Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Anze Kopitar (Och Mora) - Djurgårdens IF 22/9 2012
Precis hemkommen.
Okej, Mora borta är givetvis svårt, särskilt med Kopitar i laget. Men det är trist att vi släpper till så otroligt mycket skott bakåt. Det håller inte i längden. Angående skottstatistiken i övrigt så tror jag inte en sekund på att vi bara hade femton skott. Det var nästan komiskt när Mora-speakern läste upp skotten och försökte betona hur få skott Djurgården hade haft efter varje period.
Plus till Jimmie, Johner, Linkan, Wennberg, överlag kedjan med Tim-Ljungh-Åberg som jag tyckte fungerade väl.
Sedan måste folk sluta placera Erik Gustafsson i samma fack som Philip Holm och Kim Lennhammer. De två sistnämnda kan givetvis bli bra. Men är en säkerhetsrisk och det är något vi får leva med. Erik har varit en av våra absolut bättre backar och är bra jävla mycket bättre än många tongivande backar vi haft när dom var i hans ålder. Där har vi potential.
Forwardsuppsättningen kommer klicka. Jag är egentligen inte orolig där. För många spännande namn för att vi inte ska komma till offensivt.
Dessvärre är vi rätt stort behov av 1-2 backar. Särskilt en dag då vår 1:a back och lagkapten saknas. Det är förståeligt. Speciellt när vi redan har Nils på skadelistan.
Pickard alltså, fladdrig och tar mycket skott. Men jag stör mig på målvakter som har en tendens att typ en gång per match släppa in en puck som vem som helst hade tagit. Dembo på is typ. Fast så länge han räddar en acceptabel procent av skotten får han gärna bete sig hur han vill i målet.
Edit: Nu är Challe visserligen ny som tränare och har kanske inte sett allt i flera år men varför får Tim lägga straffar? Snubben lyckas i 9 fall av 10 dra målvakten, men det spelar ju ingen roll när han inte ens kan skjuta in pucken om den så ligger på mållinjen?
Okej, Mora borta är givetvis svårt, särskilt med Kopitar i laget. Men det är trist att vi släpper till så otroligt mycket skott bakåt. Det håller inte i längden. Angående skottstatistiken i övrigt så tror jag inte en sekund på att vi bara hade femton skott. Det var nästan komiskt när Mora-speakern läste upp skotten och försökte betona hur få skott Djurgården hade haft efter varje period.
Plus till Jimmie, Johner, Linkan, Wennberg, överlag kedjan med Tim-Ljungh-Åberg som jag tyckte fungerade väl.
Sedan måste folk sluta placera Erik Gustafsson i samma fack som Philip Holm och Kim Lennhammer. De två sistnämnda kan givetvis bli bra. Men är en säkerhetsrisk och det är något vi får leva med. Erik har varit en av våra absolut bättre backar och är bra jävla mycket bättre än många tongivande backar vi haft när dom var i hans ålder. Där har vi potential.
Forwardsuppsättningen kommer klicka. Jag är egentligen inte orolig där. För många spännande namn för att vi inte ska komma till offensivt.
Dessvärre är vi rätt stort behov av 1-2 backar. Särskilt en dag då vår 1:a back och lagkapten saknas. Det är förståeligt. Speciellt när vi redan har Nils på skadelistan.
Pickard alltså, fladdrig och tar mycket skott. Men jag stör mig på målvakter som har en tendens att typ en gång per match släppa in en puck som vem som helst hade tagit. Dembo på is typ. Fast så länge han räddar en acceptabel procent av skotten får han gärna bete sig hur han vill i målet.
Edit: Nu är Challe visserligen ny som tränare och har kanske inte sett allt i flera år men varför får Tim lägga straffar? Snubben lyckas i 9 fall av 10 dra målvakten, men det spelar ju ingen roll när han inte ens kan skjuta in pucken om den så ligger på mållinjen?
Expert.
En poäng idag inte helt fel trots allt med den matchbilden. även om det är surt med att tappa 4-2.
Hävdar fortsatt att det finns en backlösning som är klassen bättre än Holm och Lennhammer - Marcus Bohman!!
Ser att han var inne på fyra framåt och noll bakåt idag för J20 mot Timrå och gjorde 1+1 samt att han sänkte AIK senast. 2+1 då på 2 matcher ger topplacering i backligan direkt med 3-0 i +-
Han har ju fysiken för A-spel, smäller på rejält och har redan luktat med framgång på krutröken ifjol för Modo då de var pressade.
