KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Vilka jävla nollor det sitter uppe på AS, en jävla brud som verkar sjuk som spyr galla över JK, jag hörde flera som gnällde på JK, så jag pratade med dom, jag höll med, allt är JK:s fel. Någon begrep inte riktigt så han satt och buade åt klacken, så jag fick säga till honom, håller du inte käften nu så slår jag ut dina tänder... Han sa inte mer iaf.
Jag vill inte hata Djurgårdare, men det finns ett flertal som var på Hovet idag som jag verkligen hatar, te.x Grisfot, vad gör han förutom att sno pengar... Hatar!
Jag vill inte hata Djurgårdare, men det finns ett flertal som var på Hovet idag som jag verkligen hatar, te.x Grisfot, vad gör han förutom att sno pengar... Hatar!
Senast redigerad av Caveman den 2012-04-03 22:29:38, redigerad totalt 2 gång.
Det sjukaste är ju det han har börjat med nu på slutet. När spelarna kommer in på isen kommer någon låt där de sjunger "Hard work work(?)". Denna spelas en väldigt kort stund för att i nästa skede, helt utan någon som helst känsla sätta på någon konstig version av "Levels" eller liknande. Helt osynkat. Helt ogenomtänkt. Helt idiotiskt. AVGÅ DJ YES!Mash skrev:Hur många gånger hörde vi "Gul, röd, blå" idag? Ingen variation för fem öre. Som sagt, avgå. Vi sköter det bättre själva.Magnutz skrev:Undrar vem han känner som gett honom ljudutrymmet på Hovet. Jag blir sjösjuk och bakfull av hans bulgarien-remixes.SirDIFalot skrev:DJ Yes huvud ska rulla först av alla!
Avicii - Levels / Don't Stop Believin'lajjnus skrev:Det sjukaste är ju det han har börjat med nu på slutet. När spelarna kommer in på isen kommer någon låt där de sjunger "Hard work work(?)". Denna spelas en väldigt kort stund för att i nästa skede, helt utan någon som helst känsla sätta på någon konstig version av "Levels" eller liknande. Helt osynkat. Helt ogenomtänkt. Helt idiotiskt. AVGÅ DJ YES!Mash skrev:Hur många gånger hörde vi "Gul, röd, blå" idag? Ingen variation för fem öre. Som sagt, avgå. Vi sköter det bättre själva.Magnutz skrev:Undrar vem han känner som gett honom ljudutrymmet på Hovet. Jag blir sjösjuk och bakfull av hans bulgarien-remixes.SirDIFalot skrev:DJ Yes huvud ska rulla först av alla!
Dock så är den remixen rätt skön i mitt tycke, hehe... Men jag håller med, hans låtval är inte bra någonstans och "hard work work" skiten är bara pinsam. Han är värre än Janne och då är det allvarligt.
Vi runt raderna 6-12 skötte det bra idag på AS. Hade några nedanför samt ovanför som sjöng avgå styrelsen och jag sjöng för Djurgår'n. Garvade gott och pratade allmänt, precis som det ska vara. Martin kom även bort, sa åt ett par grupper att respektera varann och låta dem sjunga sitt så kan vi sjunga vårt. Cred till Martin som springer läktarn runt och styr upp det mesta!
Bara bita ihop, skrika sig hes på fotbollsmatcherna (för de som tycker fotboll är lika kul som hockey), och tagga inför Allsvenskan (i hockey). Känns piss rent ut sagt, men nu har vi fått kvitto på att den filosofin (läs lagbygge) och de spelare vi haft inte kunnat axla det vi eldsjälar helst av allt vill se, d.v.s jävlaranamma som genererar poäng. Även fast det suger hästkuk att åka ut, så kan föreningen förhoppningsvis ta lärdom av detta förutsatt att vi kommer upp nästa år, eller senast året därefter - annars hotas våran existens är jag rädd för.
