rikkard skrev: ↑2021-11-10 15:50:18
Hade gärna sett att vi avslutat samarbetet med Carey. Näst sist i plus/minus. En import ska bidra med spets, annars är det bättre att satsa på egna spelare eller skapa utrymme för andra värvningar. Bort med plast och in med järn!
Just Carey tycker jag att vi ska ha tålamod med.
Första gången i Europa, på stor is.
Dessutom gick hans bästa kompis, som han delat just hockeyn med hela livet, bort relativt nyligen. När det var just det som band dem samman så kan jag tänka mig att det är svårt att släppa när man går in på planen. Han kan ju inte ha hockeyn som en distraktion direkt som många andra som förlorat närstående kan ha.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Hade gärna sett att vi avslutat samarbetet med Carey. Näst sist i plus/minus. En import ska bidra med spets, annars är det bättre att satsa på egna spelare eller skapa utrymme för andra värvningar. Bort med plast och in med järn!
Just Carey tycker jag att vi ska ha tålamod med.
Första gången i Europa, på stor is.
Dessutom gick hans bästa kompis, som han delat just hockeyn med hela livet, bort relativt nyligen. När det var just det som band dem samman så kan jag tänka mig att det är svårt att släppa när man går in på planen. Han kan ju inte ha hockeyn som en distraktion direkt som många andra som förlorat närstående kan ha.
Tror också att Carey är en spelare som kan bli otroligt bra framåt vårkanten när han fått acklimatisera sig till Europeisk hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Carey har ju den fina egenskapen att han, som en av väldigt få spelare i årets trupp, faktiskt spelar fler matcher än han inte spelar.
Jonte Davidsson till exempel... Helt enig! Helt vansinne att mitt under sommaren värva utländska "spetsspelare" om det inte är etablerade stjärnnamn. Utländska chansningar hör till panikkategorin när spelare skadar sig. Typ Lorito!
Carey hör till de mest otroligt omdömeslösa värvningarna i modern tid.
Jonte Davidsson till exempel... Helt enig! Helt vansinne att mitt under sommaren värva utländska "spetsspelare" om det inte är etablerade stjärnnamn. Utländska chansningar hör till panikkategorin när spelare skadar sig. Typ Lorito!
Bröderna hade som krav att få spela ihop. Tror inte någon här på forumet såg Mackan som ett center-alternativ under sillyn.
Daven skrev: ↑2021-11-10 19:17:21
Sörensen - Rensfeldt - Eklund. Eklund tar alltså Cederqvists plats.
Synd men samtidigt rimligt. Gillar firma Sören/Ceder. Sistnämnda kämpar varje sekund och gör det grymt bra. Kanske kan han få liv i en egen kedja?
Bänka absolut inte Hedström vad ni än gör. Det får vara slut med att medelmåttiga seniorer ska gå före bara för att.. Bergfors är ett annat exempel, just nu är han inte tillräckligt bra och då ska inte Öhgren och andra behöva ställa sig bakom i kön.
Bröderna hade som krav att få spela ihop. Tror inte någon här på forumet såg Mackan som ett center-alternativ under sillyn.
Daven skrev: ↑2021-11-10 19:17:21
Sörensen - Rensfeldt - Eklund. Eklund tar alltså Cederqvists plats.
Synd men samtidigt rimligt. Gillar firma Sören/Ceder. Sistnämnda kämpar varje sekund och gör det grymt bra. Kanske kan han få liv i en egen kedja?
Hade jättegärna sett Mackan i DIF även i somras. Före Engsund med hästlängder. En fullt kapabel SHL-center, som ihop med Jonte håller en enorm nivå. Gör fysiskt ont att se bröderna i prästkläderna medan vi harvar tre nivåer lägre(dock en serie högre) med en vansinnigt uddlös och tråkig trupp.
diftobbe89 skrev: ↑2021-11-10 19:47:14
Bänka absolut inte Hedström vad ni än gör. Det får vara slut med att medelmåttiga seniorer ska gå före bara för att.. Bergfors är ett annat exempel, just nu är han inte tillräckligt bra och då ska inte Öhgren och andra behöva ställa sig bakom i kön.
Håller Hedström över Bengtsson, Ingman, Johansson, Brännstam OCH Högström. Så är helt enig! Rör inte Hedströms istid.
Håller Hedström över Bengtsson, Ingman, Johansson, Brännstam OCH Högström. Så är helt enig! Rör inte Hedströms istid.
Skönt att man inte är ensam om att se detta. En back får gärna vara offensivt lagd men inte på bekostnad av att han är dåig defensivt vilket samtiga nämnda, utom Hedström, har svårt med. Hedström hade alltså mest speltid av alla mot luleå och ändå bara inne på ett bakåt, spelade väl 5 min mer än Ingman/Bengtsson som säkert hade bättre corsi men -4 resp -3, det funkar självklrt inte att spela dessa före Hedström om man vill uppåt i tabellen.
mb81 skrev: ↑2021-11-11 13:13:23
Förlängt med Arnesson till 2024. Hoppas han steppar upp ordentligt men bra att vi kan bygga vidare med Djurgårdare till nästa säsong.
Ser gärna honom i ett tredje backpar men nu har han fått spela orimliga minuter på grund av alla skador.
Lagets just nu tredje bästa back. Någon plats lägre än jag väntat mig. Men en no brainer att förlänga! En av få Djurgårdare i dagens läge. Helt riktigt. Ge Tom ett treårskontrakt nu också.
förutom de långtidsskadade Jacob Josefson och Manuel Ågren ”bara” backarna Linus Arnesson, Marc-André Gragnani och Pontus Johansson samt forwardsduon Niclas Bergfors och Linus Videll som inte har tränat för fullt på is med laget denna vecka.