Utgår från att han snart testas på de nämndas bekostnad....
Hävdar fortsatt att det finns en backlösning som är klassen bättre än Holm och Lennhammer - Marcus Bohman!!
Ser att han var inne på fyra framåt och noll bakåt idag för J20 mot Timrå och gjorde 1+1 samt att han sänkte AIK senast. 2+1 då på 2 matcher ger topplacering i backligan direkt med 3-0 i +-
Han har ju fysiken för A-spel, smäller på rejält och har redan luktat med framgång på krutröken ifjol för Modo då de var pressade.
Utgår från att han snart testas på de nämndas bekostnad....
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur nära Tim än är att dra målvakten så finns det ALLTID ett benskydd i vägen längs isen som han skjuter på. Lär dig skjuta höjdare, Tim. Till dess - låt någon annan skjuta straffar! Låt någon annan komma fri också. 

- DIF_Soldier
Fruktansvärt värdelös fint. Helt otroligt. Går in en gång på 50.SkönaDjurgårn skrev:Hur nära Tim än är att dra målvakten så finns det ALLTID ett benskydd i vägen längs isen som han skjuter på. Lär dig skjuta höjdare, Tim. Till dess - låt någon annan skjuta straffar! Låt någon annan komma fri också.
Säg den glädje som varar
Jo , någon borde lära sig Kempes. Den jäveln var finDIF_Soldier skrev:Fruktansvärt värdelös fint. Helt otroligt. Går in en gång på 50.SkönaDjurgårn skrev:Hur nära Tim än är att dra målvakten så finns det ALLTID ett benskydd i vägen längs isen som han skjuter på. Lär dig skjuta höjdare, Tim. Till dess - låt någon annan skjuta straffar! Låt någon annan komma fri också.
Valen av Wennberg och Åberg är minst lika dåliga.-daniel- skrev:Ja, inte är det roligt med allsvenskan som någon påpekade förut. Det känns som vi är så inihelvete stressade i vartenda moment, plågsamt uppenbart i egen zon... Tur att det ser ut så här nu dock, finns ju åtminstone en teoretisk chans att vi skall få till spelet längre fram under säsongen.
Men...Tim Eriksson som straffskytt? Då stängde jag ner skärmen och gick därifrån. Mer patetiskt val får man leta länge efter. Har han någonsin satt en straff? Eller målchans för den delen heller. Usch.
Det ska vara:
1. Linkan
2. Johner
3. Fimpen
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Linkan skulle aldrig tacka nej till en straff. Speciellt inte när han tidigare i matchen gjort två assist.
Wennberg tycker jag var mindre fel då han ändå nätat i matchen men de tre du nämner bör ju givetvis gå före och kanske tom Honken innan de tre som fick lägga.Mäklaren skrev:Valen av Wennberg och Åberg är minst lika dåliga.-daniel- skrev:Ja, inte är det roligt med allsvenskan som någon påpekade förut. Det känns som vi är så inihelvete stressade i vartenda moment, plågsamt uppenbart i egen zon... Tur att det ser ut så här nu dock, finns ju åtminstone en teoretisk chans att vi skall få till spelet längre fram under säsongen.
Men...Tim Eriksson som straffskytt? Då stängde jag ner skärmen och gick därifrån. Mer patetiskt val får man leta länge efter. Har han någonsin satt en straff? Eller målchans för den delen heller. Usch.
Det ska vara:
1. Linkan
2. Johner
3. Fimpen
Gällande Linkan har han flera gånger uttryckt att han ska vara en utav dem som leder laget. En sådan lägger en straff så jag tror inte på ett ögonblick att han tackade nej.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Åberg har ju tidigare visat sig vara en hygglig straffskytt, så där kan jag inte klaga så mycket. Nu var han väl inte inne i matchen direkt (eller i serien heller för den delen) så kan väl förstå att man gnäller där. Wennberg hade trots allt gjort ett mål i matchen, men om han "är en straffskytt" i övrigt har jag ingen som helst aning om.
Finns dock inte mycket mer att säga om valet av Tim Eriksson; mannen som inte kan slå in en puck från 30cm om så målet är tomt väljer man att sätta in som sista straffskytt när vi måste göra mål. Briljant.