Även fast vi inte ska behöva råka ut för det här, så ska man inte glömma att vår rival, solna, åkte ut i fotbollen med ett lag som på pappret skulle kunna vara topp 6 material. Glöm inte att LHC, med en av de högsta lönebudgeterna i årets Elitserie var något enstaka mål ifrån att hamna i våran sits, dvs kvalserien i år. Listan kan göras lång med större klubbar som fallerat brutalt i alla stora sporter och åkt ner både 1 och 2 divisioner. Det jag vill, efter att styrelsen farit åt helvete, är att vi framöver som förening inte är lika naiva som detta år, utan tar lärdom av att storklubbar inte är odödliga även fast majoriteten av oss, och media säger så.
Vi skall tillbaka, så är det bara!
Även fast vi inte ska behöva råka ut för det här, så ska man inte glömma att vår rival, solna, åkte ut i fotbollen med ett lag som på pappret skulle kunna vara topp 6 material. Glöm inte att LHC, med en av de högsta lönebudgeterna i årets Elitserie var något enstaka mål ifrån att hamna i våran sits, dvs kvalserien i år. Listan kan göras lång med större klubbar som fallerat brutalt i alla stora sporter och åkt ner både 1 och 2 divisioner. Det jag vill, efter att styrelsen farit åt helvete, är att vi framöver som förening inte är lika naiva som detta år, utan tar lärdom av att storklubbar inte är odödliga även fast majoriteten av oss, och media säger så.
Vi skall tillbaka, så är det bara!
Jadå, låten är rätt bra (å då är inte house något för mig). Det är hans "när, var, hur" i sitt agerande vid "mixerbordet" som ställer en jävla många frågor. Han måste fan vara psykiskt handikappad, alternativt ha en jävla kass känsla för takt och musik rent allmänt.Mash skrev:Avicii - Levels / Don't Stop Believin'lajjnus skrev:Det sjukaste är ju det han har börjat med nu på slutet. När spelarna kommer in på isen kommer någon låt där de sjunger "Hard work work(?)". Denna spelas en väldigt kort stund för att i nästa skede, helt utan någon som helst känsla sätta på någon konstig version av "Levels" eller liknande. Helt osynkat. Helt ogenomtänkt. Helt idiotiskt. AVGÅ DJ YES!Mash skrev:Hur många gånger hörde vi "Gul, röd, blå" idag? Ingen variation för fem öre. Som sagt, avgå. Vi sköter det bättre själva.Magnutz skrev:Undrar vem han känner som gett honom ljudutrymmet på Hovet. Jag blir sjösjuk och bakfull av hans bulgarien-remixes.SirDIFalot skrev:DJ Yes huvud ska rulla först av alla!
Dock så är den remixen rätt skön i mitt tycke, hehe... Men jag håller med, hans låtval är inte bra någonstans och "hard work work" skiten är bara pinsam. Han är värre än Janne och då är det allvarligt.
Vi runt raderna 6-12 skötte det bra idag på AS. Hade några nedanför samt ovanför som sjöng avgå styrelsen och jag sjöng för Djurgår'n. Garvade gott och pratade allmänt, precis som det ska vara. Martin kom även bort, sa åt ett par grupper att respektera varann och låta dem sjunga sitt så kan vi sjunga vårt. Cred till Martin som springer läktarn runt och styr upp det mesta!
Ta ditt ansvar DJ YES!
Dagens ungdom.. Det var bättre förr:lajjnus skrev:
Ta ditt ansvar DJ YES!
Får jag höra den före varje match i AS med videon på jumbon så är det inget snack om det blir förnyat säskort.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Håller med. Fyfan för dessa chipsfetton. De kan ju dra till Bajen istället, som stämmer bättre in på deras kravprofil. Jävla offer.Caveman skrev:Vilka jävla nollor det sitter uppe på AS, en jävla brud som verkar sjuk som spyr galla över JK, jag hörde flera som gnällde på JK, så jag pratade med dom, jag höll med, allt är JK:s fel. Någon begrep inte riktigt så han satt och buade åt klacken, så jag fick säga till honom, håller du inte käften nu så slår jag ut dina tänder... Han sa inte mer iaf.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hörde du vilken melodi det var på "sjunger avgå Janne Järlefelt" ? Annars kan jag lägga upp ett klipp.Metal Machine skrev:Håller med. Fyfan för dessa chipsfetton. De kan ju dra till Bajen istället, som stämmer bättre in på deras kravprofil. Jävla offer.Caveman skrev:Vilka jävla nollor det sitter uppe på AS, en jävla brud som verkar sjuk som spyr galla över JK, jag hörde flera som gnällde på JK, så jag pratade med dom, jag höll med, allt är JK:s fel. Någon begrep inte riktigt så han satt och buade åt klacken, så jag fick säga till honom, håller du inte käften nu så slår jag ut dina tänder... Han sa inte mer iaf.
