Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: AIK:ares krönika om Djurgården

Inlägg av Snazzi »

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Snazzi skrev:Ohly och Reinfeldt tycker till.

http://www.jarnkaminerna.se/blogg/ohly- ... agetderbyt
En dag har jag en känsla av att det kommer komma fram att det faktiskt ÄR Ohly och Reinfeldt som skriver dessa. :)
OnT: Jag satt och smålog när jag läste råttans krönika, man verkligen kände hur han tappert klickade på tangenterna och försökte se igenom ögonen som flodas av tårar. Nåväl, någon som tänker vara en medmänniska och skicka honom näsdukar tills imorgon, han lär ju behöva dem efter att vi spöat äckliga AIK IF :P.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:Ohly och Reinfeldt tycker till.

http://www.jarnkaminerna.se/blogg/ohly- ... agetderbyt
Haha kul att de la upp min bild ;)
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Re: Hata aik

Inlägg av Daniel942 »

Från Gnagarforum:
Tisdagen den 16/11 möter AIK-SSK. Senast DIF-SSK möttes var det 7180 på läktaren medans vi var ca 4000.
Att ett skit lag som lillebror DIF har högre publiksnitt varje match är fullständigt oacceptabelt. Ska vi bli den ledande Ishockeyklubben så behöver vi mer publik.
Jag föreslår att de AIK:are som kan gå särskilt de 10 000 tals som säger att de är Gnagare men inte varit på en match denna säsong lyfter arslet ur soffan. Den 16/11 mot SSK ska vi vara över 7200. Försök att ta med så många ni bara kan så lyfter vi i serien. SPRID ORDET!!!!
Desperation? :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev: De blir glada när de vinner - men bryr sig inte när de förlorar.
Vi blir förbannade när vi förlorar - men när vi slår dem så är allt som det ska.
DÄR satte du fan huvudet på spiken. Finns det ens nån råtta som lever och dör med aik hockey?
Nej, och varför skulle det? Som du sa, de har inget att förlora.

"Heder" är väl lika med misshandel för en gnagare?

Fråga vilken hockeysupporter som helst och jag lovar att de, innerst inne, känner att det är lite speciellt att slå just Djurgården. Varför? Jo, vi är respekt - vi är Giganten. Vi är Djurgården. Säg det för er själva några gånger - Djurgården. MÄNGDER med spelarnamn, möten, läktarkultur och SM-titlar dyker upp i huvudet.

Om jag säger HV71, vad tänker ni på då? Jag tänker; Davidsson, symaskiner, 1971.
HV71 är en fluga, ett klent avtryck. Vi är hockeyns pionjärer. Och då ska vi inte börja att snacka om vad jag tänker på när jag hör "aik"...

Nej du, aik. Vi må vara yngst, men det är ändå vi som kör den snyggaste bilen, har den högljuddaste familjen, har de snyggaste brudarna, vinner oftast, har den bästa vardagen och, framförallt - vi har den varmaste kärleken. OCH DET, är faktiskt nånting till och med sunkiga bajen är bättre på än dig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

HORUNGAR!

DÖD OCH HAT ÅT aik!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SOLNATATTARE

Försvinn!
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Japp, jag hatar er fortfarande. Ni må ha vunnit två matcher nu, men ärligt talat, det gör inte så mycket. Det gör inte så mycket när man vet att man inte ser ut som majoriteten av er. Zigenare har mer klass än er.
Mash

Inlägg av Mash »

Hatar er fortfarande, och tycker ni är så jävla inkompetenta idioter som kör med ramsor som ni själva faller på.

När vi sjöng, ni har 3000 på Hovet! Så svarar dom med , ni har 4000 på Stadion! Om vi nu ska prata publiksnitt så har råttorna 10 000 på Råttsunda som fyller runt 37 000. Stadion fyller runt 14 000 och enligt ramsan så är vi 10 000 ifrån fullsatt. Idioter är vad ni är!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:Hatar er fortfarande, och tycker ni är så jävla inkompetenta idioter som kör med ramsor som ni själva faller på.

När vi sjöng, ni har 3000 på Hovet! Så svarar dom med , ni har 4000 på Stadion! Om vi nu ska prata publiksnitt så har råttorna 10 000 på Råttsunda som fyller runt 37 000. Stadion fyller runt 14 000 och enligt ramsan så är vi 10 000 ifrån fullsatt. Idioter är vad ni är!
Förstår inte vad arenans kapacitet har att göra med saken riktigt. Det där är enligt mig bara en rätt dum jämförelse.

Däremot skrattade jag åt kontringen då de själva gått från ett publiksnitt på 17.500 från förra säsongen till 11.900 i år. Detta trots att de gav ut gratisbiljetter i en match på våren. (Visserligen försvann ett derby)
En förändring på 5.600 personer per match är rätt mycket på bara 1 år.
Mash

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Mash skrev:Hatar er fortfarande, och tycker ni är så jävla inkompetenta idioter som kör med ramsor som ni själva faller på.

Förstår inte vad arenans kapacitet har att göra med saken riktigt. Det där är enligt mig bara en rätt dum jämförelse.

Däremot skrattade jag åt kontringen då de själva gått från ett publiksnitt på 17.500 från förra säsongen till 11.900 i år. Detta trots att de gav ut gratisbiljetter i en match på våren. (Visserligen försvann ett derby)
En förändring på 5.600 personer per match är rätt mycket på bara 1 år.
Ja precis, det är något åt det hållet jag också försöker komma.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

MacNevin skadad
Timrå-AIK 0-2
Ilkka Pikarainen knuffar till Josh MacNevin, som tappar balansen och brakar in i sargen med benen före. En knäskada? Han har legat på isen i flera minuter och får hjälp av vårdare för att ta sig upp på båren.
Pikarainen fick matchstraff. 5+game.

Det där är tungt för aik. MacNevin har varit väldigt bra sedan han kom.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:MacNevin skadad
Timrå-AIK 0-2
Ilkka Pikarainen knuffar till Josh MacNevin, som tappar balansen och brakar in i sargen med benen före. En knäskada? Han har legat på isen i flera minuter och får hjälp av vårdare för att ta sig upp på båren.

Såg jävligt äckligt ut det där, rätt med matchstraff. Även fast han är råtta så tycker jag att det är tråkigt att sånt händer, ens hockeykarriär försvinner lixom...

Nu floppar gnaget!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Mash skrev:
Salas skrev:MacNevin skadad
Timrå-AIK 0-2

Såg jävligt äckligt ut det där, rätt med matchstraff. Även fast han är råtta så tycker jag att det är tråkigt att sånt händer, ens hockeykarriär försvinner lixom...

Nu floppar gnaget!
Håller med, den där jäkla Pikkarainen verkar helt körd i huvudet, han saknar total respekt för någon annan spelare ute på isen. Det är ju inte direkt första gången han gör nått idiotiskt i hans korta elitseriekarriär.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar