Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

magnus_karlskoga skrev:Tja ni bör ju vinna överlägset med ert papper på laget (tja sm-guld borde ligga närmare än kvalserien), men nu är det inte så utan kvalserien som gäller..
Just detta och nerver och när spelarna frågar sig om de verkligen duger (tja Malmö floppade ju regält och ni har gjort det, men smyger det sig in att spelarna inte duger kan det bli allsvenskan nästa sesong)..

Själv vill jag ha upp BIK (Bofors) Karlskoga och Örebro, blir kul att se derbyn i Elitserien (förutom det riktigt STORA HATOBJEKTET Fjollesta (färjestad heter de väl) och att slå dem i elitserien toppar faktiskt att slå er och Örebro...

Men ska jag inte tippa med hjärtat utan förnuftet så..

1. Djurgården (Grattis ni har vunnit serien, om ni inte tar ut den i förskott)
2. BIK Karlskoga (landslagsmålvakten bellismo, första femman, powerplay)
------------------------------------------------------------------------------------
3. Örebro (Tyvärr nerverna håller inte och ni får förbli lillebror)
4. Timrå (Redan visat att de inte håller och åker de ur, kan de t.om bli tvångsnedflyttad till 1:an)..
5. Leksand (Alltid uppskrivet, men leverar aldrig).
6. Rögle Bk (kan bli 5:a rutin finns och en viss kämparanda, men sönderslitna efter extra kvalserie)..

Annars är ju E4-derbyt mellan Luleå och HV rätt hett. (Bofors - Örebro är inget derby. Det är en match med två lag från samma län där det skiljer mil från städerna/byarna)
magnus_karlskoga

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av magnus_karlskoga »

pulverapa skrev:
magnus_karlskoga skrev:Tja ni bör ju vinna överlägset med ert papper på laget (tja sm-guld borde ligga närmare än kvalserien), men nu är det inte så utan kvalserien som gäller..
Just detta och nerver och när spelarna frågar sig om de verkligen duger (tja Malmö floppade ju regält och ni har gjort det, men smyger det sig in att spelarna inte duger kan det bli allsvenskan nästa sesong)..

Själv vill jag ha upp BIK (Bofors) Karlskoga och Örebro, blir kul att se derbyn i Elitserien (förutom det riktigt STORA HATOBJEKTET Fjollesta (färjestad heter de väl) och att slå dem i elitserien toppar faktiskt att slå er och Örebro...

Men ska jag inte tippa med hjärtat utan förnuftet så..

1. Djurgården (Grattis ni har vunnit serien, om ni inte tar ut den i förskott)
2. BIK Karlskoga (landslagsmålvakten bellismo, första femman, powerplay)
------------------------------------------------------------------------------------
3. Örebro (Tyvärr nerverna håller inte och ni får förbli lillebror)
4. Timrå (Redan visat att de inte håller och åker de ur, kan de t.om bli tvångsnedflyttad till 1:an)..
5. Leksand (Alltid uppskrivet, men leverar aldrig).
6. Rögle Bk (kan bli 5:a rutin finns och en viss kämparanda, men sönderslitna efter extra kvalserie)..

Annars är ju E4-derbyt mellan Luleå och HV rätt hett. (Bofors - Örebro är inget derby. Det är en match med två lag från samma län där det skiljer mil från städerna/byarna)

Visst faan är Boforsik Karlskoga mot Örebro derby (Örebro län), men nästa år blir det ett derby till Bofors ik Karlskoga mot fjollesta (Färjestad - Karlstad). Värmlands landskap..

Så har vi redit ut detta.
magnus_karlskoga

Re: Kvalserien 11/12

Vad kallar ni matcherna AIK - Djurgården då?

AIK är Solna och Djurgården är Stockholm..
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag hoppas på att spelare som Cehlin kommer blomma ut under kvalserien.

Killen har potential och nu när motståndet är sämre och lite långsammare så kanske han gör det bättre. Typ som i JVM.
i
magnus_karlskoga

Har ni köpt biljetter ännu till 1:a borta-matchen?..