Expert.
-
Jodå, den var svår att missa. Det är ju samma som den där sköna "springer runt i Solna centrum..."SirDIFalot skrev:Hörde du vilken melodi det var på "sjunger avgå Janne Järlefelt" ? Annars kan jag lägga upp ett klipp.Metal Machine skrev:Håller med. Fyfan för dessa chipsfetton. De kan ju dra till Bajen istället, som stämmer bättre in på deras kravprofil. Jävla offer.Caveman skrev:Vilka jävla nollor det sitter uppe på AS, en jävla brud som verkar sjuk som spyr galla över JK, jag hörde flera som gnällde på JK, så jag pratade med dom, jag höll med, allt är JK:s fel. Någon begrep inte riktigt så han satt och buade åt klacken, så jag fick säga till honom, håller du inte käften nu så slår jag ut dina tänder... Han sa inte mer iaf.

- SirDIFalot
Hahah just fan...Metal Machine skrev:Jodå, den var svår att missa. Det är ju samma som den där sköna "springer runt i Solna centrum..."SirDIFalot skrev:Hörde du vilken melodi det var på "sjunger avgå Janne Järlefelt" ? Annars kan jag lägga upp ett klipp.Metal Machine skrev:Håller med. Fyfan för dessa chipsfetton. De kan ju dra till Bajen istället, som stämmer bättre in på deras kravprofil. Jävla offer.Caveman skrev:Vilka jävla nollor det sitter uppe på AS, en jävla brud som verkar sjuk som spyr galla över JK, jag hörde flera som gnällde på JK, så jag pratade med dom, jag höll med, allt är JK:s fel. Någon begrep inte riktigt så han satt och buade åt klacken, så jag fick säga till honom, håller du inte käften nu så slår jag ut dina tänder... Han sa inte mer iaf.
Expert.
Pinsamt att se stora delar av AS bua åt klacken som med all rätt skanderar "Avgå Styrelsen!!" Man behöver inte tycka samma sak men att inte respektera andras åsikter tycker jag är dåligt. Sen måste man såga en del på AS som drar igång "Kämpa Djurgården!!" i en sån här match, snacka om att ha noll känsla.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
-
De personer som buade åt klacken kommunicerar budskapet att de är nöjda med säsongen, vill ha styrelsen kvar och tycker om när det inte ställs krav. Ena riktiga ynkryggar. Man blir ju mörkrädd när man läser kommentarerna på AB, där flera Djurgårdare tar avstånd från klacken. Jag spottar på dessa vedervärdiga skitfår.
Men, jbknigts, vad gjorde BB? Lät som att det kom burop från ert håll också.
Nej det gjorde vi absolut inte.Metal Machine skrev:De personer som buade åt klacken kommunicerar budskapet att de är nöjda med säsongen, vill ha styrelsen kvar och tycker om när det inte ställs krav. Ena riktiga ynkryggar. Man blir ju mörkrädd när man läser kommentarerna på AB, där flera Djurgårdare tar avstånd från klacken. Jag spottar på dessa vedervärdiga skitfår.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Tror ingen är nöjd med resultatet denna säsong. Det har jag iaf svårt att se att någon är.
Jag tror att väldigt många vill se förändringar men att vägarna dit är lite olika.
Jag tycker inte att hot från någon sida är acceptabelt, varken från sittplats, AS, Klack, JK, Styrelse, OV eller polis.
Väljer att inte ta upp enskilda incidenter för jag tycker att samtliga av ovanstående har skött sig dåligt vid tillfällen under denna säsong. Därför bör man verkligen börja med att rannsaka sig själva innan man börjar kritisera andra.
Det som man dock kan vara glad över är just det faktum att DIF engagerar så många, där har vi en enorm styrka. Det svåra är dock att vi måste få alla att "jobba" under samma riktlinjer.