Finns dock inte mycket mer att säga om valet av Tim Eriksson; mannen som inte kan slå in en puck från 30cm om så målet är tomt väljer man att sätta in som sista straffskytt när vi måste göra mål. Briljant.
Jag vill minnas att Åberg brände en hel del straffar förra säsongen. Gjorde väl mål två gånger kanske?-daniel- skrev:Åberg har ju tidigare visat sig vara en hygglig straffskytt, så där kan jag inte klaga så mycket. Nu var han väl inte inne i matchen direkt (eller i serien heller för den delen) så kan väl förstå att man gnäller där. Wennberg hade trots allt gjort ett mål i matchen, men om han "är en straffskytt" i övrigt har jag ingen som helst aning om.
För mig är det sjukt att en spelare som aldrig har varit någon målskytt, kan ha ett rykte om sig att vara en målskytt och förväntas göra mål, bara för att han är rightare. Mycket märkligt.
Som han missade 12 (?) raka straffar med.XantE skrev:Jo , någon borde lära sig Kempes. Den jäveln var finDIF_Soldier skrev:Fruktansvärt värdelös fint. Helt otroligt. Går in en gång på 50.SkönaDjurgårn skrev:Hur nära Tim än är att dra målvakten så finns det ALLTID ett benskydd i vägen längs isen som han skjuter på. Lär dig skjuta höjdare, Tim. Till dess - låt någon annan skjuta straffar! Låt någon annan komma fri också.
Nä, man ska skjuta på straffar. Titta på #23 - antingen femte hålet eller högra krysset.
- Lee Harvey Oswald
Framför allt måste man ta med underlaget i beräkningen när straffvariant väljs.Mäklaren skrev:
Nä, man ska skjuta på straffar. Titta på #23 - antingen femte hålet eller högra krysset.
Isen i skithallen igår påminde ju mer om risgrynsgröt än just is, att man i det läget väljer avancerade dragningsfinter säger ju allt om hur taktiskt direkt osmarta dessa spelare är
Följaktligen var Åbergs straff bäst, åk fram i hyfsat hög fart & knäpp till oannonserat.
Kolla på Moras straff, han avlossar skotten liksom strax före han är framme i "rätt position", ser ut som att Chet håller på att förbereda sig som bäst.....& så slinker pucken in.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns som att Challe väljer dem han vill ska få igång målskytte. Han väljer knappast med hjärnan här. Jag är som många här relativt säker på att vi hade vunnit straffskyttet om vi hade valt någon av Bremberg, Holmqvist eller fimpen. Kanske till och med Erik Gustafsson? Challe väljer enligt mig att förlora en poäng idag.
Exakt det är vad Linkan är expert på. Att skjuta i steget och oannonserat.Lee Harvey Oswald skrev:Framför allt måste man ta med underlaget i beräkningen när straffvariant väljs.Mäklaren skrev:
Isen i skithallen igår påminde ju mer om risgrynsgröt än just is, att man i det läget väljer avancerade dragningsfinter säger ju allt om hur taktiskt direkt osmarta dessa spelare är
Följaktligen var Åbergs straff bäst, åk fram i hyfsat hög fart & knäpp till oannonserat.
Kolla på Moras straff, han avlossar skotten liksom strax före han är framme i "rätt position", ser ut som att Chet håller på att förbereda sig som bäst.....& så slinker pucken in.
Åberg brände ett par i början men sen satte en hel del straffar. Hittills denna säsong har han dock inte presterat och då tror jag att det är bättre med en rutinerad gubbstraff.Mäklaren skrev:Jag vill minnas att Åberg brände en hel del straffar förra säsongen. Gjorde väl mål två gånger kanske?-daniel- skrev:Åberg har ju tidigare visat sig vara en hygglig straffskytt, så där kan jag inte klaga så mycket. Nu var han väl inte inne i matchen direkt (eller i serien heller för den delen) så kan väl förstå att man gnäller där. Wennberg hade trots allt gjort ett mål i matchen, men om han "är en straffskytt" i övrigt har jag ingen som helst aning om.
För mig är det sjukt att en spelare som aldrig har varit någon målskytt, kan ha ett rykte om sig att vara en målskytt och förväntas göra mål, bara för att han är rightare. Mycket märkligt.