Än finns chansen på ticnet eller biljettbutiken..
(Båda telefonnummren finns på gula sidorna)..

Sen kan vi ju ta lite försnack på NÖJESBUTIKEN i city (menar i bushen).. ni kan ju ta lite öl i puben brevid och härja lite med oss på spelbutiken sen, eller rättare sagt vi härjar ordentligt med er Stickan, Sören, Khue, kocken m.fl

(Men akta er Stickan har slagit ner snutar trots bruten arm, så reta inte upp honom för mycket)...
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re:

Inlägg av Bjurre »

magnus_karlskoga skrev:Har ni köpt biljetter ännu till 1:a borta-matchen?..

Sen kan vi ju ta lite försnack på NÖJESBUTIKEN i city (menar i bushen).. ni kan ju ta lite öl i puben brevid och härja lite med oss på spelbutiken sen, eller rättare sagt vi härjar ordentligt med er Stickan, Sören, Khue, kocken m.fl

(Men akta er Stickan har slagit ner snutar trots bruten arm, så reta inte upp honom för mycket)...

Vad fan röker du?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re:

Inlägg av Jim Morrison »

magnus_karlskoga skrev:Har ni köpt biljetter ännu till 1:a borta-matchen?..

hahahahahahha vafan
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Re: Re:

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:
magnus_karlskoga skrev:
hahahahahahha vafan
Just detta med stickan gjorde min dag. Tack Mange Karlskoga.
Senast redigerad av Bjurre den 2012-03-15 18:05:30, redigerad totalt 2 gång.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Reflektion: Det snackas om att våra killar inte skulle klara kulturchocken att lira i de allsvenska lagens islador. Men då glömmer man killarnas ursprung i de budgetbyggen till hallar som finns i förorterna och där så gott som samtliga vuxit upp och slagit igenom. Det kan snarare bli tändvätska, tror jag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
magnus_karlskoga

Kul att kunna glädja någon..
Röker malboro (oj gjorde jag reklam nu), tyvärr har vi inte tillgång till annat på bonn-vishan gällande rökande eller kemiska produkter..

Jag försöker vara seriös, men lägger in lite humor..

Dock VILL jag ha så mycket folk, både Karlskogingar och Stockholmare på matchen (för stämningen skull).. Sen får ni kalla det oseriöst om ni vill.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SkönaDjurgårn skrev:Prediction: Daniel och Sensei kommer ta en öl tillsammans då kvalserien är avklarad, och trivas hur bra som helst i varandras sällskap! :)
Haha, ja absolut. Du är välkommen du med :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

magnus_karlskoga skrev:Kul att kunna glädja någon..
Röker malboro (oj gjorde jag reklam nu), tyvärr har vi inte tillgång till annat på bonn-vishan gällande rökande eller kemiska produkter..

Jag försöker vara seriös, men lägger in lite humor..

Dock VILL jag ha så mycket folk, både Karlskogingar och Stockholmare på matchen (för stämningen skull).. Sen får ni kalla det oseriöst om ni vill.
Trodde ni rullade egna från ett hem odlad tobak ni har i källaren.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

magnus_karlskoga skrev:Vad kallar ni matcherna AIK - Djurgården då?

Stämmer bra. AIK är Solnakräk och hör hemma i kloakerna i Solna... dock, vi spelar ändå våra matcher på samma arena. Det är faktiskt lite skillnad där.
magnus_karlskoga

Enbom skrev:
magnus_karlskoga skrev:Vad kallar ni matcherna AIK - Djurgården då?

Stämmer bra. AIK är Solnakräk och hör hemma i kloakerna i Solna... dock, vi spelar ändå våra matcher på samma arena. Det är faktiskt lite skillnad där.
Spelar gnaget på hovet?
Det visste jag inte.

Men annars är väl ingen skillnad på Södertälje och AIK (men Södertälje delar ju INTE arena med Djurgården)..
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Du kommer aldrig träffa en Djurgårdare som kallar matcher mot SSK för derbyn.
Skriv svar