Det man bör fundera över på oavsett vad man tycker om styrelsen och Järlan är lite olika saker (personligen anser jag att Järlan inte skall vara kvar, samt att det måste till en stor förändring i hela klubben. Sedan om det innebär att styrelsen skall bytas ut må så vara. Men det krävs en förändring det är vi nog alla överens om.)
Som någon sagt tidigare i någon annan tråd så skulle det vara otroligt oansvarigt av styrelsen att avgå med omedelbar verkan och bara "fly skeppet". Vi måste se på det för vad det är. Djurgården Hockey är ett företag som omsatte ca 100milj denna säsong. Att då bara tacka för sig och gå på studs skulle jag se som ett otroligt dåligt alternativ. Dom måste ges en chans att få avsluta och lämna över till efterträdare.
Detta för oss obönhörligt in på just efterträdare. Finns det några alternativ? Jag har än så länge inte sett ett enda alternativ komma fram till en eventuell styrelse. Har denna alternativa styrelse någon plan framåt? Eller skall styrelsen bytas ut bara för bytandets skull? Det är värt att resonera över också.
Det är lätt för oss alla att klaga, men det som visar på storhet är att kunna se lösningar på problem och även försöka tänka oss in i andras situation.
Säsongen 2011/2012 hoppas jag verkligen att samtliga parter kan dra ett streck över och försöka gå vidare och bygga något nytt. Jag menar det dåliga har redan hänt, vi kan inte påverka det som redan hänt. Det vi kan göra är att ta lärdom av allting och göra vårt bästa för att det inte skall hända igen.
Jag tror att väldigt många vill se förändringar men att vägarna dit är lite olika.
Jag tycker inte att hot från någon sida är acceptabelt, varken från sittplats, AS, Klack, JK, Styrelse, OV eller polis.
Väljer att inte ta upp enskilda incidenter för jag tycker att samtliga av ovanstående har skött sig dåligt vid tillfällen under denna säsong. Därför bör man verkligen börja med att rannsaka sig själva innan man börjar kritisera andra.
Det som man dock kan vara glad över är just det faktum att DIF engagerar så många, där har vi en enorm styrka. Det svåra är dock att vi måste få alla att "jobba" under samma riktlinjer.
Det man bör fundera över på oavsett vad man tycker om styrelsen och Järlan är lite olika saker (personligen anser jag att Järlan inte skall vara kvar, samt att det måste till en stor förändring i hela klubben. Sedan om det innebär att styrelsen skall bytas ut må så vara. Men det krävs en förändring det är vi nog alla överens om.)
Som någon sagt tidigare i någon annan tråd så skulle det vara otroligt oansvarigt av styrelsen att avgå med omedelbar verkan och bara "fly skeppet". Vi måste se på det för vad det är. Djurgården Hockey är ett företag som omsatte ca 100milj denna säsong. Att då bara tacka för sig och gå på studs skulle jag se som ett otroligt dåligt alternativ. Dom måste ges en chans att få avsluta och lämna över till efterträdare.
Detta för oss obönhörligt in på just efterträdare. Finns det några alternativ? Jag har än så länge inte sett ett enda alternativ komma fram till en eventuell styrelse. Har denna alternativa styrelse någon plan framåt? Eller skall styrelsen bytas ut bara för bytandets skull? Det är värt att resonera över också.
Det är lätt för oss alla att klaga, men det som visar på storhet är att kunna se lösningar på problem och även försöka tänka oss in i andras situation.
Säsongen 2011/2012 hoppas jag verkligen att samtliga parter kan dra ett streck över och försöka gå vidare och bygga något nytt. Jag menar det dåliga har redan hänt, vi kan inte påverka det som redan hänt. Det vi kan göra är att ta lärdom av allting och göra vårt bästa för att det inte skall hända igen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.
Tack för ett bra inlägg! Håller med till fullo.Gneblon skrev: text.
Titta framåt nu, alla Djurgårdare. Någon som vet att han är vår näste ordförande? Kliv då fram! Kritiken har vi hört nu och alla är överens. Nu måste vi veta vad vi ska göra från och med nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)