc är ju inte stockholmare.warrant skrev:Det måste in ett nytt tänk i DIF Hockey. Att plocka in massa spelare bara för att dom är Stockholmare känns fel. Ska man ta in spelare så ska det vara spelare som passar in i det spelsystem som tränarna förespråkar oavsett var dom kommer ifrån.
Expert.
Ja det stämmer. Är väl från nästa säsong man får ta in mer än två spelare från ett icke eu land ? Skulle i så fall gärna se två tuffa skäggiga kanadensare som backar.SirDIFalot skrev:Fast det har vi väl ändå släppt sedan ganska länge? Lidström, Andersson, Granath, Timmy, Ljungh, Kalus etc är ju inte stockholmare.warrant skrev:Det måste in ett nytt tänk i DIF Hockey. Att plocka in massa spelare bara för att dom är Stockholmare känns fel. Ska man ta in spelare så ska det vara spelare som passar in i det spelsystem som tränarna förespråkar oavsett var dom kommer ifrån.