Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

crike skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
crike skrev:BomBom du gjorde helt rätt med den andra tråden :)
För övrigt, full pott idag, bör ge iaf ett lyft i tabellen
Tack, kändes som att den behövde ett lyft :wink:

Jag missade på en fråga, blev ju inte fullsatt.
Så 4 nya fräscha poäng. Satte du 9p eller 5p? Bra jobbat i vilket fall.
5p, trodde dock ända tills jag såg vad du skrev att det var som vanligt, dvs 6p :? Aja, spanade in SAIKs hemsida och såg att dom hade en del ståplats kvar, här tar man till alla medel man kan, tom gå in på en så rutten sida :D
Det är rätt. I krig är allt tillåtet. Själv lämnade jag in tipset dagen före och "hoppades" på fullsatt. Men det var väl för fint skoterföre ute. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
lilleman

Inlägg av lilleman »

Sådär då. Vi säger grattis till Bombom Bouchard och Crike som är klara för final. Era frågor kommer upp måndag kväll INNAN derbyt på Råsunda.

Tack till inloss, DIFvästertorp och Kentta som ställde upp, hoppas ni gillade det.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
inloss
Säsongskort: Ja

Inlägg av inloss »

Tack för en jävligt rolig tävling!!! :D
Fick nästan panik idag när jag såg att klockan var 18:55 och tipset inte var inlämnat :shock:

Lycka till i finalen grabbar!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

lilleman skrev:Sådär då. Vi säger grattis till Bombom Bouchard och Crike som är klara för final. Era frågor kommer upp måndag kväll INNAN derbyt på Råsunda.

Tack till inloss, DIFvästertorp och Kentta som ställde upp, hoppas ni gillade det.

Det var inte dumt det inte :D Trodde fan med gårdagens målkalas att jag var helt borta. Tror BB blir svår men jag ser han som FBK, laget att hata och mig själv som SAIK, laget alla vill ska vinna :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

crike skrev:
lilleman skrev:Sådär då. Vi säger grattis till Bombom Bouchard och Crike som är klara för final. Era frågor kommer upp måndag kväll INNAN derbyt på Råsunda.

Det var inte dumt det inte :D Trodde fan med gårdagens målkalas att jag var helt borta. Tror BB blir svår men jag ser han som FBK, laget att hata och mig själv som SAIK, laget alla vill ska vinna :lol:
Fan alltså, jag är rädd för att du har helt rätt där. FBK har varit med länge nu (själv är man en bra bit över 30 år) och har mycket tradition i sig (jag har upptäckt att mina åsikter ofta är rätt olikt majoriteten på detta forum då de är aningen "traditionella").

Lycka till Crike! :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
crike skrev:

Fan alltså, jag är rädd för att du har helt rätt där. FBK har varit med länge nu (själv är man en bra bit över 30 år) och har mycket tradition i sig (jag har upptäckt att mina åsikter ofta är rätt olikt majoriteten på detta forum då de är aningen "traditionella").

Lycka till Crike! :D
haha, ja nu tillhör ju inte jag heller ungtupparna här inne då jag är fasligt nära 30-strecket men det gör iof inte SAIK heller.

Kan bara säga lycka till och nu litar vi på att Lilleman tar fram sitt A-game och levererar högklassiga och kluriga frågeställningar.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Frågorna uppdaterade! Svara i den andra tråden och har ni frågor angående frågorna så tar ni dem i PM till mig. Tänk taktiskt- ge inga ledtrådar till er motståndare!

Lycka till båda två!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

lilleman skrev:Frågorna uppdaterade! Svara i den andra tråden och har ni frågor angående frågorna så tar ni dem i PM till mig. Tänk taktiskt- ge inga ledtrådar till er motståndare!

Lycka till båda två!
Underskatta oss inte Lilleman, tror nog att båda jag och BB är två slipade taktiker som inte ämnar att ge bort något gratis...gissar att speciellt BB´s tips ligger inne kl 18:59 8)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

crike skrev:
lilleman skrev:Frågorna uppdaterade! Svara i den andra tråden och har ni frågor angående frågorna så tar ni dem i PM till mig. Tänk taktiskt- ge inga ledtrådar till er motståndare!

Lycka till båda två!
Underskatta oss inte Lilleman, tror nog att båda jag och BB är två slipade taktiker som inte ämnar att ge bort något gratis...gissar att speciellt BB´s tips ligger inne kl 18:59 8)
Tyvärr tar tiden som pappaledig ut sin rätt. Får lov att lägga iväg tipset redan nu.
18.59 ligger jag och läser Nalle Puh eller kanske är mitt inne i ett högoktanigt blöjbyte.
Men för den sakens skull lämnar jag naturligvis inget åt slumpen. :wink:
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
crike skrev:

Lycka till båda två!
Tyvärr tar tiden som pappaledig ut sin rätt. Får lov att lägga iväg tipset redan nu.
18.59 ligger jag och läser Nalle Puh eller kanske är mitt inne i ett högoktanigt blöjbyte.
Men för den sakens skull lämnar jag naturligvis inget åt slumpen. :wink:
Jaha, känns som om nästa omgång blir vidöppen. kan inte se annat än att SAIK studsar tillbaka. Kan omöjligt bli sådär förnedrade i 50min igen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Una problema pojkar.

Gårdagens omgång mellan er slutade 1-1 i poäng, tyvärr glömde jag att ägga ut en utslagsfråga till den omgången så jag lägger ut utslagsfrågan i omgången som ska spelas imorgon. Det kommer alltså finnas en utslagsfråga för final 1 och en för final 2.
Det står alltså fortfarande 0-0.

Hope you understand.

Frågorna uppdaterade!
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

lilleman skrev:Una problema pojkar.

Gårdagens omgång mellan er slutade 1-1 i poäng, tyvärr glömde jag att ägga ut en utslagsfråga till den omgången så jag lägger ut utslagsfrågan i omgången som ska spelas imorgon. Det kommer alltså finnas en utslagsfråga för final 1 och en för final 2.
Det står alltså fortfarande 0-0.

Hope you understand.

Frågorna uppdaterade!
Nu börjar lilleman tappa kontrollen...
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Crike: HALLÅ, TIPSET!!! :shock:
lilleman

Inlägg av lilleman »

Ställningne och frågorna uppdaterade!

Då Crike aldrig lämnade in sitt tips (avgå) så leder nu BB med 2-0.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

lilleman skrev:Ställningne och frågorna uppdaterade!

Då Crike aldrig lämnade in sitt tips (avgå) så leder nu BB med 2-0.

Om jag loooooovar att jag inte kollat hur det gick igår är det då lugnt att jag tippar nu? 8)

Fan också, satt och höll på tipset igår för att lägga in det när jag skulle lämna jobbet men en lite tidigarelagd AW fick mina tankar att vandra iväg på något mycket roligare än en SM-final där DIF inte är inblandade. Aja, jag ger BB detta försprång men lovar att jag trots moderns 60-års fest i helgen kommer göra allt för att det stannar vid 2 vinster för BB.

edit. En liten mini-lefflan. Jag hade haft samma som BB på fråga 1-2 och också fel på fråga 3. Dock hade jag tänkt att sätta 05 som minut för båda perioderna...räknas inte detta? jag ser mig själv som moralisk segrare haha
Skriv svar